Alene hjemme = Noka til middag

Hei på dere kjære lesere!

I dag har lillegutt vært hjemme fra barnehagen p.g.a voldsomt hoste i natt/morgest. Så det ble heller en tur til legen på oss, der jeg ble ganske beroliget i allefall. Etter denne historien som har florert på blogg.no om den gutten som fikk blodpropp av halsbetennelse, har jeg fått helt noia når det gjelder barna… på grensen til hypokonder på deres vegner kanskje, haha ? ! Herregud, må være enhver mors mareritt å miste sitt eget barn for noe som begynte så enkelt som en halsbetennelse. Men legen lovet meg altså at alt sto bra til med han og at siden han var så rask, frisk og fin så var det ingen sjanse for blodpropp. Og at jeg bare skulle sende han i barnehagen så lenge han ikke hadde feber! Så da blir det barnehagen imorgen da. Men, herregud.. bedre å være på den sikre siden tenker nå jeg. Regner med at jeg ikke er den eneste moren som har blitt litt ekstra redd etter å ha lest historien om den gutten. 

Siden lillegull var hjemme fra barnehagen bestemte Willem seg for å være hjemme fra jobb for å hjelpe til slik at jeg ikke skulle være alene med de to i så mange timer.. Er enda litt redd for å være alene med begge to, da største kan finne på å gjøre veldig mange uventede ting rundt lillesøsteren sin. Har ikke nevnt det her så mye, men det kan faktisk være en utfordring til tider å ha to barn med så kort mellomrom når snuppa er så liten og skjør som hun er. Størstemann skjønner nemlig ikke helt enda at man må være veldig forsiktig rundt henne. Men, han blir bare flinkere og flinkere for hver dag som går, og han elsker å susse og kose på lillesøsteren sin! Han SKAL gi henne nattasuss og nattakos hver kveld før han legger seg, haha. Jeg er så heldig som har to så fantastisk flotte barn! Verdens heldigste, faktisk!

Siden både lillegutt og kjæresten var hjemme, lagde vi litt ekstra god lunsj. Har da ikke tatt bilde av Nathaniel sin mat ettersom han rakk å ta ta fatt på den før jeg rakk å ta bilde :p 

Akkurat nå er jeg alene hjemme med snuppa. Willem dro for å ta igjen litt på jobben, og skal jobbe langt utover kvelden. Nathaniel er på besøk hos “bestemoren” sin, Willem sin mamma, og har spist middag der. Og siden det er altfor kjedelig å lage middag til bare seg selv til at jeg orker å gjøre det, ble dette likegodt dagens middag:

Nokashake og en banan! Tommelopp. I tilegg til treningen jeg snart skal komme i gang med, skal jeg også begynne å erstatte 1-2 måltider om dagen med Nokaprodukter. Har jo en uendelig beholdning av de uansett, så hvorfor ikke? Og nå må dere ikke komme med fingeren her, jeg vet hva jeg holder på med da jeg har gått på Noka i lange perioder tidligere. Jeg kan fint erstatte ett måltid om dagen selv om jeg ammer. Ferdig snakka 🙂

 Snart kommer vel gullgutten hjem igjen og skal prøve å få bakt brød og ryddet litt her før det. Så da vil jeg bare ønske dere alle en super ettermiddag og kveld videre, vi blogges nok senere eller imorgen! Vil forresten oppfordre dere alle til å følge meg på Instagram HER, da jeg ofte oppdaterer der lenge før jeg oppdaterer bloggen. 

Smask 

40 kommentarer
    1. Stakkars kjæreste,som må være hjemme fra jobb fordi du ikke kan være alene med 2 kids.. Er det mulig..

    2. Akkurat fått sponsor pakke fra Noka og skal begynne på dietten i begynnelsen av februar.
      Venter en liten gutt på nyttårsaften og tenkt å komme med raskt i form igjen 😉

    3. Stakkers deg anonyme som bruker tid og energi på å skrive det der!! LATTELIG! 🙂
      Jeg skjønner Rannveig godt jeg, hun er 20 år og er 2 barnsmor og hun er KJEMPE flink med barna sine både med og uten Willem… =) Kjenner ikke hun jeg men ikke vits og rakke ned på hun!! 🙂
      HA en fin DAG! 🙂

    4. Hva faen er galt med at Willem var hjemme når ene ungen var syk for å bli med dem Til legen? Stakkars deg og ikke han heter det vel.

    5. hahahaha jeg ler meg i hjel, måtte kjæresten din være hjemme får du ikke klarer å være hjemme aleine med to barn ?

    6. Bare et tips: Våre to eldste er også tette. Vi brukte derfor mye å legge babyen på lammeskinn oppi en lekegrinn (sånn med regulerbar bunn så hun kom litt opp fra gulvet). Da klarte ikke storesøster å komme bort til uten at vi ønsket det. Lykke til – det er en stri fase – trøsten er at de får kjempeglede av hverandre når de blir litt eldre. 🙂

    7. Huff, synes det virker veldig som at du har fått en spiseforstyrrelse.
      Du er så sinnsykt fokusert på kropp.
      Du har allerede utstikkende hofteben og mellomrom mellom bena, også begynner du å erstatte måltider med NOKA?
      Blir redd for at du overfører slike ting til datteren din når hun blir eldre – det bør du tenke litt på.
      Reagerer ikke familien din på hvor stort kroppsfokus du har på deg selv, både som gravid og i ettertid?
      Har du en spiseforstyrrelse? Hvor mange ganger om dagen tenker du egentlig på kroppen din / hvordan du ser ut / hva du skal spise?

    8. Jeg blir litt smålig provosert av dere som kommenterer stakkars rannveig å blabla. Vi sitter her så mange småbarnsforeldre som overhoooodet ikke ber den ene være hjemme fra jobb bare for at det rett og slett skal være enkelt for den andre foreldren å være hjemme med to barn. Klart det blir mer jobb på deg alene med di, men hallo! Å ha barn et ikke en dans på roser, det krever litt av deg altså. Du er noe av det lateste menneske jeg har hørt om. Gleder meg til du er nødt til å gå ut i jobb å samtidig ta deg av barn

    9. Du er kjempe fin etter to svangerskap, det bør du være stolt av 🙂
      Hvor har du kjøpt buksa di?
      Du er flink ass!!

    10. En ting som ihvertfall er sikkert er at de som disser rannveig for å ikke kunne være alene med to barn, IKKE har barn selv!

    11. Det er sånne som deg som lager lange køer og på legekontorene og som bidrar til at de som virkelig trenger legetime ikke får det. Kommer du til å dra til legen for en minste ting? Ungen går i bhg og kommer til å dra med seg en hel haug av sykdommer.

    12. Slitsomt å gå gravid, slitsomt å være alenemamma, slitsomt å være alene med et barn og gravid, slitsomt å være hjemmeværende med barn og gravid og slitsomt å ta seg av 2…. Det var vell oppsummert sytingen din! Ja du det er slitsomt å være mamma! Om du ikke takler det så synd førr deg! Da skulle du tenkt deg 2 ganger om…

    13. hei hei 🙂 Visse folk bør faktisk tenke seg om før de snakker her. Eg syns rannveig er kjempe flink med ungene sine. So slutt og komenter viss dere har noe i mot ho.Skjerp dere folkens. Dere er so barnslige som faktisk må komme med sånne idiotiske komentarer.
      Eg liker siden din veldig godt rannveig 🙂
      Stå på !!

    14. Jeg har også veldig tette barn 20 mnd mellomrom, og jeg tar minsten med meg på bade eller kjøkkenet i en vippestol, eller legger henne i lekegrin slik storesøster ikke kommer til. Ikke bra å vær avhenige av mennene, vi venter 3 nå! Er også ung mor, er 21 å sunst dette går fint! Men prøv fortest mulig å vær alene med barna, uansett hva utfordringen er. Du klarer dette! ;D

    15. Syns du er utrolig flink jeg! Og veldig pen! 🙂 du klarer deg superbra og skjønner at det er lettere å ha kjæresten hjemme 🙂 rart så mange henger seg opp i hvordan du er og hva du gjør, men trøst deg med at det er sjalusi til de grader 🙂 men men..

    16. Oi så snill han er. Jeg har en på 15 måneder og en på 6 uker. Er hjemme med begge hver dag. Ja det er slitsomt men sånn er det 🙂 , snill kjæreste du har som tar seg fri så du skal slippe å være alene med to :p hadde termin samme dag som dg, vår Emma kom 1 dag over tiden 🙂 vår jente heter bare Emma, men var veldig fint det dobbelt navnet dere har valgt 🙂

    17. PLOL!!! Faktisk! Hahahahahaahahahaha stakkars gubben din ass, greier ikke ta deg av barna dine hoff å hoff :/ tenk om han går ut på byen el avtaler et møte med ei blond berte med silikon pupper 0 barn og et underliv som er inntakt og stramt da på vei hjem fra jobb 😉 og du finner ut av det og ender opp som alenemor hva skal du gjøre da? Sende bort sønn din? Du skrev jo selv det i innlegget ditt om såkalte joggebukse mødre :p at du hadde opplevd x antall ganger at menn med familie osv hadde prøvd seg på deg osv 🙂 da må du steppe ut stramme opp fitta di å se bra ut tilenhver tid og greie å ta deg av begge barna alene for BAM så ender du opp som alenemor 🙂 tviler forholdet deres varer. I know something you dont know 😉

    18. Til deg som kommenterer her, er du skutt i hue? Sikker på at W ikke er utro. Og om han er det er han ikke verdt bryet, men tviler sterkt på at han er utro mot R.
      Hadde jeg vært R hadde jeg funnet ut hvem du er ihvertfall, og satt deg kraftig på plass.

    19. Hei rannveig. Ikke ta til deg av de kommentarene her. Du er en god mor mot barna dine 🙂 jeg har en datter på 3 mnd og det krever mye av meg, men du har en gutt og ta vare på +emma så jeg skjønner deg att du ville ha kjæresten hjemme 🙂 lykke til videre.. ikke bry deg om de andre søppel kommentarene 🙂

    20. Hun får gå inn på Dr.Phil sin side å sjekke etter tegn på løgner, også får henne spørre W selv om det er noe han ikke har fortalt 🙂 jeg er råflink til så se om noen juger! Busta alle utro jævler selv så. Både av venner og meg selv

    21. Du kl 11.38 oppe her. Hva er det som får deg til å tro at en kvinne skal se bra ut til enhver tid når hun er tobarnsmor bare for å glede mannen? Betyr det at hvis hun ikke gjør det så er det da grunn for han til å være utro? Du vet jaggu ikke mye om livet du!! Hvis et forhold skal være basert på å se bra ut hele tiden så tror jeg nesten hele norge hadde vært befolket med enslige sjeler. Disse “underlivstipsene” du gir Rannveig er jo noe av det mest horrible jeg har hørt på lang tid. Du kan ikke være mye god i topplokket du. Noen burde virkelig stenge av internetttilgangen din :/

    22. Ok..hør her nå, ja jeg synes det er rart at ei mor ikke kan være alene sammen med barna sine en dag. Jeg har selv barn på 0, 2, 4 år. Jeg er mye alene med dem både når dem er syk og ellers, er alene med dem når jeg selv ligger ned banka i influensa eller når vi alle fire spyr natten igjennom. Det er et helvette på jord. Det er lov å innrømme det. Jeg venter bare på at noen skal komme skyte meg i hode enkelte topper. Men det er meg, jeg takler det. Vi kan derme ikke stemple andre som ikke takler dette som dårlige mødre. Den grensa skal vi være forsiktige med å krysse. Jeg ser på rannveig som ansvarsfull da hun tar hensyn til hva hun kjenner hun ikke klarer

    23. Hei 🙂
      Det er min sønn som fikk halsbetennelse som første til hjerneslag pga en utroolig uvanlig bakterie. Vi mistet han heldigvis ikke, selv om det var like før. Han har amputert foten og mistet taleevnen midlertidig, og alt må trenes opp igjen i kroppen hans.
      Ville bare legge igjen en hilsen! Stå på 🙂

    24. kjære Rannveig. Dette er bare godt ment. Du er ei flott jente med en fin og slank kropp. Du trenger da ikke og erstatte noen måltider med noka. Greit og begynne og trene sånn forsiktig, men ikke kutte ned på maten. Du trenger ekstra næring så lenge du ammer, og du må da ikke bli tynnere enn det du er. Flott er du. Hilsen fra en sykepleier og 4 barnsmor

    25. Kroppen din er kjempe flott rannveig!! Trenger ikke og få ned noe mer! Og du et heller ikke for tynn som noen har skrevet tidligere – syns du er helt perfekt 🙂
      Btw – man får ikke blodpropp av halsbetennelse .. Bare så du vet det 🙂
      Mvh sykepleier og tobarnsmamma til to tette 🙂

    26. fælt så folk orker å bry seg!! Alltid viktig å ta vare på seg selv også når man er både gravid og mamma! Jeg har aldrig kommentert på denne bloggen før, men er innom å leser siden jeg var gravid samtidig som du fikk din sønn. Tror du er en dyktig mor, og det at du ønsker det aller beste og gjør ditt aller beste gjør deg allerede til en bedre mor enn mange.
      Vil bare kommentere ang noka erstattningen, og om det skulle gå utover ammingen så er det bare teit av folk å kommentere. Jeg ammet selv, og i en lengre periode var jeg dårlig og spiste kun såvidt noen kjeks om dagen! spiste svært lite mat pga at jeg gikk kvalm hele dagene! Ammingen gikk fint uansett, og kroppen er laget til dette..så om du vil erstatte et måltid kommer nok ammingen til å gå sin gang likevel. Tror du omtrent kan slutten å spise, uten at melken forsvinner! men veldig gøy å lese hvor fort ulvene hiver seg over deg! hehe
      Marita

    27. min eldste var også veldig hardhent og “slem” mot lillebror de første 4 månedene, og lekegrind var et MUST! skaff dere det, så skal du se du klarer fint å ha begge to alene 🙂

    28. Herregud så provosert jeg blir når noen her sier hun har spiseforstyrrelse osv bare fordi hun er fokusert på kroppen sin? Hva pokker feiler det dere?! Er ganske så normalt å forbedre kroppen sin etter man har fått et barn altså. 🙂

    29. Du e awesome! Vakker, gode verdier og kjempeflink mamma! Og ikke minst dele alt med så mange, og orke de krasse kommentarene og gir f! Fantastisk! Du e god!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg