Svar på spørsmål

Skal du studere når Emma begynner i bhagen?  Skal gå voksenopplæring

Savner du å bo i Alta? Overhodet ikke på noen måter

Skal du tattovere Emma også? Det skal jeg selvsagt

Leser du andre mammablogger? Leser faktisk svært få blogger, og ingen fast. Litt nå og da.

Hvor ofte tar du restilane og hvor mye koster det?  Har kun tatt Restylane en gang, og skal ta det igjen nå snart. Koster 4000.

Skal Emma Angelica ha navnefest eller barnedåp? Emma skal ha dåp og skal arve dåpskjolen til storebror, noe som er utrolig stas for meg!

Hvis du hadde blitt gravid nå hadde du tatt abort da? Vanskelig å si, jeg er i utgangspunktet i mot abort. Men har ingen planer om å bli gravid, så tror og håper ikke jeg trenger å ta stilling til det med det første. Bedre å sørge for å ikke bli gravid i utgangspunktet, er nå min klare mening da! 

Smurte du magen veldig ofte når du var gravid? Og hva smurte du med? Smurte aldri magen min med noe som helst. Tror strekkmerker kommer veldig an på arv og hudtype. Men en ting jeg faktisk har veldig troen på at hjelper er solarium! Solte meg jevnlig under begge svangerskapene og sitter igjen med to barn og null strekkmerker. 

Viss du skal starte med trening, hvilken form for trening har du tenkt? Tror for min del at det i første omgang blir løping og kanskje litt styrketrening. Skal nok begynne i det små for å ikke miste motivasjonen. 

Har du fått noen nye venner i området dit du har flyttet nå? Er gode venner med de vi leier hos, og har i tilegg venner litt rundt omkring som har lappen, og da er det jo ingen problem om de bor litt unna. 

Kan du legge ut bilder av leiligheten inne og utsikten utenfor? Skal få lagt ut bilder ganske snart

 Koffør må du lage sånn trutmunn på et hvèrt bilde du legg ut? Fordi det er ekstremt sexy

Har du noen gode klinikker å anbefale hvis man vil fylle i leppene? Colosseumklinikken i Oslo

Oppskrifter, mat , kosthold og trening?(eks hva spiser du når du har lyst på noe digg? Når jeg har lyst på noe digg spiser jeg VAFLER! Eller drikker vann, åh… vann <3 

Får du tid til deg selv når du er mamma? Får masse tid til meg selv, føler at det å være mamma går så lekende lett nå i forhold til forrige gang med en nyfødt baby. 

Hvordan er søvn rytmen til barna og mor? Storebror sover fra 19-07, lillesøster sover når vi går å legger oss og våkner ca 3 ganger pr natt for matpause. Så står vi opp igjen når storebror våkner og legger oss og våkner igjen i 10 tiden. 

Er det veldig dyrt med to barn? Å ha to barn er uten tvil svindyrt. Spesielt om mammaen liker shopping og skal kjøpe alt til de! Haha.

Hvordan er puppene dine er nå som du ammer? Og hvordan blir de når du er ferdig ? De er knallfine de! Tror ikke det vil være store forskjellen når jeg er ferdig å amme, da jeg jo som kjent har silikon og de er fine også utenom ammingen. 

Ble du frivillig med i Chartafeber? Ble “headhuntet” eller hva man skal kalle det? Fikk spørsmål om å være med for godt over et år siden, leeeenge før det ble snakk om at noen Therese eller Ida skulle være med… I utgangspunktet var planen at jeg skulle reise med to venninner, men så ville produksjonselskapet det annerledes og jeg måtte reise sammens med… tjaaa, skal vel ikke gå så veldig langt inn på hva jeg synes om de to jentene, tror de fleste har fått det med seg tidligere 😉

Jeg lurer på hvordan du og Wilhelm traff hverandre? Og hvor gammel er han, og hva jobber han med? Jeg og Willem traff hverandre gjennom en felles venninne. Han er 25 og  jobber som blikkenslager.

Har du lappen? hvis ikke, har du tenkt å ta den snart? Har ikke lappen, men å få lappen er absolutt en av mine aller nærmeste fremtidsplaner.

Hvilke serier liker du best å se på? Har ikke tid til sånt

Har du tenkt å skaffe deg noe annen jobb snart? Bloggen er min jobb, og så langt er jeg veldig fornøyd og har ingen planer om å bytte.

Har dere kjøpt leiligheten dere bor i? Vi leier, men har veldig lyst til å kjøpe

har du noen ganger tenkt på å farge håret mørkere/brunt? Tenker på det avogtil, men nå har det seg slik at jeg er veldig fornøyd med å være blondine, jeg skiller meg litt ut rett og slett, og det liker jeg! 


(bilde av meg og mamma da jeg var ca 15 år… litt uheldig bilde av mamma, haha.. men her ser dere altså.. ) 

Hvis du skulle sagt et drømmeyrke, hva ville det vært? Jordmor!

Hva er det fineste stedet du har vært? Var utrolig fint på Gran Canaria synes jeg!

Er du glad i å reise? Noen steder du har veldig lyst å dra? Veldig lyst til å dra til Maldivene!

Vil du bli med på unge mødre igjen? Min tid i Unge Mødre er nok forbi, men det betyr jo ikke at min tid på TV er forbi! Dere vil nok få se mer av meg på andre måter, mer enn det vil jeg egentlig ikke si! Dessuten føler jeg meg ikke som en spesielt ung mor lengere. Vil ikke definere en tjueåring som en spesielt ung mor. 

Kan du legge flere bilder av Emma blir så glad når æ ser ho? Kommer nok ikke til å legge ut så mange bilder av noen av mine barn nei. Desverre. 

Ka e det beste med Willem? At han er en utrolig flink pappa til begge barna og en snill og god kjæreste.

Kor bor du? Det kommer jeg ALDRI til å dele offentlig. 

Synes du at du er hot? Klart det? 

Jeg lurer på hva du gjør for å slappe av når du får litt alenetid? Nå er det ikke mye alenetid på meg om dagen, men jeg liker å bake, så det gjør jeg ofte når jeg får tid. 

Lurer på hva slags sminke og håprprodukter du bruker? Kan lage et eget innlegg om det, orker ikke hente sminken hit nå.

Siden du har navlepiercing, beholdt du ‘hullet’ etter at du ble gravid eller måtte du ta navlepiercing på nytt? Siden jeg har hatt navlepiercing siden jeg var 14, så kommer aldri hullet til å gro igjen uansett om jeg tok piercingen ut. Hullet er der enda, men det er alt for utvidet til å ha piercing i etter mine to tette svangerskap. Planlegger å ta et nytt hull over navlen. 

Lurer på når du fortalte til alle at du skulle ha bebi, første og andre gang? Første gang fortalte jeg det i uke 6, andre gang i uke 10 om jeg husker helt rett. Begge gangene har jeg fortalt det til alle rundt meg så snart jeg/vi hadde bestemt oss for å beholde. 

Var Emma Angelica planlagt ? Emma var så lite planlagt som det overhodet går an å bli, haha. 

Vil du anbefale andre og bli ung mor? Skjønner ikke hvorfor det hele tiden snakkes om at man SKAL vente med å få barn til man har fullført alt av utdanning man kan få, skaffet seg drømmejobben osv osv. Vi er jo tross alt biologisk anlagt til å få barn tidlig, og jeg angrer ikke et sekund på mine to flotte barn som jeg kommer til å få æren av å leve lenge sammen med siden jeg er så ung som jeg er. Kunne ikke vært mere fornøyd. Tommel opp ! 

 

Var puppene mye fastere å finere form på før du ble gravid med Emma? Jeg vet faktisk ikke hvordan puppene mine hadde sett ut med silikon om jeg ikke hadde blit gravid, siden jeg ble gravid to dager etter operasjonen. Så det kan jeg faktisk ikke svare på.

Har du tenkt å operere de på nytt? Er du fornøyd med de selv? Anbefaler du å vente med silikon til man har fått de barna man vil ha? Jeg har tenkt til å operere meg på nytt, ja. Men det er ikke noe akutt behov jeg har, eneste jeg er misfornøyd med er størrelsen. Jeg vil ha rundt 500 gram tror jeg, har på nåværende tidspunkt 365 gram. Hvis du som 20 åring vil ta silikon og ikke planlegger barn før du er 30, synes jeg ikke du bør vente med å ta silikon dersom du er misfornøyd med brystene og det går utover selvtilliten. Det er ikke noen hemmelighet at silikon kan forandre livskvaliteten din, det gjorde den så absolutt med min!!

Fødte du sønnen din med epidural, og datteren din uten? Stemmer det

Kan du beskrive forskjellen? Fødsel med epidural = vondt. Fødsel uten epidural = tror du skal dø.


Når du ser deg selv på chaterfeber, føler du det er sånn du er i virkeligheten også? Nei,overhodet ikke! Sitter ofte å ler godt av meg selv og hvordan jeg fremstilles. Jeg tar det hele med en god dose humor jeg.

Hvordan klarer du smerten med å føde? Man må vel bare klare den, har jo ikke akkurat noe valg.

Bryr du deg om hva andre mener og tenker om deg? Nei, det er noe jeg har lært meg å overse etter over to år som toppblogger.

Hvor høy er du? 1,72 cm over bakken

Anbefaler du fødsel med eller uten epidural? Jeg har litt delte meninger om akkurat det der. Kan ærlig inrømme at jeg er litt stolt over min siste fødsel uten epiduralen da det jo er en utrolig innsats og krever mye mot å gå for en fødsel uten smertestillende.Men samtidig er det jo helt sinnsykt vondt, så om du har lav smerteterskel eller er redd for å ha veldig, veldig veldig SINNSYKT vondt vil jeg absolutt gått for en fødsel med epidural. 

Når og hvordan fortalte du om Emma til venner og familie? Ringte mamma da jeg hadde rier og 5-6 cm åpning, og fortalte om det. Resten fikk vite det noen timer etter fødselen. 

Var Emma planlagt, hvis ja, hvor lang tid brukte dere? Emma var en stor overraskelse for oss alle, ikke planlagt i det heletatt med andre ord! 

Når var du på første UL med Emma? Var på første UL i uke 7 ifølge menstermin ( men da var jeg egentlig bare 5 uker på vei ifølge UL og ifølge unnfangelsesdatoen) Dette fordi jeg ble gravid dagen før jeg ventet mensen, og det stemte jo da naturligvis ikke med min menstermin. 

Her er Emma’en vår bare 0,2 millimeter! TENK på det dere ! Helt fantastisk at noe så bittesmått kan bli til vår perfekte lille/store Emma <3 

Hvor kjøpte du den lyserosa leppestiften du har har på headeren? Den er fra YSL, min favorittleppestift!! Så utrolig fin. 

Ønsker du at dine unger skal få unger i så ung alder som det du fikk? Det har jeg ingen formening om nå, det er vel enda en god stund til. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å ønske det, men jeg kommer alltid til å stå i ryggen på mine barn og støtte de uansett hva det måtte være. 

røyker Willem? Han røyker ikke

Går du på prevensjon (skal du), har du et merke å anbefale? Går ikke på noe prevensjon enda da det jo ikke er noen fare for å bli gravid så kort etter fødselen, men har planer om å enten få satt inn spiral eller begynne på p-piller.

måtte du ta ut silikonen når du ble gravid/etter emma ble født? Nei, har enda silikon


Var du å Willem sammen da du fant ut at du var gravid? Vi kjente hverandre, men var ikke sammen nei. 

Hvordan reagerte Willem? Han ble overrasket, og glad tror jeg. Har ærlig talt ikke spurt han.

Hvordan hadde håret ditt sett ut om du ikke hadde farget det?

Kommer du til å bo i Oslo hele livet? Bor ikke i Oslo, men ca 10 minutter utenfor. Ja, jeg trives veldig godt her! Men om vi skal bo her hele livet tror jeg ikke, hehe.. skal vel kjøpe oss hus etterhvert da. 

Har du en jobb utenom blogg? Nei

Hvor gammel var du da du begynte å drikke alkohol? 14 tror jeg

Har du forandret noe annet på kroppen/ i kroppen utenom puppene? Isåfall hva? Har kun operert puppene mine, så nei.

Bilde tatt rett før vi kjørte til operasjonsklinikken og jeg fikk innlagt silikon! Fornøyd og spent Rannveig!

Har du å Willem planer om å gifte dere? Har aldri hatt lyst til å gifte meg, så noen planer foreløpig har vi ikke nei. Men, hvem vet etterhvert!

Hva er årsaken til at du ikke sensurerer ansiktet til Emma men N? Grunnen til det er at jeg ikke vil at folk skal kunne kjenne han igjen når han er ute, i barnehagen osv. Emma er med meg hele tiden, og hun er i tilegg så liten så jeg tenker ikke at det er så stor fare med det enda. Men vil nok begynne med det på henne også når hun blir større, om jeg skal legge ut bilder der hun er med og er gjenkjennelig.

 
Hva er du utdannet til? Er ikke utdannet til noe som helst, men har store ambisjoner om å bli sykepleier og deretter jordmor. 

Beste minne? Da begge mine vakre barn kom til verden, uten tvil.

“Beste” flause? Blir sjeldent flau, så der kommer jeg faktisk ikke på noe spesielt.

“dette gjør jeg aldri igjen” ? Føder uten epidural? Hahahh, neida. Det var en vond, men fin opplevelse.

Hvor mange barn vil du ha? 3 stk tror jeg. Nå har jeg jo to, så en eventuelt tredje vil i så fall komme om noen år da jeg har fått utdannet meg ferdig. 

Noe du er flau over som du har gjort? Er som sagt sjeldent flau over ting

Har ungene samme far? Nei

Bortsett fra familien, har du noen hjertesaker i samfunnet? Er med i dyrebeskyttelsen og er veldig glad i dyr, så må vel bli det.  Har også vært vegetarianer da jeg var yngre, i flere år faktisk.  Får helt vondt inni meg av å se folk som mishandler dyr, da jeg mener de er likeverdige som oss mennesker.

Halsbandet etter min kjære Coco Chanel pus som gikk bort i oktober i fjor… <3 

Leser du bøker, eventuelt hvilke? Leser ingen bøker, det er noe jeg ikke har tid til desverre.

Når tenker du å ta opp studiene dine? Når Emma blir rett under året og begynner i barnehagen, altså august 2014.

Hvordan var overgangen fra 1 til 2 barn? For å si det sånn, det var en større overgang fra å ha ingen barn til å få ett barn, enn å ha ett barn til å få to barn. Jeg var jo mamma fra før av nå denne gangen og visste akkurat hva jeg gikk til. Synes det går veldig bra jeg og koser meg med mine skjønne små sjarmtroll. 

49 kommentarer
    1. Solarium har overhodet ingenting som helst med strekkmerker å gjøre, de sitter i underhuden og påvirkes ikke av noen ytre faktor.

    2. “Er med i dyrebeskyttelsen og er veldig glad i dyr, så må vel bli det. Har også vært vegetarianer da jeg var yngre, i flere år faktisk. Får helt vondt inni meg av å se folk som mishandler dyr, da jeg mener de er likeverdige som oss mennesker”
      Hykkler!! Du bruker pels på jakken din og bruker masse sminke og skjønnhetsprodukter som er testett på dyr…!
      Tenk litt før du skriver.

    3. Å jo du, du KAN fint bli gravid like etter fødsel JA. Har selv gjort det,så mine barn er faktisk født samme året… Og vet flere det har skjedd med! Så det kan du IKKE stole på!!!

    4. Som utdannet svangerskaps- og fødselslege kan jeg fastslå at det er muligheter for å bli gravid i tiden etter fødsel! Det skjer ikke mange, men det SKJER i flere tilfeller. Så det skal du ikke stole på, snart sitter du der med et barn til…

    5. Hei!
      Må bare si at du er en flott person – i hvert fall hva jeg ser gjennom bloggen og de gangene jeg har sett deg på TV. Må si at jeg stadig hører venninner kommentere deg, og jeg kan ikke la være å bryte dem tvert av og si at jeg syntes du er utrolig sterk og at du har mye kunnskap og godt å komme med. Du er jo blond, med silikon, lys stemme og rosa leppestift – en klassisk blondine (er blond selv så det er ikke ment som kritikk på noen måte) – men du kjemper deg gjennom hverdagen med to flotte barn og en sikkert kjempeflink kjæreste og pappa. Har sett mange negative kommentarer på bloggen din noe jeg syntes er trist for du fortjener dem absolutt ikke. Det jeg prøver å si er at jeg ser virkelig opp til deg som klarer å være deg selv fullt ut! Ble en litt rar kommentar det her, men stå på Rannveig 🙂 Du gjør en god jobb som mamma, ung mor og generelt ung person i et samfunn bestående av folk som eeeelsker og dømme og kritisere, i stedet for å rose og beundre. Leser bloggen din hver eneste dag og er på en måte stolt av deg for at du 100 % er den du er (uten at det skal høres dumt ut).

    6. Hei Rannveig,
      Mange fine svar og ikke minst ærlige!!
      Jeg leser mange forskjellige blogger, men du er nok en av de få som er seg selv og dønn ærlig.
      Liker måten du ikke prøver å dekke over ting på, tar det for det er og godtar det slik.
      Det er mange som har mye å lære av deg Rannveig!
      At du er en god Mamma er jeg ikke i tvil om.
      Håper du blir satt pris på og gitt den kjærligheten du fortjener.
      At du er en usedvanlig vakker, sensuell og sexy kvinne, ser jeg på som nesten overflødig å nevne, men det er du da:-)
      Kos deg og ha en fin dag
      Hilsen en av gutta som leser bloggen din daglig 😉

    7. Hei 🙂 ser du skriv at det ikke er sjangs å bli gravid så tett etter fødsel, og at du dermed ikke bruker prevangsjon. Det er snarere tvert imot. Det er STØRST sjangs for å bli gravid etter fødsel. Så obs obs!:-) jobber som lege i Stavanger, og vet dette 🙂

    8. Du må ikke stole på teorien om at du ikke blir gravid rett etter fødsel. Jeg har en venninne som har barn født samme år 🙂

    9. Det er veldiiig farlig å ta sol mens man er gravid, det skader og KAN gi fosteret forskjellige sykdommer.. var værtfall dette jeg fikk oplysninger om!

    10. Du kommer til å bli gravid igjen om du tenker sånn! Ppiller kan man ikke ta mens man ammer og amming er absolutt ingen pålitelig prevensjon.

    11. Tror kanskje hun mener at det ikke er noe og tenke på en gang rett etter en fødsel.. Nå er ikke sex de første som kommer i hodet på folk som nettopp har født. Så hun skal sikkert begynne når den tiden nermer seg 🙂
      Og mini pillen kan en fint gå på selv om en ammer 🙂

    12. Utrolig feil informasjon at du ikke kan bli gravid så kort tid etter en fødsel.
      Amming er ikke noe form for prevensjon. Det er klart at det er mindre sjanse for å bli gravid så kort tid etter fødselen, men sjansen er fortsatt der!!
      Vet om flere som ble gravid med en gang igjen etter de fødte!
      Lurt og ikke gi ut slik feilinformasjon 🙂

    13. Mange blir svært lett gravid selv med minipille rett etter fødsel. Kjenner ei som bare ønsket 1 barn,men fekk 3 på rappen (på under 3 år) pga. minipillen.. Skal være ganske nøyaktig med å ta den til rett tidspunkt for å unngå graviditet. Enno så er den ganske usikker som prevensjon,om man har lett for å bli gravid…

    14. Hei! Du sa noe om at du snart skal ta restylane igjen? Men de gjør ikke dette på ammede, så jeg bare lurer på hvordan du har tenkt å gjøre dette? 🙂 ammer selv og tenkt på restylane senere:) ha en riktig fin kveld 🙂

    15. Går du på prevensjon (skal du), har du et merke å anbefale? Går ikke på noe prevensjon enda da det jo ikke er noen fare for å bli gravid så kort etter fødselen, men har planer om å enten få satt inn spiral eller begynne på p-piller.
      Er faktisk heilt feil. Man kan faktisk fortsatt bli gravid om man ammer.. Du kan få P-piller som ikkje går te melko. (viss du altså ammer). Fekk hvertfall eg beskjed av min lege

    16. Hvorfor kaller du det en mammablogg når du ikke blogger eller legger ut bilder av barna? Da er det vel forsåvidt ikke en mammablogg?? Dette hørtes kanskje litt frekt ut, men jeg bare lurte!:)

    17. Jeg kjenner ei som fikk fire unger på to år! Fordi ho stolte på amming som prevensjon..
      De to første blei født samme året, januar07 og november07, den neste august08 og den fjerde kom på valentinsdagen i 2009 (ho var prematur)
      Så jeg sier bare: bruk kondom da? Herlighet hvor vanskelig er det da…skjønner ikke problemet.Snart sitter du i samme situasjon, huff! og de neste barna har vel ikke samme far 😉

    18. emm du vet du kan bli gravid med engang etter fødsel? hvem i allverden har sagt du er trygg fra å bli det igjen? ei vennine fikk samme beskjed, ble gravid med nr 2, bare uker etter nr 1 ble født!

    19. Går du på prevensjon (skal du), har du et merke å anbefale? Går ikke på noe prevensjon enda da det jo ikke er noen fare for å bli gravid så kort etter fødselen, men har planer om å enten få satt inn spiral eller begynne på p-pille
      ei vennine av meg , har bursdag 27 februar, hennes yngre bror, har bursdag 15 desember! samme året! så du kan helt klart fint bli gravid etter fødsel1

    20. Ja, det holder med den samme setninga om at man kan bli gravid etter fødselen nå, tror de fleste har fått det gnudd inn i hauet ganske godt.

    21. Av den lange siden med svar så skal folk henge seg opp i to ting!!! At hu skrev 1,72 cm og at hun ikke bruker prevensjon nå… Kjære vene… Jeg kommenterer iblant her,da er det kun i frustrasjon… Hvis dere bare skal hakke og kommentere på ting dere mener et feil,så ikke les bloggen!!! Skulle likt og sett hvordan dere hadde reagert hvis noen hadde pirka slik på dere.. Da hadde det sikkert vært både krenkende og frekt vel…? 😉
      Jeg leser bloggen hver dag,følger 5 stykker totalt. Jeg liker bloggen din,Rannveig! 🙂 Er ikke alltid enig i det du skriver,men sånn er livet og det skal være slik! 🙂 Ha en fin dag! 🙂

    22. ble kjempe glad når jeg leste at du engasjerer deg i dyrevelferd! Mulighet for at du kan lage ett innlegg om det?

    23. Ser at du skriver i et av svarene dine at det ikke er noe fare for å bli gravid rett etter fødsel, men dette er helt galt! Du kan bli gravid igjen rett etter fødsel, sjansen er like stor nå som den er om et år. Så om du ikke ønsker et barn til med det første ville jeg anbefalt deg å starte på et prevansjonsmiddel med det første 🙂

    24. OH! du er så mye penere med brunt hår, nå ser du bare så utrolif fake ut, jeg mener det ikke vondt, jeg tenker bare på etterveksten, og så sykt unatulig langt hår…. 🙂 digger deg !

    25. Oi, du var utrolig pen med brunt hår!! Du er veldig pen med blondt også, men helt utrolig med brunt! 🙂

    26. Hei 🙂 Jeg ser at du ikke har svart på spørsmålene fra meg? Lurte bl.a på om du ønsker å ha dyr igjen senere og noen flere spm..
      Ellers ; en stror klem til deg, du er nydelig :))

    27. Hei! Dem kan si hva de vil, men det er utrolig bra gjort at du inke legger ut bilder av ungene. Eller hvertfall ikke så mange!
      Er jo mammablogg uansett.
      Du kan jo skrive ett innlegg om nettvett kanskje? 🙂

    28. “Kan du legge flere bilder av Emma blir så glad når æ ser ho? Kommer nok ikke til å legge ut så mange bilder av noen av mine barn nei. Desverre. ”
      Koffor kalle du det her en “mammablogg” da? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg