Sengeliggende

Eh, ja.. da var vi altså kommet dit!

Ettersom jeg har vært fullstendig sengeliggende i dag, til nå, så har jeg ikke så altfor mye å meddele resten av verden. Bortsett fra at senga vår er jævla digg og at vi har et ganske fint soverom!  I går klarte jeg nemlig å briste/sette ut av ledd (?) halebeinet mitt fordi jeg tenkte det var en sykt smart ide å gjøre litt i overkant akrobatiske bevegelser for å prøve å få fortgang i fødselen. Nærmere bestemt knebøy(!) etter noen runder var jeg utrolig fornøyd med innsatsen min, og sliten så det holdt… tenkte, jeg tar en runde til ! Trening er jo uansett bare bra og kan jo ikke skade ? 

…Helt til jeg hørte en “krrrssssj” lyd, ikke til å ta feil av, det kom fra halebeinet mitt, etterfulgt av helt syke smerter som gjorde at jeg såvidt klarte å gå å legge meg i sengen å sove. Tenkte at det går nok over til imorgen. Vel, det gjorde det ikke. Jeg er i dag sengeliggende, har ringt føden og de kan desverre ikke hjelpe meg så mye. Fortalte dem at om fødselen starter nå, så MÅ jeg ha Keisersnitt… og jeg som har totalt angst for keisersnitt, har mere enn alt i verden lyst til å føde naturlig/vaginalt.Dette fordi det er noe jeg vet jeg mestrer, i forhold til en stor operasjon som et Keisersnitt er. Nei, nå får vi altså håpe at fødselen lar vente på seg noen dager slik at jeg hvertfall kan klare å ligge på fødebenken eller sitte i et badekar. Akkurat nå klarer jeg hverken å ligge på rygg eller sitte, begge to er pain in the ass.. bokstavelig talt!

Ettersom jeg hadde så vondt, og er usikker på om jeg i det hele og store hadde taklet en fødsel med smertene jeg har i skrivende stund, ba jeg kjæresten om å ringe Ahus ( les: skadelegevakta på ahus, dit man ringer når man har brukket noe etc.) Men han trodde såklart jeg mente FØDEN på Ahus. Så han ringte de, hadde en lang samtale hvor han fortalte om mitt lille knebøyprosjekt og at jeg var ganske klar for å få denne babyen ut, haha..  og de ba om å få prate med meg.

Tenkte bare, åhneeeii.. når han sa han hadde ringt føden!! Tok telefonen og sa sånn småflaut: hei! Damen i andre enden lo, men på en god måte da, haha! Hun spurte hva i alle dager det var jeg hadde gjort, og jeg forkarte henne hele historien.. og at jeg var sykt redd for at jeg ikke skulle klare fødselen naturlig om den kom nå og at det skulle bli KS. Hun mente at jeg bare måtte slappe mye av, og la det lege seg selv ettersom det ikke er mye man får gjort når man har bristet halebeinet. Så skulle nok alt gå bra. Sååå her sitter jeg da, klarer ikke gjøre en dritt, så i dag har Willem vært pappa på heltid, hehe 🙂 

 

26 kommentarer
    1. Hvorfor vil du absolutt ha fødselen i gang? Du er jo ikke 40 uker enda, hadde vært forståelig hvis du var på overtid, nei er vel jeg som er gammeldags tenker jeg, men er vel bedre å gå tida di ut.

    2. Navn: Altså, en ting er å stresse med å få ut babyen når den er prematur(!) slik jeg ser mange unge jenter skriver om på bloggen sin, det synes jeg rett og slett er provoserende, DET er feil. Nå regnes jo jeg som til termin(38+2 i dag), noe jeg har gjort i litt over en uke nå. Så jeg har LOV til å være lei og ville ha henne ut. Så det så 🙂

    3. Ææo:( Stakkars deg!! GOD BEDRING til halebeinet ditt!! Håper det går over, slik at du har muligheten til å presse uten å kreppere >< Det gjør sykt vondt å briste halebeinet! gjort det 2 ganger selv;S

    4. jeg tror du bare kan glemme at halebeinet skal bli friskt før du føder 😉
      Jeg har selv slått/bristet halebeinet, og jeg hadde vondt i halebeinet i 1 år etterpå. Var utrooolig vondt å reise seg om jeg hadde sottet en stund osv. Kjenner også flere som har bristet det, og det har tatt utrooolig lang tid. Halebeinet er vell det som tar lengst tid før det blir bra igjen.
      Har jo fortsatt vondt en gang i blant, og det er flere år siden det skjedde.

    5. Jeg bristet halebeinet i vinter når jeg falt på isen, men avslapning i en uke gjorde meg bra! Håper du får det bedre før fødsel, stakkars. Men ikke stress!! Jeg gikk to uker over termin og kunne fint gått lenger hvis det gikk, så hun kommer når hun kommer!:-))

    6. Må vell ikke bety at du har bristet det?
      Høres mer ut som at du har hatt en skiveutglidning eller noe. Ta en tur til kiropraktoren og få det ordnet 🙂

    7. du har nåkk ikke bristet halebeinet av å ta knebøy.. tok du vanlige knebøy? hvor mye belastning? skal være umulig å briste halebeinet av å ta knebøy som er utført korekt, da må man falle ganske hardt rett på haleheinet.. mulig du har pådratt deg en skiveutglidning om du har veldig vondt. Men da må du ha brukt ryggen din alvorlig feil da du tok knebøy.. God bedring!

    8. En fødsel som starter av seg selv, altså naturlig, er det beste utgangspunktet for en god fødsel. Hun kommer når hun er klar. Ikke prøv å sett i gang fødselen. det er mitt råd til deg.

    9. God bedring 🙂 Anbefaler deg å ta en tur til kiropraktor, en kiropraktor finner fort ut hva som kan ha skjedd med halebeinet og om eventuelt andre skader i området rundt!

    10. Jeg sklei på isen og bristet halebenet rett før fødselen for ca. 2år siden. Jeg var ikke bra til fødselen og fikk derfor keisersnitt 🙂 Det skjedde 3 uker før fødselen startet 😀 Håper du blir bra så fort som mulig, det viktigste er at Emma kommer ut sunn og frisk <3 God bedring

    11. Herregud. Spurte som høygravid og ta knebøy? “Det er så godt å ta det med ro ukene før fødsel” Ta nu å ro ned istedefor å kødde sånn her. I verste fall får du en komplisert fødsel..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg