Nathaniel Chrisander sitt rom – bildedryss

Siden mange har etterlyst bilder av leiligheten vår, tenkte jeg å begynne med dette nå, rom for rom. Og begynner da med Nathaniel Chrisander sitt rom. Har jo vært ekstremt treg, jeg vet. Men bedre sent enn aldri, sant? Her er i alle fall bilder slik rommet til verdens fineste lille gullegutt ser ut!

Hva synes dere ? 

Selv er jeg utrolig fornøyd, og liker at det er alle mulige slags farger på rommet hans! Ser altfor mange barnerom på mammablogger hvor det kun er lyse lyse pastell blå, hvor kjedelig er ikke det ? Når jeg ser slike rom så er det første jeg tenker at det er litt egoistisk med tanke på at det mest sannsynlig ser slik ut fordi moren selv vil det fordi det er “moderne” . Barn liker farger! Det er ingen hemmelighet. 

53 kommentarer
    1. “Når jeg ser slike rom så er det første jeg tenker at det er litt egoistisk med tanke på at det mest sannsynlig ser slik ut fordi moren selv vil det fordi det er “moderne” . Barn liker farger! Det er ingen hemmelighet”
      Er egentlig ganske enig. Aldri tenkt over før. Synes de rommene som du hinter til er sinnsykt fine! Men det kan jo selvfølgelig vær de rommene er kun fine på bilder;) Og egentlig har de mye leker +++.
      Veldig fint rom. Synes du virker som en god mor. Synd med alle de tragiske kommentarene du får. Men du er tøff som driter i de!

    2. Syntes dette er kjempe flott rannveig ! Nå for tiden skal jo barnerom være så ryddig å pene med bare interiør !! Syntes dette er MYE bedre… Det skal gå Ann å se at ett barn bor her 😀

    3. Blir så glad av å se slike rom å ikke de kjedelige rommene du snakket om:) ikke vanskelig å se at du er en mor med masse kjærlighet til dine barn♥

    4. Hei:) takk for en fin og kjekk blogg:) har lest ei god stund nå, men aldri lagt igjen et spor.
      Du er en fascinerende person som stadig overrasker- og imponerer. Du får meg til å le helt ned i magen- og du kan få meg rørt til tårer når du beskriver din kjærlighet til barna dine.
      Jeg er også mamma, med alt det innebærer. Du og jeg er egentlig som dag og natt, på de fleste områder. Allikevel kjenner jeg meg så godt igjen i mye av d du skriver.
      Så lenge man setter barna først og elsker dem med alt vi har- tror jeg vi er gode nok. Gode nok fordi da har vi hjerte på rette plass til å ta gode avgjørelser både for barna og for oss- og som igjen fører til en trygg og god oppvekst.
      Ikke la andre definere hvordan og hvem du er som mor. Bleket hår, silikon osv har ingenting å si på hvordan du er som mamma.
      Fortsett med den gode jobben du gjør, jeg gleder meg til å følge deg videre:)
      Klem

    5. Min sønns rom er slik du sier! Det er moderne med lyse pastell blå, mint og grått! Vi har valgt å innredet rommet han slikt fordi vi ønsker rolige omgivelser over rommet! Men han har i tilegg et lekerom der det er lagt opp for lek! Synes faktisk din sønns rom virket rotete å uorganisert! Barn trenger ro på soverommet sitt fordi det er med på å skape rolig og avslappet søvn!
      Vi har etter at poden begynte å sove på sitt rom en mer uthvilt og roligere unge! Han sover i tilegg gjennom hele natten!

    6. Kjempefint rom! Er helt enig i det du sier med pastellfarger. Er greit nok at pyntedetaljer har det, men lekene er jo ikke til pynt, de skal jo være spennende å se på!

    7. Kjempeherlig rom 🙂 Jeg har et av de “kjedelige” rommene du snakker om til min gutt, og ja rommet har vært mest for min skyld fordi han ikke har brukt det når han har vært så liten 🙂 Han sov ikke på sitt rom før han ble 11-12 mnd, så rommet sto så og si ganske ubrukt frem til da. Men nå sover han der og bruker det mer og det ligger leker strødd der hele dagen, og nytt interiør er på vei inn med litt mer farger. For nå er han 14 mnd og det er på tide at babyrommet blir til et storguttrom 🙂

    8. Barn trenger faktisk ikke tusenvis av leker. Min erfaring er at de blir urolige av det. Jeg tror de klarer å kose seg mer med de lekene de har når det ikke renner over av leker, og stadig nye blir kjøpt inn og presset nedover ørene på de. Dessuten burde barn lære seg å ønske seg ting, etter min mening. Det virker ikke som du har tenkt over det, du kjøper jo nye leker omtrent daglig, spesielt siden du stadig vekk sier at han er så vill og bråkete.

    9. YESSSS…I love “hjemme hos” reportasjer…han har kjempe fint rom..bla bla bla..hør på de der expert kommentarene *ler meg i hjel*…det er en som skriver,Synes faktisk din sønns rom virket rotete å uorganisert!
      HALLO..dette er en barnerom.er det ikke vanlig at det er leker og rot i barnerommet?så da lurer jeg på hvordan lekerommet til barnet hennes ser ut 😛
      Du er kjempe flink.stå på!!

    10. Så utrolig fint! Er liksom sånn at han kan ha tingene han selv har valgt der, uten at det KRÆSJER TOTALT med mammas shabby chic-stil!!! 😀 Liker at du tenker litt og går din egen vei =)

    11. Jeg er helt enig med deg! Barn skal få ha leker med alle slags mulige farger og former. Det er ikke bare for at barnet skal ha det gøy, men også for barnets sansemotoriske utvikling! Det er viktig! Du er en flott mor rannveig, barna dine har det nok kjempebra! 🙂
      Jeg har selv tenkt over dette mange ganger, at mange mødre innreder barnerommene i bare rosa eller bare blått, og alt skal stå i stil og matche. Det synes jeg er litt synd, for da kommer barna til å henge etter i utviklingen, da de ikke får de nødvendige sanseinntrykkene. En blogger jeg tenker spesielt på her, er Fotballfrue. Hun har enda ikke fått jenta si, men er fullt igang med å innrede barnerommet i pastelle rosafarger med noen få klatter brunt og grønt. Jeg er ganske sikker på at det ikke finnes en eneste blå flekk på det rommet! Og det er så dumt! Hvorfor skal foreldre være så opptatt av at barnerommet ser moderne ut?
      Jeg selv har ingen barn. Jeg er bare 17 år, og tenker å vente enda noen år med å få barn, men jeg tenker mye over dette med dagens utvikling. Det er kanskje ikke så rart at jeg tenker på mye av dette, etter som at jeg tenker å jobbe med barn.
      Haha, dette ble ganske langt 😛 Jeg burde vel lage meg en blogg der jeg kan skrive ned mine tanker…

    12. Kjempe fint rom! Så flink du har vært! Veldig enig i det du skriver 🙂 Jeg kan sitte i timesvis og se på nydelige barnerom, men kunne ikke tenkt meg å hatt det slik selv 🙂

    13. Fint rom 🙂 men veeeeldig rotete ofc, men det er det på min sønn’s soverom og 🙂 nå skal vi flytte og overtar en veldig moderne ny leilighet så det blir nok kjedelige farger :/ MEN jeg skal sørge for at han får mye blått og farger osv 🙂 og lekene skal være ryddet vekk når han skal sove så han ikke blir så urolig 🙂 samme på prinsessa mi sitt rom 🙂 han er 4 hu er 9 mnd 😉 så gleder meg 😀

    14. Så fint rom han har! Lurer veldig på hvor du har kjøpt de hyllene som henger over sengen? Er på utkikk etter noe lignende!

    15. Fint rom, men pass på at gardinen ikke er borti ovnen hvis den er på;) Kanskje du kan kjøpe slike som du kan henge gradien litt opp på sidene, så den ikke er så lang?

    16. Jeg er en av de foreldrene som har babyblått rom til barnet. Alt er lyseblått eller hvitt, og jeg elsker det!! Fargelekene får ligge i stua, det er der Lukas er mest å leker uansett;) synes det er greit at det er litt avslappende stemning på soverommet, og det er det med duse farger.
      ROmmet til Nataniel var kjempe fint by the way:)

    17. Rommet til min sønn er også lyseblått og hvitt. 🙂 Synes det er mye mer behagelig og avslappende på et sånnet rom enn på et rom fullt av farger. Selvfølgelig liker barn farger, men ALT trenger ikke å være i alle verdens farger. Jeg hadde blitt helt kokko av for mye farger der jeg skal sove, så derfor valgte jeg å ha det lyst og avslappende på rommet hans. Regnbue-lekene hans er i stua vår 🙂 Synes aldeles ikke at jeg er egoistisk av den grunn, men alle har vel forskjellige syn og meninger om det. :-p

    18. Kjempefint 🙂 Herlig å se noen vanlige barnerom også. Dette er ikke rotete, det er helt normalt for et barnerom der barn faktisk leker og ikke sitter å pynter med interiør. Hehe! Godt jobba 🙂

    19. jeg er HELT enig med deg i at mange barnerom som blir lagt ut på blogger ser ut som er tatt rett ut av en ikea-katalog og er ensfargede og kjedelige! Dette rommet var utrolig fint!!!!:)

    20. Veeeldig enig med deg når det kommer til fargevalget, men løser det enkelt slik at begge parter er fornøyde her, stapper lekene i kasser som er organiserte i hyllene. Gjemmer alt støy når det er natt. Men tuppa er nok ikke stor nok til å mærke seg noe særlig enda. Dette rommet var rett og slett herlig!

    21. Utrolig fint rom😉 helt enig i dette du skriver om pastell farger, det er fint til en baby type 0-8mnd, men så er det farger og ting barnet liker som gjelder😉 de som skriver at det er rotete på rommet, kan jo umuligvis ha barn selv:p blir fort mange ting på et lite barnerom, og da blir det fort litt overmøblert, men ikke rotete😉bare sjarmerende:D hvor har du kjøpt hyllene på veggen, og kassene med stjerner:)? Klem fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg