Svangerskapskontroll uke 38+4 – oppdatering

Fikk ikke sovet så mye natt til i dag, så dette blir nok et temmelig kjapt innlegg tenker jeg! Og så blir det nok senga for alle penga etter en utrolig laaang dag! Startet med svangerskapskontroll i Oslo, som vi såvidt rakk pga. at gulllet bare gråt, og gråt og gråt da vi skulle dra fra han i b-hagen. Det tok selvfølgelig mammahjertet mitt ganske tungt, og måtte være der litt å trøste han og forsikre han om at jeg kom tilbake bare litt senere! ¨

På svangerskapskontrollen gikk da alt strålende, alt var fint og sto bra til med lillemor i magen! Willem var også med, siden det er mye snakk om fødsel og fødselsforberedende på kontroll så sent i svangerskapet. Tror han også gleder seg like mye til fødselen som jeg! OG selvfølelig til å se vår skjønne lille datter 🙂 

Jordmoren kjente på magen og tippet at lille Emma veide rundt 3500 gram. Så det blir spennende å se! Hun sa også at det at det kommer blodslim ut er en positiv ting og er tegn på at ting nærmer seg. Pratet i tilegg om akupunktur som en alternativ smertelindrende metode som jeg har lyst til å prøve. Vil prøve alt av naturlige smertelindrende metoder før jeg(forhåpentligvis ikke) tar en evt. epidural! Etter kontrollen var det rett på frisørtime for å bleke etterveksten min, endelig! Så nå er jeg platinablod igjen, noe som føles ganske digg. Greit å ha gjort slikt før fødselen!

Har også time til påsetting av keratinextensions på samme frisørsalong på torsdag, noe jeg gleder meg MASSE til! Lille Emma kan godt bare holde seg inne til da slik at ho mor kan få fint langt hår, nærmere bestemt hele 65 cm!. Er godt å føle seg vel når man nettop er blitt mamma, så sånne ting er jo helt supre å gjøre i tiden før fødselen! 

Fine Emmamagen, 38+5 når klokka bikker 12! 39 uker på vei på fredag…. 

Siden jeg først var i Lillestrøm, så måtte jeg også kjøpe inn storebrorgave til lillegull som han skal få når lillesøster Emma kommer til verden. Tenker at det er en fint ting å gjøre for å gjøre litt stas på han også når det kommer et nytt familiemedlem som vil få en del oppmerksomhet. VET at dette er noe han kommer til å bli sååå utrolig glad for da det er en ting han interesserer seg for MYE, så jeg klarer nesten ikke vente med å gi den til han!! Gleder meg så mye 🙂 Så nå står storebrorgaven klar i gangen og venter bare på at lillesøster i magen skal bestemme seg for å komme ut. 

Hadde egentlig tenkt å bake boller før jeg tok kvelden, men det skjer ikke! Får ta det imorgen, nå er det som sagt senga for alle penga og jeg ønsker dere alle en god natt! Nå venter masse timer med skjønnhetssøvn i den herlige senga vår

-Kjøpte du gave til kommende storebror/storesøster?

Godnatt 

18 kommentarer
    1. jeg tok akupunktur under fødselen med førstemann.Men det var helt jævlig,så med andremann gjorde jeg det ikkje og det var bedre.. Lykke til i alle fall:)

    2. Her fikk storesøster en kurio i gave når lillesøster kom til verden! 🙂
      Veldig viktig på gi storesøsken oppmerksomhet når det kommer nye, som krever en god del! 🙂 Viktig å vise at man setter pris på alle like mye :))

    3. Her fikk storebror en McQueen matboks som var fylt med diverse lekebiler fra den filmen og ett halskjede som det sto “storebror” på 🙂 Dette fikk han selvfølgelig på sykehuset, når kan kom for å hilse på 🙂
      Også var pappaen og storebror på shopping sammen å handlet noen gaver til lillebror, før de kom på sykehuset 😉
      Stor stas!

    4. Jeg fikk ikke noen gave da lillesøstra mi ble født, men jeg var nesten 11 så hun var gave nok for min del! Fantastisk fin mage du har, Rannveig! Lykke til videre, du er en utrolig bra mamma!

    5. Jeg fikk akupunktur som smertelindring, og det funket veldig bra for meg. Har hørt andre som ikke har hatt hjelp av det :/ Jordmoren som satte nålene, så at hun merket at jeg hadde fått akupunktur (blant annet modningsakupuntur) før fordi jeg respondere så bra under fødsel! Jeg hadde mye igjen for modningsakupunturen når jeg fødte! Lykke masse til:)

    6. Du har faktisk termindag 2 dager etter meg.. Får ei datter selv.:) <3 Var på hurtigsjekk på Ahus idag og der fikk jg vite at jg også hadde 2cm åpning også målte de at lille frøkna var ca 3,5 kg o_O.. Så vi har noe stort i vente her 😀 Har selv en sønn men han er 5 ;D Kanskje vi ses på føden (?) 😉

    7. Jeg fødte datteren min på torsdag, og jeg hadde ikke bestemt meg for hvilken avd jeg skulle føde på. Endte opp på fødestua, som kun tilbyr lystgass og alternativ smertelindring. Var veldig innstilt på å ta ting som de kom og følge kroppens signaler. jeg fikk akupunktur, og det jeg både merket og fikk høre av jordmor var at jeg slappet mer av mellom og i reiene, åpningsfasen gikk veldig lett og jevnt, og så var det kvalmestillende. Hadde en kjempefin fødsel! Jenta mi ble født akkurat på uke 39. Lykke til!!:-))

    8. “Har også time til påsetting av keratinextensions på samme frisørsalong på torsdag, noe jeg gleder meg MASSE til! Lille Emma kan godt bare holde seg inne til da slik at ho mor kan få fint langt hår, nærmere bestemt hele 65 cm!. Er godt å føle seg vel når man nettop er blitt mamma” KØDDER DU MED MEG!?

    9. Jeg ville bare si at når jeg fødte for litt over ni uker siden så fikk jeg akupunktur med utrolig effekt! Hadde veldig korsryggsmerter når jeg kom inn og fikk nåler med en gang (hadde skrevet brev til jormoren om hvilken smertelindring osv jeg så for meg) og det tok smerten med en gang! Fikk også i magensiden reine ble sterkere der når ryggsmerter var vekke, også i hodebunnen for avslappende effekt.
      Jeg tror at du føder snart, så lykke til! Du klarer det uten epiduralk! Jeg gjorde det og jeg er pingle, hehe.

    10. Er det noe galt med å gå til frisør før man blir mamma, “mamma selv”. Det var da voldsomt da. Føler det er mange som sitter her å venter på å fyre av mot Rannveig fordi hun gjør ting på sitt eget vis.
      Har også ei venninne som hadde frisørtime en uke før termin. Er jo ikke verre enn å avbestille dersom noe skjer før det.
      Men du hadde sikkert ikke reagert på det når hun har kort, brunt hår, og ikke ser brun ut.. Eller hva?
      På tide å bekymre seg for viktigere ting:)

    11. Storebror her fikk også storebrorgave da lillesøster kom. Vi hadde kjøpt den store kapteinsabeltann skuta som han hadde så veldig lyst på. Ellers var alle andre som kom på besøk veldig snille og hadde med gaver til storebror de også.
      Her kom lillesøster på dagen 39+0 foresten 🙂 i en forferdelig fart, nesten så vi ikke rakk inn på sykehuset en gang 🙂 lykke til når ting begynner å skje 🙂

    12. Så fin gravid du er ! god ide med gave da, det skal jeg huske på å kjøpe til Emilia Sophi når jeg begynner å nærme meg termin 🙂 Lykke til med fødselen, det kommer sikkert til å gå kjempe bra :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg