Dårlig mor av å ha barn med forskjellige fedre

I et av mine siste innlegg her på bloggen skrev jeg at jeg skjønner godt hvorfor enkelte er misunnelige på meg, fordi jeg tross alt har verdens to fineste barn. Og det synes såklart enhver mor om sine egne barn. Men likevel, hver gang jeg skriver at jeg er stolt over det jeg har og livet mitt generelt, hagler det inn kommentarer omtrent som dette fra andre, som ifølge dem selv, er bedre mødre og personer. 

Haaalloo.. hva har du liksom å være misunnelig på? Jeg er gift,eier mitt eget hus, har to barn med SAMME mann, vi har hver våre biler og lever det perfekte liv med våre perfekte jobber. Heller DU som skal være misunnelig på meg, du har ingenting i forhold til det jeg har”

 

Hva er det som gjør disse menneskene som skriver dette til bedre mødre, eller skal jeg si mennesker? Hvorfor kan ikke jeg være stolt av det jeg har og få lov til å skrive det på min egen blogg, uten at andre mennesker skal komme å hevde seg? Er det å faktisk ha to barn med samme mann det som definerer deg som en god mor? Og for ordens skyld har jeg faktisk en godt betalt jobb, og det er nettop denne bloggen. Jeg vil si at de som har behov for å komme inn å skrive inn hvor fint å flott de har det, og har ingen ting å misunne meg på, er de som faktisk er misunnelige! 

Jeg kunne HELT sikkert giftet meg, kjøpt meg bil, og fått huslån om jeg virkelig hadde ønsket det. Likevel føler jeg at jeg faktisk ikke er kommet til det punktet i livet hvor jeg helt ønsker dette enda. Ja, jeg har to barn med to forskjellige menn. Gjør det meg til en dårligere person? Eller mor?  Har jeg ikke lov til å være stolt av barna mine av den grunn? SELVFØLGELIG har jeg det. 

Dagens frustrasjon! Og i tilegg synes jeg faktisk det er et viktig tema å ta opp. Du kan være medlem i MENSA  og være gift med Brad Pitt for min del, det gjør deg likevel ikke til en bedre mor enn meg!.Jeg mener at alt som definerer en god mor er at du gir barna uendelig kjærlighet og omsorg, og det er noe man er i stand til å gjøre uavhengig om man er gift og har to barn med samme mann, eller ikke. Punktum

Mine to vakreste stoltheter! 

Hva mener du om dette ? 

Er man virkelig en dårligere mor om man har barn med to forskjellige fedre ? 

134 kommentarer
    1. Herlighet.. for en kommentar!
      Man er jo ikke noe dårlig mor selv om han har to barn med forskjellige fedre.. Det som gjør at man er en god mor, er nettopp det du sier! At man gir dem masse kjærlighet og omsorg! 🙂 Jeg syns du er en kjempegod mor jeg, Rannveig! 🙂 Stå på, og drit i de sjalue menneskene! 🙂 <3 Ønsker deg en fin kveld 🙂 Klem

    2. Jeg har to barn med to forskjellige fedre, og jeg synes nå selv jeg ikke er en dårligere mor av den grunn…
      Jeg er like stolt av barna mine som det andre er.. Det der blir bare for dumt.
      Vær stolt av det du har, ikke bry deg om noe sånt 🙂

    3. Nesten alle jeg kjenner har barn med 2 forskjellige hvis de har fler barn. Det er jo ikke noe feil med det? Jeg leser flere av kommentarene som er her, å jeg skjønner at folk er fulle av sjalusi. Så hvis det ikke fungerer med den personen du har fått barn med, kan du aldri finne deg en kjæreste eller få barn igjen? Pisspreik!:p Om du har unge med 1, 2 eller 3 forskjellige, så kan du likevell være verdens beste mamma for dine barn. Å det ser det virkelig ut som du er, Rannveig 🙂

    4. Hahah! Hellige jeeesus! Folk har VIRKELIG en svært lite spennende hverdag, om de skal sitte å diskutere hvem som er best mor. Bruk heller den tiden på barna dine 😉
      Jeg har også to barn, forskjellige fedre her også. Fy skam meg, da! Er ikke noe dårligere mor enn de som har ørten barn med SAMME far. Jeez! Go Rannveig 😀

    5. ER lov å feile her i livet 🙂 og de som lever såååå perfekt, har det ikke perfekt, Rannveig. Ungene er det vakreste som vi har uansett og man har vært to om å skape de, og en hadde trua på en fremdtid der og da 🙂
      Kos deg med barna dine du 🙂

    6. Haha for en latterlig kommentar! Har også 2 fantastiske barn MED forskjellige fedre, eier ikke hus eller er gift, men jeg er sikker på at mange der ute er misunnelige på meg også;) vi har trossalt fått to friske barn i en ung alder og er ferdig med den delen så langt:) så hva er det å ikke misunne. Misunne den gifte mamman med samme far på barna som eier ett hus og kjører hver deres bil? Nei Takk, så arrogant og viktig som hun er, kan umulig ha det godt med seg selv;) klart du skal skryte og være stolt over barna dine, med eller uten samme far!;D
      Go natt

    7. Hun har det nok ikke så bra med seg selv.. At folk har samvittighet til å skrive sånn til andre mennesker er helt forkastelig! Blir rett og slett kvalm!
      Men Rannveig, stå på! Ikke la det gå innpå deg, det er sjalusi på høyt nivå! 🙂 du går i hvertfall fram som et godt eksempel og en god rollemodell og forbilde for leserne dine 🙂

    8. Det skriver jo folk for å psyke deg ned såklart, og det ser d ut til at de klarer også.. ikke bry deg da vel, du får jo nok dritt, hvorfor skal du bry deg om akkurat det, når du vet sannheten? fuckem.

    9. Synes du er en god mor, og det er uavhengig av hvem du har barn med. Det viktigste er at man gir dem kjærlighet, oppmerksomhet og en god oppvekst, og da er det bare teit av folk å kritisere deg som mor, det føler jeg virkelig at ingen har lov til å gjøre. Man gjør jo så godt man kan, og så godt man kan synes jeg er godt nok.
      Jeg synes som sagt du gjør en god jobb. Jeg har fulgt bloggen din siden du offentliggjorde at Emma var på vei 🙂
      Stå på videre, Rannveig 🙂

    10. Bloggen din er kjekk og lese og du virker som en flink mamma og husmor.I tillegg ser du bra ut. Så stå på !

    11. Lykke måles ikke i penger!
      Jeg tror nok at du er lykkeligere enn denne personen, som må ramse opp eiendelene sine som bevis på hvor lykkelig hun er! Det jeg mener med dette er at hun høres skikkelig ulykkelig ut og er nok misunnelig på deg fordi du er rik på kjærlighet uten alle disse “luksus” eidendelene. Det med at du har barn med to fedre bruker hun bare mot deg fordi hun vet at det er det eneste som kan såre deg!
      Stå på Rannveig 🙂

    12. Antall fedre har ingen sammenheng med karakter ” god mamma” Kjære deg du er så god mamma, ikke tvil på det et sekund:)

    13. du blir jo sett på som slut da ;p jeg synes det er ekkelt og drive og pule rundt når du har unger og få enda en unge med en anna mann. men men din mening.

    14. Jeg er 100% enig med deg. Jeg og sønnen min leier leilighet. Selvfølgeli vil jeg ha flere barn etter hvert og da vil det selvfølgelig bli med en annen mann enn Maliks far. Jeg synes visse folk skal slutte å dømme oss mødre som ikke er sammen med samme far til alle barn

    15. Det er en ting om du sier at du er stolt av barna dine, men det er noe helt annet å si at alle er misunnelig på deg. Det må vel også du klare å se? For du som er så stolt over deg selv og alt rundt deg, må vel da også kunne forstå at ANDRE KAN VÆRE SOLTE OVER SEG SELV!? Folk trenger absolutt ikke å være misunnelig eller sjalu på deg, folk klarer faktisk å være fornøyd med seg selv. 🙂

    16. Nei, det har absolutt ikke noe med god mor og gjøre. Jeg tror du er en god mor 🙂
      Men det høres liksom ikke bra ut når man er 20 år og har to tette barn med to forskjellige…
      Og har man barn med tre forskjellige.. Ja det syns jeg er drøyt.. Men vi er jo forskjellige 🙂 for meg er skrekken “mine, dine og våre barn”.. Syns mange gir opp for fort og går fra hverandre.. Og d er så trist når d er barn med i bilde.. :/

    17. ja, jente. du må slutte og tru alle er misunnelige på deg, for 90% er ikke det. det og skrive at alle er det er en fjortiss sak som dere trur på. men sorry det er ikke virkeligheten.

    18. Men det sto jo ikke noe i den kommentaren at du var en dårlig mor?
      Jeg for min del syns det er veldig drøyt å ha to barn med to forskjellige fedre så tett, hvertfall når man er bare 20 år. Har du noen gang tenkt på om det ikke funker mellom deg og Willem, og du en gang vil ha ett barn til (eller om det skjer uønsket, som med de to andre barna dine) slik at det blir en tredje far inne i bildet. Hvordan skal du forklare det til barna dine når de er gamle nok til å forstå? Ikke frekt ment noe av dette, men det er jo ikke bra!

    19. Patetisk, misunnelse kalles det. Kan vær en like god mor, ha et fint liv kanskje et bedre liv.
      Har ikke ord, folk er så patetiske..
      Trenger uker hus, 3 biler, stort hus å være gift
      For å ha det bra. Haha
      Nei du er en kjempe god mor, du har det fint !!
      Er vel ikke mer å spør om da 🙂 ikke bey deg 🙂

    20. Neida, selvfølgelig blir du ikke en dårlig mor selv om du har barn med 2 forskjellige menn…Hvorfor skal det ha noe å si?
      Og det at folk tror de er bedre enn andre…Det er litt lavmål…Alle har lov til å føle seg stolte over ting eller folk ^^,
      Jeg har 2 brødre og en halv søster, det gjør ikke mamma til noen dårlig mor for det om! Selv om jeg har en halv søster, ser jeg like mye på henne som MIN søster…Tenker ikke på at hun er halvsøsteren min…
      Det er akkurat som om noen sier at unge mødre, er dårlige mødre…Min mor ble mamma første gang som 15-åring, og hadde 3 barn når hun var 19! Men en dårlig mor har hun ikke vært. Ja, hun har gjort noen feil, men det gjør ALLE 😉
      Men jeg tror du er en super mor for dine 2 barn ^^,

    21. Den kommentaren var rett og slett et lavmål. Men jeg må bare få sagt det, er latterlig hver gang alle kommer med “ååå, dere kommentere dritt fordi dere er sjalu og misunnelig på livet jeg har”. Drit i de som kommenterer stygt, de kjenner deg ikke! Greit nok at du har blitt fremstilt dum på alle tv-programmene du har vært med på. Men når jeg leser bloggen din virker du som en helt annen person. Du vet hva du snakker om, er smart og ikke minst en utrolig omsorgsfull mor som gjør alt for barna og kjæresten din! Bruk heller energi på å nyt det, enn å prøve å motbevise de som skriver stygt. For helt ærlig, det er kun de som prøver å dra deg ned som bryr seg. Oss lesere som faktisk har vett i hodet forstår at det ikke er tilfellet. Stå på, du er herlig!

    22. Vet du, Rannveig! Du sa det så godt, så poengtert og så fantastisk klokt i denne bloggen. Det finnes ikke snev av ironi i det som jeg skriver. Du har helt rett. Selvsagt skal du være stolte av dine barn, og selvsagt er det som definerer deg som en god mor, at du bruker tiden riktig på barna dine, ikke hvem som er fedrene. Jeg er selv mor til en helt fantastisk datter. Hun er min prinsesse, og det er riktig det som du skriver, at alle foreldre synes deres barn er best. Det er naturlig, og det er slik det skal være. Når enkelte føler behovet for å disse deg, bare for å poengtere at de har bedre barn, bedre jobber, bedre liv, ja da er det bare en ting å fastslå: Misunnelse, misunnelse og misunnelse. Sa det tre ganger bare for å få fram poenget. Nei, stå på. Vær stolt av deg selv, din familie, dine barn og det du står for. Beste hilsen og en stor klem fra en mamma til en annen mamma.

    23. Idiotiske trangysnte mennesker er de! Blir så sint og frustrert og folk kan få slike ting ut av seg. Du har all grunn til å være stolt over det livet du har! 🙂

    24. Den kommentaren var helt unødvendig! Sier mer om den personen :p Jeg og søsteren min har to forskjellige fedre, selvfølgelig er mammaen våres en god mamma. Så ja, man er en god mor selv om barna har to forskjellige fedre 🙂

    25. Selvfølgelig er du ikke en dårligere mor av den grunn at du har barn med to forskjellige fedre. Ikke tror jeg du er en dårligere mor av andre grunner heller, tvert i mot, du virker som en super mamma! Men, hvis du ønsker å unngå slike kommentarer kan det kanskje være lurt å være litt obs på hvordan du formulerer deg i innleggene dine. Jeg forstår godt at andre blir provoserte av noe som “jeg skjønner godt hvorfor andre er misunnelige på meg” eller hva det var du nå skrev. Hvis du nå tenker at “men dette er min blogg og jeg kan skrive hva jeg vil”, så ja, du kan jo det… Men da må du også forvente at andre lar seg provosere og at de svarer med mindre hyggelige kommentarer, selv om dette ikke er riktig av dem heller… Du kan jo tenke litt på det 🙂

    26. Står jo ingenting om at du er dårlig mor i den kommentaren, bare at du ikke akkurat har så mye å være misunnelig over. Og det står heller ikke at du har stygge barn, men situasjonen din er jo ikke akkurat noe å trakte etter…
      Når det er sagt er det helt greit at man har barn med forskjellige fedre, det ser bare ikke så bra ut når de kommer så tett som dine og du traff faren til barn nr 2 som en onenightstand… (la oss kalle en spade en spade)
      Når det er sagt har du flotte barn.

    27. kjære deg! om ikke du hadde vært en god mor, så hadde du ikke hatt ungene dine. jeg støtter deg i alt du sier, jeg! jeg synes du virker som en kjempe god mor, som virkelig gir barna alt de trenger og mye kjærlighet. stå på!

    28. så vesst du har to onga med 2 førskjellige fedre gjør dæ til en dårlig mor…. ka i F gjør ei som har 3 med førskjellie da, pluss den 3 e ikke hennes engang….
      Kjenne æ blir kvalm av alt snakke om dettan… Mi mamma har brorn min på 32 med sin første ektemann, å mæ med min pappa, og min lillesøster på 11 år som vi har tatt inn i familien som fosterunge… Mamma e verdens beste og mest elska person, og tenke på alle… kan ikke få bedre mamma enn ho.. å ho e mamma til 3 forskjellige.. Rannveig, om du får 5 onge med førskjellige fedre, du kommer til å være verdens beste mor i deres øya, det e det som telle !

    29. Man er ikke en dårlig mor! Mamma har meg og storebror sammen med pappa, også har hun lillebror med en annen mann. Pappa har til og med en sønn med stemoren min, men de er like glade i oss uansett. Om jeg hadde hatt 3 barn med 3 forskjellige menn, så er de fortsatt ungene mine og den kjærligheten en mor har for barna sine, den er der uansett hvem som er pappa.

    30. Jeg synes ikke det var slem kommentar, for å være helt ærlig, kanskje litt unødvendig, men.. Den kommentaren har vel slettes ikke noe med at ikke du kan få være stolt og er en god mor. Tror den personen som skrev det mente at du burde slutte å tro at alle er MISUNNELIG og sjalu på deg.. Det er jo du som virker misunnelig når noen skriver at de er” godt etablert” eller hvordan jeg skal forklare det med hus og bil osv osv, da skriver du jo side opp og side ned om hva du mener om det. Du bryr deg vel ikke ellers om hva folk tror og mener om deg, har du sagt selv. Jaja… Ellers må jeg si at du har søte barn og at du virker som en god mor med mange gode kvaliteter (-:

    31. Ok… Jeg pleier vanligvis ikke å blande meg, men når jeg så det her, ble jeg bare utrolig irritert kjenner jeg!
      Om man har 2 fedre på barna sine kan man være like god mor for det! Jeg er selv oppvokst med ei lillesøster hvor vi har samme mor, men ikke samme far, og mamma er absolutt like god mor for alle 2 søsknene for det!
      Og hvordan du har er som mor har ingenting med hvor dyre klær, dyr bil, dyr veske, dyr data du har! Kjærlighet kan ikke kjøpes! Jeg kan med hånden på hjerte si at en som får tilstrekkelig med mat og omsorg har det vel så bra som en / ei som har foreldre som bader i luksus.
      Jeg tviler også på at flertallet av dere som slenger med leppene kjenner Rannveig såpass at dere kan si hvordan hun behandler eller er mot ungene sine!

    32. Jeg mener absolutt ikke at du er en dårlig mor! For alt jeg vet kan du være en super mor. Jeg kjenner deg ikke personlig, og det gjør ikke de over heller så hvordan kan vi vite hvordan du er som mor? 🙂

    33. En annen grunn til at folk kanskje hater på deg, er fordi du er.. hva skal jeg si, mer fjortiss enn en 14-åring. Er ikke noe galt i det, og selvfølgelig, du er sikkert en bra mor du! Det tror jeg absolutt! Det er ikke vondt ment altså, for all del, vær deg selv!

    34. Hei Rannveig!
      Jeg har fulgt bloggen din helt siden første fødsel, men jeg har aldri lagt ingen noen kommentarer.
      I dag blir den første. 🙂
      Jeg blir så utrolig provosert og sint på flere av kommentarene som blir lakt igjen her, jeg blir også redd. Jeg har selv en datter på 4, og jeg lurer på hvordan Internett “verden” ser ut når den tid kommer til at hun skal begynne å delta på sosiale medier. Noen mennesker kan være så innmari frekke og stygge, jeg blir helt skremt! Det er virkelig motbydelig!
      Jeg sitter å leser og håper så inderlig at du aldri tar til deg noe av dette og at du er uendelig stolt av alt du har fått til i en alder av 20!! Du har et helt liv foran deg, du er virkelig flott, og DEN kroppen etter to fullgåtte svangerskap!!
      Tenk på at denne kvinnen bak en sån kommentar som du nevnet her har to barn!? Det er jo helt skummelt å tenke på! Stå på, vær stolt av deg selv og alt du står for, og ikke minst at du holder ut med all denne groteske mobbingen, det at det virkelig finnes mennesker som skriver stygge ting om en 6 uker gammel baby er jo så sinnsykt at jeg finner ikke ord!!!! Jeg tror ikke folk forstår at en blogg er til for at den som eier den kan skrive absolutt hva som helst! Helt utrolig at dem ikke klarer å la være med å klikke seg inn daglig for å se hva du driver med . Men som du sier, men som alle hatere prøver å snakkes seg bort fra; sjalusi er kilde til mye vondt.
      God helg Rannveig!!
      Hilsen Lise 24.

    35. Nå har jeg bare ei. Men uansett da.. Tenker jo at når jeg finner en fyr jeg kan tenke meg å være sammen med resten av livet så skal jeg ha barn med han da. Stakkars fyr, tenk hvis han ikke har barn fra før av, eller har lyst på flere? Men nå har jeg også tenkt til at han som jeg gifter meg med skal adoptere dattera mi siden bf ikke vil ha noe med hun å gjøre i det hele tatt 😛 Så da blir hun på en måte han sin også 🙂

    36. Folk er ufattelig slemme med hverandre- og da spesielt på internett. Hvis man har behovet for å presse frem hvor mye bedre man har det i forhold til andre, så kan man ikke ha det spesielt bra med seg selv. Og for å svare på spørsmålet; å ha barn med to forskjellige definerer deg ikke på noen som helst måte! God helg 🙂

    37. Rannveig Hola! He seguido tu blog desde el primer nacimiento, pero nunca he publicado ningún comentario no. En la actualidad, la primera. 🙂 Estoy tan increíblemente provocado y enojado con algunos de los comentarios que son Lakt nuevo aquí, yo también estoy asustado. Yo mismo tengo una hija de 4, y me pregunto cómo aparece la Internet “mundo” cuando llegue el momento para que ella comience a participar en los medios sociales. Algunas personas pueden ser tan increíblemente grosero y feo, estoy totalmente asustada! Es realmente repugnante! me siento a leer y espero fervientemente que nunca se toma para ti nada de esto y que son infinitamente orgulloso de todo lo que han llegado a la edad de 20 años! Tienes toda una vida por delante, que son muy grandes, y el cuerpo después de dos fullgåtte embarazo! Recuerde que esta mujer detrás de un comentario SAN que usted ha mencionado aquí, tienen dos hijos? Es bastante aterrador pensar! Espera, estar orgulloso de ti mismo y todo lo que representas, por no hablar poniendo al día con todo esto intimidación grotesca, que realmente hay gente que escribe mal de un bebé de 6 semanas es tan loco que me parece sin palabras! No creo que la gente entienda que un blog es que el dueño puede escribir cualquier cosa! Absolutamente increíble que aquellos que no pueden dejar de hacer clic en todos los días para ver lo que está haciendo. Pero como usted dice, pero todos los enemigos están tratando de hablar lejos de, los celos son la fuente de gran dolor. Rannveig gran fin de semana!
      Ya sabes, Rannveig! Tú lo has dicho muy bien, por lo señalado y tan maravillosamente sabio en este blog. No hay toque de ironía en lo que escribo. Tienes toda la razón. Por supuesto, usted debe estar orgulloso de sus hijos, y por supuesto, es lo que define como una buena madre, que utiliza la hora correcta en sus hijos, que no los padres. Yo soy la madre de la hija más maravillosa. Ella es mi princesa, y es justo que usted escribe, que todos los padres piensan que sus hijos son los mejores. Es natural, y esa es la manera que debe ser. Cuando el individuo siente la necesidad de estos tú mismo, sólo para señalar que tienen mejores hijos, mejores empleos, una mejor vida, incluso cuando sólo hay una cosa para determinar: La envidia, los celos y la envidia. Dijo que tres veces para hacer un punto. No, sigue. Sea orgulloso de sí mismo, su familia, sus hijos y lo que representan. Un saludo y un fuerte abrazo de una madre a otra madre.
      MUCHA SUERTE. 😀

    38. Det har absolutt ingenting å si… Mamma har meg og ei til med en hun giftet seg på nytt med.. Du er nok en kjempegod mor uansett! Livet er bare slik rett og slett!! Blir så oppgitt av at folk skal mene noe om absolutt alt og tro de er så mye bedre!

    39. Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk skal slenge med alt mulig dritt. Hvem tror dere at dere er? Rannveig ikke bry deg om disse tåplige menneskene som kommer med sånne stygge kommentarer, de har rett og slett ikke noe liv. De kan dra til helvete med misunnelsen deres. Du har flotte barn og om barna dine har samme fra eller ikke så betyr ikke det at du er dårlig mor for den saks skyld. Så bare overse disse dustene som sitter foran pc eller whatever og ikke har beder ting å gjøre enn å skrive stygge kommentarer!

    40. Det at noen skriver at man ikke skal få seg kjæreste hvis man har unge med en man ikke er ilag med, er helt latterlig. Man er jo fortsatt bare ett menneske. Ingen kan garantere at man skal være ilag for alltid, selv om det kanskje virke sånn der og da, når alt er bra og man er forelska. Men det KAN skjære seg. Håper for all del at hun som skrev den kommentaren ikke trenger å oppleve det, for det virker nemlig som at hun ikke hadde klart seg hvis gubben plutselig går ifra ho. Det virker som at hun mener at hun ikke hadde vært stolt av livet sitt mer, stolt av sine barn og stått på for dem uansett – NÅR IKKE ALT ER ETTER “BOKA”!!

    41. Du synker lavt om du kommenterer noe sånt, er jeg helt enig i. MEN du synes ikke at du overdramatiserer ting litt? Hvor skreiv denne dama egentlig at du var en dårlig mor av den grunn??

    42. Handler ikke om misunnelse dette. Handler om å være i en bedre livssituasjon. Og ha ting i orden. Da slipper man og få forvirra unger. Og være 20 år og ha 2 barn så tett med to forskjellige er ingenting å være missunelig på. Uansett hvor flotte barna er. Når det er sagt, ikke ta deg deg nær av alt. Stå på! Ikke vondt ment dette. Bare fakta

    43. Det står ingenting om at du er e dårlig mor i kommentaren. Snakk om å dramatisere. Du skjønner vel at folk blir provosert når du skriver at så mange er misunnelige på deg. Signerer hun lenger opp, ikke akkurat en drømmesitasjon og ingenting å være misunnelig på. Men du kan selvsagt være en god mor uavhengig av dette. Det er jo DU som trekker paralleller mellom antall fedre til barna og egenskaper som mor. Det er vel for å få lesere regner jeg med…

    44. Ikke bry deg om hva andre sier til deg . man er ikke en dårlig mor selv om man har baren med forskjellige fedre . Tror de egentlig ikke vet hvordan det er, hvor godt forhold man kan ha med de enkelte . man gjør alt for barna sine , for at de skal ha det bra .

    45. Flott skreve… Å det gjeld jo sjenerelt åsså me alt.. Ingen e bedre enn andre.. Å hus å bil å ting sjenerelt har ingenting å si i den virkeligeverden, det e det vi menneska som har skapt. Å ingen har et perfekt forhold, det e umulig, finnes alltid ting å diskutere å man kan bli sint å frustrert men det e måten du tar det på å kordan du vælge å ordne opp i ting som gjeld, som med unga vis ungan gjør nåkka galt så straffe man ikke me stygge ord å div men me kjæft på en ikke førr streng måte å man vise dæm kjærlighet i det. Alle menneska kan feile, til og med datamaskiner feile. Ingenting e perfekt, men man kan vælge å se det perfekte i ting, eller ikke..

    46. Synet mitt på deg Rannveig har blitt dårligere, at du vil fremstille deg selv på denne måten for å tjene penger skjønner jeg ikke. Du er sikkert en god mor, men snakk om å vri å vrenge på alt. Barna dine kommer til å få svi for dette når de begynner på skolen.

    47. har mine tvil på at livet ditt er så perfekt som du fremstiller! du er den siste i verden jeg ville blitt sjalu på!

    48. Hærlighet for det knall innlegg Rannveig!:) jeg har selv flere ganger tenkt at du har virket litt “blond” gjennom bloggen, men aldri betvilt dine evner til å være en god mor, men med dette innlegget skal du vite at jeg har iallefall fått et helt annet inntrykk av deg!:)
      Jeg synes du er ei tøff jente med bein i nesa som tør å stå opp mot haterne, du vet haters gonna hate!
      Ikke bry deg om hva ukjente folk som skjuler seg bak fiktive navn på internett sier, hva så om man er gift, har 7 barn med samme mann, hus å bil! Jeg tror du er minst like lykkelig og ikke minst en like god og omsorgsfull mor for de vakre barna dine som hvilken som helst annen “skrytepave”!:)
      Ønsker deg og dine en vidunderlig lørdag videre:)
      Ps. Fokuser på det positive, hev deg over det negative:)

    49. Jeg syntes du er en fantastisk person og en fantastisk mamma! Folk har ikke et liv når de gidder å skrive sånne ufattelig dumme kommentarer! Det er dårlig gjort. Få dere et liv!

    50. Er så enig som det går Ann å bli! Tror det heller er dem som skriver sånt som er “dårlige” mødre -håper ikke dem lærer det bort til barna sine 😉 Jeg synes du er tøff Rannveig som får alt hatet å fortsatt driver med bloggingen. 🙂

    51. Jeg syns du virker som en fantastisk flott, omsorgsfull og stolt mor! Det er ikke alle mødre som tar med barna sine rundt på opplevelsesparker, gårder, ferier osv, som står opp tidlig for å lage en koselig matpakke til barnehagen, osv, og det mener nå jeg utgjør en god mor i mye større grad enn kun det faktum at man er gift og eier et hus? Nei stå på Rannveig! 🙂

    52. Jeg har fulgt bloggen din en stund nå, men jeg legger sjeldent igjen noen kommentarer. Men nå måtte jeg bare.
      Selvfølgelig blir du ikke en dårlig mor selv om du har 2 barn med 2 forskjellige menn…Hvorfor skal det ha noe å si…? Jeg tror du er en god mor Rannveig! <3 Jeg tviler også på at mange av dere som slenger med leppene kjenner Rannveig såpass at dere kan si hvordan hun behandler ungene sine!!
      God helg til deg og dine Rannveig!

    53. Da må vel jeg være verdens dummeste person som har funnet meg verdens kjekkeste, omsorgsfulle, kjærlighetsfulle, ansvarsfull kjæreste/samboer og far til vår datter.
      Nei, vent litt, han har jo tre barn fra før!!!!!
      Hallo!!!! Størst av alt er kjærligheten, mat på bordet og tak over hodet!!!?!?
      Stå på Rannveig <3

    54. Overhode ikke!
      Du er en like flink mor uansett! Jeg selv har et barn med en kar som ikke er i bildet lenger, og venter nå nummer to med en annen. Synes ikke det skal avgjøre ens rolle som mamma eller person i seg selv. Du har akkurat samme oppgavene og alt som en vill hatt om begge barna har hatt samme far.
      Personer som skriver disse kommentarene til deg vet bare ikke bedre.. Stå på Rannveig, du gjør en fantastisk super jobb som mamma til to fantastiske barn! 🙂

    55. Kan du blogge mer? Jeg elsker bloggen din, og dette er den bloggen jeg først går innom! Før blogget du i ett.. nå blogger du såå lite.. 🙁 men jeg forstår det, med tanke på at du har 2 barn i hus.. da er det nok ikke bloggen som er først prioritert hos deg! 🙂 men det hadde vært kjekt om du kunne blogget så fort du har muligheten til å faktisk gjøre det 🙂
      Ellers, vil jeg bare si at du er en kjeeeempe flink mor Rannveig! Ikke bry deg om de frekke kommentarene, de er bare SJALU. Du er flink, og god nok som du er ! Du har all grunn til å være stolt over deg selv <3
      Jeg ønsker deg en fin fin dag! 🙂

    56. Må virkelig si at viss du tror alle mødre er misunnelige på deg er du tett i nøtta!!!!
      Man kan ha to fedre til barna sine og fortsatt være en fantastisk mor. Man trenger heller ikke to dyre biler og gigantisk hus for å være en god mor! man kan ha en gammel bil og slitent hus og likevel være verdens beste mor! Å være en god mor har da absolutt ingen ting med hvor mye penger du har og hvor mye du skjemmer bort ungene dine!

    57. Hei eg har 2 søstre hu eine har en anna far en meg og hu andre. so ska mamma være dårlig mor da?? Eg syns at folk kan spare seg for komentarer. ranveig har lov og skrive det hu vil det er enn blogg om hennes liv og unger og gubbe. So har folk stygge ting og si so la vær og sei det. Eg skjønner at rannveig blir såret. So se og Slutt og komenter om dere har stygge ting og si..
      Eg liker siden din rannveig eg syns du er ei god mor som tar godt vare på ungene dine.. 🙂 STÅ PÅ RANNVEIG 🙂

    58. Det ble bare ett barn på mæ…skulle gjerne hatt flere barn,men orker ikke flere fedre å forholde mæ til!
      Holder med en! 😉
      Så da nyter æ livet som alenemamma med verdens søteste 7-åring..om prinsen min kommer ridende på en skilpadde får han sørge for å ha egne barn med på lasset!
      Om valgene man gjør i forhold til kor mange fedre man velger å ha til barna sine e avgjøranes for om man e god mor eller ikke??! Haha….trengs vell ikke svare på det?! 😉

    59. Jeg har 2 søstre, og ingen av oss har samme far, men samme mor, å selv om mamma har barn med 3 forskjellige menn, så er hun verdens mest fantastiske mor, akkuratt som du er for dine små 🙂 Jeg er misunnelig på deg, det er fordi du er så pen, du har denne bloggen, du er en flott mamma til 2 små, du er på chaterfeber og alt annet, men det gir meg ingen rett til å skrive sårende og stygge kommentarer. Jeg elsker denne bloggen, så stå virkelig på 🙂

    60. så teit ho er. neinei du er den beste mamman for dine barn. samme om de har forkjellige fedre. herregud ingen kan si at du ikke er er god nok mor som ikke engang ser deg i real life hvert minutt av dagen. men sånn som du skriver her på bloggen er du er oppegående, fantasifull ,aktiv mamma og det er jo det beste barna kan ha rundt seg. det er kunn misunnelse som kommer fra de som må skrive drit, hev deg over det å kos deg med barna dine<3 de er kjempe vakre begge to.

    61. Lykken måles ikke i penger, hus, stasjonsvogn og hund, men hvor mye kjærlighet og varme man kan gi til sine barn og nærmeste. Stå på, jeg liker deg Rannveig 🙂

    62. Jeg tror ikke det har noe med om du har to eller flere fedre til barna dine. Folk reagerer sikkert fordi du virker litt skrytete og selvgod, samtidig som du sier at alle kritikere er misunnelig på deg.

    63. (Fortsetter fra forrige kommentar…)
      Og du har på en måte ikke stått noe særlig på for å gjøre ferdig grunnskole, ta utdannelse eller å få deg en stabil jobb for å forsørge deg selv og dine barn. Det eneste du har oppnådd siden du var 18 er å gå gravid, føde et barn, få silikon, gå gravid, føde et barn til…og alt mens du håver inn den ene stønaden etter den andre. Jeg tror du skjønner at folk veldig fort kan la seg provosere av det, uten at de nødvendigvis er sjalu eller misunnelig.

    64. Det vil da si at min mamma også er en dårlig mor, for hun har meg og lillebror med to forskjellige…
      Han er min lillebror uavhengig av fedrene vi har. Jeg elsker han like høyt uansett!
      Og jeg elsker også mammaen min mer enn alt. Hun har gjennom alle år vært en fantastisk mor – og er det fortsatt. Min nåværende samboer har to barn med en annen dame fra før av og vi har en gutt sammen.. Gjør det samboeren min til en dårlig far også da?!
      Nei vet du hva – uansett om du har to eller ti barn med forskjellige fedre så gjør det deg IKKE til en dårlig mor av den grunn! De som tenker annerledes burde tenke seg om en gang eller to..
      Jeg syns du virker som en oppegående og flink mamma, Rannveig!
      Du beskytter og elsker barna dine og det er det som definerer en god mor:)
      Stå på!:)

    65. Det stod vel ikke noe om i den kommentaren at du er en dårlig mor fordi du ikke har hus og bil? Du vrir på hele kommentaren. Greia er jo at du sier alle er misunnelig på deg. Og da skriver folk hvordan DE har det og hvordan DE lever. kansje du er misunnelig, tålte du ikke at folk skrev at de har hus og bil osv? Du må nesten regne med at folk reagerer når du skriver slike ting. Og en annen ting, jeg synes ikke den kommentaren er spesielt materialistisk: så man trenger ikke et hus/leilighet? Skal man bli uteligger da? Er det ikke kjekt med bil? Personen skriver vel ikke at bilene er helt nye eller om huset er nytt og stort? Skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i det. Men jeg skjønner at du ble sur for det med å ha barn med samme mann, for det var dumt.

    66. Hahahahahaa! Frustrarsjon over at faktisk ikke noen e missunnelig på deg. Tippe det e ingen her på bloggen som ville vært i dine sko! Du kan ikke gå rundt å være så høy på pæra å tru at alle vil være deg! Klart folk har idoler som artister å skuespillere som e pene! Men faen det dommeste brøde dem kan sette på tvn for å lage show! Haha ….nei takk! Heller feit enn å mangle hjærnecelle!:-)

    67. Jeg er ikke misunnelig på livet du har (og det er kanskje ikke det jeg ville valgt å skrive til andre mennesker – men hver sin smak), men det betyr jo ikke at jeg skal se ned på deg eller være stygg meg deg på noen måte. Den kommentaren var jo bare ufattelig meningsløs og teit. Jeg er veldig glad for at du er så lykkelig og har det så bra! Det er jo bare utrolig flott! OG at du er lykkelig gjør deg til en god mor for dine barn 🙂 Det er det som er viktig!

    68. Kan ikke folk begynne å se at ho tjene på bloggen sin peng for å henge ut folk?? E d god arbeid? Å henge ut folk å tjene peng på d. Eller tjene peng på ungan sine me å legge ut bilde.. Æ lure på rannveig ka du gjør den dagen blogg.no legg ned….. Da sitt du me ingenting.. Jøss æ e skikkelig missunnelig:p

    69. Alle kvinner kan føde hundrevis av barn sammen med en mann, alle kvinner kan stappe mat inn i et barn frem til det barne er 18 år gammel, det er noe av det letteste som finnes ved å ha barn. Alle kvinner og menn uavhengig hvor dem bor klarere å gi mat til et barn helt til barnet vokser. Til å med en jente på 14 år som har et barn ville klart å stappe et knekkebrød inn i det barnet. MEN det som er vanskelig er å gi det barnet nok kjærlighet, det å støtte opp det barnet gjennom hele oppveksten, det å være til stedet for barnet SITT, ja disse tingene er noe ikke alle mødre og fedre klarer og som er noe av det vanskeligste ved å ha barn.
      Men du klarer det Rannveig! Stå på

    70. Nei lille venn,jeg tror ingen er misunnelige på deg.For hva er det å være misunnelig for egentlig?
      Du har ikke utdannelse engang.Du kan ingenting og du tilfører samfunnet absolutt ingenting.At du kaller bloggen din “en annerledes mammablogg” forstår ikke jeg,all den tid du legger ut alt det som alle andre mammablogger gjør.Du tror kanskje du skjermer eldstemann,men da blir det en smule rart at du poster bilder av han på Facebook ig Instagram…Det henger ikke i hop i det hele tatt.

    71. Eg blir så frustrert av sånne teide kommentarer! Eg e ei jenta på 16 år og eg blei gravid som 15 åring. Om det va planlagt? NEI for å vær heilt ærlige var det ikje frivilligt ein gang! Men eg valgte å beholda i og me at eg e i mot abort. Faren te barnet er utenlansk og nå eg jeg 4 måneder på veg! Gleder meg så til den lille kommer! Jeg er ung har ingen kontakt me faren er eg dømt til å bli misslukka mamma då?

    72. Hva folk får seg til å si?! …helt hårreisende, og det sier mye mer om hvilken dårlige mennesker dem selv er, som får seg til å si slikt!! Selvfølgelig har du all rett til å være stolt av barna dine, enten de har hver sin far eller om de hadde hatt samme. Er så mange grusomme mennesker, hev deg over det:) misunnelse er et stort stygt monster vet du;) hjelper kanskje ikke med hus og alt, hvis man har det så dritt med seg selv at man må hakke og rakke ned på andre for å føle seg bedre. Traaaagisk!

    73. En jobb er å stå opp om morgenen, ta buss, bil eller sykkel til arbeidsstedet og jobbe i 7,5 timer. Det er et arbeid. Arbeid er ikke å skrive fem setninger, ta fire bilder med en gammel iphone og legge det ut på en blogg.
      For øvrig tror jeg ikke et sekund på at du har det så bra inni deg som du later som. Og misunnelig? Det er bare i hodet ditt, en strategi for å føle deg bedre. Tror du folk som sitter og leser tenker …. Å gid jeg hadde det sånn som Rannveig. Tror du virkelig på det sjøl? Ikke er du snill mot willem heller. Vi får se hvor lenge han orker dette. Lykke til da snuppa.

    74. Selv om jeg har to barn med samme mann vil ikke det gjøre meg til noe bedre enn andre… Så det blir for dumt når folk kommenterer slikt! Du skal få lov til å være stolt mor til dine barn uansett hva, de er fortsatt dine barn liksom…… De er ikke mindre verdt pga to forskjellige fedre til hver av de. Herregud, det er faktisk veldig normalt – når man ser på verden basis generellt så er ikke unaturlig eller noe galt med det.
      MEN folk må vell ha noe å klage på.. Bare la dem 😉

    75. Så du syns ikke at det absoultt beste for barna dine er at de hadde hat samme far og at dere er en kjernefamilie? Det gjør deg ikke til en verre mor, men det beste hadde vært, i følge meg, at begge barna hadde samme far.

    76. Jeg kjenner jeg blir irritert av og lese hva andre påstår, og at de er så mye bedre enn alle andre. Om du ikke har samme far til dine barn ? det gjør da deg virkelig ikke til en dårlig mor. De som blir uplanlagt gravide i ung alder må da vell få lov til og få flere barn ? Kan ikke stoppe og få barn fordi de allerede har et med en annen mann.
      Jeg syns alle de som skriver sånne ting, må tenke igjennom to ganger før de skriver. Dere tenker ikke over at dere faktisk sårer folk. Selv om folk skriver de ikke bryr seg om såkalte “haters” så sårer de innerst inne. De beste for barna er at de har familie og folk som bryr seg om de rundt seg, og om det er med to eller tre forskjellige fedre, så er vell det ingen problem ?
      Synes du virker som en kjempe flott og god mor for dine barn! stå på 🙂

    77. Hvem som helst kan utleverere seg offentlig på denne måten. Farge håret blondt ,ta ekstenson, silikon, restylan.,Leke glamormodell, ta nakenbilder for billige manneblader. Dumme seg ut. De som har et sykelig behov for bekreftelse og oppmerksomhet gjør det.!! Vi er over hode ikke misunnelige ,vi liker å se hvordan du underholder oss. Jeg skjønner ikke at du tør, med tanke på barna dine og kjæresten din.

    78. Kunne ikke sagt det bedre selv ! Stå på og vær stolt av de nydelige barna dine ! Ikke la noens sjalusi ødelegge dagen din ! Husk at mange som meg er helt enig med deg ! Selv har jeg en annen far enn mine to fantastiske brødre, men jeg kunne ikke elsket de mer eller forsåvidt hatt en bedre mor ! Du er fantastisk Rannveig <3

    79. Først i fremst vil jeg si at du har en fin blogg som jeg leser hverdag.
      Å du er ikke en dårlig mor pga du har 2 barn med forskjellige fedre.
      Du er en god mor som vil barna sitt beste.
      Du virker ut som en god hjertet person som vil alle rundt deg skal ha det godt.
      Bare drit i de personene som si at de har det perfekte livet, for jeg skal si deg at alle har hver sitt perfekte liv.
      Å at du ikke eier hus eller at dere har hver deres bil gjør deg ikke dårlig mor.
      Bare du har tak over hodet og ungene har det bra sammen med deg gjør ett perfekt liv. Det er kun det som telles.
      Du er en god mor!
      Hugs det:-)
      Ha en fin helg!:-)

    80. har jg forstått det rett så skriver du er at du ikke vil ha god økonomi, ikke vil ha bil, ikke vil ha hus, ikke vil ha utdanning, ikke vil ha samme far til barna dine? lukter misunnelse fra deg lang vei. virker som du ikke tåler å høre at andre har god økonomi og er bra “etablert”.

    81. Den der kommentaren der skal du bare drite langt oppi ! Det er helt sykt at ”voksne mennesker” kan skrive noe slikt til deg ! Du har to NYDELIGE barn og det er ALT som betyr noe ! Den kjerringen som har skrevet det der får bare klabbe igjen kjeften sin med en gang. Hvis hun er så suksessfull burde hun også lært seg suksess i seg selv som menneske. Jeg syns synd på de som må gå rundt henne om hun oppfører seg slik til daglig.
      Du er en flott mor ! Du oppdrar to barn i en ung alder, og det er ikke bare bare. Ikke bry deg om dritt kommentarene og ikke ta dem til deg. De er bare misunnelig på ditt utrolige utseende og dine nydelige barn 😉

    82. Jeg tviler ikke på at du er en kjempe flink mor, du virker som om du er flink til å ta vare på dem og er mye med dem.
      Men jeg synes du ikke akkurat oppfører deg så veldig modent til å være en tobarnsmor, men du er jo tross alt 20 år. Og jeg kan forstå hvorfor folk kan se ned på deg, og andre i din situasjin, da jeg gjør det selv. Jeg synes ikke det er noe å trakte etter å skulle ha unger, i det hele tatt to unger i så ung alder, og da med to forskjellige menn! Du lever av å skrive en blogg, hvor du oppfører deg dårlig, og er altfor opptatt av utseende, og legger ut altfor mye kroppsbilder( det er ikke for å vise magen, du slenger jo alltid med puppene dine).. Hva om du og W ikke fungerer ( jeg håper at dere lever lykkelig resten av livet, men kom igjen).. Du kan , og har all grunn til å være stolt av dine barn, for de er vakre , søte små skapninger. Men du må jo forstå at folk ler av deg.

    83. Bestevenninnen min sin mor har fire barn og hver av dem har forskjellige fedre. En av fedrene har dødd, mens de andre kunne ikke brydd seg mindre. Hun klarer å forsørge dem, gi dem kjærlighet og vil heller ofre ryktet sitt enn å se barna sine urettferdig behandlet. Man kan være en utrolig mor uansett!
      Du er en fantastisk mor, Rannveig! Dessuten ser det eller høres ut som Wilhem er en fantastisk stefar og far til dine to nydelige unger =) Stå på!

    84. Jeg synes man ikke er dårlig mor av å ha to forskjellige fedre.. Det er noe helt anen hvis moren er slem med det ene barnet og snill med det andre, og barnene må jo få vite det. Jeg synes det er normalt og helt fint at barn har to eller flere forskjellige fedre (altså, jeg har ikke noe imot det)

    85. Du sier du har en godt betalt jobb, men de aller fleste nybakte mødre har fødselpermisjon fra jobben sin og får fødselspenger. Det jeg vil frem til er at du kan ikke ta “permisjon” fra din “jobb” for da mister du inntekten din. Og en ting til, betaler du skatt på inntekten du får for å blogge? Du er sikkert en god mor for dine 2 barn som du elsker over alt på jord, og en god mor setter også grenser, ikke bare gir kjærlighet og omsorg.

    86. Nå må du slutte å lese de dårlige kommentarene du får. Du får jo ellers så mange fine – og henger deg opp i dårlige! Ikke bra – lag innlegg som gjør deg glad og drit i hva andre sier. Du kommer ingen vei med det. Nyt livet ditt, du er ei søt jente:-)

    87. Eg for min del kunne ikkje brydd meg mindre om du tjener fett på å spille så dum som du gjør no. Men la ein ting vere klart: ikkje alle misunner en tøs av ei blondiner som hvis eneste ambisjon i livet er å blogge og eksponere seg selv og heile familien. Kem som helst kan sjå ut som deg viss seier villig til å ofre ting for forfengeligheten. Men du: av og til kan det komme godt med å ha ein hjerne. Bare vent om 3 år når folk ikkje gidd lese om hu dumme blondina med ilikonpuppa lenger -der sitter du sikkert uten jobb, utdanning og minst 3 ulike fedre å forholde deg til. For kva er oddsa for ekte kjærleik mellom eit “påtatt” forhold grunnet graviditet etter ONS med en du knapt kjenner. Og kor lenge trur du dåke syns det er gøy? Blir bra den dagen du skal fortelle Emma om den dagen du nyoperert med silikon la deg klar for ein fremmed medan storebror skulle feire ettårsdag;) nettopp slik du eksponerer deg gjør at barna dine vil få høre om deg i lang fremtid. Sorry, takke meg til mitt eige liv ass 😛 men eg tviler ikkje på at du er ei god mor i dag, og kun vil det beste for dine barn. Men du velger faktisk bloggen/pengene fremfor barna dine. Og snakk om å prøve å framstå perfekt der du skryyyyter til verda kvar gang du har kjøpt nåke:P

    88. tanta mi har fått barn med to forskjellige menn, (hun er nå gift med en annen mann) og jeg har snakka med søskenbarnene mine om hvordan det er å ikke ha faren sin der og hvordan det er å ikke ha samme far, og de sa at det har vært vanskelig og at de ønsket at de hadde en far like mye som de hadde moren sin der. og spessielt gutten.
      vet du at for din gutt, så er den viktigste i hannes liv faktisk faren hans? og for datteren din er det desverre deg.(siden du er moren) datteren din vil ha gutteproblemer hvis hun ikke vokser opp med en farsfigur. og gutten din trenger en far som forbilde, og sånn at faren kan på en måte vise hvordan han skal oppføre seg osv..

    89. HAHAHHAHAHAHAAHA ler meg ihjel av alle disse grimme kommentarene! Stå på Rannveig du har en grunn til å være stolt! Du har 2 nyydelig barn og er selv ganske nydelig!! Jeg er jaffal missunnelig. Jeg venter selv en liten gutt eller jente i april <3 Gleder meg masse, selv om jeg ikke vet hvem faren er.. Jeg ble missbrukt av en på en bursdag så kom ann alle haters angrip meg! Jeg er blir vel like dårlig mamma som dere mener Rannveig! Men jeg tror tross alt min unge alder på 16 år så vil jeg bli en god mamma, lærer masse av bloggen din Rannveig! Blir litt irritert på mennesker som er så missunnelige at de må kommentere dritt å angripe enhver til enhver tid! Stå på du er sterk!

    90. Du tror serr at du er best i alt å ingen kan slå deg. Jeg skjønner ikke, det er mange i verden som er mye bedre enn deg så slutt å overdrive og skryte av deg selv.

    91. Herreminn folk er bra sjalu fordi du har det fint;) Hev deg over dem som er kjepphøye. Du er så mye bedre enn dem som sitt å skriv drit til deg fordi du ikke har bil å lån over hau.
      Syns faktisk at det er bedre å ikke ta opp masse lån for å ha bil å hus. Du er ennå ung så nyt livet uten huslån å bil å hele den mølja der:p

    92. Kanskje hun kjærringa ikke har det så bra med seg selv siden hun må trø ned andre for å heve/føle seg bedre!!
      Hun har jo værtfall tid å energi til å legge igjen en sånn kommentar…
      Hun følger jo bloggen din, så hun er jo trolig fascinert over livet og innleggene dine:)

    93. noen kommenterer for å vær sjitat, sånn e d bærre..
      Tanta mi er 40 å venter barn nr. 3 med mann nr. 3, men når du er 340 vil jeg tro du er ferdig med barn 😉

    94. Veldig bra skrevet. Nei jeg synes ikke man kan si at man blir en dårligere mor bare fordi man har to barn med forskjellige fedre, det blir for dumt å si det av den grunn.

    95. Kan man ikke bare være fornøyd med det man har og drite oppi hvordan andre gjør det?! Du er absolutt ingen dårlig mor fordi du har to barn med forskjellige fedre. So what. Det du skal konsentrere deg om er å være den beste moren du kan for dine skjønne små barn. Det er alt som betyr noe 🙂

    96. Syntes ikke kommentaren var noe slem. Du som tror alle er sjalu og misunnelige på deg. Jeg er 17 år, så om du tror jeg er misunnelig på livet ditt er det noe galt med deg.

    97. Det er ikke noe galt i å ha to barn med forskjellig far.. uansett om barna har samme far eller ikke, så er man en god mor uansett! Det med hus, bil og giftemål er jo heller ingen hast.. Syntes du er en god mor uansett, og selvfølgelig har du all grunn til å være stolt av barna dine 🙂

    98. Du er da absolutt ingen dårlig mamma selv om du har barn med 2 forskjellige.
      Dem som sier det er bare sjalu på deg.
      Stå på, tror du er en fantastisk mamma jeg 🙂

    99. Haha! for en latterlig kommentar.. Kjæresten min har to barn men en annen kvinne. Hvis jeg og kjæresten min får barn i fremtiden, betyr ikke det at jeg er en dårlig mor eller han en dårlig far. Folk har ulike mål og verdier i livet. Så selv om noen synes det “perfekte” liv er å ha en flott mann, to skjønne barn, et svært hus med garasje, to biler og luksus ferier 2 gang i året, betyr ikke det at alle andre ønsker eller streber etter dette livet.. Hadde alle levd et “flott” og “perfekt” liv, hva skulle vi da strekt oss etter eller “misunnet”? 🙂

    100. Først og fremst var ikke den kommentaren slem. Det ER fakta. Plutselig sitter du der med 3 barn med 3 forskjellige menn. Og slutt å fremstille deg som en kvinnelig versjon av homer Simpson. La oss innse det, du har ikke akkurat funnet opp suppeskåla. Men å fremstille deg så dum som dette og utlevere deg på denne måten? Kvalmt og tragisk. Tenk når de begynner og få venner å gå på skolen.. Så vil de bli ledd av og pekt på pga deg. Jeg hadde stoppet nå mens leken er “god”. Det er tross alt barn inni bildet. Og måten du skrev dette på var akkurat som om DU var en bedre mor en ALLE andre? Pøh… Dette er trist..

    101. Hadde den dama virkelig hatt det helt bra med seg selv så hadde hun ikke lagt igjen en slik kommentar. Ikke la sånne kommentarer såre deg, ingen har lov å si at du er en dårlig mor.

    102. Nå til dags er det nesten mer normalt at søsken er “halve” enn de er “hele”(mine, dine og våre barn). Jeg har bare ett barn, men mannen min har to barn fra før, og han er verdens beste pappa fordeom. Og ungene våre er SØSKEN, for hele og halve mennesker finnes ikke 🙂 Men jeg tror du hisser på deg mange når du påstår at alle andre er misunnelig på deg fordi du har verdens beste og vakreste barn, og mann og liv… for en annen mor mener HENNES barn er verdens vakreste og fineste, og HENNES mann og liv er best… og er derfor ikke misunnelig på deg av den grunn. Skjønner du hvor jeg vil? Der er jo alltid noen som vil trø på lykkerusen du føler nå, men bare pass på at du ikke trør i salaten og provoserer unødvendig. Da slipper du kanskje sånne kommentarer 😉

    103. er innom å leser bloggen din innimellom. Ikke bry deg om slike teite kommentarer 🙂 Selv er jeg mor til 3, har utdannelse, gift, jobb, hus, bil osv osv… MEN jeg ser ikke på meg som noe bedre menneske eller mor enn deg fordom 🙂 Et ordtak jeg er veldig glad i er: “gi barna dine kjærlighet, mer kjærlighet og uendelig mye kjærlighet – så kommer fornuften av seg selv”… Man skal respektere at alle er forskjellige, og at alle har ulike forutsetninger, og ulike ting som er viktige her livet. Ha en fin uke 🙂

    104. Skjønner virkelig ikke hvorfor samfunnet har en underliggende angenda hvor man bestreber janteloven? Å misunne naboens fasjonable hus eller bil og hvor sjalusien kommer snikende dersom en annens persons liv fremstår som mer lykkelig og problemfritt enn sitt eget, er vel ikke noe nytt. Men hvorfor bruke energi på noe sånt?
      Alle er vel i stand til å respektere andre medmenneskers ambisjoner og livssituasjon? Alle har hver sin måte å leve livet på, og da er det vel ingen andre som skal komme å fortelle deg noe annet? Livet blir slik man gjør det til selv, så man har kun seg selv å takke dersom man ikke er fornøyd. Dessuten er det vel ikke behov for å oppfordre til misunnelse heller? Man er sin egen lykkes smed!

    105. Er helt enig med deg, er 16 år og har en hel søster og 2 halvbrødre. Mamma er forsatt en utrolig mor selvom hun har barn med en annen mann, og jeg setter ikke mer pris på henne eller ser opp til en annen person enn henne. Ettersom hun bryr seg om alle oss, og vil kun vårt beste. En familie er hvor man bor med de man er glad i, samme foreldre eller ikke.

    106. Det er SÅ vanlig at folk har barn med flere foreldre, og det har det vært lenge! Det spiller ingen rolle om du har forskjellige fedre til barna dine, det er ikke det som definerer deg som mor.

    107. Ikke bry deg om de slemme kommentarene! Du er en fantastisk mor! Og det har ikke noe å si om de er fra to forskjellige fedre! Stå på!
      homeandaway.blogg.no

    108. La folk få tro hva de vil, kjærligheten er størst 🙂 Hvorfor skulle du være misunnelig på noen andre? Alle har sine grunner til separasjon, Folk finner sin egen lykke!

    109. Er sååå enig med deg! Man er ikke en mindre god forelder selv om man ikke er sammen med BF! Vil heller si at det er bedre å være alene med et barn fra barnet er veldig lite. Da husker det ikke noe fra perioden foreldrene var sammen, og det får heller ikke dette savnet etter og ha to foreldre som er sammen. Det man ikke vet, har man ikke vondt av. Å hvorfor skulle de nydelige barna dine ha en mindre god mor. De kommer jo ikke til å kjenne en annen familiesituasjon. så dem vet heller ikke hvordan det er å ha søsken med samme mor å far. haha bare driiit i dem du 😀 <3

    110. Synes du virkar som ei kjempe bra mor eg:) Såklart skal du vere stolt av barna dine:) Morskjærlighet kallast det:) Og Emma er jo berre kjempe nydelig:) Må ikkje høyre på dei som skriver negativt om din rolle som mor eller barna dine:)

    111. Jeg har værdens beste mamma, pappa og søsken!
      Pappa har barn med 3 forskjellige damer, og mamma har barn med 2 forskjellige menn. Og folk som sier dem syns det er ekkelt å ha barn med flere, er bare patetiske. Har 2 hele brødre, og 3 halvbrødre, og er like glad i dem alle. Det fungerte ikke mellom mamma og pappa, så de begge fant seg noen nye som de var glade i, og da ble det bare sånn 😉
      Så folk som syns man er en dårlig mor eller far av den grunn, tar fullstendig feil! Det kan jeg svare på. Er sikker på at du er en kjempe god mor Rannveig, selvom du har barn med 2 forskjellige menn 🙂
      Stå på, og lykke til videre! ^^

    112. Hei søte deg:)
      Jeg er i din situasjon,har også barn med to forskjellige menn,hvor den siste lever jeg altså lykkelig med peri dag.:) Det er ikke noe du skal tenke på engang! Man skal aldri holde sammen bare for barnas del,dette er ikke rettferdig ovenfor verken foreldre eller barn,så der har du gjort det første rette. For det andre så er ikke dette noe som definerer hvilken type mamma du er,du kan være like god uansett hvilken situasjon du har til dine menn og dine barns fedre. Stå på,smil,vær stolt! 😀 Klem!

    113. Teit, uansett om man har 5 barn med 5 foskjellige menn e det jo kordan man behandla barna og at man virkelig vis at man ælska dem uansett!
      E det samme som at folk meine både du, æ og maaange andre e dårlige mødre sia vi e unge mødre, at vi ikke e erfaren nokk osv…
      Æ vil si det at vi som unge mødre e “bedre” mødre enn de som e langt oppe i 30 åran med første unge. Vi har jo da tross alt meir energi enn de fleste litt eldre mødrern og da klar og gjør meir med ongan opp igjønna åran.
      min meining 🙂

    114. Bare fordi man er gift og har barn med samme mann betyr ikke det at man er en bedre mor.
      Derimot oppførselen man påfører andre som videre arves til barna.. Det er der forskjellen ligger !
      Vil vel si slikt kalles mobbing.. Og ja et sted må mobberne vokse opp også.
      Hilsen gift, m to barn med samme mann.. Har hus og biler… Jiiz

    115. Den kommentarer sier ingen ting om at du er en dårlig mor. Du er sikkert en kjempegod mor, og du har sikkert et flott liv, men allikevell så tviler jeg på at så mange som du skal ha det til er sjalu/misunnelige på deg. Folk har sin egen familie å elske, et annet liv å være stolt av, og har derfor ikke et behov for å misunne det andre har.
      Når det er sagt, så synes jeg kommentaren var ganske teit, men jeg synes ikke du skal lage et så stort nummer ut av det. Det er nok bedre å slette de kommentarene du opplever negativt. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg