Ferdig med jule og adventsgavene til barna!

Hæi igjen kjære lesere!

Da var det plutselig søndagskvelden da… hvor ble helgen av ? Vi har i alle fall kost oss masse. Og ettersom jeg våknet med tidenes hals-vondt i morrest, ble det ingen badeland på oss i dag. Ble derimot en tur på Norges varemesse i Lillestrøm. Hadde egentlig bestemt meg for å bare “vindushoppe” etter å ha svidd kortet ganske kraftig på Toys R’us i går. Haha. Men kom hjem med litt likevel da 🙂 

Noen fantorangen bamse på Nathaniel ble det derimot ikke. Her er hva vi fikk med oss hjem i dag. 

Hust&Claire ullundertøy til barna, to kjoler i ull til Emma, og en sjarmørskjorte til Nathaniel! 

Og her er litt av gårsdagens julegave og adventsgaveinnkjøp til barna: 

Trygt plassert i boden. Nå er jeg ca ferdig med alt av julegaver og advents gaver, i tilegg til bursdagsgavene til Nathaniel. Bursdagsgaven hans er blant annet et KidCraft lekekjøkken i hvitt ( ønsker egentlig i blått, men det er absolutt ikke å få tak i her i Norge.. ) Lekekjøkkenet står enda på Toys’Rus, siden vi ikke hadde plass i bilen. Det som står i esken under posene er julegaven til Nathaniel, men siden den allerede er pakket inn i papp trenger jo egentlig ingen å vite hva det er før julaften kommer 😀 

Synes det er helt sinnsykt deilig å være ferdig med ca alt av adventspakker, hvertfall. Skal jo tross alt ha hele 48 stk (!!) Ingen skal komme å fortelle meg at det ikke er dyrt å ha barn, hehe… nå mangler bare innpakningen til alle de 48 adventsgavene pluss julegavene. Heldigvis har jeg passet på å få med meg minst 10 forskjellige innpakningspapir og innpakningsband i alle regnbuens farger. Og så skal jeg en tur innom panduro for å få tak i litt ting for å lage adventskalenderen deres.. noe jeg ser veldig fram til å gjøre, gøy å lage ting selv! 

Hva skal du kjøpe/har du kjøpt i julegave til barna dine ?Og hva tenker du er en grei totalpris på gaven ?

Personlig mener jeg man skal gi litt store og fine gaver, barna våre er tross alt det fineste vi har 🙂 

64 kommentarer
    1. Barna mine trenger ikke få pakker igjennom hele desember, det er bare tull når de er så små:) på julaften skal de få litt av hvert, kjærlighet er ikke penger og gaver, husk på det:) virker som du tror alt handler om å handle mest og dyrest mulig. Du kan å sløse penger, det har vi fått med oss 🙂

    2. Tenker aldri pris, tenker hva hun trenger og liker 🙂 I år blir det nok en dukke eller jake og sjørøverskipet. Fra nissen (som kommer innom på julaften) får hun et prinsessepledd som hun har ønska seg. Adventsgavene er småting som hun liker, godteri, såpebobler, ringer, prinsesseting, badeting osv. Men nå er jeg heldig at mamma vil kjøpe 12 så sparer litt der 🙂 Prøver å unngå unyttige ting, spesielt til jul/bursdag.

    3. Jeg som har overgangsstønad har ikke råd til allverdens til datteren min! Så kanskje du kunne gitt meg litt tips hva jeg kunne kjøpt av billig leker til vesla ?:)

    4. Høres så koselig ut å handle barneleker 😀 men hva er poenget med kalender gaver til ho minste? Ho skjønner ingenting av det og eneste de bryr seg om er mat og kjærlighet. Ikke dyre julekalendergaver.. :S

    5. Gud for noen unødvendige kommentarer. Jeg HUSKER det første året jeg fikk kalendergaver, da var jeg under ett år gammel.
      Siden den gang har det vært tradisjon her hjemme, hvert år for alle barna. Forutenom julaften, er det dette jeg elsker mest – den gleden hver morgen før skolen.
      Jeg skjønner virkelig godt at Rannveig gir begge ungene kalendergaver, en dag når jeg blir voksen skal jeg gjøre det samme.

    6. Ja det er jo greit å eventuelt begynne med dette da barna forstår litt mer, heheh må le av enkelte.. 😀
      Hvis du driter penger kan du vel bruke litt på de fattige barna i andre land, uten mor, uten far. Du som skryter sånn av at du kjøper alt hele tiden, æsj kvalmt:)
      Til og med jeg, som sikkert har mye mer enn deg, sløser ikke slikt. Men du er jo trossalt ung enda, kanskje du lærer om noen år.

    7. Karoline, om du virkelig kan huske at du var under et år gammel så skulle du nesten vært forsket på. Mest sannsynlig har du sett bilder av dette, og tror du husker det. Enig med at det kan være unødvendig med pakkekalender til en baby på snaue 3 måneder, men det er sikkert koselig for foreldrene, og mange fine bilder og minner man kan fortelle om senere, Slutt å klag på Rannveig hele tiden, ta dere sammen! Eneste som teller er at barna har det godt! Det er ingenting her på bloggen som skulle tilsi at de ikke har det! Så stapp den lange nesa deres et annet sted!!

    8. Lættis å huske at man fikk kalender fra man er under ett år gammel, noe som faktisk er klin umulig! Ferdig snakka, for dette VET jeg, det går ikke an å huske det.

    9. Så mye fint! 🙂 Vi er begge studenter, så blir nok ikke mer enn 1000-1500,- i julegave til guttungen i år. Han elsker Disney cars og planes, så det blir nok noe sånt.

    10. Min 4åring får en “ferdig” adventskalender i år. I julegave får han snowracer, puslespill, spill, Playstation 3, og disney infinity til ps3. Så det får holde 😛 jeg har termin med lillebror ca 2 uker før julaften, og siden han nå har fått alt nytt, så kjøper jeg bare noe bittelite til han. Ikke kommer en 2 uker gammel baby til å skjønne eller ha glede av det uansett 😛

    11. Vi skal kjøpe lekegrind og beskyttelse til den til prinsessa vår 🙂 også har hun fått himmelseng eller hva det heter. Lurer på å vente med adventskalender til neste år, da er hun 14 måneder den julen og forstår kanskje litt mer 🙂

    12. Blir pakkekalender til han eldste på nesten 5år, men mini er bare 3 mnd nå, så han får ikke noe pakkekalender. Han forstår ikke noe av det, uansett. 🙂

    13. Tja, spørs hvor mye man har i mnd da 🙂 selv har jeg det en alenemor får med to barn så jah det er ikke all verden :p Sønnen min maser i hjel seg for han vil ha slik Lego adventskalender, og Kindereggkalender, han har aldri nevnt sånn pakke kalender 🙂 men skal spørre han eller introdusere han for det så får vi se hva han selv vil ha da 🙂 da kommer jeg bare til å kjøpe slike små biler, badeender og sånne saker hvis han velger pakke adventskalender, nå er jo han 4 år så får med seg hva de andre barna i barnehagen ønsker seg også så 🙂 Dattera mi skal ikke få no kalender, siden hun bare er straks 10 mnd :p hu driter i hva a får har jeg merka… bare ser på det å roter heller med papiret :p når det kommer til julegaver så skal de få masse de trenger og noen leker utenom, han ønsker seg en bil så får se om det blir det + smågaver… dattera mi skal få gåbil 🙂 og noen vanlige leker som er tilpassa hennes alder sånn sett 🙂 de blir jo overrøst av gaver av familien min, familien til sønnen min og familien til dattera mi + de inngifte så vi kommer til å drukne i gaver, spesielt barna :p haha, får nok gaver fra familien til hverandres far også tenker jeg :p
      Btw slik Fatorangen bamse har sønn min og :p men nå syns han den er tragisk og barnslig hahaha 4 år og tøff vett :p

    14. Jeg må si meg enig med flertallet her at adventskalender til Emma er nok litt unødvendig siden hun er for liten til å gleden av det! Gleden er nok større hos mor som gir vil jeg tro! Til guttungen din er det helt klart at adventkalender gir mening siden han er stor nok til å forstå at man får en liten pakke hver dag som skal telle ned dagene til den store dagen! Ja, det er dyrt med barn, men det er litt opp til hver enkelt hvordan man velger å planlegge økonomien. Og siden du spør om pris, så vil jeg si det det at det er ikke vanskelig å gjøre det mye billigere enn det du har gjort! Ut i fra bildene så er det ganske store og dyre ting du har valgt å bruke. Små barn blir glade for små ting også vet du, så det går fint ann å handle inn små sjokolader, såpebobler, tegnesaker og andre småting som gleder like mye som store pakker. Så kan man heller ha litt større og dyrere ting på julaften. I advents tiden er det helt greit at barnet kun får en liten oppmerksomhet hver dag, og så kan det glede seg mer til julaften og til de større gavene 🙂 Det er min mening. Men du må selvfølgelig gjøre det akkurat slik du vil, selv om jeg av og til lurer på hvordan du får råd til all shoppingen til barna? Du gjør det ganske mye dyrere for deg selv enn du hadde trengt, Rannveig!

    15. Hei Rannveig 🙂
      Ville bare si at du virker som en helt fantastisk mor, og du har jo de nydeligste ungene!
      Klem til deg!

    16. I år rømmer vi fra jula og tilbringer den i varmen i stedet! Satser på enkle gaver til de som blir hjemme i kulda i år – hater alt som minner om shopping, så må finne på noe lurt og synes det går alt for fort til jul nå.. snuppa er 10 mnd’er til jul og gidder ikke styre med hverken kalender eller gaver til henne enda!

    17. Ingen!! Har råd til det du driv med så sant man ikke tar 10 kredittkort og handler i vei!:/ noe som er dumt.. Barna dine trenger ikke alt det der. Handla inn alt til advents kalender til sønnen min på 4 på ebay jeg til ca 250 kr. Ting han liker. Finn alt der! Til 5-10 kr osv. Og dattera Mi på 5 uker får ikke. Hun har alt hun trenger. Mat og varme myke gode klær. Får nok ikke adventskaleneee før hun har glede av det! Og når det kommer til julegaver så blir det noe dem trenger og litt leker for det hører jula til! Jeg kjøpte og kjøpte leker til sønnen min da han var mindre nå har han et helt rom fult med leker som ikke blir brukt ville heller spart de pengene inn på konto til han. Sant som folk sier, barn blir ikke lykkelig av masse fint og masse leker!

    18. Uff, også jeg som ikke en gang har handlet en eneste julegave.. Det blir vel snart tenker jeg, julen kommer enten man er klar for det eller ikke 🙂 I år vil jeg nok ikke ha noen adventskalender til Sienna ettersom hun er så liten, det blir nok mye mer stas neste år =) Hva jeg skal kjøpe aner jeg virkelig ikke, jeg har ikke planlagt en eneste julegave til noen ennå. Nei, i dag får jeg skrive en liste – også får vi se hvor langt jeg kommer innen et par uker :p
      ♥ Lizbethosnes.com

    19. Jeg har begynt med noen julegaver jeg og, Frida får heller ikke adventsgave før neste år siden hun er 4 1/2 måned på julaften ca, men hun skal få julegave av oss, hva det blir, det vet jeg ikke.
      Ønsker deg en fin dag 🙂 ser ut som det kan bli en bra adventskalender 🙂

    20. Jeg har ingen barn og kjøpe adventskalender til. Men har faktisk vurdert og lage en til min nevø på snart 8 måneder.. Men jeg har fått adventskalender siden jeg ble født, og jeg er 17 år! Haha. Mormoren min lager aventskalender hvert pr, og jeg synes det er så koselig, spesielt når man vet hvor lang tid hun har brukt på den, og ikke minst penger!
      Du virker som en super mamma! 🙂

    21. Ganske spesielt å lage adventskalender til en så liten baby, men det er jo ditt valg 🙂 Litt dumt å gjøre barn avhengig av å få så dyre og mange gaver mener nå jeg.. den dagen pengene tar slutt, så sitter du der med 2 kravstore tenåringer, som bare vil ha det dyreste. Bortskjemte barn er jo det verste som fins. Så her prioriterer vi annerledes 🙂

    22. Barna dine drukner i leker og presanger. Gleden over å få noe forsvinner raskt når man hele tiden overøses med ting og tang. Man ender opp med bortskjemte barn som ikke kan glede seg over noe.
      Synes utviklingen går i feil retning.
      Mine barn fikk hjemmelaget pakkekalender da de var små. Men her var utfordringen å handle gaver som var små og billige, og helst kunne brukes til noe. Og barna var både glade og fornøyde med ny truse, tannbørste eller en liten sjokolade.

    23. Den gangen jeg var lita hadde jeg ferdigkalender med bittesmå figurer i. Husker hvor mye glede det var i å åpne den hver morgen. Da var jeg 7-8 år.
      Syns det er helt tullete at barna idag skal få store gaver hver dag i desember.
      Du ødelegger barnas evne til å glede seg over det de har, og sette pris på de lekene de har.
      Og du overfyller leiligheten din med leker og rot.
      Har ei på 4 uker, og ei på 11 år. Har lært fra sist, for hu største fikk altfor mange leker (dog ikke i nærheten av det du gir dine), og kan ikke huske at hun har vært spesielt glad i noen av lekene sine. Syns det er litt trist at barns gledeevne ødelegges slik.

    24. Til vår jente på nesten 2 år, får hun kansje en nytt akebrett eller en liten stol.
      Åsså skal jeg strikke henne en kjole til å ha på julaften. Det synes jeg er nokk. Hun får tross alt leker å klær fra besteforeldre, onkler og tanter osv. En sum penger inn på kontoen hennes er nokk en mer fornuftig gave som hun vil sette mer pris på sener i livet 🙂

    25. Adventskalender til ei som bare er noen måneder gammel? Den var ny! Virker som bortkasta penger.. Men så virker det nå ut som du driter litt penger når det gjelder barna dine og, så ofte du kjøper nye klær og leker til de! Er mer opptatt av færre leker (og klær) så man faktisk får brukt det man har og setter pris på det, men det er nå min mening. Synes en enkel sjokoladekalender bør være mer enn nok til barn..

    26. Kan ikke si meg enig i utsagnet ditt om at du synes barna må få store fine gaver, fordi de er det viktigste du har.. Jeg mener at kjærlighet ikke måles i penger eller materiell verdi. Ungene vil lære av deg, og tro at det er vanlig å få store fine gaver hele desember.. Jeg synes det er viktig å lære barna at man kan ha det like fint selv om man ikke trenger bruke så mye penger. Tror også at barna lærer å bli mere takknemlig og sette pris på det de får om de ikke er vant til å bli overøst av store, dyre gaver til en hver anledning.
      Du legger lista høyt for de neste åra, barna vil forvente det samme hvert år nå, selv om økonomien kanskje ikke alltid vil være like god som nå..

    27. Bare vent til den dagen bloggen din ikke håver inn penger, kanskje du en dag blir helt glemt og ingen bryr seg. Hvordan skal du da få penger til de gavene dine? Gjennom NAV? Da kommer du til å merke at barna dine har blitt noen drittunger

    28. Eg huska meget godt min første adventskalender som eg fekk når eg var berre eit par månader gammal. Oh, old happy times.
      Eller ikkje.
      Den finaste gava eg har fått nokon gong var faktisk ein heimastrikka genser. Den fekk eg frå ein person som hadde vore sjuk lenge og som betydde mykje for meg.
      Det er veldig fint at du ønsker å gi ungane dine så mykje fint, men eg håper du har verdiane dine på rett stad. Husk at dersom du lærer dei at dei kan få alt dei pekar på og meir, kan dei bli både bortskjemte og det som verre er.

    29. jeg har vært å titta på hva jeg skal kjøpe til mine små barn, den eldste jenta får noe prinsesse greier, min sønn får nok noe bil greier og yngste jenta får noe klær og babyleker.

    30. Husker selv fra da jeg var i 5 års alderen og fikk advents pakker, fikk alltid en liten ting i ukedagene å søndag, lørdag fikk jeg en litt “dyrere” ting ..
      Ble glad uansett hva jeg fikk så lenge jeg fikk noe 🙂
      Til små gutter kan man jo kjøpe små leikebiler, gåtter, såpebobler, og andre billige småting ! Er ikke prisen som teller, er gleden 🙂

    31. Babyen vårer 7mnd på julaften, så vi foreldre (22 og 25 år) gir heller til hverandre i år. 😉 bruker 600 kr på gaver og lager noen selv.

    32. Karoline, selv om du mener å huske du fikk dette som ettåring (noe jeg tviler på, “minnene” er nok basert på bilder du har sett og historier du har hørt), så er uansett datteren til bloggeren bare en baby, og ikke istand til å huske dette.
      Enig i at det er litt unødvendig, men det får nå bli opp til hver enkelt hva man bruker penger på. Kanskje er det litt symbolsk for storebroren sin del å se at også lillesøster får? Hvem vet.

    33. Jeg pleide å få små ting i kalenderen, en dag var det et viskelær, neste dag et lite drops, en annen gang en hårspenne….. Og jeg blei kjempeglad for hver eneste ting, trenger ikke store dyre gaver hver dag heller! Da ble gleden myyye større på julaften da jeg visste jeg skulle få større og “ordentlige” gaver, ikke bare det samme jegrhadde fått i 23 dager som de som får dyre gaver i pakke kalenderen! Bare tull.

    34. Barna mine på 2 1/2 og 3 1/2 år får småe ting i julekalenderen, som fargeblokk, klistremerker, liten melkesjokolade, 5små godt, 1 klubbe etc. Til jul i år får lillesøster ett doktor sett, noe jeg tror hun blir veldig glad for da hun elsker å leke med det i barnehagen. Kosta bare 400kr men hun blir glad for det. Storebror får utstyr til jake&sjørøverne skuta si som han fikk til bursdagen sin i april. Noe jeg tror han og blir glad for. Prisen på dette var ca 600kr.
      Syntes ikke prisen har noe å si. I fjor fikk de gaver til 1500kr hver ca, men da var det de ønska seg dyrt. Så lenge de blir glade er jeg fornøyd. Og vil ikke skjemme de bort med masse gaver fra oss, de skal lære at penger ikke vokser på trær og at de skal være taknemlige for det de får!

    35. Kjære vakre Rannveig!
      Først må jeg bare si en ting: En flinkere og flottere mor enn deg, tror jeg en må lete lenge etter!
      Jeg har fulgt bloggen din en stund og er en fast leser. Jeg liker kjempe godt innleggene dine, og jeg liker det at du varierer innleggene dine:)
      Men en ting jeg savner litt etter du begynte å trene er treningstips, hva du trener, måltider og resultater:)
      Håper det kan komme litt slike innlegg innimellom også:)
      Klem fra meg:)

    36. I år får begge ungene furby. Har barn på 2 og 4år.. Begge får pakkekalender med div ting de interesserer seg for. Men viktig å huske at barn ikke liker en gave fordi den er dyr, de kan like en bil til 20kr like godt som en til 300kr;-) for ikke å snakke om innpakningspapiret eller pappesken 😉

    37. Det trenger ikke være dyrt å ha barn. Det kommer helt ann på verdiene og holdningene til foreldrene. Du er et godt eksempel på det å skjemme bort barna dine, men så trur jeg du gjør det i beste mening også. Men bra er det ikke og det vil du nok merke ettersom årene går. Du vil ende opp med storforlangende barn som ikke setter pris på det de har og det de får. Mye vil ha mer!;-)

    38. Har selv 3 barn som måtte dele på gavekalenderen, de fikk en gave hver 3dje dag. Og det går helt fint, da blir det “bare” 24 gaver. og rundt 30 kr dagen. Det skal ikke koste en fot og en arm.
      Det er lurt og handle inn lego og briotog på tilbud til gutt og fordele det på kalenderen. Og til jenter er det fint med hårpynt, farger, og typiske jenteting (dilldall).

    39. Tipper du koser deg med å lage/pakke inn kalendergaver til barna 🙂 Jeg syns det var kjempegøy da mine var små. Å til dere som kommenterer at en liten baby ikke TRENGER kalendergave -selvsagt trenger den ikke det! Men det er veldig gøy som mor (om en har tid og anledning) å putle med sånn i førjulstida. Like gøy for mor som for barn. Ikke sant Rannveig? 😉
      Go mandag 🙂

    40. Man skjønner at du er en ung og dum mor når du kjøper adventsgaver til en baby. For noe barnslig tull.

    41. Var nok mange som gikk bananas på Toys’r’s us i går, masse salg og det var sikkert mange fine åpningstilbud i Ski 🙂 Jeg har ikke funnet ut av hva jeg skal kjøpe til mine 4 barn, men jeg er enig med deg i at man bør bruke litt mer på barna siden barna er det fineste og meste dyrebare man har 🙂 Man får ta det etter lommeboka og tenke at det er tanken som teller uansett 🙂

    42. Ingen av dine barn hadde trengt pakkekalender, de er jo så små! Mye kjekkere når de blir større og har mer glede av det! Så tull å bruke så mye penger nå! Ha tålmodighet til å vente til de blir store nok!

    43. Du legger lista høyt når du shopper og øser på dem så mye nå allerede. .de blir bare dyrere og dyrere jo større de blir..moteklær og data utstyr koster skjorta..å når de allerede er blitt bortskjemte må man bare fortsette. .lykke til

    44. Syns at du heller kunne laget en kalender med sanger, regler eller dikt og ikke pøsa på med gaver, som du gjør så og si hver dag. De kommer ikke til å glede seg over gaver fra besteforeldre, tanter og onkler når de blir større fordi dem ser på det som selvfølge å få gave.. Du har ekstremt høyt forbruk når det gjelder gaver til ungene dine, altså det var fint at du kjøpte gave til N når lillemor kom til verden men du trenger ikke å kjøpe noe hele tiden.

    45. Kjære vene, hva skal en baby som er tre måneder med en adventskalender? Hadde heller ventet et år, da tror jeg hun hadde fått litt mer glede av den også, i og med at hun da kan klare å åpne pakkene selv. Er selv vokst opp med pakkekalender, og jeg savner pakkekalenderen min (mamma synes jeg er blitt for stor, haha (jeg er 23)), og mine barn kommer helt definitivt til å få pakkekalendere, men ikke før de er fylt ett år. Jeg ser vel heller ikke poenget med å gi barna flere og store gaver, som i tillegg både høres og ser veldig dyre ut. Hadde jo klart seg med en-to stykker. Mamma brukte mellom 500 og 1000 kroner på hver av oss barna, og nå som vi er blitt litt eldre, bruker hun litt mindre. Selv om du har barn, må du ikke finne de største og dyreste tingene i gaver 🙂

    46. Kalender til baby? Du kjøper jo ting til jenta hele tiden, da kan hun umulig få noe hun trenger. Og mange sier det er gøy? Hva et gøy med å pakke inn 24 gaver, for så å åpne dem selv igjen? Pengesløsing, hadde heller satt inn pengene på konto 🙂 når det komme til guttungen så er det jo selvfølgelig gøy for han, men her kommer det inn å lære barna å bli gla for de små ting i livet, og ikke bli en bortskjemt unge som tror at verden handler om hvem som har mest. Hvorfor ikke ha i kalenderen aktiviteter feks? Vet ikke hvor mye du finner på med guttungen, men tegneark, blyanter og en engasjert mamma er mye mere verdt enn å måtte sitte aleine med en dyr gave. Vi gav vår sønn et lekekjøkken til noen hundre, det han var mest glad for på julaften var en spade til 25,- Vi setter alltid inn penger til bursdager og jul, når han endag får lov til å se kontoen sin, vil det i aller høyeste grad være mer betydningsfullt 🙂

    47. Har a pengene til det så la a kjøpe det… herregud da som folk skal reagere. Javel dere har ikke penger til adventskalendere til barna deres, neivel, men la de som har råd til det få kjøpe det da uten å bli nebba til… Oo

    48. Herregud la jenta bruke pengene som hun vil! Nå har hun penger! Det blir noe annet den dagen pengeboken er tom, folk ikke gidder å lese bloggen og hun står uten inntekt!
      Den dagen hun må ut i en lav betalt jobb ( om noen vil ansette henne) fordi hun har null utdanning og har suset rundt! Nyt dette du rannveig og kos deg med at du har penger nå 🙂 jeg håper bare du forstår at alle gaver og luksus ikke er et bevis på uendelig kjærlighet for dine små!

    49. *bloggen handler den for det meste om livet mitt og hverdagen min som meg selv, tobarnsmamma og samboer* fy faen for en jævlig setning!!! Er du helt blåst?

    50. Herregud for noen sjalu drittkjerringer!
      Rannveig, kjør på og bruke hver krone slik du selv føler for!

    51. Hei Rannveig.
      Jeg vil bare si at det er veldig tøft av deg at du tar imot så mange fæle kommentarer men mitt råd er bare glem dem. De som skriver er bare sjalu på deg. Stå på!
      Og til noen av dere som skriver kommentarer her så har dere ikke noe rett til å fortelle Rannveig hva hun skal gjøre. Ja Emma vil sikkert ikke huske dette men det kan være at det gir glede for Rannveig og Willem og gi henne gaver. Hva hun bruker pengene sine på er da hennes sak ikke deres.

    52. Jeg syntes kanskje det ble litt feil og dele akkurat den meningen du hadde om at du syntes man burde gi “store og fine gaver, siden barna trossalt er det fineste vi har” Det føltes på en måte at du prøver å si at hvis man ikke har råd til store og fine gaver så betyr barnene liksom ikke like mye , enn om man hadde råd.
      Altså dette er bare konstruktiv kritikk, for jeg elsker jo virkelig deg og bloggen din! Tenkte bare at hvis du ikke mener det på noen dårlig måte, så bør du formulere den settningen på en annen måte bare! 🙂
      Klem!!

    53. Cecilie: Hei Cecilie!

      Jeg mener såklart ikke at man er en dårligere mor om man ikke har råd til å kjøpe store og fine gaver til barna. Jeg har selv vært en alenemor og da var økonomien trang! Det jeg mente var at om man har økonomi, og mulighet, så mener jeg man bør gjøre det. Men alt etter hva lommeboka tillater!

      Veldig koselig å høre at du liker meg og bloggen min , det setter jeg stor pris på!! 🙂 Klem til deg!

      Og til alle dere andre, dere har absolutt helt rett i at kjærlighet ikke kan måles i dyre gaver! Men man kan da gi kjærlighet OG dyre gaver dersom man ønsker det ? Om man har mulighet? Må dere slutte å hate så mye, og la meg bruke penger på det jeg har lyst til å bruke penger på ,sant ? 🙂

      Hva med å la være å stikke den lange nesa deres tilbake i deres egne saker, så skal jeg sørge for å stikke min i mine saker og ingen andres! 😉

    54. Til dere der oppe med den frekke undertonen i hva dere skriver;
      Det er FULLT mulig å huske ting fra da man var rundt året gammel. Jeg går hos psykolog for private grunner, hvor hun jeg går til har sagt at det er fullstendig vanlig – MEN hukommelsen kan variere veldig fra person til person.
      Jeg husker DETTE ENE minnet fra jula da jeg var omtrent ett år gammel (50 1/2 uker), og jeg husker da jeg ble lagt inn på sykehuset når jeg var litt over ett år. Så dere trenger ikke være frekke og spydige, og om dere tviler – snakk med noen som har kunnskap om dette, slik som jeg selv har gjort.
      Hvis ett barn på ett år for eksempel blir utsatt for mishandling, en enorm glede e.l. er det bevist at slike minner kan sitte i minnet allerede fra og med uke 44 (10 mnd). Jeg sier ikke at jeg husker hvilke klær jeg hadde på meg, hvordan jeg så ut, hva jeg gjorde og ting jeg hørte, TVERT IMOT – men jeg husker noen få små ting – og nei, jeg har ikke sett noen bilder fra barndommen min.
      Jeg gjentar igjen, jeg synes det er kjempe fint at Rannveig skal gi kalendergave til barna sine, også den minste. Hun vil nok mest sannsynlig ikke huske det, men det vil nok uansett glede henne.
      Stå på, flotte Rannveig ♥

    55. Jeg syns det er koseligst å handle julegaver når det er snø og pytet til jul i butikkene jeg. Begynner med julegaver 1 Deaember 🙂 Eller adventsgaver i slutten av november. Det er jo litt av julekosen =)

    56. Så heldig de er som har fått så masse morsomt og fint. 🙂 Skjønner ikke hva det feiler enkelte? Bare fordi noen er glad i å skjemme bort barna sine i gaver uansett alder så er det jo ikke teit eller unødvendig, eller på noen som helst måte negativt. Kjøpte selv gaver i adventskalenderen til datteren min da hun var under ett år, da gikk det i tåteflasker, smokker og små baby leker. Er ikke så sabla dyrt. Kjøpte hun en gave kalender ifjor også, kommer kanskje til å gjøre det igjen i år også. Barna blir glad for det de får, uansett om de ikke klarer å si det eller viser det akkurat der og da for de forstår jo ikke helt hva greia er. Men likevel, de blir glad for det og blir alltid en eller gang veldig glad i eksakt den leken eller smokken eller hva det enn er. Så det er jammen meg ikke sløseri, spesielt ikke når det kommer til ting som barn kan vokse med og som ikke må kastet etter noen uker eller en måned bare.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg