Velkommen Desember!

Ja, da var endelig den beste måneden i året, nemlig Desember, kommet! Desember minner meg om så utrolig mye koselig. For det aller første, denne måneden jeg ble mamma for første gang, kun 18 år gammel! Alle forventningene jeg hadde opp mot det forbinder jeg på en måte med denne måneden. Det er nå snart hele to år siden, og om ikke mange dagene feirer vi gulleguten sin 2’årsdag. Herregud, som tiden flyger! 

Det de fleste forbinder med Desember, er jo nettop advent og jul! Personlig elsker jeg alt som har med jul å gjøre, og dette har bare forsterket seg veldig siden jeg ble mamma. I år skal vi bake 7 sorter ( allerede bakt en og skal sette pepperkakedeig i kveld) Jeg skal pynte skikkelig til jul altså! Benytter enhver anledning til å pynte, det som er så morsomt! 

Og en av de viktigste tingene med advent og jul, er jo å glede barna sine, mener jeg! Det handler jo om familietid og familiekos. I morrest fikk barna hver sin pakke, Nathaniel var ikke bare helt i ekstase over kjøkkensettet han fikk, men også over den rosa babyhårbørsten som lå inni Emma’s pakke. Det endte dermed med at han krevde eierskap over begge tingene,  Han liker også å børste håret sitt, så hvorfor ikke! 

 Hva fikk dine barn i kalenderen i dag ? 

Her ser dere kalenderen jeg har laget, helt selv!  Rakk desverre ikke å vise den fram det ferdige resultatet her på bloggen før jeg puttet på gavene. Og ettersom jeg hadde telt ganske feil når det kommer til Emma’s pakker, så mangler hun enda noen på kalenderen, noe jeg skal ordne til uka tenker jeg..  er jo uansett ikke noe hastverk, da hun ikke skjønner noe av dette! 

Åh, nå gleder jeg meg bare til alt fremover. Til Nathaniels burdsdag, til MAMMA kommer for å feire julen sammen med oss,og til masse familiejulekos, og ikke mist… til god mat! I dag har vi vært å sett på julegrantenning på Skedsmokorset sammen med barna og noen venner, fikk ikke vært der så lenge, men vi fikk hørt på litt julesanger, drukket gløgg og hele greia var egentlig utrolig koselig! 

Imorgen skal Nathaniels barnehage også ha julegrantenning, noe som jeg har veldig lyst til å være med på! Så om det lar seg gjøre så skal jeg og Emma være sammen med Nathaniel på det. Ellers har vi egentlig ingen planer for uka, utenom treff med barselgruppa mi! 

Ellers har jeg ingenting på hjertet! Takk til alle dere som kommer med så fine kommentarer, det varmer selv om jeg ikke rekker å svare! 

Blogges <3

31 kommentarer
    1. See du ikke hvor feil det ser ut når det bare henger store pakker på kalenderen? Det skal jo være en måte for barna å glede seg til jul med små ting, ikke å få 24 gaver som hver og en kunne vært gave på selveste julaften. Og dette er ikke noe alle ville gjort hvis de bare hadde hatt råd til det, bla bla bla…dette er bare å gjøre barna dine en stor, stor bjørnetjeneste (hvis du skjønner hva det betyr da…)

    2. Mine fikk hver sin sjokoladebit 🙂 men det at han skulle ha hennes børste, det burde du ikke latt han få, for da tror han det blir slik når hun blir eldre også at han skal ha alt hun får, det går jo ikke 🙂 sønnen min og prøvde seg på det der, han ville så ha en babyleke hun hadde (var nok litt sjalu) men det fikk han ikke, forklarte at den er Gabriella sin osv osv, og han ga seg ikke, da gikk jeg til hans rom å fant en lekebil å ga henne, DA leverte han fra seg den fort som fy :p da skjønte han at Thomas sine ting er hans sine og Gabriella sine er hennes :p men de låner av hverandre da 😉 hehe men koselig det ble 🙂 eller likte de hvite lysene iaf 🙂 her går det bare i hvitt grått, sort og sølv, evnt litt blått til jul 🙂

    3. Så flott kalender til nydelig barn:) du er en flott og vakker mamma. Hvor har du kjøpt de glassenglene hvis jeg kan spørre?
      Klem fra mamma på 33.

    4. Aller først, desember skrives med liten d! 🙂
      Kalenderen ble kjempefin! Har også laget kalenderen selv. Håper ikke det er bare leker i kalenderen, men litt nyttige ting også. Ja leker er nyttige, men ikke for mange. Rart at han ikke ble gla for gaven…. ! Kremt
      Hilsen mamma på 22!!

    5. Kjempefin kalender!Syns du er flink jeg!Når det gjelder str på pakkene må da det være opp til hver enkelt!!!Min datters pakkekalender har like store pakker om ikke større;-)Vi har alle våre måter å gjøre ting på og Gudskjelov for det!!!:-)Happy adventstid til deg og barna Rannveig!

    6. Fin adventskalender du har laget:) Kreativt! Men; du bør ikke la eldstemann få kreve eierskap til ting lillesøster få? Nå er Emma fortsatt lita, men tenk når hun blir eldre og eldstemann da har fått til vane og ta alt som hun får? Da blir jo alt han sitt da, og det blir ei skeivdeling mellom barna.

    7. Tine: dette er ikke noe rettskrivnings blogg! Om hu skriver det med stor D eller liten d, hva faan spiller det for rolle…
      Å til dere andre… Hva faan spiller det for rolle om hva han eller hu får i gave? Er vell helt og holdent ikke deres jævla business. Å at han tok hårbørsten, det er vell ganske normalt sånn søsken imellom, vi tar ifra hverandre, men vi får det som regel igjen. Og om det henger store eller små pakker er også R sitt hele og holdent hennes sak, ikke deres.
      Ja jeg vet jeg ikke har noe med hva dere andre mener om hva R skriver om, grunnet ytringsfriheten. Men avogtil så begyner jeg og lure på om det er noe hjernekapasitet på dere som er nedlatene om denne pakkekalenderen. Gaaaaaaaaaaaaaad!!!
      Nei jeg er ikke noe fan av R men dette dreide seg tross alt om unga hennes…

    8. Trådene på pakkene burde ikke være så lange, hadde vært penere da:) de henger så veldig liksom. Pluss at datoene burde stått inni hvert hjerte på kalenderen, så blir det lettere å følge med utover i desember;) Tror kalenderen hadde blitt kjempefin hvis du hadde gjort disse to tingene 🙂

    9. Jeg oppdaget nå at datoene faktisk står inni hjertene, men det var veldig vanskelig å se med gullfarge mot mørkrød, burde vært større tall i hvitt ellerno 😛

    10. Sier vel sitt at han ikke ble fornøyd med gaven han fikk i kalenderen 😉 Du kommer til å ende opp med noen bortskjemte ufyselige unger.. Eller, gutten din er vel allerede blitt det ser det ut som.

    11. Nå skriver hun at N ble ikke bare ekstatisk over sin pakke, men også lillesøster sin, ergo så ble han også ekstatisk over sin egen pakke 😉 Og hva så om R skjemmer bort barna sine, det er hun som evt sitter igjen med bortskjemte drittunger, ikke dere 🙂 Og at barn blir skjemt bort når de er så små at de ikke skjønner hva det går ut på, betyr ikke at det fortsetter når de blir eldre og forstår mer. Det går faktisk ann å stramme inn sakte, men sikkert etterhvert som de blir eldre og forstår mer.

    12. Hei! Kjempe fin kalender 🙂
      Lurer på en ting: hvor har du kjøpt det ugle – innpakningspapiret? 😀

    13. Morro med pakker 😉 Selv har vi bare lego kalenderene i år, og ungene syns de er fine 😉
      Flink du har vært som har laget den kalendergreia.. ikke noe jeg kunne hatt på veggen – men vi har jo forskjellig smak 😉

    14. jeg bruker ikke å kommentere her…men jeg tror de fleste har misforstått, d hun skriver er at han var ikke bare i ekstase over sin ting men over søstra sin ting også, altså at han var i ekstase over hele greia 🙂 d betyr at han var veldig glad, hehe

    15. Blir helt oppgitt av å lese kommentarene her på bloggen. Er det virkelig ingen (noen, men ikke mange) som kan komme med noe possitive ting, ikke bare det er feil og det er feil. Gå i dere selv litt for og se om dere selv er så perfekte som dere gir dere ut for. Fei for egne dører før dere feier for andres.

    16. Veldig koselig 🙂
      Men det var noe annet jeg lurte på.. Jeg ser at du har kjøpt en del ting fra nille,
      og med tanke på at du kun kjøper merkeklær til barna dine,
      er du ikke litt opptatt av å kjøpe ting fra de store kjedene? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg