Slimproppen gått.. Fødsel snart ?

Hei igjen kjære lesere! 

Siden det var helt sykt dårlig vær i dag, så bestemte vi oss sånn plutselig heller for å dra på Leo’s lekeland på Bøler i stedet for bondegård. Tenker vi tar bondegård en dag det i alle fall er LITT fint vær, haha. Så ble altså en hel dag med heftige bøy og tøy i alle mulige vinkler ( alle dere mødre som har vært på Leo’s vet nok hva jeg prater om… små passasjer, krypetunneller og åpninger som absolutt IKKE er ment for høygravide, haha!)

Var der til i 4 tiden, så lillegull fikk hilse og klemme på Leo løve før vi dro hjemover. Så ble det hjemmelaget pizza til middag på denne familien, og ikke lenge etterpå var det kveld for minstemann siden det jo er ukedag, imorgen, noe som betyr barnehage! Så lillegull er altså i sin dypeste søvn, og kjæresten er ute en tur med venner. Jeg sitter bare her i sofaen og ikke gjør noen ting,leser litt rundt på nettet om slimpropper, hehe. Fordi, tidliigere i dag, på Leo’s, gikk faktisk den berømte SLIMPROPPEN min, noe som kan betyr at fødselen starter når som helst… eller om 2 uker. For alt man vet.  Slimproppen min med lillegull gikk på kvelden på termindagen, og riene startet bare timer etterpå, samme dag som han også ble født, 19 desember <3 

Har også ganske hyppige “tak” i korsryggen, mest på venstre side ( men magen strammer seg ikke samtidig, så aner ikke hva det er) i tilegg til konstante mensmurringer. Blir det noe fødsel tro!? Jeg blir avogtil gaaal av å ikke vite! Men er jo det å ikke vite som er mye av spenningen i det hele, da!! Og for min del kan hun godt komme nå, hun regnes ikke som prematur lengere, og hun er ferdig og stor nok til å komme ut og hilse på! Eller hun kan velge å vente. Begge er egentlig helt ok for meg siden det enda er en del ting jeg vil utrette før jeg blir tobarnsmamma, haha! Jeg nyter dagene med total stillhet hjemme, og tenker at hun kommer når hun kommer. Noe jeg lærte meg å leve med da jeg gikk å ventet høygravid og spent på storebror 🙂 

Bilde fra i dag!

Når tror dere hun kommer?

Hadde du samme “tak” i korsryggen og mensmurringer før riene kom? 

Når gikk DIN slimpropp, og når fødte du? 🙂 

57 kommentarer
    1. husker ikke helt hvordan det var med første, men med minste jenta mi, gikk slimproppen i uke 34 å da fikk jeg 4 cm åpning, lå mye med murringer og “rier” helt fram til uke 38, da ville mi lille emma komme 🙂

    2. Har samme jakke som deg 😀 men husker ikke når slimproppen min gikk men hadde sånne murringer i et døgn før riene startert 🙂

    3. Første gang så jeg aldri noe slimpropp, andre gang kom den på sykehuset, ca 2 timer før jeg fødte:(

    4. Slimproppen gikk på morningen, allerede på ettermiddagen begynte mine rier og lillegutt ble født i rekord fart bare noen timer etter 🙂 kanskje det nærmer seg for deg. Spennende:) hold oss oppdatert!:) og masse lykke til om noe skulle skje

    5. Aner ikke når slimproppen gikk, fikk det iallefall ikke med meg, men Theo ble født tre uker før termin. Gikk med murringer fra lørdag kveld, og riene startet så smått på natta. Hadde ikke ordentlige rier før søndag ettermiddag da de tok vannet på sykehuset. Gutten var ute 21:22 søndagkveld 🙂

    6. Slimproppen har ingenting å si på når du føder… Min gikk 2-3uker før termin og jeg gikk over termin. Det er nok tilfeldig når slimproppen går og fødsel starter kort tid etter.
      Om vannet går derimot er det noe helt annet, hvis fødsel ikke er igang 48timer etter vannavgang skal man bli satt igang.
      Slapp av Rannveig, ser at du stresser med at hu skal komme til verden og har forståelse for at det er tungt nå, men at du stresser gjør ikke ting noe bedre. Babyen kommer når den er klar, tro meg jeg var så lei mot slutten, men ikke før jeg slappet helt av og prøvde å tenke at jeg skulle nyte den siste tiden for meg selv så gikk det igang.
      Nå har jeg en 3åring med sterk grad autisme, epilepsi og atferdsproblemer og tro meg jeg skulle ønske jeg kunne putte han inn i magen igjen 😉

    7. FYSØREN!! All respekt til deg som springer rundt i lekslott med 2
      Cm åpnig og høygravid!! Det er virkelig beundringsverdig! Du er virkelig en fantastisk mamma. Storebror og lillesøster kunne nok ikke fått bedre mamma enn deg😊
      Hos meg startet det med tak i korsryggen og mensmurringer. Jeg mente at dette ikke var rier men siden naboen var jordmor
      Kom hun bort for å bare sjekke for sikkerhets skyld, og da hadde jeg 4 cm åpning!
      Jeg tipper lille Emma angelica er liiiike rundt hjørnet! Har på følelsen at hun kommer i løp av uka jeg 😮
      Er innom bloggen flere ganger for dagen. Tror jeg er like spent som deg!😀 Lykke til videre Rannveig❤

    8. Slimproppen gikk om formiddagen mandag,tirsdag kveld ble jeg innlagt på sykehuset med rier,onsdags morgen ble jenta mi født 🙂

    9. Lykke til Rannveig,håpe vi får se bilde av ho på bloggen! :))
      Men til deg som skriver at Rannveig stresser med å få ut Emma,leste du ikke hele innlegget eller?Og sønnen din har sterk grad autisme,epilepsi og atferds problemer,ja stakkars deg,hadde det ikke vært fint og bare “stappa” han inn i magen igjen?.Haha,du høres ut som en god mamma.

    10. Jeg er jo en leser som er en liten tenåring. Men jeg har hørt fra noen at fødselen kan starte tidligere enn første gang. Så jeg tror lille Emma blir født i morgen kveld.❤❤ masse lykke til❤❤

    11. Slimproppen min gikk samme dag som jeg fødte..begge gangene:-) lykke til med fødselen om det skulle bli noe nå!! Spennende:-)

    12. Slimproppen med lillesøster gikk 5min før riene kom og hu var ute på 3timer og 3kvarter og det var dagen etter termin dato 😀 Noe du vet mtp at du gjettet rett ;D

    13. Marie: jo jeg leste hele innlegget og hvis du gjør det og så ser du at det er et sterkt ønske om å få babyen ut. Det er helt naturlig, men hu har et barn fra før og vet hvor slitsomt det er så hu burde prøve å slappe litt av.
      Og ja, du kan kalle meg for en elendig mamma fordi du er uviten om hvor tungt det er å ha et “annerledes” barn. Ikke kom her og kall meg en dårlig mamma, jeg er bare et menneske jeg også og det er shit tungt å ha et barn som krever så mye

    14. Siden det ikke e så lenge i mellom to barnefødsla. Treng man ikke få sprsiely ondt før åpningsfasen på d fulleste. Gikk til 7 cm åpning smetefritt! Gla æ dro bare for å sjeke for å si d sånn:p

    15. Jenta mi kom 3 dager etter at slimproppen gikk. Vannet gikk kl 04.30 ca og 14.17 var hun ute. Lykke til med fødselen og ikke minst tiden fremover 🙂

    16. Kjære Rannveig 🙂 Ser du har fått mange forskjellige kommentarer her, å jeg skal ikke si at jeg vet så mye angående fødsler, ettersom at jeg aldri har fått bært fram noen barn ennå, men jeg er skikkelig stolt av deg, at du i det hele tatt klarer å holde deg i så god form når du er høygravid(?) å så “svær” som du nå er, er virkelig beundringsverdig! Det varierer vel sterkt fra peron til person på hvor lang tid det tar, fra slimproppen går til fødselen er igang, men lykke til uansett! Du er en fantastisk mor 🙂

    17. Slimproppen gikk natt til 31.12.12 så begynte murringene. Riene startet smått kl 11 på formiddagen 31.12.12 og jenta mi var ute 08:42 01.01.2013. 🙂 Så jeg tror på slimproppen! Masse lykke til. Husk å oppdater 🙂

    18. Slimproppen gikk på tirsdag og prinsen min kom på fredagen samme uka 🙂 Lykke til, blir spennende å se henne!

    19. Her gikk slimproppen en uke før termin, og jeg gikk 9dager på overtid 🙁
      Skikkelig slitsomt for og si det sånn, men hadde jeg fått valget igjen ville jeg nok gjort det på nytt 😛

    20. Kanskje hun kommer på bursdagen min, den 21.august? Hadde jo vært litt kult!
      Lykke til, Rannveig 😉

    21. Åhh nå kommer hun snart! Hvor spennanes! Venter selv på væsla som kan komme katti som helst nå, men ingen slimpropp som har gått så vidt jeg veit.. Masse lykke til!:D

    22. Så flott du er 🙂 slimproppen min fikk jeg aldri med med når den gikk med førstemann, men med nr 2 gikk den kl 10.00 på morgenen, kl 12.00 kom første rie, og 13.43 var lillesøster ute 🙂

    23. Slimproppen gikk da de sjekka åpningen på sykehuset, etter at fødselen var i gang:P Merka absolutt ingenting før jeg våkna av rier som storma på. Hehe

    24. Så spennende 🙂 Jeg har selv 3 barn, med førstemann merket jeg ingenting til slimproppen. Med nr 2 & 3 var begge født innen 4 timer etter slimproppen gikk….riene startet umiddelbart….Tror nok at alle opplever dette forskjellig, vet jo at det kan dannes en ny slimpropp også…. Hun kommer når hun er klar 🙂 Masse lykke til Rannveig, dere har en herlig tid foran dere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg