Effektiv dag!

I dag er jeg egentlig meget fornøyd med min egen innsats! Dagen begynte med at snille Kikki, som vi leier hos, var så snill å kjøre meg til togstasjonen slik at jeg skulle komme meg på modningsakupunkturtimen min. Da jeg kom til Lillestrøm oppdager jeg plutselig at jeg hadde tatt en hel time feil på klokka og hadde plutselig 2 hele timer til jeg skulle ha timen min, hahahha… oops 🙂

Da var det bare å hive seg i shoppinga. Ettersom Telenor har bestemt seg for å sperre abbonnementet mitt uten grunn, og jeg ikke orker å vente på at de skal åpne det, gikk jeg rett til en telebutikk og anskaffet meg en Iphone5. Endelig! No more shitty telephones.. 

Klarte også å shoppe med meg litt annet småtteri

De 3 glassboksene står nå på kjøkkenet med kaffe, te og grøtpulver ( til lillegutt) oppi hver sin boks. Såpedispenser og tannbørstglass til badet.

Snackboks til storebror. Det irriterer meg nemlig at matboksene er så småe, får jo ikke plass til frukt og annet sunt snacks oppi i tilegg til de 4 brødskivene han har med hver dag. Så denne skal han ha med hver dag i tilegg til den store matboksen! Måtte også kjøpe en sånn trappe greie, hehe… og han elsker den allerede! Helt facinert..  ikke det at han ikke har nok leker fra før av altså.. 

Babybok og til Lillesøster, pusse tanna bok til Storebror ! Blomsterpynten skal henge over senga til lillesøster, og silkebandet har jeg tenkt til å bruke til gravid fotoshootbilder som jeg må få tatt en gang i absolutt aller nærmeste framtid ! ( OM DU ER FOTOGRAF OG VIL BLI NEVNT PÅ BLOGGEN MIN, ROP UT! :)) ) 

Verdens nydeligste bluse, fra B-young og kostet 500! Passer perfekt nå som jeg er gravid, og like bra etterpå siden den har oppknepping noe som et utrolig smart i ammeperioden! Og såklart, min kjære Iphone 5 ! <3 


Da tiden for modningsakupunkturen min nærmet seg gikk jeg bortover mot klinikken, men da jeg kom dit fant jeg ut at jeg hadde tatt feil av tidspunktet… bare ett kvarter for seint, men likevel! Heia hodet…  Damen, som heter Cathrine og som jeg skal gå til modningsaku 2 ganger i uka fram til jeg føder, viste seg heldigvis å være superduperhyggelig og da jeg beklaget meg og forklarte henne at jeg hadde tatt feil av tidspunktet forsto hun godt.  

Satte da i gang med å stikke nåler i kroppen min for aller første gang ! Merkelig, og veldig “ubehagelig” følelse, bare akkurat i det hun stakk nåla. Ikke pga. nålestikket, men fordi det stråler innover i kroppen på det punktet hun stikker. Siden jeg har åpning og er ganske moden fra før av, lot hun være å sette nåler i korsryggen min i dag. Det skal vi begynne med på mandag,… om jeg rekker det før jeg føder( som hun selv sa, haha)  som er min neste time. Jeg gleder meg! Fikk også beskjed om at jeg ikke måtte nøle med å ringe føden når jeg kjente mens smerter som tok seg opp, da man ikke naturligvis trenger å ha så veldig vondt før langt utti fødselen, når man er andregangsfødende. 

Siden jeg ikke hadde telefon tok jeg rett å slett taxi helt fra Lillestrøm og hjem. Hadde ikke akkurat noe valg for å si det sånn, haha ! Kom da hjem og satte med en gang i gang med hus-shinings.Noe jeg har fått helt på hjernen de siste par dagene, så vi får se…  de sier jo at det er et tegn på at fødselen er nærstående! Jeg håper det, jeg har begynt å bli ganske utålmodig de siste dagene også! I går gikk også resten av slimproppen min, denne gangen med blod i, så… når kommer hun tro ? 😀 

ÅI,… dette ble plutselig et kjempelangt innlegg, sånn blir det når man er dårlig til å oppdatere ofte nok. Nå sitter jeg bare her helt alene og tenkte jeg skulle ta en gjennomgang av både sponsormailen min og den vanlige! Kjæresten er å øver på noe jobbgreier, siden han skal ta svennebrev i desember. Resten av kvelden blir det nok å se på film med min kjære eller noe sånt.  Håper i alle fall dere lesere har hatt en fantastisk dag og ønsker dere en fin kveld videre!

Smask <3

19 kommentarer
    1. Du var utrolig fin i den blusen rannveig 😀 haha må le litt av deg så stresser både me bussen og toget og alt det her:p

    2. lykke til med fødselen ,Rannveig. Åpning kan man gå med en stund, men når slimproppen er gått og magen langt nede, da er det nok like før. Spennende. hilsen en 4 barnsmor

    3. Var det ikke UTROLIG klønete å skaffe seg en kåk såååå langt fra offentlig transport når du ikke har bil? Blir jo veldig isolert fra omverden. Og utrolig tungvint når du skal på kontroller og barseltreff og slikt. Vurderer dere å flytte igjen? Du er kanskje vant til å bo på bøgda oppi nord, men jeg hadde blir helt gal av å bo slik.

    4. Hei søte Rannveig : ) Jeg har lest bloggen din en ganske god stund, men er aldri noe flink til og kommentere. Men nå tenkte jeg bare og slenge igjen en liten kommentar, så får jeg se om jeg fortsetter med det sånn av og til (om jeg husker det) Du ser kjempe flott ut som gravid, og kler virkelig mamma rollen kjempe godt. Jeg trur både lille bror og lillesøster har/får fantastiske foreldre, og dem kommer til å trives kjempe godt med dere. Jeg må også bare si at jeg er utrolig stolt av deg, å det du får til i og med at du er 20 år. (er selv 20) beundringsverdig er det! Du kan virkelig si til deg selv og alle andre at du er stolt av deg selv <3 Har selv lik tlf, å den kommer du til og bli kjempe fornøyd med og den blusen var fantastisk fin og satt kjempe fint på deg : -D Håper du får en fin kveld videre, og at du får en god natts søvn. Håper den lille prinsessa snart kommer, og jeg ønsker både deg og samboeren masse lykke til med fødselen.
      Stor klem til deg!

    5. Mia: Vi trives veldig godt her, er utrolig barnevennlig og passer oss midt i blinken! Ingen av oss har jobber hvor vi MÅ bo sentralt eller en bestemt plass, og da vil vi heller bo landlig, aller mest for barna sin skyld.

      Holder på med lappen og regner med å få tatt den litt etter snuppa er kommet. Er uansett ikke noe stress å ta taxi om man absolutt MÅ en plass.

    6. ser du har vært på nille, hehe 🙂
      du skulle komt innom for 2-3 uker siden, da hadde vi like matbokser(bare større) til 10 kroner 🙂

    7. Hvordan har du råd til å handle så mye som du gjør? Den lille trygden du mottar kan ikke dekke alt. Er detmor&far som betaler, samboeren, eller handler du på kreditt?

    8. Jente som lurer: Det er hverken min kjæreste, mor, eller far som betaler noe som helst. Jeg har heller ikke et eneste kredittkort eller lån. Du ville blitt overrasket om du hørte hvor mye jeg tjener på nettop blogging pr.mnd. For å si det sånn så har jeg en høyere månedsinntekt enn min samboer, som har en helt grei og gjennomsnittlig Norsk inntekt.

      Ikke det at du har noe som helst med min økonomi å gjøre men siden du nå spør!

    9. Stå på rannveig, syns du er rååå flink, må innrømme jeg hadde stor fordommer da jeg så deg på tv. Men nå fremstår du mye mere onkli, og SMART hehe. Å flink mor er du. Men jeg er nokk en av de mødrenne du sikkert ikke hadde likt. Jeg er overvektig å gravid (gått ned 8kg) får at jeg er så redd får å legge på meg å bli større. Jeg veide 145 da jeg ble gravid nå veier jeg 137. Å de er kommet masse vann i kroppen så jeg har et mål om å veie 80 etter jeg er ferdig med graviditeten. Tørr ikke å gå ned stort mere nå, siden det da kan bli fare får fosterett. Men æ må si selv om æ e elldre så er du mere flink til og være deg selv, og avslappet forhåld. Jeg er redd heletiden får at jeg er får ung og mange som hadde fordommer 😀 meeen masse lykketil og kos deg fremover<3

    10. Stå på, Ranveig! Du er kjempeflink!! Hvor mye betalte du for Iphonen? sider du er så mye på lillestrøm, hvor bor du? Pappaen min bor på kløfta så jeg er litt “småkjent” i området rund der 😉 Det er beundringsverdig hva du klarer, 20 år og snart 2 barnsmamma! Noe jeg liker veldig godt med deg er at du svarer på kommentarene du får, det er ikke alle toppbloggerne som tar seg tid til å svare sånn som du gjør!

    11. Så nydelig bluse! den kledde du! 🙂 kjempefin blogg! lykke til videre i svangerskapet og masse lykke til når lillejentas fødsel står for tur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg