Adventstemning i huset

I dag kom vi jo hjem fra Alta, og det er mye mulig det er litt i tidligste laget, men jeg bare MÅTTE begynne å pynte huset opp med litt advents stasj etter jeg kom hjem fra kjøretimene mine. Eneste som mangler nå er bare gardiner og putetrekk, men det blir nok også fikset i nærmeste framtid tenker jeg. 

Adventslysene som blir tatt i bruk første søndag i advent! Åh som jeg gleder meg til 1 desember <3 

Adventstjernen måtte bare henges opp… 

Verdens søteste hjertekranser, har helt lik i begge stuevinduene. Love it! 

Og så måtte jo gangen også pyntes litt. 

Må for all del ikke glemme mandarinene! ( eller klementinene, eller hva det nå i gudsnavn enn heter… ) De er jo rett og slett obligatoriske! 

Imorgen eller fredag går jeg i gang med å lage adventskalenderen til barna. Som jeg skal lage helt selv, helt fra grunnen av. Gleder meg utrolig mye til å vise dere resultatet, den kommer til å bli så fin! Dere har sikkert skjønt det allerede ,men jeg må bare si det atter en gang… jeg ELSKER jul! Tradisjoner jeg har arvet av mine foreldre betyr generelt veldig mye for meg, og også å videreføre de til mine barn igjen. 

Hva synes dere ?

 Noen andre som har skikkelig julestemning ? Og er du opptatt av tradisjoner ? 

31 kommentarer
    1. Er veldig opptatt av tradisjoner! Men i år lager jeg gavekalender til gutten min, håper det faller i smak ihvertfall 🙂 Måtte desember komme snaaart!
      GOD JUL 😀

    2. Det er jeg men for barnas skyld 🙂 men jeg er litt rar jeg liker ikke bruke rødt eller lilla :p jeg bruker kunn sølv, hvitt, sort og blått 🙂 f.eks pynter juletreet i blå, sorte og sølv kuler :p gjort siden jeg flytta for meg selv, og nisser osv styrer jeg unna så fremt de ikke er hvite :p haha… samme ang adventslys osv, kjøpte saker til det i dag, mitt siste innlegg faktisk 🙂 hvite lys med sølvskrift på og pyntestæsj til å ha på fatet 🙂

    3. “Må for all del ikke glemme mandarinene! ( eller klementinene, eller hva det nå i gudsnavn enn heter… )” fnis! Holdt på å le meg ihjel når folk tok helt av på at du hadde skrevet mandariner sist:-D
      Mye rart folk kan få spasmer av altså..:P

    4. Så fint Rannveig 🙂
      Lyskransene er nettopp på plass i vinduene her 😉
      Kos deg med adventskalenderene til barna, sååå gøy å pakke inn 🙂

    5. Fint pyntet 🙂 har laget adventslysene klare jeg og, også klør jeg etter å sette opp adventsstaken i vinduet i stua 🙂 jeg er veldig opptatt av tradisjoner jeg og, gleder meg til den obligatoriske sjokoladekalenderen jeg har til samboeren og meg hvert år. Mest av alt så gleder jeg meg til å feire jul sammen med familien min 🙂

    6. Såå fint Rannveig ! 🙂 eg elsker jul selv og har virkelig julestemmning i år 🙂 eg er ferdig med gavekalenderen til angelica så gler meg til hun skal begynne å åpne. Eg og jarle har gavekalender i lag og. Hihi 🙂 ha en fin dag snuppa !

    7. Så fint Rannveig! Jeg elsker også julen, og skal snart begynne å pynte huset mitt selv:D har så vidt begynt med forbrelsene til julepressangene 😀 <3
      titt gjerne innom bloggen min, mayhedly

    8. Jeg har faktisk ikke helt begynt å pynte til advent annet enn at vi har lilla duker liggende på bordet og har hatt det en stund 🙂
      Men skal snart gå til innkjøp av lys og sånne tall, så begynner nok pynting til advent til neste uke 🙂

    9. Jeg hadde byttet om på lys 1 og 4 siden man brenner mest på nr 1:) jeg elsker og tenne lys, så jeg har faktisk gått til innkjøp av et ekstra adventslys slik at når det 1 lyset har kommet en del ned bytter jeg det ut og setter 1 tallet på lys nr 2 og forflytter da rekkene litt 🙂 det nye lyset får da tallet 4, bare et tips om du er like glad i å tenne lys som meg 🙂
      Adventsstakene kommer nok opp fredag neste uke tenker jeg meg 🙂 Da blir det så koselig! 😀
      God Adventstid! 🙂

    10. koselig, men syns det blir litt i tidligste laget å pynte nå.
      er ingen fasit på hvordan man skal pynte, men noen ganger går det litt over stokk og stein, det har det hvertfall gjort hos deg..:)

    11. Så fint!Hvor har du kjøpt de lysene, tallene og det “fatet “som alt står på inkl tilbehøret som ligger rundt?:) sååå koselig med julepynt!

    12. Alt er nok kjøpt på Nille:) De har veldig mye fint til advent:) Men de lilla dukene de har er ikke mye og skryte av! Men alle har jo forskjellig smak!:) Om du skal kjøpe julekuler (til juletre) Så har de super mange fine på søstrene grene:D

    13. Hei Rannveig Heitmann! Me he det same klistremerke på vegen, men likevel heilt forskjellig, he he. xD uuudhhe

    14. Heihei 🙂
      Lurte bare på hvor du har kjøpt fatet, pynten og lysene hen? 🙂
      Har sett det på nille er det derifra?
      Det var kjempe fint!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg