Modningsakupunktur

Hei igjen kjære lesere!

I dag har jeg rett og slett ikke blogget fordi jeg har hjulpet min kjære venninne Lillian med å komme i gang med bloggen sin. Har laget header til henne, fikset litt på designet og hjulpet litt med blogging. Kan linke bloggen hennes her en annen gang, når det er kommet ut litt flere innlegg på den etter ønske fra henne selv. Jeg ble i allefall utrolig fornøyd og det ble hun også! 

Ellers har vi ikke gjort noe spesielt. Tenkte oss egentlig til Lillestrøm en tur for å spise lunch, men ble istedet hjemmelaget lunch siden tiden plutselig ble litt knapp. 

 

Nam nam! 

Nå sitter jeg bare her for meg selv, all alone! Tenkte å ta en heftig runde med litt rydding og husvask om noen få strakser. Og JA, vet dere hva ? Imorgen har jeg time til modningsakupunktur!  😀 Har nettop bestilt time til en akupunktør i Lillestrøm jeg fikk anbefalt fra andre. Skal imorgen, og 2 ganger i uka fram til jeg føder. Noe jeg ser veldig fram til! Går jo rundt med modningssmerter, så ønsker egentlig bare at ting kan få litt fortgang. Blir spennende å se om det har noen effekt på å få fart på sakene. Om ikke er det jo uansett utrolig bra for å få en så fin fødsel som mulig, når det først skjer.

Plassen jeg skal til heter Akupunktur1, og ligger som sagt i Lillestrøm. Jeg er egentlig veldig nyskjerrig på andres erfaringer med modningsaku ? Rakk aldri å ha det i forrige svangerskap, skulle få det av jordmor dagen etter terminen ( samme dag jeg fødte, uten noen modningsaku..) men før jeg rakk å komme meg dit hadde jeg allerede 2 cm åpning og effektive rier. Så den timen ble ganske enkelt droppet, og jeg ble sendt på sykehuset for å føde i stedet 😉 

Noen som har hatt effekt av modningsaku ? Hvor lang tid etterpå har det skjedd noe osv ? JA, i dag er faktisk en av de dagene hvor jeg kjenner jeg er litt utålmodig etter å få henne ut. Har så vondt overalt og vil bare ha det overstått. Nå skal jeg avslutte dette innlegget her og gjøre litt husarbeid før kjæresten og gullungen kommer hjem fra jobb og barnehage! Så da blogges vi garantert senere i dag, kos dere masse i dag! 

Smask

13 kommentarer
    1. Du bynne alle innlegg me å skrive koffår du ikke har blogga!? E vel ingen vits i d, poenge e jo at du blogge..

    2. Jeg fødte 17 dager før denne gangen, 9 dager før første gang. Jeg tok modningsakupunktur nå sist, men om jeg bare har tendens til å føde før termin eller om det var virkning vet jeg ikke..

    3. Jeg hadde modningsakupunktur når jeg gikk over tiden med mitt første barn, jeg ble bare kvalm og uvel, så det hjalp iallfall ikke her :-/

    4. Siden du er andregangsfødende kommer det til og gå fort i svingene likevel! Med min andre begynte jeg og kjenne riene 00.45,og en 1 1/2 time etterpå var det full sving med kraftige rier. Vi hadde en halvtimes kjøretur til sykehuset,og da vi kom dit gikk det ikke fem minutter engang før han var komt ut. Så jeg vil nok tro at prinsessa di er ute på 1-2-3 😉 Lykke til med fødsel og tiden etterpå,- det er en ubeskrivelig følelse og få den nyfødte på magen rett etter fødselen. Jeg har opplevd det fire ganger og hadde ikke sagt nei til en gang til 😉

    5. Hadde modningsak. Med nr 2, og tror det kan ha noe for seg, den ene ganga fikk jeg veldig godt med rier men så dabbet det av. Fikk aku. På fredag og natt til mandag ble ho født, hadde riktignok 4 cm på fredagen så en fødsel var nok nærtstående uansett men er verdt et forsøk. Lurt å begynne litt før ja, for desto flere timer en har, jo mer effekt vil jeg tro det har. Jeg startet i uke 35/36 og fikk 10 dager før termin. Uansett lykke til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg