Prosjekt julekalender er i gang!

Som jeg har nevnt for dere tidligere, har jeg lenge tenkt på å lage en selvlaget julekalender til mine to skjønne barn. Mange har reagert på at også Emma, som ikke er 3 mnd engang, også får pakkekalender. Vel , jeg ville nok ikke gitt henne kalenderpakker om ikke Nathaniel fikk. Men i og med at han får, så mener jeg det vil være rett og også gi minstesnuppa. Uansett synes jeg det er en utrolig koselig ting å gjøre, og jeg kan nesten ikke vente med å ha ferdig kalenderen og henge den opp til 1 desember, som allerede er førstkommende søndag! 

Nå som min kjære handy mann endelig har vært å skjært ut en finerplate(?) til meg og pusset den, så er jeg klar for å begynne med malingen. Jeg har det helt klart for meg inni hodet mitt om hvordan jeg vil den skal se ut, og jeg kommer til å dele resultatet med dere her på bloggen! 

Dårlig kvalitet på bildene, i og med at speilreflekskameraet mitt ikke hadde strøm og jeg måtte ta de med iPhonen.

Men, her ser dere hvertfall litt hva jeg tenker. Først skal hele platen males hvit , deretter skal jeg male på 24 røde sterner (ved hjelp av en stjerneform og sånne stempel-pinner) Og så skal det festes en krok inni hver stjerne.  I tilegg til dette skal jeg, som dere ser, ha på røde silkeband, blondeband, glitter og stjerner osv. Hvor og hvordan, får dere se når den er ferdig! Herregud som jeg gleder meg til å se sluttresultatet! #julestemning #DIY ! Alt er kjøpt på Panduro.

Pakkene til barna ligger inni boden å skriker etter å bli hengt opp! Jul <3

Skal du lage kalender til barna dine selv ? Eller har du gjort det allerede?

Selv synes jeg det blir ekstremt upersonlig med sånne ferdigkalendere man kjøper i butikken, billig ja kanskje.. men ikke nødvendigvis bra ? Hva tenker dere ? 

70 kommentarer
    1. Sitat “Selv synes jeg det blir ekstremt upersonlig med sånne ferdigkalendere man kjøper i butikken, billig ja kanskje.. men ikke nødvendigvis bra ? ”
      Ferdigkjøpte kalendere kan vel være like bra som hjemmelagde mener jeg. Billig, ja men det er da ikke meningen at det skal være julaften med ordentlig pakke hver dag i desember?
      Jeg husker ihvertfall gleden over julekalenderen vi fikk som barn. En kalender formet som en julenisse og i hver luke lå det en liten figur. Jeg samlet disse i et skrin og gledet meg for hver dag jeg fikk en ny. Jeg tror ikke dagens barn opplever ting slik.
      Du har nok hørt det flere ganger før, men jeg gjentar det likevel. Det er moro å kjøpe leker og ting til barn, men bortskjemte barn er ikke trivelige.
      Når det er sagt er jeg glad mine barn som nå er voksne ikke har fått i overflod. Verken med klær eller leker. De har alltid vist å sette pris på ting og vet at ingenting kommer av seg selv.

    2. Vedder på at den blir skikkelig fin, elsker også å ha hjemmelaget julekalender og er ferdig med den allerede 🙂 Gleder meg til å se sluttresultatet! 🙂

    3. Koselig med hjemmelaget. ser du får pryl for å lage julestemning…noen som har noe imot jula??
      Selv om det virke som barna dine får det de peker på så tror jeg ikke de får alt. Og så tror jeg du gjør ditt beste for å være en bra mamma som æ tror du er!

    4. Hva om barna faktisk ønsker å ha en billig sjokoladekalender til 10 kr kjøpt på butikken da…? Er ikke alle barn som ønsker pakkekalender vet du Rannveig…
      Billige kalendere kan være akkurat like moro for barna som pakkekalendre..
      Sier ikke dette fordi jeg er misunnelig på noe vis,barna mine får pakkekalender begge to! Men dersom en av de et år ønsker seg en “butikk-kalender” er det klart de skal få det!:)
      Å det at du lager kalender til frøkena på 3 mnd virker helt idiotisk.. hun har absolutt ingen glede av det overhodet… men hvis du synes det er moro å pakkr inn gaver så hvorfor ikke…

    5. når ungene er små tror eg de synest det er kjekkest med desse ferdig kjøpekalendererne det er jo ofta ting som er populærere som blir laga til som kalendere lego barbie ol.når unga vokser i fra det så setter de vell mest pris på hjemmelaget.eg har gjordt begge deler både laga sjølv og spedd på med kjøpekalendere når mine unger vokste opp.tror det er spenningen og sjølve stemmingen med at det er nedtelling som er viktigest for de små.men koselig å lage kalender sjølv da syns jeg men om det er unga eller vi mødre som syns deet er mest stas er eg ikkje så sikker på.ha en fin førjulstid 🙂

    6. Laget du pakkekalender til nataniel ifjor ? Mener å huske du ikke gjorde det? Litt dobbelmoralsk å gi en liten 2 mnd gammel baby det da. Menmen. Mine får og pakkekalender, men av den enkle grunn at dem liker ikke sjokolade. Jeg har kjøpt en godterting dem ska få vær dag. Feks en klubbe, eller en tyggis osv… ikke no leker da en adventskalender ikke er til for å gi barna bursdag vær dag frem til jul. Barna dine kommer til å sette svært lite pris 0 ting dmnår di blir større. Bortskjemthet er også en form for omsorgssvikt.

    7. jeg og søstrene mine fikk pakkekalender før, men nå har vi kinderkalender etter eget ønske, men ser virkelig gleden i å gi barna dine ”personlige” gaver og ikke bare en tilfeldig ting valgt av en fabrikk, barna dine er heldige som har deg 🙂

    8. Eg gidde min sønn på 7 mnd pakkekalender i fjor, ikke fordi han brydde seg eller egentlig hadde noe spesiell glede av det, men for meg var det veldig koselig å gi han en gave hver morgen 🙂 Kjøpte da ting han trengte (sokker, strømpebukse, bodyer osv.) I tillegg til noen leker og smoothie 🙂 en fin måte å gi han det han trengte og jeg måtte kjøpt uansett + litt til 😉 koselig å skape juletradisjoner 🙂

    9. Nå ble jeg ganske så irritert!!! Du over der som skriver at bortskjemthet er omsorgssvikt.. Nå får du pinadø gi deg litt, din gjerrige burugle! Du kan ikke være annet enn gjerrig og jækla spesiell som ikke kan gi barna dine noe ekstra i julen! Jeg er selv bortskjemt, har vært det i alle år, fått ALT jeg vil. Men jeg har hatt sinnsykt strenge tøyler og regler og samtidig har foreldrene mine gitt meg masse oppmerksomhet og kjærlighet og oppfølging. Er det omsorgssvikt?! Og jeg setter pris på den minste ting her i livet, så bortskjemheten har ikke skadet meg. Er heller du som er dum og uviten, SKAM DEG! Du har vel aldri fått noe og er bitter. Huff, det kan ikke være lett.
      PS! Du gjør ikke barna dine en bjørnetjeneste selv, du skal jo stappe i dem godteri hver dag. HAHA, for DET er sunt det!
      Jeg er ikke Ranveigs største fan, men synes det var trist at noen skulle skrive noe slikt til henne. Fy det finnes mange skada mennesker rundt omkring altså.

    10. Og forresten til deg over som skrev omsorgssvikt, er det plutselig regler for hva man skal gi og ikke gi i en gavekalender? De har ikke jeg lest? Hvor står de? Selv om du mener at ungene ikke skal få en dritt, så kan det være andre som er gavmilde og ønsker å gi enten småting eller dyre ting. Det har du ingenting med, kjære deg. Det er opp til hver enkelt. Stakkars barna dine 🙁 Må være kjedelig å ha gjerrige foreldre.

    11. Så heldige barn du har! husker jeg og søsteren min hadde sånn når vi var små, selve høydepunktet på dagen 🙂 Jeg syntes du ser så nydelig ut for å ha født 2 barn! Jeg beundrer deg masse <3
      Men en ting, selv om man har penger til dyre klær til barna så kan det jo hende man finner noe søtt på H&M, og da kjøper man jo det! Ikke alltid det dyreste er det fineste 🙂

    12. Du må slutte rakke ned på alle som ikke tar samme valg som deg selv. Dette ville vært et koselig førjuls innlegg, om du droppet, “billig og det ville ikke jeg valgt “setningen
      Slutt å opphev deg selv, kan ikke se du har noen grunn til det. Det er aldri for sent, å bli en hyggelig person. Missunnelig er noe barn er, men man kan se opp til personer. De som er flinke til noe, gode mennesker som er snille, ikke minst kloke mennesker… Prøv litt ydmykhet, så skal du se at alle rundt deg viser det samme, bare et lite tips.

    13. Herregud for en tragisk billig drittkalender du gir barna dine. Ville aldri drømt å gi barna mine noe av så laber kvalitet. Nei takke meg til at mannen min er i ordentlig jobb og at vi kan gi barna våres kalender med gaver som de fortjener.

    14. Er alle blinde, ser dere ikke at hun skriver upersonlig og ikke dårlig? Hun skriver at d er billig, men ikke nødvendigvis bra MED ett spørsmålstegn bak.. Hun spør hva dere mener, hun poengterer ikke at det er sånn det er.. Dere leser bare det dere vil at d skal stå for å få en grunn til å kritisere. Å dere som kritiserer hele tiden, som syns synd i barna hennes osv, jeg syns synd på dere, dere har en del og lære om moral og holdninger til andre mennesker. Det blir for dumt å bruke ukonstruktiv kritikk for å belære noen om det å kritisere andre..

    15. Her i huset er kalenderen nedarvet, å ble laget av min mamma når jeg var liten. En ordentli fin kallender med broderier på 🙂
      Men husker fra jeg var lita, at vi fikk velge hvert år om vi ville bruke den, eller kjøpe. Noen år ble det kjøpt, andre år var det pakker. Like stas begge deler 🙂

    16. Hjemmelaget kalender er veldig koselig! Den ser ut til å bli helt super 🙂
      Men syns godt du kunne spart deg den siste setningen om kjøpekalender. Helt enig med en over her – slutt å rakk ned på andre som ikke gjør det samme som deg! Hadde vært et mer koselig innlegg da…

    17. Fint innlegg, rannveig 🙂
      Men kunne du ikke droppa det siste a? Ett nytt prosjekt du har om å irritere folk?
      Du kan gjøre det du har lyst, men ikke si da at alt anna er dårlig kjære deg 🙂

    18. Så gøy med pakke kalender, Rannveig! jeg holder på med det samme selv, og jeg har med både klær,leker og litt godteri, jeg vil unne sønnen min det siden han ikke får så mye så ofte. for jeg mener han skal sette pris på det han får,når han får det! 🙂
      Jeg tror ikke du mente noe “slemt” med innlegget ditt, alle som leser , leser forskjellig og tolker forskjellig. men sånn er livet. jeg hadde ikke tatt meg nær av det. men en vanlig kalender man har kjøpt på butikken kan være like bra som en pakke kalender :))
      gleder meg til å se sluttresultatet ditt 🙂 kos deg med “oppgaven” din:)

    19. Syns ideen med pakkekalender til begge var utrolig bra! 🙂 å til dere som mener at den yngste ikke trenger eller vil ha noe glede av den, tar dere nok kanskje feil. En slik kale der er jo en fin mulighet til å gi små ting som er nødvendig til barnet, og som både mor og barn kan få glede og ikke minst nytte av siden 🙂 derfor er egentlig kalenderen en ganske lur ting til de små, syns jeg 🙂 er selv bare 15 år, men man trenger ikke være et geni for å skjønne dette 😉

    20. Huffameg… Begynte å lese bloggen etter luksusklær innlegget. Hadde aldrig hørt om deg før, og vet vel fortsatt ikke hva du er/gjør annet enn å har en fjollete blogg..
      MEN.. Enda mer fjollete er kommentarene du får.. Er de som er morsomme å lese.
      Var ikke klar over det var så mange dumme mennesker i Norge før jeg leste bloggen din og alle kommentarene du får…
      God underholdning når man sitter på DO

    21. Så flink du er !Har en kjøpt kalender til ett av barna mine siden hun ønsket seg legokalender. De to andre får godteri i en ferdig laget fra årene før.

    22. Bestemoren til jenta mi har brodert en stor kalender til henne, hvor det henger 24 ringer vi kan henge opp gavene på.
      Har kjøpt en stor magnettavle, og en pakke med magnetbokstaver, begge deler fra zebra. Så skal jeg kjøpe litt flere gaver som hun skal få i helgene, og 23. Og 24. Desember:) i fjor fikk hun en juledvd på juleaften som vi så sammen på morgenen, kjempe kselig!
      Bedre å legge lit penger i det, uten at det trenger å være svindyrt. De ferdigkalenderene på butikken er ofte ikke av sørøig kvalitet, jeg lager selv med ting net vet jenta mi har glede av og kanskje trenger uansett

    23. Du er flink!:-) er helt enig med deg, er mye bedre å gi barna pakkekalender og ikke godteri/sjokoladekalender. Lite personlig synes jeg! Her har jeg gitt datra mi pakkekalender hvert år, hun var 11 mnd når hu hadde sin første jul, så hun fikk så klart pakkekalender. I fjor fikk hun nok den dyreste pakkekalendern frem til nå hihi, men hun er jo mitt alt. Mye vanskeligere i år, når hu har alt ifra før:-p men ble da en pakkekalender. Hadde det selv fra jeg var lita, husker hvor koselig det var å åpne en pakke hver dag frem til julaften:-D nå skal det sies at vi har en liten baby vi også på snart 5 mnd, han får ikke pakkekalender. Begge barna får jo alt de trenger og mere til, men ett barn på straks 5 år skjønner mere av dette enn en baby;-) fra og med neste år skal begge få, da må jeg gjøre noe stort ut av det!:-)

    24. Først skal du rakke ned på de som ikke kjøper dyre klær til barna sine, så dette med “billigkalender”?? Greit at du “spør” om andres mening rundt det, men trenger ikke være så smart for at vi faktisk skjønner at du mener det.. Når skal du slutte å se ned på andre? Syntes bloggen din har blitt så overfladisk og useriøs at det er morsomt å lese den nå, morsom på en latterlig måte. Jeg syntes synd på de leserne dine som har barn, og kanskje dårlig råd, som ikke har et annet valg enn å ty til “billigkalender”! Det er ho nesten som du sier til de at barna får en upersonlig, dårlig kalender? Tenker du ikke på at folk kan bli triste av det? Har en datter på straks 7 mnd som også får pakkekalender, men det er kun fordi kalenderen har gått i arv på pappa’n sin side, og vi syntes det er koselig. Her får hun nyttige ting, ting huntrenger og noe “unødvendig”.. Ellers hadde vi nok ventet til neste jul med å lage en ny.

    25. Du som skriver over at du alltid har fått hva du vil og ikke tatt skade av det. JO DET HAR DU!! Bare måten du skriver på sier litt om hvor skada du har blitt. Du skriver så latterlig dumt at du burde stappa hodet ditt i dass og dratt ned. Og Rannveig er fortsatt like dum som alltid. Stakkars barn som må lese om deg og det du har skrevet når de er gamle nok til å forstå.

    26. Poenget med adventskalender e at ungan ska ha nå å gled sæ te når dem står opp og kan sjå korr leng det e igjen te jul. Sjokolade må vel vær bedre enn gava hver dag? Da bli ikke gava like spesielt på julaften.

    27. Åååå spennende ! Blir kjekt å se når den er ferdig. Eg har laga pakkekalender til Angelica i år. Kjempe kjekt å gjøre stas på barne på den måten. Koslig ! 🙂 gler meg til 1 desember da ho skal få åpne første pakke <3

    28. Blir sikkert fint 🙂 nei det blir slik billigkalender til barna i år 🙂 Thomas som er 4 ville på død og liv ha kindereggkalender, den fikk han men han tok den opp før tia så må kjøpe ny :p han ville og ha slik legokalender så blir vel to på han… Gabriella er bare 10 mnd, men hu elsker sjokolade da, spurte a og holdt fremme en kalender hu slo den vekk, men hu skal få en sjokoladekalender da 🙂 men den blir billigere enn den kinderegg greia, for kinderegg er det jo så store biter i osv så det vil jeg ikke at hun skal sette i halsen osv ^^

    29. Pluss te deg Rannveig som lager kalender selv 🙂
      Jeg og mine 2 søsken har selv kalendere som mamma sydde til oss når vi var baby, min skal jeg gi videre til min førstefødte. Fint når sånt går i arv:)
      Når det kommer til det at du lager kalender til din 3 måneder gammel synes jeg det bare koselig. Hun kommer sefølgelig ikke til å huske noe men det er jo fint å se på bildene når ho blir eldre og ikke minst veldig koselig for foreldrene når de åpner gavene med henne.

    30. Min treåring har valgt en billig sjokoladekalender. Kun i desember han får begynne dagen med en sjokoladebit. Det er for han mye mer givende en krimskrams som rommet hans allerede er fylt med

    31. Hei hei!
      Lurte litt på hva du putter i pakkekalenderen til lille pia, har en som blir 3 mnd på julaften og har også begynt en kalender til han.. jada. Super tidlig folkens, men gjør det for min egen del – tradisjon, kos og mulighet til å skjemme babyen min litt bort med fine smokker og badeleker/leker!
      Gjerne i eget innlegg da det er hat-spam på bloggen din ser jeg….finner sikkert ikke igjen min egen kommentar til slutt..
      Bra all denne drittslengingen gir deg fine summer på konto altså, ene fyrer oppunder den andre så fylles julekontoen din iallefall!
      God jul! 😀

    32. Dette er bra, Rannveig ! Vet du er en god mamma for barna dine. 🙂
      Ring eller mld meg en dag det passer… 😉

    33. Dere som skriver hun driver med omsorgssvikt bare fordi hun skjemmer bort barna sine? Er dere stutte i huggu el? Det er da ikke omsorgssvikt :S jeg og det skjemte bort sønnen min forferdelig fra han var nyfødt til faren hans kom inn i bildet, var derfor jeg skjemte han bort fordi faren hans ville ikke være far og jeg syntes synd på han så derfor jeg ga han gaver hele tia og det dyreste av det dyre. Kan være dårlig samvittighet og vettu… skjerp dere!

    34. Syns det er teit å skrive at pakke kalender til minste jenta er idiotisk. Jeg har selv en datter på 3 1/2 mnd å hun skal få pakke kalender. Ikke fordi hun skjønner noe av det eller fordi hun trenger det, men jeg gjør det for min egen del. Jeg vil skape minner for meg selv å en tradisjon. Vi skal ta et bilde vær dag når vesla kanskje får en ny smokk eller et par sokker kanskje, eller noe annet hun trenger. Om man vil lage kalender til barna skal vel ingen andre bry seg noe om. Å ja, babyen min er for liten til å huske noe av det. Men det er absolutt ikke jeg. Å bildene vi tar vil kanskje bli et minne for henne når hun ser di. Det er snakk om litt jule kos. Å når har det noen gang vært ulovlig å skjemme bort barna litt?
      Jeg sier som min mor sa da jeg var liten: Hvis du ikke har noe pent å si, så ikke si noe i det heletatt.
      Kos deg med julestemning, Rannveig:)

    35. Skjerp deg du med den siste komentaren der. Selv om du ikke liker alt hun gjør trenger du ikke skrive slikt. Er ikke enig med alt hun sier jeg heller, men det er vel ingen som tvinger deg til å lese det heller?!!
      Spar deg sånne usmakelige kommentare som den helt siste der. Du er klar over at ord sårer de å!

    36. Burde du ikke slette denne bloggposten?
      Dag 6 – Skriv 30 interessante fakta om deg selv
      Jeg har vært en av de som har forsvart deg mye, både på anonymforumet på klikk.no og andre steder. Men syns du egentlig begynner å framstå som mer og mer ubehagelig og frekk.

    37. Jenta mi er 15mnd, og skjønner ikke noe av det enda. Så hun får pakkekalender til neste år. I år blir det flaxkalender, der evt gevinst blir lagt på sparegrisen eller satt inn på konto(håper jo på storgevinst).
      Pakkekalender er veldig koselig, og datteren min skal arve min kalender til neste år. Gleder meg allerede.

    38. Har kjedet meg så jeg valgte å lese igjennom en del av bloggen din, og da ser jeg ikke bildet av mannen din eller kjæresten din… ser ut som en random mann har plantet sæd i deg og etterlatt seg en god del penger. Enjoy life.

    39. Synes du virker som en sikkelig koselig og snill mamma og jente, hadde ikke brydd meg om alle som sier masse dritt om deg,håper du ikke deg altfor nær av det. Jeg gir også min lille julekalender,men kun hver søndag i år,siden han bare er 10 mnd da,men hvis jeg hadde hatt større barn hadde jeg nok laget en hel julekalender til han også 🙂

    40. Hei! Jeg ser at du ikke har svart på e-mailen vår så vi fra luksusfellen velger å skrive her.
      Vi har fått snakke med DNB om din kreditt, og så langt er vi ganske bekymret. For i løpet av den siste uken så har du brukt 19000 på gucci som kan skade økonomien din. Så vi har kommet til å beslutning å prøve å kontakte din kjæreste eller din mann slik han kan overføre penger inn på din konto, for det er slik du har levd siden du var 12 år…
      Angående barna dine så er vi også ganske bekymret så derfor arrangere vi et møte med deg og dine barn de kommende årene for å passe på at de ikke får gjeld før de er 18 år gamle. Selv om det er dine barn så må du ikke ødelegge deres sans for fornuft noe deres moren tydeligvis har glemt igjen på T-banen. ops du tar sikkert ikke t-banen fordi det er for billig så du velge heller å ta taxi for 500 kr. Alle oss fra redaksjonen til luksusfellen håper og ber til gud for at barna dine blitt vare på av deres pappa og at de får hans sans for fornuft. Hilsen Luksusfellen

    41. HAHAHAHAHAHA…. Som om luksusfellen ville kontaktet Rannveig her! LOL
      DNB kan da virkelig ikke gi ut sensitiv informasjon uten Rannveigs godkjennelse! Det hadde i så fall betydd slutten for hele DNB! Latterlig!

    42. Ja jøss, luksusfellen. Tror ikke de skriver så utrolig dårlige formuleringer, og henger ut folk på blogger. Dette er bullshit.

    43. Uansett, det er ulovlig å skrive slike ting i andres navn, denne gangen for et stort tv program, så det er bare å saksøke de som skrev luksusfellen kommentaren. Det er ikke vanskelig å finne ut av hvem som skrev den.

    44. har dt blitt kriminelt å gi gavekalender? hvordan kan unger bli bortskjemt av å få en liten gave hver dag før jul? det er sjukt hva folk legger seg opp i. styr å stell med deres egne liv og hold frekke og negative meninger for dere sjøl.

    45. Jeg synes bloggen din har tapt seg i det siste, Rannveig. Jeg synes du gjør en god jobb med ungene dine, og tror ikke du er så dum som du blir fremstilt som på TV. MEN, i det siste har du skrevet flere innlegg der du kun er ute etter å provosere, og få flere lesere. Du har selv innrømmet i media at flere av de tingene du skrev ang merkeklær til barn, var skrevet for å provosere. Utsagnet om kjøpte kalendere i dette innlegget er utrolig umodent! I vår familie får barna velge selv om de vil ha pakkekalender eller kjøpt kalender og valget faller ofte på kjøpt kalender, f.eks. Kinder-kalender eller Lego. Du må gjerne kalle det upersonlig, men da får iallefall barna det de vil ha.

    46. Jeg gleder meg masse til Sienna blir stor nok til å få sin egen adventskaldender! 🙂 Det blir koselig å dille med det på kveldstid når hun sover tenker jeg, og ikke minst få se ansiktet hennes når hun forstår at hun skal få pakke opp en pakke hver dag 🙂 Herlig 🙂
      ♥ Lizbethosnes.com

    47. Samantha W: Poenget er jo at veldig mange ikke gir små gaver. Mange gir store, dyre ting hver dag i pakkekalender. Sier seg selv at barn blir bortskjemt når de er vandt til å bare få og få.

    48. Kjære rannveig!❤️
      Du er jo en utrolig flott mor!💞
      De fleste ser vel opp til deg tenker jeg👸
      Når folk snakker dritt om deg, bryr du deg ikke og lever et fantastisk flott liv sammen med dine to skjønne barn og din mann!👼 de fleste ville nok ikke ha laget/kjøpt en kalender til siitt 3mnd gamle barn!💓 så det at du gjør det er jo helt fantastisk! Hun kan jo ikke skjønne at hun får en kalender…..men du kan kjøpe klær/leker som hun trenger for en veldig god grunn!😄 bloggen din er flott….mer vær forsiktig med hva du skriver!!!! Jeg har ikke noe med hva du skriver….:) og det har ingen andre heller!:)

    49. Har selv barn på 4 mnd, Skjønner ikke vitsen med å gi en unge på 3 mnd en kalender, hun skjønner ikke en dritt uansett.
      Men så skjønner jeg heller ikke vitsen med alle de tragiske mennskene som ikke har noe annet å gjøre enn å slenge dritt. Hvis dere syns hu er så tragisk, så synker dere alle nedpå hennes nivå, ved å sitte dag ut og dag inn å skrive dritt. Få dere et liv alle mann, å la hu være tragisk å hele pakka. Er og forblir hennes eget problem,

    50. Du kunne spart deg det siste avsnittet der, virkelig. Jeg tenkte å lese bloggen din slik jeg pleide før, nå som kanskje den forferdelige debatten om klær har dabbet av litt. For jeg liker (likte?) Å lese bloggen din, drømme meg litt bort i en verden som er så fjernt fra min egen. Synes det var koselig å lese om arbeidet du legger ned i en personlig julekalender til ungene dine, og tenkte hvor heldige de er! Jeg har alltid fikset gavekalendre til datteren min , fra hun var altfor liten til å forstå noe av det selv. I det siste årene har min situasjon endret seg mssse, fra alenemor på overgangsstønad til uføretrygdet alenemor og det er drithardt. Datteren min har blitt så stor at hun vet hva hun vil, og i år ønsket hun seg Lego Friends julekalender. De hadde dem på tilbud på Obs! Og jeg gråt inni meg av glede om natten, etter at kjæresten min var så snill og kjøpte den til tuppa mi. Som jeg ønsker å gi henne alt hun peker på og lasse henne ned med gaver… Du skulle satt mer pris på at du har den muligheten til å gjøre det, og holde deg for god til å komme med slike sleivspark til de som velger/Må gjøre ting annerledes… nå føler jeg meg selv som en liten unge, som har lyst til å trampe i bakken og rope til deg: “åååhhh du er så teit!!!” men eneste som skjer er at du ler og ler , hele veien til banken…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg