Oppdatering

Hei kjære lesere!

Hvordan har dere det? Her går det bare supert, må bare beklage dere alle for dårlig blogging. Det er desverre ingen baby her enda, hvertfall ikke på utsiden av magen. Hun bestemte seg visst for å bli litt til inni magen. Riene jeg hadde i går dabbet av igjen, rett og slett. Tenkte at jeg ikke ville ringe føden, lage masse styr og alt om jeg ikke var HELT sikker på at det var fødsel på gang. Så jeg bestemte meg for å gå å legge meg litt for å se om det var falsk alarm eller fødsel. Og , ikke overraskende, så var det falsk alarm… utrolig kjedelig, men VELDIG glad jeg ikke ringte kjæresten, Ahus og alt det der, og laget masse styr for ingenting. 

Så ja! Jeg var utrolig skuffet når jeg våknet etter noen timer, uten rier. K-j-e-d-e-l-i-g! Men ikke mye å gjøre med desverre. Men kjenner jo at det driver å modnes, og de riene jeg har av og på er jo åpenbart modningsrier som vil si at aktiv fødsel kan starte når som helst, også i og med at slipmproppen min er gått. Om den er gått helt, det vet jeg ikke. Vi hadde egentlig tenkt oss på badeland i dag, men det fikk jeg streng beskjed av søte Kikki (utleier) om å unngå siden slimproppen min er gått. Så ingen badeland idag. Hun er nemlig på tur til å utdanne seg som jordmor, og det er jo ganske så betryggende for meg å ha en ferdigutdannet sykepleier i huset i tilfelle noe skulle skje 🙂 Også at jeg kan ringe dem når fødselen starter slik at de kommer å passer størstegullet. I går kom hun forresten med hjemmelaget pizza på døren til oss! Kan man egentlig be om bedre utleiere ?! Tror ikke det 😀 

Så, i stedet for badeland, skal vi dra å titte på ny sofa. Er nemlig superduperlei (og enda mere lei enn det) våre gamle sofaer. De er oppskrapet av kattekloring, slitt og hele pakka. Det vi tenkte oss er da denne sofaen: 

Den heter Modern Living Cosy og koster 10 000. Skal da i så fall ha den i grå… hvit egner seg nemlig ikke så godt med to småtroll i huset 😉 

Tenkte også å se på tripp-trapp stoler til både storebror og lillesøster, er så lei den han har nå… sånn stygg Graco tea time plastikkstol, haha! Passer lite godt inn her. Plastikk=lite vakkert. Som oftest! 

Nå skal vi straks dra ut! Skulle egentlig publisert dette innlegget for en god stund siden, haha.. men vi fikk besøk av Kikki og Nora, lillegull sin bestevenninne, som også hadde med muffins til oss! Igjen, kunne vi bedt om snillere naboer/utleiere?!

Håper dere koser dere masse denne fine lørdagen og at dere alle krysser fingre og tær for at jeg føder, aller helst i aller nærmeste framtid og helst i dag ! Så blogges vi nok senere, kommer med en ukesoppdatering for uke 38 litt senere siden jeg er 38+1 i dag! 

Smask 

23 kommentarer
    1. Bare tenkte på en sak 🙂 dere har flytta en del ganger.. ? Tenker på depositum .. hvordan dere får råd til nytt dep hele tia+?

    2. Hahahahaha gjett om misunnelse…hva i helvete betyr det hvor folk får penger fra? Vær heller glad for at noen faktisk har råd til slike ting 🙂 Guuuud altså, mange må ha det vondt med seg sjøl hahahahaha gå til legen og få beroligende…
      Flott sofa – ville og ha tatt den i grått 🙂

    3. Hahahahaha xD jeg tror nokk rannveig tjener nokk penger til og kjøpe seg en soffa uten et lån haha xD Hvem i alledager spørr om noe så tåpelig? Meeen, gi oss beskjed når før du drar til føden da. Er jo såååå spent har vert innom bloggen din sikkert ti ganger bare i dag hehe

    4. får man ikke igjen depositumet man har betalt når man flytter ut igjen?? hørse ut som om de er helt fantastiske utleiere, er så godt å komme godt overens med både de og barna deres 😀

    5. Hei ranveig !
      Har lest bloggen din helt siden du var med på unge mødre, gleder meg til å se deg mer på TV ;*
      Å hvorfor må folk hele tiden tenke på pengene til andre, greit jeg selv blir litt sjalu når jeg ser hvor my foreksempel shopper, men går ikke rundt å slenger dritt : )
      Vær fornøyd me lønnen deres folkens, eller bytt jobb 😉
      Ha en flott dag <3

    6. Depositum er noe man får tilbake når man flytter ut fra leiligheten 🙂 Man betaler depositum fordi om noe i leiigheten blir ødelagt, trekker husverten der i fra depositumet. Vist ikke noe i leligheten blir ødelagt, blir ikke pengene rørt heller og de som leiger, får pengene tilbake når de flytter ut. Så at Rannveig har flyttet mange ganger og klart og betale depositum, tror jeg ikke er noe problem ettersom man får tilbake pengene når man flytter ut.
      SÅ er det heller ikke alle husverter som har depositum på leilighetene de leiger ut.

    7. Den sofaen har vi og! Beste kosehjørnet i verden! Har den i grå/beige, veldig fint og passer til alt:)

    8. ELSKER stokkestolene<3 Praktisk som bare det, og barnet kan ha det HELE livet fordi den vokser MED barnet;) Har selv tenkt å kjøpe den, men har hørt at newborned setet er wasted da det er såå lite at det kan ikke brukes mer enn et par mnd, og de fleste har jo babyene på armen og ammer mye av tiden likevel..så siden det koster 1000,- bare for setet, så tenker jeg at det kanskje ikke er så mye vits likevel :/ selv om det hadde vært kjekt!

    9. Er ikke alltid man rekker over alt. Rannveig kan jo ikke kontrollere når fødsel skal starte, men det kan enda gå en stund for det blir fødsel så kan hende hun rekker det 🙂 selv om slimproppen har gått så er det ikke et sikkert tegn på at fødsel er i gang. Kan gå flere uker. Sikkreste tegnet er jo når vannet går 🙂

    10. Ikke en sofa jeg ville anbefalt om du ikke har veldig lyst til å fikse og stille opp puter hele dagen. Med små barn i sofaen så kommer de putene til å være over alt ganske så fort. Ville da heller ha anbefalt vanlige sofa puter som sitter fast og heller ha en del pynte puter. Bare et tips=)

    11. Du er heldig som har en bra utleier, jeg har bare en dritt utleier som selger huset sitt etter vi har bodd her i kun 2 mnd. Åååååh:@ er så sjalu på deg akkurat nå! Sku hatt verdens beste utleier selv :/ dritt folk.

    12. Hei! Har blitt fast leser av bloggen din den siste tiden. Må bare si at jeg synes du er superskjønn! En tøff og flink mamma er du! 🙂
      Har hatt lignende sofa som den på bildet der selv. Kjempefin, men veldig upraktisk med de løse putene. Spesielt med små barn i hus! Ville nok anbefale deg å velge en med faste puter. De holder seg nok også finere i lengden! 🙂

    13. Babyshop har Tripp Trapp Aqua Blue, men dette er da bestillingsvare…
      Varenummer: 276350
      Lagerbeholdning: Bestillingsvare. Normalt opptil 3 ukers leveringstid så lenge leverandøren har den på lager..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg