Mamma sin lille snupp er 3 uker!

Nå har snuppa og pappa’n nettop sett på fotballkamp med favorittlaget, LSK! Så da var det tid for litt mammakos, endelig ! Siden hun ikke tar smokken fungerer jeg også som det, noe som resulterer i skyhøy melkeproduksjon hos meg. Skal vel ikke klage uansett! Er egentlig utrolig glad jeg kan amme uten problemer så da får det bare være at hun henger i puppen titt og ofte. 

I dag var hun hele 3 uker gammel. Tiden virkelig bare flyger avgårde! Det har virkelig skjedd mye i utviklingen på disse 3 ukene, merker hvor mye hun har vokst. Tipper hun veier rundt 4 kg nå, om ikke mer. De aller minste klærne begynner nemlig å bli veldig små nå, ikke FOR små, men snart er de nok det! Plutselig er hun vel 2 år slik som storebror, haha! Er nemlig akkurat slik jeg følte det med Nathaniel, først var han nyfødt… og plutselig var vi her da og han er snart verdens flotteste lille 2’åring! Hjeeelp… de vokser jo så utrolig fort! Men jeg gleder meg sånn til alt framover når de skal ha glede av hverandres selskap og kan leke masse med hverandre ettersom det kun er 1,5 år mellom dem. Vakreste barna mine! Føler meg virkelig så utrolig heldig. 

Verdens fineste lille prinsesse <3 (det som stikker ut fra ammebh’en er ikke papir, men amme-innlegg … ) 

Synes du også at tiden flyger når man får barn? 

27 kommentarer
    1. Litt tjokk i kinnene, men det e en positiv ting 🙂 søt liten pike 🙂 kos dæ md småkbarnstia 🙂

    2. tente sjansen var større vis jeg komenterer her å at du ser det. DU KAN BLI GRAIVD RETT ETTER FØDSELEN!!

    3. Hei! Hvis jenta di ikke tar smokk, kan jeg anbefale en smokk fra et merke som heter hevea. Hvis man velger den typen med rund tupp, så skal den være som å ta puppen 🙂

    4. Til alle dere som sier man kan bli gravid rett etter fødsel: oppfyller man tre krav er det like sikkert som annen prevensjon. Dette er: man fullammer, barnet er under 6 måneder og at man ikke har fått menstruasjon tilbake. Så slapp av folkens, det går nok bra 😉 hilsen sykepleier! Ps, dere er nydelige begge to på de naturlige bildene rannveig 🙂

    5. ” Går du på prevensjon (skal du), har du et merke å anbefale? Går ikke på noe prevensjon enda da det jo ikke er noen fare for å bli gravid så kort etter fødselen, men har planer om å enten få satt inn spiral eller begynne på p-piller. ”
      hør med en jordmor, for ei veninna av mæ ble gravid 2 uke etter fødselen. det anbefales på det sterkeste å bynne med prevensjon engang etter fødseln….

    6. Hvem FAEN er det som gidder å ha seg TO UKER etter en fødsel? herregud ro ned eggstokkene… Om man blir gravid to uker etter fødsel, så kan man ha det så godt…

    7. Anbefaler ikke Spiral! Få faen det er vondt det. hadde selv og når de satte den inn svimte jeg av :p Haha. Og jeg syntes den var vondt hele tiden jeg, merkelig nok, så jeg tok den ut 😀
      Nå bruker jeg p-sprøyte. Anbefaler det på det sterkeste 😀

    8. For en nydelig jente!!:)) og til kommentaren over; når man har født uten epidural er de INGEN problem å sette inn spiral! Har ikkje mensen lenger og er utrolig fornøyd! Blei gravid mens eg gjekk på pilla!

    9. Til alle dere som maser om graviditet igjen rett etter fødsel. Dersom Rannveig følger generelle råd, så mener jeg at det er å ikke ha sex før 6 uker etter fødsel, og da er det som kjent ingen fare for graviditet på ennå noen uker. Hun har altså tid til å finne en type prevensjon hun vil bruke, så ro dere ned å la henne ta ansvar for sin egen kropp!

    10. Herregud, hvem lyver på seg å være sykepleier her??? Selvfølgelig kan man bli gravid selv om man ikke har fått menstruasjonen, har sikkert 10 venninner som er levende bevis på det. Det er liten sjangse ja, selvfølgelig, men klart det kan skje om man er uheldig/heldig, alt ettersom

    11. Lekkert med en mor som lar puppa tyte ut. Virker som en “ordentlig og moden” mor da ja…………….

    12. Anonym: Google litt rundt tema før du uttaler deg og les ordentlig før du er frekk. Det står ikke kun om menstruasjon gjør det vel? Det jeg skriver er at om Man oppfyller disse TRE punktene er det like sikkert som annen prevensjon. Som vi alle veit ikke er 100 % sikkert. I motsetning til deg kommenterer jeg også med navn og bloggadresse så tror ikke jeg juger på meg å være sykepleier, hvorfor juge om det? Ta deg en bolle!

    13. Til Andrea: Om puppene hennes flyter utenfor, hva har det med “modenhet og god mor” å gjøre? For det første så ammer hun jo! Hvordan skal man amme hvis ikke puppen er ute? Og for det andre..det er hennes liv, og puppene hennes ser utrolige ut! Hadde jeg hatt de puppa så hadde de vært ute mye oftere enn hva Rannveig gjør! 🙂 Stå på!

    14. tenk at du skal legge ut bilde av babyen din å feire at ho er 3 uker. så tar du puppan dine i fokus.. e det mulig.. en babyen treng litt meir oppmerkosmheit en puppan dine.

    15. Søt jente du har! Hva heter hunskal hete? ser ofte på deg på tv. Fin blogg du har! Dette er første gang jeg er inne på denne bloggen, men jeg kommer tilbake igjen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg