Koselig morgen med barna!

Hei kjære lesere <3

Nå har jeg og Emma nettop kommet hjem igjen. I morrest kl 8 var det nemlig julegrantenning i barnehagen til Nathaniel, og siden småbarnsgruppene må ha med foresatte for å være med , ville jeg veldig gjerne det for at han skulle få vært med på det! Så da dro jeg og Emma en liten tur dit. Og siden jeg ikke har mulighet til å hente/levere der så ofte, grunnet at det ikke er kollektiv transport her vi bor, bestemte jeg meg for at vi likegjerne kunne være der en stund. Da fikk vi sett på både lek og adventsamling. Det er så godt å se at han trives så bra i barnehagen, varmer mammahjertet veldig! 

I dagens kalenderpakke lå det en helt lik ting til begge barna, bare i forskjellig farge! Slike egg man rister på, så kommer det lyder. For selv om det ligger mye flottere og dyrere gaver i mange av de andre lukene i kalenderen, så er dette likevel kanskje en av de pakkene jeg var mest fornøyd med. Passer perfekt tl de begge. Nathaniel elsker alt som har med musikk og lyder å gjøre, og har gått å ristet på denne saken fra han fikk den om morgenen og til vi kom til barnehagen. Og for Emma er den jo så utrolig fin som rangle, og ikke minst dekorativ og fin å se på * klapp på skuldra til meg selv* ! 

Hva fikk deres barn i dagens kalendergave ? 🙂

Og bare for å ha det sagt. Hvor i alle dager ser dere at jeg skriver at Nathaniel IKKE ble fornøyd med gaven sin i går? Tvert i mot skrev jeg jo at han ble superfornøyd! Haha, snakk om å ville se det verste i alt.. 

Nå skal jeg gå å sette pepperkakedeigen jeg ikke fikk tid til å lage i går, og sette rundstykkedeig. Vi blogges 🙂 

37 kommentarer
    1. I dag også fikk begge hver sin sjokoladebit også 🙂 det blir det hver dag frem til julaften 🙂 Gabriella fikk sin delt opp i 6 biter denne gangen da 😉 hehe storkoste seg 🙂 Thomas også 🙂

    2. Høres ut som en koselig morgen 🙂
      Hvor har du kjøpt de eggene? Har to barn her hjemme som sikkert hadde likt de 🙂

    3. Så koselig at du lager pakkekalender til dem! Jeg er 22 år og får fortsatt, hehe. God tradisjon som må holdes på 🙂

    4. Så godt å høre at du ikke bare har kjøpt billig gaver til barna dine!! De bryr seg jo kun om prislappen..

    5. Du er ekstremt opptatt av at alt skal være så dyrt 😉 og du er over gjennomsnittet opptatt av å overbevise det norske folk om at du har så mye penger! Ikke vet jeg hva det er du prøver å oppnå med det… Det må da være mye bedre å lære barna sine at ikke alt handler om penger her i verden i stede for å gi barna dine samme holdninger som du har når det komme til ting og tang – at masse penger er det som gjør enn lykkelig. Det virker nesten som at det er viktigere for deg at ting er dyrest mulig enn at det faktisk er noe barna vil sette pris på. Tenk hvor mye bedre det er å lære barna sine at man ikke alltid trenger det som er dyrest og flottest, men at man kan være takknemmlig for de små tingene også. Jeg har selv barn, og vi har også råd til å kjøpe dyre gaver til barnet vårt om vi vil, men det er ikke alltid man trenger å bruke så mye penger for at barnet skal være lykkelig! Å å gå rundt å skryte av hvor mye penger man har er faktisk ganske motbydelig. Så fantastisk mye penger tviler jeg på at du har også, for SÅ mye lest er ikke bloggen din. For noen holdninger og verdier du lærer barna dine. Ikke bra!

    6. se sier det på grunn av hvordan du formulerte deg på forrige innlegg. derfor tror dustene at han ikke likte pakken…

    7. Hva tenker du om hull i ørene på barn? Når skal Emma få hull i ørene? Kunne være spennende å høre dine tanker om noe sånt 🙂

    8. Silje: Hun har jo ikke bare skrytet over pengene på bloggen da, hun skrøt jo også av at hun kjøpte bare billigklær osv. Hun skrev jo et innlegg om no alla dette: “Selv om jeg er alenemamma så driter jeg ikke penger, derfor handler jeg på Cubus, H&M osv, billige klær <3 dessuten hadde jeg hatt god råd hadde jeg hatt silikon nå, bare tull å kaste bort penger sånn" elns :p men det var jo før :p
      Lagt merke til at de som faktisk er milionærer eller har god råd generelt ikke skryter av det 🙂 til og med ikke lotto milionærer haha :p såååå ja det sier vel sitt? Eller? Noen later som 🙂 Jeg kjenner mange med GOD råd og de skryter aldri av det, de sier aldri ifra om de får igjen noe på skatten heller, vil helst ikke snakke om det de 🙂 så kjøper de seg noe som jeg vet koster flesk, f.eks ny leilighet (som banken IKKE eier) så spør jeg ikke: "Hvordan har du råd til det?!" osv :p

    9. Hahaha! Mange morsomme kommentarer, men faktisk så reagerte jeg også på at du nevner noe så trivielt og irrelevant som pris i denne settingen.

    10. nå må dere slutte å være så slemme.syns ranveig virker som en flink og god mamma, veldig pen er hun også.

    11. Hva skjer med alle hatkommentarene? Synes det er motbydelig at andre skal henge seg opp i hvordan Rannveig oppdrar barna sine. Tross alt så er det hennes barn, ergo hun som bestemmer hvordan hun vil oppdra dem. Går du til en vilt fremmed person på gata og kommenterer barneoppdragelse? Nei, det var akkurat det jeg tenkte meg. Selv om Rannveig er toppblogger så betyr det ikke at man kan slenge med leppa som man vil. Tviler på at de som uttaler seg i det hele tatt kjenner Rannveig i virkeligheten engang, noe som bare gjør saken enda mer tragisk. Ytringsfrihet er tillat ja, men mye av det som skrives i kommentarfeltet her er rett og slett mobbing.
      Jeg syns at Rannveig virker som en fantastisk mor, så skjønner virkelig ikke greia. Om hun vil bruke masse penger på klær, kalendergaver, julegaver etc til barna så la henne gjøre det. Det definerer jo ikke hvor god mor man er. Jeg hadde gjort det samme hadde jeg hatt barn og hatt god råd. Nå er jo jeg bare 16 år gammel, men allikevel så skjønner jeg virkelig ikke problemet til enkelte. Skjerpings, folkens!

    12. HERREGUD for et fokus!!:P ” Selv om det kanskje ligger dyrere og finere gaver” ? Prislappen har jo virkelig INGENTING å si.. Det er tanken som teller, og om ungene får noe de kan ha det litt moro med er jo det MER enn nok. Det MÅ ikke være en legopakke til 200 kr hver dag for at det skal være bra nok.
      Jeg har ikke engasjert meg i det merkeklær utsagtnet ditt, men kan jo likegjerne kommentere det nå og. Om det står burberry , ralph lauren eller newbie på kjolen til babyen, er jo det viktigste at det er materialer ungen trives i, ikke hva som står på merkelappen..

    13. Hadde du hatt så mye penger som du later som du har, så hadde du aldri skrytt så fælt av det. Du hinter jo til det i hvert innlegg du skriver. Jeg har barn, og vi har råd til å kjøpe dyre ting til de, men de blir like glade for små, billige ting 🙂 Jeg ble mor for første gang da jeg var mye yngre enn deg. Men det å være ung mor betyr ikke at man har lov til å drite seg ut på en blogg. Det handler om å oppføre seg på en voksen måte så andre respekterer en! Og ja, selvfølgelig skulle du være med på julegrantenning i din sønns barnehage! Det er sånt som følger med det å være mor/ far. Skaff deg lappen så du kan hente og levere sønnen din selv. Så kanskje han slipper å komme i barnehagen så tidlig hver dag…!

    14. Vet du egentlig hva det betyr å ikke være i ekstase? Definisjon på ekstase er å være i lykkerus/å være i overlykkelig tilstand. Når han ikke var i ekstase kan vell det tolkes som at han ikke var superfornøyd for de fleste?

    15. Synes du legger så utrolig stor vekt på det med penger..
      Hvorfor må alt du kjøper til ungene dine være av et spesielt merke eller bare koste generelt mer enn det vi andre kjøper?
      Pengefokuset er så utrolig stort, og det blir ikke noe bedre hvis barna ser det etter hvert som de blir større.
      Husker bare fra min egen barndom, hvor noen av vennene mine fikk mye dyrere leker osv. Verden handler ikke bare om lenger vet du!
      Det er ikke sånn at man fryser, bare fordi man det står på ullundertøyet at det er kjøpt på HM!

    16. Det du ikke lærer barna dine med å skjemme de sånn bort, er takknemmelighet.. Noe som er utrolig viktig i dag!
      De kommer til å bli ufordragelige, bortskjemte unger, desverre. Veldig synd for dem, fordi de er kjempesøte!!!

    17. ikke noe vondt ment eller noe, men hvorfor ødelegger du de supersøte baby-bildene dine ved å skrive navnet ditt over hele? det ødelegger jo sånn! håper ikke noen tar dette frekt, jeg bare lurer <3 🙂 nyydelige babyer du har <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg