Nytt design – hvorfor er jeg en annerledes mammablogger ?

Som dere garantert har lagt merke til, fikk jeg meg nytt design for ikke mange dagene siden. Er så langt utrolig fornøyd, og grunnet av at jeg ikke har noen nye fotoshootbilder av meg som ikke gravid, så tenkte jeg bare å bruke de fra gravidshooten jeg hadde rett før Emma ble født, midlertidig i allefall.

Det nye designet er laget av flinke Rikke, som driver enmannsforetaket Rrh webdesign. For å bestille design hos henne kan du trykke her

Noen lurer på hvorfor jeg mener bloggen min er en annerledes mammablogg. Vel, kan jo først og fremst si at hovedgrunnen er at den handler om MEG, ikke mine barn, slik alt for mange mammablogger lar bloggen sin gjøre. Jeg pøser ikke på med bilder av mine barn, lar de stille opp på outfits på bloggen osv, jeg begynner ikke hver eneste blogginnlegg med personlige opplysninger om mine barn. Det blir utrolig feil i mine øyne. De er selvstendige individer og har aldri valgt å bli eksponert daglig på en blogg med så mange tusen lesere. Dette er noe jeg faktisk reagerer kraftig på ved å lese enkelte andre mødres blogger. 

Jeg er derimot veldig åpen med meg selv og deler mye av MEG med dere! Jeg er absolutt ikke redd for å være meg selv, og dere vil få se mye til meg i fremtiden, det lover jeg! Derfor mener jeg også at jeg og min mammablogg skiller seg ut fra andre.

Hva synes dere om det nye designet mitt ? 

 

30 kommentarer
    1. Hei Rannveig!
      Vil bare si at jeg synes det er kjempefint, nettop det at bloggen handler om DEG.
      Bloggen hadde fortsatt eksistert selv om du ikke hadde hatt barn, skjønt den naturligvis
      hadde hatt en annen vinkling. Synes det er så hensynsløst overfor barna av de som baserer
      bloggen sin på barna, hva de gjør, sier og hvordan de ser ut. Ja, når en er mamma tar det
      opp en god del av både tanker og tid, men det betyr ikke at barna skal bli en “salgsvare”.
      Så tommel opp for at bloggen din handler om DEG og ikke bare om barna. Noen mammablogger
      jeg leser, så vet jeg faktisk ikke hvordan bloggeren ser ut, men barna ser en masse bilder av. Når barna ikke en gang velger dette selv, så blir det litt feil. Om man eksponerer barna på nett, så burde man tørre å eksponere seg selv minst like mye som sine barn.
      Når det er sagt, er det veldig koselig å få se bilder av barna dine også. Du har kjempeskjønne barn!
      Hilsen fra Amalie, fast følger siden sommeren 2011 🙂

    2. Synes bloggen din er kul.. Synes også altfor mange mammaer lar livet sitt kun dreie seg om barna sine.. Vi må jo være bare oss også på tross av at vi er tobarns mødre 🙂

    3. Hei!
      Hvor ofte er du våken om nettene å ammer?:-) og trente du noe når du gikk gravid? Du ser kjempe bra ut:-)!..har selv en liten en fra før av og venter nr to nå <3

    4. Hei jeg syns du har en veldig fin blogg 🙂 Og noe jeg syns er morsomt er at du ligner veldig på bestemoren min (og da mener jeg hvordan hun så ut da hun var på din alder).

    5. Hallo fine deg! Jeg har et spørsmål ang graviditeten din med Emma; ble du gravid til tross for at du gikk på p-piller, eller slurvet du med de?
      Jeg syns forresten at du er ei god mor, og det gjør meg glad å vite at du har et godt støttesystem rundt deg denne gangen, i motsetning til forrige svangerskap 🙂

    6. Du viser jo ikke litt heller av hvem du er… Disse bildene dine med såååå lite klær hadde jeg gjort privat, ikke lagt ut på nett… Ja jeg vet du ikke legger ut direkte naken bilder, men du fremstår som en altfor ivrig person når det gjelder fokus på den jævla kroppen din… Har sett bedre!!!!

    7. Jeg blogger om alt mulig. Og vil ikke se på meg selv som en mammablogger bare fordi jeg blogger om hva jeg og barnet mitt har gjort en dag eller legger ut bilde av henne. Det kan bli litt mye om barnet nå for tiden. Det er mitt første barn og utrolig stort for meg 🙂

    8. Rannveig, var jo ikke så alt for lenge siden at du selv la ut masse bilder av sønnen din, som outfitbilder osv

    9. Du er så dum altså!! Reagerer kraftig på de som eksponerer barna sine og legger ut outfitbilder av dem…jaha? Hva gjorde du på unge mødre da?? Kledde på sønnen din kun for å ta outfitbilde!
      Synes synd på han som var så uheldig å gjøre deg gravid på one night stand, tenk å bli sittende igjen med et sånt brødhue da!

    10. Ikke veldig annerledes egentlig. Om bloggen handler om deg, hvorfor kaller du deg da for en mammablogger?

    11. Så bra at du er så oppegående at du skjermer barna dine.. Regner med at de setter pris på det når de vokser til og kan lese det som mammaen deres skriver. I tillegg tror jeg at de blir skikkelig stolte av deg også, der du byr på deg selv, både i tekst og på bilder!

    12. Det var mye motsigelser du kom med her, men uansett syns jeg ikke barn har noe på en blogg å gjøre, det er eksponering bare 1 bilde syns jeg, uten at barnet har hatt noe å si, så beskyttes ikke de i det hele tatt.

    13. “Jeg pøser ikke på med bilder av mine barn, lar de stille opp på outfits på bloggen osv, jeg begynner ikke hver eneste blogginnlegg med personlige opplysninger om mine barn. Det blir utrolig feil i mine øyne. De er selvstendige individer og har aldri valgt å bli eksponert daglig på en blogg med så mange tusen lesere. Dette er noe jeg faktisk reagerer kraftig på ved å lese enkelte andre mødres blogger.”
      Hva med eksponeringen av graviditetene dine? Fødselen til dine søte små? Det er jo noe av det mest private og intime som går ann å dele?? Eller??
      Mange motsigelser ute å går her…….

    14. Synes du har fått et kjempe fint design! 🙂
      Jeg er så enig! Jeg har ikke noen barn, og jeg skjønner at det er veldig stort å få barn. De blir jo også en del av hverdagen og ikke minst i livet. Men da synes jeg at det går ann å blogge om barnet til en viss grense. Jeg personlig synes det blir litt drøyt at en mor tar et bilde av ungen sin i “outfit Bilder” til og med starter de tidlig med outfit bilder når de er baby. Det er opp til hver enkelt, men jeg synes det blir litt dumt med sånt på en baby/unge.
      Stå på videre Rannveig 🙂

    15. Jeg har alltid respektert deg, og jeg respekterer deg enda mere nå etter at jeg leste dette!
      Stå på fine du! Klem 🙂

    16. Skjønner dere virkelig ikke at hun prøver å provosere her eller? 🙂 hun har jo selv lagt ut outfit bilder av barnet sitt sant ^^ doh! Men enig mammabloggere er kjedelige å lese, driter da vel i hva barna går kledd i jeg :p haha selv om jeg selv har barn liksom så er det sååå kjedelig å lese om bare barn Oo man har et liv utenom barna også 🙂

    17. Herregud, skjønner ikke hvorfor dere skal være negative.
      Hun skriver jo ikke i innlegget at hun ALDRI har lagt ut et eneste outfit bilde av barna – hun skriver at hun ikke pøser ut med dem! Hun må jo da få lov til å legge ut noen bilder med barna med fine klær på seg, selv om det ikke er det hun driver med hver eneste dag. Bloggen handler jo først og fremst om RANNVEIG, hvor hun trekker fram ting som er viktige for henne og som hun liker å skrive om.
      Og hun kaller seg antageligvis en mammablogger fordi hun faktisk er en mamma, og skriver om sine to barn selv om hovedfokuset er på henne. Noen av dere må jo bare være tjukke i huet som ikke skjønner hva hun prøver å komme fram til!
      Stå på, Rannveig 🙂

    18. Endelig noen som har skjønt det!
      Blir rasende når jeg der bloggere legger ut bilder av barna sine, mange av de er lettkledd!
      Bra innlegg og flott design :-)!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg