Man skal høre mye før ørene detter av…

Hei igjen kjære dere! 

Da var det plutselig helg! Føler at tiden bare flyger unna altså..  forrige helg var vi jo i Alta å koste oss på besøk hos bestemor/mamma, mens denne helgen skal vi blant annet på jule-expo på Norges varemesse her i Lillestrøm! Gleder meg! Der skal også en av mine forbilder, Manuela ( hun bakedama.. ) ha stand. Jeg er jo over middels interessert i baking og cupcakes, så det er jo bare helt fantastisk! Ellers blir det vel en tur på lekeland imorgen tenker jeg, og besøk av Nathaniel sin venninne, Nora. Jeg og Willem skal også på date imorgen, skal å se The Hunger Games 2, og på restaurant tror jeg… det skal bli utrolig deilig! Alltid kjekt med litt barnefri og tid til å bare være kjærester. 

Og så over til overskriften. Etter å ha lest litt i ett av de utallige forumene som blir laget om meg, tenkte jeg bare å få litt klarhet i ting. For det aller første, hahaha! ( til alle dere 40 år gamle sure bitre damer som bruker dagen deres på å slenge dritt om meg på et anonymt forum.. )  Og så, la meg forklare litt..  jeg og Willem, pappaen til Emma Angelica, er fortsatt kjærester og vi bor fortsatt sammen.  Vi kunne ikke hatt det bedre som kjærester og som familie! Men for all del, vær så god, spekuler i vei…  bruk for all del tiden deres på det. Haha. 

Og så ser jeg det er mange som hevder jeg går på trygd fra NAV, og at jeg snart må finne meg en jobb eller bli gravid på nytt . Vel, da kan jeg bare meddele at bloggen min ene og alene er min eneste inntektskilde, ja… sånn bortsett i fra barnetrygd på 970 kr, elns, og minstebidrag fra NAV for sønnen min. Altså er jeg ikke trygdet på noen annen måte enn det de fleste andre mennesker som velger å få barn, er. Så vet dere det!

Med oppklarhet i det ønsker jeg dere alle en fin lørdags kveld videre! Kos dere maasse 

 

61 kommentarer
    1. Du får ikke penger fra NAV annet enn for din sønn? Så du får ikke foreldrepenger mtp Emma? Herregud kvinne. Bruk nå hode ditt om du klarer ! Du tjener ikke fett på blogging, i tillegg må du betale skatt. Så hva faen er det du prøver å si egentlig? Nei, ta deg en bolle. Ingen er sjalu på deg, nå må du forstå det snart.

    2. Flott Ragnhild, bank i bordet og sett dem på plass, bare misunnelse. Synes du er en flott jente….og jeg er en dame på 50 år

    3. Men hallo da du over her! Alle som har tjent nok her i landet får jo foreldrepenger, det er noe alle får. Hvis de har tjent nok som sagt. Så den kommentaren din blir for dum!

    4. Nå kjente jeg at jeg ble litt provosert her!
      “Altså er jeg ikke trygdet på noen annen måte enn det de fleste andre mennesker som velger å få barn, er. Så vet dere det!”
      De fleste som bestemmer seg for å få barn går da vel ikke på trygd! Sånne uttalelser kan du spare oss for! Greit at du vil få klarhet i din situasjon, men la det stoppe der!!

    5. Haha, ifølge rannveig så får ho ikke det. Ho lever visst kun på bloggen. Hallo duuuu ! Er nok typen som betaler husleie og alt annet. Mens rannveig shopper vilt. Bruk heller pengene dine på nedbetaling av silikonpupper. Du tok trossalt lån for å få dem.

    6. Hahahah! Er så mye tragiske kommentarer at det blir underholdning! Måtte karma komme å bite dere hardt i ræva, snart! 🙂

    7. Åh, den er litt kjip da:/ Men er jo for det beste:) Er du sånn generelt fornøyd med å ha hatt det? Gjorde det vondt? 🙂

    8. Lure virkelig på ka som får ei dame på 50år til å sitt
      Å ha så negativ holdning mot ei på knapt 20år.
      Det sir faktisk my mer om dæ enn om ranveig.
      Drit i ka alle andre mene å trur. Det e vell faen ikke
      Demmers problem korr å koss du får peng.
      Det e vell strengt talt en privatsak.

    9. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvor du får penger fra, så skjønner ikke hvorfor folk kritiserer deg for det. De har jo ingenting med det å gjøre.
      Ha en fin kveld og kos dere i morgen på kjæreste date 🙂 Du er så fin <3

    10. Må nu ærlig innrømme at når du ikke gjør dæ til på bilda me trutemunn å shit, så e du veldig veldig pen 🙂
      Å ka 40 år gamle kjærringe skriv på foruma e vell dæmmes problem å tidsfordriv :p De har ikke stort mer å gjøre tydligvis x)

    11. Lurte på om du vet hvorfor man ikke kan ta Restylane når man ammer? Har selv nettopp født og ammer og har lyst å ta det.

    12. Offffffff. Herregud att gammle damer kan sitta til slik. Har dem virkelig ikke noe annet og drive tiden sin med. Dem er rett og slett barnslige. Hva Rannveig får av inntekt osv har da ikke vi noen ting med. Blir oppgitt over att det går Ann. Du er en fantastisk mor til dine barn. Stå på dem vil ikke klare og knekke deg. Ønsker den lille familien din god helg. Nyt daten du fortjener litt fri. Det gjør deg ikke til no dårligere mamma. Klem

    13. Når du skrev innlegget var det fortsatt fredag. Så du skulle skrevet “fredags kveld” ikke lørdags kveld. Nå derimot, er det natt til lørdag, eller tiiiidlig lørdags morgen om du vil:) your choise, men serr… Ikke skriv lørdag når det er fredag. Babyen din vet sikkert at det var fredag..
      En ting til, hva het N til mellomnavn igjen? Var det Chrisander? Synes det er så fint navn:)

    14. Å herre!! ” visste ikkeom det før duvar på klinikken”
      1. Logisk tenking ( å ja du er ikke densmarteste
      2. Lese deg opp? Ivertfall siden du ammer burde du lest
      3. Blogglesere “advarte” muligdu burde lytte?
      Neida, såklart vet du best rannveig, du er Gyd!!!
      Ååå seriøst, hatt DET HODE/hjernen bare 1 dag!!
      Takk Gud for at jeg ikke gar den hjernen 🙂

    15. Til du over..
      Du burde sjekke skrivefeil FØR du kritisere noen for å være dum…
      Eller var det kanskje meningen at det skulle stå ikkeom, duvar, densmarteste, muligdu, såklart, gyd, gar? og ikke glem at det er en ) på slutten også, ikke bare på begynnelsen.

    16. Morsom du er, Rannveig. Overgangsstønad er et rettskrav enslige forsørgere har, så ikke kom å si at du ikke har mottatt overgangsstønad tidligere 😉 Ikke tro at du er noe bedre enn alle andre fordi du lever av din “kjærestes” inntekt. Alle vet at du kun er sammen med ham pga pengene og pga ons som førte til et nytt barn.

    17. Jeg må bare kommentere nå!
      Tviler Rannveig er sammen med han bare for pengene, hallo? hva vet vell vi om det var et ons eller hva det var for noe? Slutt å bry dere sånn om privatlivet til folk, det er trossalt det: PRIVATLIV !

    18. Så med andre ord er det mannen i huset som står for innkjøpene av julegaver og adventskalender og det hele 😉

    19. Aldri kommentert her inn før, og syns folk må få være seg selv fult ut med sine egne meninger, måte å gjøre ting på osv, uten å måtte høste kritikk fra alle og en hver!
      Må bare få kommentere bildet du la ut på dette innlegget;
      dette er nok det fineste bildet jeg har sett av deg! Du ser jo så flott ut! 🙂 Selv er jeg ikke så stor fan av “trutmunn” bilder, men forstår noen synes det er fint/lekert/sexy… hver sin smak om det, og slik skal det også være! Men du så ekstra flott ut og naturlig ut på dette bildet, noe jeg syntes kledde deg godt! 🙂 stå på og vær deg selv! 🙂 kritikk, kommentarer, diskusjoner er vel ikke til å unngå i den verden vi lever i, vi kan vel bare håpe at våre barn som vokser opp skal slippe dette, leve opp uten sjalusi og et liv hvor man får være den man ER og ikke bli kritisert for det… et håp jeg har, men som jeg desverre ikke tror vil bli oppfylt. Jeg tar mitt ansvar, og oppdrar mitt barn i den tro om at hvertfall hun skal være et generøst og medmenneske uten fordommer, så får jeg bare ha håp om at andre foreldre gjør det samme. Men når man ser kommentarer her, og på forum som du sier, så vil jeg nok tro at barn som vokser opp med disse “anonyme” menneskene desverre ikke blir så svært ulik sine foreldre. Kom igjen foreldre; du/dere er et FORBILDE for barna deres!! Vil du at barna dine skal sitte om x antall år å skrive slikt om andre mennesker? Føler du at DU har gjort en bra jobb da?? Våkne opp, og ta en god titt i speilet!

    20. Jeg vil bare si at du hadde lagt ut et VELDIG FINT BILDE av deg i dette innlegget. Naturlig!! 🙂 Fortsett med det! 🙂

    21. Haha, altså det der trodde folk om meg og :p sier seg selv, har man et barn fra før av under 3 år og var alenemor og man får seg type og blir gravid igjen, noe jeg også ble og man flytter sammen med han så får man kunn overgangsstønad som de fleste alenemødre får ut mnd det andre barnet er født 🙂 jeg fikk overgangsstønad til januar 2013, altså ut den mnd og dattera mi kom den 8 januar, slik er det for alle, så du fikk os til september, eller siste gang den 20 september da, så nå tror jeg på at du kunn får barnetrygd for to barn og minstebidraget for sønnen din, akk det samme som jeg fikk 🙂 også får du lønn for bloggen. 🙂 det sier seg vel, alle vet vel det Oo ofc nå har jeg jo os igjen men det er jo fordi jeg er alene Oo

    22. Du skal ikke være så stor i dine ord, Rannveig. Er faktisk mulighet at folk som kommenterer her inne jobber innenfor nav, skatt eller noe annet som gjør at de kan se hva du tjener! Derfor får du bare opp mitt etternavn, for jeg ville ikke ha latt noen avsløre min identitet. Å jeg kan vell med hånden på hjerte si at jeg tjener mye mer en deg og har råd til og kjøpe merkeklær til mine barn, men velger heller og ikke gjøre det sånn. Ja de får Reima uteklær, men det har noe med det at de er ekstremt slite sterke. Å dama mi og meg gir mye til de som har lite, og da er det penger det er snakk om. For og støtte sykehusbarn foreksempel, sånn at de kan få en fin høytid som er nå i møte. Men du sitter der og syter og klager over de som klager over deg forde du ikke klarer og ta til deg konstruktiv kritikk. Du er faan meg dum. Du burde sette litt mere pris på ting rundt deg og ikke bare det som eksisterer i din lille rosa verden!

    23. Annie: du sier at vi skal slutte å bry oss om privatlivet til Rannveig? Våkne opp a! Da ville hun ikke hatt denne bloggen hvor hun legger ut bilder av pupper og lår, og forteller om alt hun gjør her i livet! Idiot….

    24. Først postet sophie elise ett innlegg om hvordan hun blir diskutert på forumet av skravle kjerringer, så mammatilmichelle og nå du. Det er desverre slik ja. Det er den negative siden ved å ha en blogg

    25. Ingen får barnetrygd om de ikke ønsker det, man søker om barnetrygd. Rart at du bare får for ett barn… 970, du har jo to barn

    26. Selvfølgelig må man ikke søke om barnetrygd, det er noe som automatisk blir satt over til mors konto etter fødsel.herlighet så mange uvitende som uttaler seg

    27. Du må bli flinkere til å videoblogge 🙂 kan du ikke legge ut et innlegg om hva du ønsker deg til jul 🙂

    28. ehhhh….. du vet vell at skattelistene er offentlige? og en inntekt på 108000 i 2012 er vel ikke akkurat noe å hoppe i taket av, og alle de 1000-vis av kronene du sparer til deg og barna dine, er det plassert i bankboks de da kanskje, for formua di var vell heller ikke så veldig stor.

    29. Blir litt dumt bare, når man først rakke ned på folk som ikke har så masse pæng å rutte med for så å bli forbanna når dem sparke tebake 🙂 Det e sånt man må regn med når man åpne munnen på vidt gap.

    30. Hun får nok mye uregistrert. Di 100 000 å nå som er registrert i skattwlista er overgangsstønaden hennes. Dvs, at du blir å få deg en kraftig baksmell en dag kjære uvitende rannveig.

    31. Hun har ikke krav på støtte fra NAV når hun har samboer Pga sønnen! Hun har krav på bidrag og dobbel barnetrygd og alle vet vel at det ikke er å bli rik av? Vi kan da vel drite i å blande oss i hvor mye penger folk har??? Om hu har lån? Kredittkort? So what! Alle har litt lån og mange har kredittkort som en trygghet. Men tullet av rannveig å kjøpe barneklær til dyre dommer! Men det er HENNES valg! Jeg har selg slengt inn en kommentar el to men mobbing på nett er jeg IKKE for! Skjerp dere…..! Om hu irriterer dere så jævlig så la være å les da vel?
      Jeg er 5 år eldre enn deg rannveig å litt mere livs erfaring! Hadde jeg vært deg ville jeg spart alt jeg kunne på å fått meg hus, leier selv og skulle ønske jeg kunne tenkt litt lenger! Vet du vil dine barn vel og at du er en god mor skal ingen si no på! Håper du klarer heve deg over drite og rett og slett mobbing. Du er bedre enn dem! STOPP folkens! Uansett blogg/nett/face osv! Det er stygt så utrolig stygt av dere!!

    32. Kos dere masse på date i kveld 😉
      Du var utrolig flott på de bildene her! Så vakker uten all den sminka!! =)
      Ønsker deg en flott lørdagskveld
      klem =)

    33. Hallo dere som kommenterer.. De som ligger høyt på topplista, Rannveig også, tjener faktisk FETT på blogging. Sier ikke hvor mye, for det har ingen NOE med, men det jeg kan si er at det er utrolig mye en blogger som Rannveig tjener. Bare søk på Sophie Elise på google hvor mye hun tjener hver mnd, så vil mange av dere som kommenterer få bakoversveis :p Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal være så himla sjalue på at Rannveig tjener så godt, vis respekt folkens!

    34. Så utrolig mye penere du er med et normalt og naturlig smil!! Kutt ut de trutmunnsmilene som får deg til å se ut som en fjortiss! Dette var virkelig kjempefine bilder av deg!! 🙂 fortsett slik! 😉

    35. Himmel og pannekake hva ER dette for noe??
      mange av innleggene her inne er jo rett og slett mobbing? til alle dere som rakker ned på tydeligvis alt denne jenta foretar seg: hva sier det om dere egentlig? har dere ikke bedre fore? og er dere gode forbilder for barna deres med å sitte limt forran en dataskjerm for å kommentere hvorvidt denne dama har mottatt foreldrepenger, og å krangle om hvorvidt barnetrygd er en trygd eller ikke? herlighet, GET A LIFE! det er da vel revnende likegyldig for Dere hvor hun får pengene sine fra og hvordan hun lever livet sitt?
      har aldri vært inne på bloggen din Rannveig, før jeg kom over den via en annonse her i dag. håper flere hyggelige folk besøker bloggen din i fremtiden, for dette var jo rett og slett horribel lesning!

    36. 22.11.2013
      Rannveig Heitmann – en annerledes mammablogg
      Ida: Nei, fikk ikke tatt restylane pga jeg ammer ,og det er noe regler for det. Noe jeg ikke fikk vite før jeg reiste til klinikken og vi hadde hatt konsultasjonstime, haha 🙂
      Må le av dette!!! haha??? du ble jo advart!

    37. Kjære Rannveig! Jeg synes det er trist å se hvor mange voksne(?) mennesker som rakker ned på deg, og jeg synes det er fælt at de viser seg som såpass dårlige forbilder for sine og andres barn. Drittslenging og mobbing er IKKE greit, og viser ikke annet enn at de som sitter hjemme bak tastaturet er umodne mennesker som tydeligvis har fått en dårlig oppdragelse hjemme når de ikke unner andre såpass godt, og når de rett og slett kan sitte å si masse ekkel dritt uten å vite hva som er fakta. Jeg ser også at du har fått masse dritt i media ang bruken av merkeklær, og jeg synes det er teit å bruke 1400 kr på en lue til minstemann når man kunne kjøpt en god kvalitetslue til 200, og heller sitte det resterende inn på sparekonto til barna, det tror jeg er noe ungene vil sette mer pris på når de blir voksne og skal inn på boligmarkedet enn å være kledd i merkeklær når de var babyer. Likevel bør folk få gjøre det de vil uten at andre skal blande seg inn i hvordan de velger å oppdra sine barn, og man er ikke en dårlig mor om man handler på HM eller om man handler dyrere merker! Dårlige mennesker er derimot alle de som prøver å presse andre ned i gjørma og slenger drittkommentarer uten grunn. Synes folk har vært unødvendig ekle med deg i det siste Rannveig, så jeg vil bare si at jeg synes du virker som en flink mor med masse kjærlighet til barna dine! Dessverre finnes det mange folk som sprer negativitet i stedet for positivitet, så jeg ville bare slenge inn en liten kommentar for å si at jeg synes du er flink, stå på Rannveig!

    38. OMG, jeg håper inderlig ikke du leser alle kommentarene du får!! Kom gjennom halvparten før jeg fikk nok av all nettmobbingen.. Ingen har noe som helst med hva du tjener på bloggen, eller hvordan du får pengene dine. Men må si jeg syns det er ganske latterlig at mye av drittslengingen både om deg, og andre unge mammabloggere går på at dere NAV’er, hva vet vel de om det?? Er vel gammelt nytt at flere av de på toppen av listene er heller godt betalte, so what!! Fint for deg, tenker jeg da.. Men jeg er kanksje altfor si’ fua og go’ hjerta?? 😛

    39. Synes det står mye stygt om deg her og er ikke riktig har lest bloggen din opp til flere ganger og du ser ut til og være en flink dame og som vil beste for ungene dine .

    40. Hvorfor skal du som oftest ha med puppene dine på bilde ? De fleste jenter har pupper,jeg bare forstår ikke hvorfor du har toppen så langt ned ? man ser jo til og med bh-en :L

    41. Kjenner jeg blir en smule provosert av alle kommentarene her. Skjønner ikke hvorfor folk føler de har noe med hvordan Rannveig får inntekten sin, forstår heller ikke hvorfor folk en gang lurer, eller har behov for å spekulere i og uttale seg om det. Hva spiller det for en rolle liksom? Har det noe å si for hvor god mor du er? For hvor omsorgsfull du er? Hvilken forskjell gjør det? Nei vet dere hva. Det er ingens sak. Syns helt ærlig synd på Rannveig, som må forklare seg, bare fordi dere legger nesa deres borti noe dere absolutt ikke har noe med. Og en ting til, Gud for et kjedelig liv dere må ha, som bruker tiden deres til å diskutere ting dere virkelig ikke har noe med, og å legge ut om ting dere ikke har peiling på, og verst av alt er rett og slett slemme. Nei vet dere hva. Voks opp.
      Stå på Rannveig, noen her inne er så utrolig patetiske, så jeg håper du klarer å la vær å irritere deg over de, men istedet ler av at det er mulig. Du er en helt perfekt mor. Du er ung, har mye energi, er flink med de, omsorgsfull og du tar vare på deg selv og, noe som faktisk er veldig viktig, men som mange småbarnsforeldre glemmer. Også er dere så flinke til å ta med dere barna på ting. Sånn som jeg ser det, er det ingen som har grunnlag til å klage på noe som helst, når det kommer til hvordan Rannveig er som mor.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg