Legevakten en tur..

Okei.. natt til i dag var helt JÆVLIG, om man kan si det på en såpass drastisk måte. I går kveld merket jeg symptomer på UVI igjen, gikk å tok meg en gloovarm dusj før vi gikk å la oss. Og det hjalp sånn passe. Da klokka var halv 4 på natten, bråvåknet jeg av at det kjentes ut som at jeg skulle tisse på meg neste sekund liksom..  hadde også utrolig vondt i nyrene, så tenkte at dette er IKKE bra. 

Mens jeg rett og slett gråt av smerte satt jeg på do i evigheter uten å få noe mere ut enn et par dråper, selv om det kjentes ut som hele greia skulle sprenges. Vekket da min kjære, og avgårde på legevakten..  igjen. Midt på natten, kunne ikke ventet med de smertene jeg hadde. Til tross for at vi var de eneste på venterommet var det uutholdelig lang ventetid. Fikk endelig kommet inn til legen, som kunne bekrefte at jeg hadde UVI igen, og at jeg også hadde blod i urinen. Hun mente det ikke var farlig, men et tegn på at fødselen kunne være veldig nærstående. Hun spurte meg også om jeg hadde kjent noe rie-aktivitet, og fortalte at jeg var innlagt med rier for bare en kort stund siden. Fikk da enda en resept på en annen antibiotikakur som gravide kan gå på. Sååå, da var vi på’an igjen. Fikk et par antibiotikapiller med meg på legevakten, og nå har vi også vært å hentet resten av antibiotikakuren på apoteket. Kjenner allerede utrolig stor bedring, har ikke vondt i nyrene lengere og kjenner såvidt at jeg har UVi nå.  Noe som er utrolig bra og MYE bedre enn den forrige antibiotikakuren jeg ble satt på. Den funket dårlig, for å si det sånn. Har også begynt på tranebærkapsler nå, for å gjøre mitt aller ytterste for å SLIPPE uvi i framtiden!  NÅ er jeg utrolig lei av sykehus, legevakt, antibiotika og alt det der… og håper jeg slipper noe mere sånt før jeg faktisk skal føde! Utrolig hvor mye man skal plages! 

Slik ser da magen min ut i dag! 37+1, 22 dager unna den store termindagen 🙂 

Selv synes jeg magen har sunket masse bare fra i går til  i dag! Hva synes dere? 

Har du slitt med UVI under svangerskapet ? 

33 kommentarer
    1. Høres ikke noe kjekt ut, good bedring! 🙂
      Det ser faktisk ut som magen har sunket en del fra igår ja! Kanskje hun kommer i løpet av de neste dagene 🙂

    2. Huff, høres ikke godt ut å få andre? UVI på rad! Det beste er å prøve så godt du kan å gjøre urinen din sur, som å drikke tranebærjuice og grapefruktjuice. Prøv å drikke mer også, da kan du på et vis “spyle” ut bakteriene i urinblæren din om du tisser oftere (kanskje ikke så praktisk da, men det hjelper for mange.) God bedring!

    3. God bedring og lykke til <3 Elsker bloggen din, synes du har utviklet deg så veldig i positiv retning det siste året 🙂 Gleder meg til å følge med videre.

    4. Huff, UVI kan jo som kjent føre til rier, så det spørs om du ikke sniker litt i køen altså! Heldigvis blir hun ikke prematur om hun skulle komme nå, så tenk positivt 🙂 Og MASSE god bedring, UVI er virkelig et mareritt. Har ikke hatt det i svangerskapet hittil i alle fall, men før jeg ble gravid hadde jeg det én gang, og det var virkelig nok. Jeg gikk med tre kosebukser utenpå hverandre i tillegg til bind – men det blødde jo lett igjennom likevel.. Usj, nei, det unner jeg ingen altså =/
      ♥ Lizbethosnes.com

    5. Men hvorfor dro du ikke til legen for å bytte antibiotika når du skrev at den fungerte dårlig? Gikk du istede kuren ut til tross for at du ikke kjente bedring?

    6. Hei! Jeg hadde nyrestein en gang, og da tisset jeg et par dråper med litt blod i urinen . . Og det hadde ingenting med UVI og gjøre… Bare så du vet at det kan være det 🙂

    7. Med nr. 1 hadde jeg uvi 2 ganger begge var i des-jan (termin april)
      Med nr. 2 hadde jeg uvi 5ganger og nyrebekkenbetenelse 1 gang. Ble etter den nyrebekkenbetenelsen satt på forebyggende medisin mot uvi pga at dette var i slutten av januat og terminen var ikke før 28. Mars
      Er plaga med uvi hele vinteren utenom svangerskap, og jeg vet at enkelte ganger kan det gjøre noe j***** vondt! De to gangene jeg har hatt nyrebekkenbetenelse har det vært så ille at mannen har måttet bære meg inn til legen, kasta opp pga smerter:/
      Håper du blir bra nå da! 🙂

    8. Åjjj.. Den hadde sunket masse siden i går 🙂 Kanskje fødselen kommer snart.. Hvem vet?
      Forresten fin vugge dere hadde i bagrunnen 😛 Hvilken er det?
      Kan du ha en spørs mål runde snart?

    9. Drikk masse appelsinjuice og vann var rådene jeg fikk når jeg var høygravid og hadde uvi. Antibiotika og overdrevne mengder appelsinjuice tok knekken på det 🙂 lykke til 😊

    10. Magnesium hjelper til leggkramper. Du mangler det visst du har leggkramper. Tar du noen kosttilskudd i svangerskapet? Fortsett med det etter fødsel. Det veldig viktig for formen din sitt skyld. Merket det sjelv.

    11. Æ har åsså vært plaga me UVI, for mæ så har det faktisk funka supert me c- vitamin 🙂 Enten ta d daglig eller ha en boks stående. Så når du kjenne symptoman på UVI nærme sæ så tar du 1gram c-vitamin. Gjerne morgen og kveld i 2-3 daga. Det e et vannløselig vitamin som skilles ut i urin. Surgjør den sånn at bakterian ikke trives. Funke for mæ og i jobben min (e sykepleier ).

    12. Hadde UVI 8 ganger på rad jeg med min jente! Uff det var ingenting såm hjalp, verken antibiotika, tranebær,vann eller appelsin juce:( ble å innlakt på legevakten, det hadde gått så langt at infeksjonen hadde gått oppi ryggen. Så skjønner at du har vondt. UVI gikk bort etter jeg hadde fådd henne å har ikke hatt det siden 🙂
      Go bedring 🙂

    13. Høres litt ut som min historie 🙂 Fikk rier pga uvi og de på sykehuset trodde det bare var kynnere…….så de sendte meg hjem igjen og dagen etterpå ble jeg innlagt med rier igjen, og da fant de ut jeg hadde nyrebekkenbetennelse. DET var vondt det!!
      Fikk forretsen ikke lov å gå på tranbærkapsler i svangerskapet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg