Hjemmeshoot med Emma

Dagene hjemme i “‘mammaperm” er jo som regel veldig like (eller, strengt tatt så har jeg jo ikke fri, jeg jobber jo hjemme.. ) Men det er likevel ikke mye å finne på på dagtid, bortsett fra masse babykos, stelling, turer med vogna, baking, rydding og vasking av hus og lista går videre. 

Da må man jo finne på noe en gang iblandt! I dag har jeg og Emma prøvd oss på en liten hjemme-tulle fotoshoot. Emma er jo så fin, at uansett blir bildene nydelige! Bare se selv 🙂

Hårspennen er fra Lilleprinsesse. Emma har flere hårspenner derfra, og de er rett og slett nydelige, akkurat som henne! Jeg elsker jo rett og slett å pynte og ordne med barna, og ikke bare Emma, men også Nathaniel. Det finnes jo så mye fine klær og skjorter til gutter nå høsten, og til jente også all mulige slags hårspenner og hårband! 

Hva synes dere ?  

Liker du også å pynte barna dine ? 

51 kommentarer
    1. Hvorfor blå øyne på de to øverste å brune på de to nederste bildene ? Hvilken farve har hun egentlig ? 🙂
      Hun er bare så søt ! :’)

    2. Altså, du der Tilde! Hva i helsikken foregår oppi hodet ditt som kan få deg til å skrive noe slikt? Det er en liten baby, en liten BABY som er HELT forsvarsløs og du kommer med en sånn usaklig drittkommentar.
      En baby UANSETT hvordan den ser ut er absolutt nydelig. Har du det ufattelig dårlig med deg selv som må skrive noe sånt?
      Det er desverre syke mennesker som kan finne på og skrive noe slikt. Ingen med litt vett i hodet får seg til å skrive dritt til en forsvarsløs baby!
      Skjerp deg.

    3. Nydelige Emma! 🙂
      Tror neppe Rannveig har redigert huden, tror hun har gjort hele bildet mere soft 😉 At dere orker å bruke så mye av tiden deres på å finne feil på ei jente som i grunn bare er helt enestående, både som mor og person. Typisk jente oppførsel! 😉

    4. Hei <3
      Jeg har sett på de bildene av din søte datter at hun ligner veldig på pappa'en sin, men nå ser jeg faktisk at hun er ganske lik deg, Rannveig 🙂 hun har dine øyne og din leppe 😀 hun er rett og slett helt nydelig! Kos dere videre <3

    5. Søt 🙂 Det blir jo sånn på bildene jeg tar og, noen ganger ser det ut som sønn min har blå øyne andre ganger grønn/Hazel/blå ^^ han har det sistnevnte :p
      Ja liker å pynte de om det er noe spesielt 🙂 slik som i barnehagen er det sjeldent jeg slenger på sønnen min skjorte og slimjeans f.eks :p hehe men ellers så 🙂 dattera mi pynta jeg litt i starten :p var jo så gøy å få ei lita jente også når man har gutt fra før av 🙂 men var ekstrem til å pynte sønn min i tøffe klær allerede da han kom ut Oo hahaha. Alt ettersom 🙂
      Sant det der, hjemme med dattera mi hele dagen jeg og så det består kunn av å levere sønn min i barnehagen, hjem igjen, mating, soving, leking, rydding og vasking (når det trengs) ^^ booooring >< vil jobbe snart!

    6. Kjære Rannveig, Emma er nydelig <3 en utrolig søt og vakker liten skatt 🙂
      Og du er en flott mor, du virker så snill og god, og er så vakker!!
      Du har kommet deg utrolig bra etter fødselen, og ser helt fantastisk ut.
      Jeg har bare lyst til å spørre deg om hvordan kostholdet ditt er, og om du kan lage et lite innlegg om akkurat det? jeg har en datter på 4 mnd, og la på meg en hel del under graviditeten.. Veide 52 kg da jeg ble gravid, og på slutten av svangerskapet veide jeg 78 kg.. nå er jeg nede i 65.. men vekten står på stedet hvil.. vil så gjerne gå ned i vekt.. og ned til start vekt.. kan du ikke være så snill å inspirere meg litt med tips og triks? Mvh R <3

    7. Du over her: Hvordan kan du ha hjerte til å skrive noe slikt? Hva oppnår du med det? Føle deg bedre? Blir kvalm av slike mennesker.
      Nydelig liten prinsesse 🙂

    8. Så nydelig lille Emma er! En sunn og frisk liten tulle, akkurat som babyer skal være 🙂 Vakre bilder Rannveig!
      Hva har du tenkt å gjøre når mammapermisjonen er slutt? Jobbe eller tilbake på skolebenken?

    9. Emmi: Hadde Rannveig hatt mammapermisjon, så kunne ikke du lest bloggen hennes. Det er jo bloggen som er hennes “jobb”.
      Rannveig: Hvorfor svarer du ikke på kommentarene?

    10. Så fin jente du har 🙂 har selv ei lita tulle på 4 mnd, er så kos og pynte opp henne litt 🙂 har kjøpt masse sløyfer ogsånt til snuppa mi jeg også 🙂 født med masse masse hår, måtte faktisk ty til saks på håret hennes her omdagen, hadde langt nedover øra og foran øya så da måtte vi klippe litt 🙂 fin jente du har 🙂

    11. Jo hun redigerer bildet av datteren. Trenger ikke være einstein får å se det. Syns d er forferdelig å måtte redigere sine egne barn. Barn er så fine uannsett, akkurat som emma. Greit du er missfornøyd med dine egne bilder, men vis nå litt modenhet å la bilder av dattera di være orginale.

    12. Jeg blir helt ifra meg når jeg leser noen av kommentarene ovenfor her. Det er en liten baby dere snakker om her, en herlig liten, sunn og frisk jentebaby – hva er det som får dere til å skrive slike kommentarer? Skjønner lett ut av dem at dere skriver det fordi dere ikke liker bloggen til Rannveig – men da er det så lett som bare det og ikke gå inn på den heller. Ingen ber dere. Absolutt ingen.
      La for gudsskyld jenta være i fred. Jeg skjønner at man må regne med negative kommentarer når man har en blogg, det er en selvfølge – men rakke ned på en liten baby? Hvor er hjertet deres plassert…?
      Ellers så var bildene rett og slett nydelige, frisk og herlig jentebaby du har fått deg! Så søt og god 🙂 Men også jeg lurer på hvilken farger hun har på øynene?

    13. En vakker liten jente<3
      Dere som skriver at det ikke er en fin baby. At det ser ut som hun har downs osv.. Hva søren feiler det dere? Emma er nydelig! hun er en helt forsvarsløs liten baby! Makan til oppførsel altså. Ta dere sammen. Og hva om hun hadde hatt Downs syndrom? (Ikke at det på noen måte ser ut til at Emma har det). Hadde det spilt noen rolle?! Barn med downs syndrom er da for pokker like mye verdt som alle andre, og er minst like vakre.
      Kjenner jeg får lyst til og møte dere som skriver sånt og snakke ordentlig til dere. Det går ikke an og oppføre seg sånn.
      Datteren din er nydelig, Rannveig. Ikke la noen fortelle deg noe annet.
      Og det er da ingen som har sagt at hun er fotograf! Enhver mamma tar bilder av barna sine, fotograf eller ei. Skjerpings folkens

    14. Altså det å spørre om den har downs er vel ikke stygt? Det SER jo faktisk sånn ut.
      Har ingenting med hu som skriver bloggen å gjøre, eller at man er slem.
      Man velger jo selv om man vil se på downs som et skjellsord, noe du over tydeligvis gjør.

    15. Emma må være en av den nydligste babyene jeg noen gang har sett! Ligner på deg faktisk! Synes du har kommet deg masse etter fødselen, og magen din er helt missunnelsesverdig assa!!! Lykke til med nydelige Emma framover, hilsen Sandra

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg