Gravidfotografering

Hei kjære lesere!

Nå har jeg nettop bestilt gravidfotografering/familiefotografering til neste fredag, vil da altså være akkurat 40 uker på vei, akkurat like langt på vei som det jeg var da jeg var på en liten gravidfotografering av verdens fineste lillegullmage forrige svangerskap! 

Er altså bare to dager før termin, og det er jo 50/50 sjanse for at jeg fortsatt er gravid da, eller ikke. Men damen var veldig hyggelig, så om ikke det blir gravidfoto, så skal vi avtale en litt senere dato for nyfødt/familiefoto. Og ettersom det er høy sannsynlighet for at jeg føder innen den tid, så skal jeg for sikkerhets skyld stikke innom på gravid-drop in foto førstkommende tirsdag. For å bare forevige bollemagen, rett og slett. Håper jo på at vi rekker fredagen, siden jeg ser for meg noen bilder der lillegull susser lillesøster mens hun enda er i magen. Noe han stadig gjør, og som smelter mamma totalt! 

Her er noen bilder fra forrige svangerskap, 40+0 og 3 dager før verdens vakreste gutt kom til verden 🙂

¨

….Og så noen bilder fra dette svangerskapet, fra Tyrkia. Var 26 uker på vei på disse bildene 🙂

 

Ikke spesielt proff fotograf, men det bryr jeg meg ikke særlig om egentlig! Det er noen utrolig koselige bilder jeg er veldig glad for at vi tok. Fotograferingen til neste fredag er derimot veldig profesjonell ( Fame photography på Strømmen ) eller noe sånt. Blir studio fotografering, så det gleder vi oss masse til og krysser fingrene for at vi rekker det!! 🙂 

Som dere sikkert har lagt merke til legger jeg ALDRI ut bilder av sønnen min på nett(noe i min mening mange andre mødre også burde vurdrere å gjøre) , men disse er allerede publisert på nett så da tenker jeg at det ikke gjør så mye. Han er verdens skjønneste, det er for alt i verden ikke det… men tenker at hele verden ikke har behov for å se han. Så må bare beklage til dere som liker mammablogg stappfull av bilder av barna , det kommer dere nemlig ikke til å oppleve her da jeg mener mine barn har rett til å bli skjermet fra det store skumle nett, med mindre de vil noe annet når de vokser til og kan bestemme selv.:) 

Var du på gravidfotoshoot i ditt svangerskap ? 

Hva synes du om overdreven offentlig publisering av bilder av barn? 

Nå tenkte jeg å hive meg i gang med cupcakes baking, og bare slappe av resten av dagen egentlig. Har så mye bekken-smerter, huff.. sitter faktisk på en badering i skrivende stund! Rett og slett fordi det kjennes ut som at jeg blir stukket med 10 kniver mellom rumpa hver gang jeg reiser meg opp fra en plass hvor jeg har sittet på halebeinet. 

30 kommentarer
    1. Respekterer at du velger å ikke dele masse bilder av barna dine offentlig!
      Har et spørsmål though, kommer du til å legge ut ihvertfall et bilde av lillejenta når hun har kommet til verden?

    2. Hei søte bilder ❤ ser veldig opp til deg 😊 fantastisk mor ❤❤
      Men kommer du til å ha bilder av Emma angelica ? Hadde vær veldig søtt om du kunne legge ut et bilde i blant, får jeg er veldig forveien på hvordan hun ser ut 😊lykke til resten av svangerskapet ❤❤

    3. Fame fotografene tar utrolig fine bilder 🙂
      Men har dere sett hva de tar for å få bildene i ettertid? Hvis dere vil ha alle bildene på en cd koster det dere 10.000.
      Ellers koster et vanlig bilde(14×18 cm) 450,-
      Så det er dyrt altså…. Er mange som ikke er klar over det 🙂

    4. Synes de bildene er så fine 🙂 ikke minst kjempe koselig minne å ta vare på! legg ut oppskrift av cupcaksene? 😀

    5. Hallo 🙂 jeg lurer veldig på hvor du har kjøpt og hva kjolen heter , den kjolen med hvit overdel og svart skjørt med de knappene på. Håper på svar.

    6. Var der på fotografering for tre år siden, men hvis jeg skulle ha alle bildene, ville det ha kostet meg over 5000,-
      Men plutselig fikk jeg Mail om at jeg kunne få alle bildene for 999,- siden dem hadde gått konkurs. Altså, de som drev før. Er samme navnet men ikke eiere. Men der er der dyrt! Men de er flinke.

    7. Jeg forstår hva du mener, Rannvieg, det med å publisere bilder av barna sine. Jeg synes det blir drøyt når foreldre legger ut nakenbilder av dem og barn på stranda 🙂

    8. Han er verdens sjønneste! Men jeg respekterer veldig godt at du ikke poster bilder v ham, han er nydelig, men dere vet det selv, og da trenger ikke alle andre å se bilder av ham! Respekt!

    9. Veldig enig med deg! Bilder av barn har ingenting på nettet å gjøre! Derfor legger jeg ikke ut noen bilder, og lillegutt kan bestemme selv når han blir stor hva han vil legge ut og ikke 🙂

    10. Heisann, ett spørsmål bare!
      du vil ikke legge ut bilder av sønnen din på nett, men alikevell ble du med på Unge Mødre med sønnen din? Forstår ikke det helt:)

    11. Så nydelig famile! Så skjønne dere er!
      Jeg er veldig enig men å ikke legge ut masse bilder av små barn på nett!:)
      Håper dere rekker gravidfotograferingen 😀

    12. Så utrolig lættis at du er så voldsomt opptatt av å fortelle at du ikke legger ut bilder av gutten din, når du allerede har gjort det 1000 ganger! Greit at det er lov å forandre mening – men du trenger vel ikke å legge deg til en besserwisserholdning hvor du rakker ned på de som legger ut bilder? Du har jo faktisk gjort det selv…
      Dumme naut!

    13. Hei! Har fått ei jente no og vurderer å ta silikon da det er lenge til eg skal ha neste! Mulig du kunne gitt litt info om silikon og amming, om de går og hvordan puppene blir? Veldig usikker på om eg berre skal vente noken år:) massemasse lykke til med fødsel når den tid kjem!!:)

    14. Du så helt fantastisk ut i forrige svangerskap Rannveig, å det gjør du nå også! 🙂
      Synes det er flott at du tar standpunkt til å ikke drysse bloggen full av barnebilder, for som du sier- ikke hele verden MÅ se barna dine! 🙂 Men du har jo en nydelig liten gutt, jeg gleder meg til å se lille Emma når du velger å vise henne fram på bloggen! 🙂 Lykke til videre! ^^

    15. ville bare si at bollebaking gjør susen for å sette i gang fødsel, har skjedd med en del jeg kjenner. det har med bevegelsene du bruker, prøv det:D

    16. Det med å legge ut bilder av barna sine har jeg delte meninger om, mange tenker ikke over hva de legger ut. Uskyldige bilder synes jeg er greit, men å legge ut bilder av feks lille jenta si i bare trusa på stranda synes jeg ikke er greit. Selvom ikke barn har bryst og sånt så er det jo pedofile mennesker på nett, og barna liker nok ikke å se tilbake på det. Jeg husker jo selv når jeg var 3-4 år(ja jeg husker faktisk) og jeg ikke hadde badedrakt, så jeg måtte bade i bare trusa. Jeg var så flau og ville ikke vise ”puppene” mine, allerede da! Men bilder av barna som er uskyldige og ikke lettkledde synes jeg er ok. Men ikke altfor mye.

    17. Kjente du pappaen til Emma når du ble gravid første gangen ?? Syntes gutten din ligner VELDIG på han du er sammen med nå.. Hmm, er det noe i det jeg sier kanskje ???

    18. Jeg er av samme oppfatning som deg, Rannveig, når det gjelder overdreven publisering av barnebilder og informasjon om barns privatliv på internett og i andre media. Helt klart. Dømmer ikke foreldre som velger å publisere da, for alle mennesker, og alle familier er unike, og det vil vel alltid være noen forskjeller i hva som blir riktig å velge for den enkelte. Jeg overlater ansvaret for å vite hva som er best for barna, til deres foreldre. Det er tross alt de som har satt de til verden og gitt de av genene sine og gir de den daglige omsorg og kjærlighet, og derfor kjenner dem best. Men jeg ville selv holdt mine barns privatliv borte fra offentligheten, slik du nå har valgt. Jeg syns du balanserer det med å være blogger og en offentlig person med å skjerme ditt barn, på en veldig fin måte. Du er et godt forbilde. 🙂

    19. Åe! Så utrolig nydelig sønnen din er! Han er ut som en engel! Må også si at du ser helt fantastisk ut!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg