Talentløs blogger..

Ja, det er nettop det jeg har vært de siste dagene…

I forgårs hadde jeg store planer om å blogge, men ettersom jeg ikke kom meg inn på Blogg.no, orket jeg ikke prøve i går heller. Dermed endte det hele med et par dager bloggfri! Må ærlig inrømme at det er ganske deilig også. Har fått ordnet og styrt i leiligheta, samt malet litt, hatt et par DIY prosjekter, og omblert blant annet gangen, stua og Nathaniel sitt rom. Nå er det så fint, så fint her atte! Jeg synes det er så deilig når jeg får tid til sånt, det gir meg virkelig mye tilbake! Jeg elsker å ordne hjemme, altså.. tror jeg er den fødte husmor! 

Hadde jo tenkt at jeg skulle ha ett innlegg hver dag med barnas adventskalender, så da tenkte jeg å vise dere litt hva de har fått de siste dagene! Nathaniel er helt opphengt i gavekalenderen, det første han gjør når han står opp er å løpe til kjøkkenet ( hvor kalenderen henger) og roper ” gave gave gave” og “saks” ( for at jeg skal finne saksen og klippe den ned ) Hahaha! En ordentlig søtnos. 

 

4 desember

Her fikk jeg desverre ikke tatt bilde av pakken til Nathaniel, da den inneholdt godis og rimelig kjapt ble spist opp. Haha <3 Emma fikk to nydelige tutekopper fra Elodie Details, som kommer godt til nytte om ikke så lenge.

5 desember

Minnie-mus wallstickers til Emma, og Olebrumbamse til Nathaniel som falt veldig i smak!! Han elsker Ole Brum. 

 

Og i dag, 6 Desember

I dag fikk Nathaniel et sett med lekekaker og lekecupcake, noe han synes var veldig morsomt siden han ofte seg meg bake! Da er det jo genialt med egne bake-ting. Emma fikk sin første badebok ” Jeg bader med Anden” Haha, søteste 🙂 

Tenkte kanskje å legge ut litt bilder av hvordan det ser ut her hjemme imorgen, dersom jeg har tid og mulighet! Emma var også hele 3 mnd i går, så tenkte å komme med en liten 3 mnd oppdatering med litt bilder. Hvem vil ? 

Hva fikk deres barn i kalenderen i dag ? Blogges

26 kommentarer
    1. Header bildet ditt ser litt merkelig ut tanken på utrykket i fjeset du har. Ellers er du sikkert flott person.

    2. Heii! Så koselig og fin blogg! Jeg er ny her og håper du kan ta en titt innen bloggen min, og gjerne legge igjen en kommentar etter deg. *hint* *hint* hehe

    3. Hehe kjenner igjen den 🙂 deilig å være litt bloggfri 🙂 Thomas fikk sjokolade men ikke Gabriella, luken var TOM :S så Thomas var så søt at han delte sin i to 🙂 hihi 😀

    4. Hva er tingen me å ikke ta av prislappen? Er veldig spent på hva de får til jul, etter å ha sett kalendergavene:)
      Fin familie og leilighet du har, ser ut som dere koser dere veldig! Blir selv tobarnsmor til sommeren, er veldig spent!:)

    5. Tror du må omformulere deg litt. Du er jo ikke talentløs selvom du ikke gidder blogge :p talentløs da er jo visst du ikke KAN blogge.

    6. Stine: hun tar ikke av prisen for hun vil vi skam tro hun er rik. Vi skal tro hun bare kan plukke penger fra trær… Sannheten er vel at det egentlig er kjøpt på salg…
      Og Rannveig, ser du begynner å falle på stigen hos blogg.no, hva slags plan (eller blogginnlegg) har du klekket ut denne gang for å få deg opp igjen?

    7. Sønnen min er bare 8 mnd, så jeg har laget pakkekalender med kun fire pakker, altså en for hver søndag i advent. Han skjønner jo ikke noe av det enda, gjorde det kun fordi jeg synes det er koselig! Men pakkekalender som man har lagt litt tid i og satt sitt preg på, er det mest personlige og koseligste synes jeg! Flotte gaver du har gitt dem 🙂

    8. Koselig innlegg med kalendergavene. 3måneders oppdatering av Emma høres topp ut.Hun er så søt. Du er flink husmor ja, ingen tvil om det.

    9. GALSKAP. Rett og slett galskap. Her i huset bruker jeg maks 20 kroner per adventsgave. Barna i dag verdsetter det ikke på samme måten. Det er vår feil som foreldre, men neste år blir det andre påfunn enn pakkekalender. Du gjør barna dine er forferdelig bjørnetjeneste. Og hvorfor? Hva skal de med med gaver for flere hundre kroner hver dag i en hel måned? Er du klar over hvilke forventninger du printer inn i hodene på dem? Jeg skal love deg at når sønnen din får et par år til på seg, så vil han ikke engang si takk. Fordi han kommer til å ta det som en selvfølge!
      Og nettopp derfor blir kosen med pakkekaldender mer og mer borte. Barna forventer å få, og de forventer MYE.

    10. Mine fikk sokker idag de, sånne pusete gode. Har nemlig ikke sansen for å kjøpe for flere hundre kroner hver dag i adventsgaver. Pakkene skal være på julaften! Og nei, det er ikke det at vi har dårlig råd, tvert i mot så tjener vi veldig bra i jobbene våre, men det går heller på å lære barna våre riktige verdier her i livet.

    11. Hvis jeg var deg hadde jeg åpnet pakken og gitt en og en del av bakesettet i kalenderen. Ikke hele boksen på samme dag…

    12. Vel… man kan ikke kalles den fødte husmor når man ikke kan kutte grønnsaker i en alder av 18 år, haha. Men det gjorde vel ingenting, siden mammaen din ordnet alt.

    13. herregud dere som kommenterer over her er jo faktisk di mest patetiske menneskene som finnes. Om deres liv er så perfekte og dere er så perfekte, mens Rannveig (som i følge dere) er alt annet enn perfekt, da veit jeg ikke helt hva dere er for dere bruker faktisk tid på å sitte her inne å slenge dritt om en annen person som ikke har gjort dere noen ting. Haha det er så flaaut! undres på hva som foregår inni hodet på dere?

    14. Jeg syns det blir litt feil å reklamere om hvor fine og flotte adventsgaver barna får hver dag. Jeg har selv pakkekalender til mine 2 småtroll, men jeg snakker ikke om hva de får til andre. Det sitter så uendelig mange fortvilte barn som ikke får så mye som en sjokoladekalender til 10 kr fra Nille engang….. Forferdelig trist !
      Jeg ser INGEN hensikt i å pakke inn den ene “dyre” gaven etter den andre hver dag frem til jul …..hvilke verdier skaper dette for barna våres ?
      Her har mine barn fått gaver til max 60 kr pr pakke … Noen dager er det 2 bugg til eldstemann og enkelte dager litt finere med tegnebok , SMÅ lego esker osv.
      Han minste på snart 2 år har fått smokker , drikkeflaske (30kr) , sokker, en sjokoladefigur…
      Men dette har jeg verken tatt bilder av eller fortalt noen.
      Jeg fikk en tankevekker for en uke siden da det dumpet en lapp ned i postkassa ….
      INNSAMLING AV KLÆR TIL LITAUEN – vi henter mellom 08-17 fredag 6 desember.
      Vet du …. Det føltes veldig godt å kunne gi vekk alle barneklærne som var for små ….og håpe at de kommer til nytte hos mennesker som virkelig trenger en gave..
      God søndag og 2 advent til deg

    15. herregud! La nå Rannveig kjøpe det hun vil til barna sine. Det er ikke deres problem, og det vil aldri bli det. Det at hun bruker litt dyrere gaver trenger ikke dere mobbere legge dere opp i. ja det kalles mobbing det dere driver med. Sitter å rakker ned på andre fordi dere er så mye bedre selv! Tragisk er det! Tenk å legge seg sånn opp i andres liv på den måten som dere gjør! Hva er det som er galskap med å bruke penger på en pakkekalender? Selv om hun bruker mye penger på pakkekalender betyr ikke det at hun gir tidobbel så dyrere pakker på julaften, gjør det vell? Eller, vell. Om hun velger å kjøpe enda dyrere julegaver, gjør det noe???? Herregud NEI, om hun har råd til det så gjør det ingenting. Det samme hadde jeg gjort og sikkert mange andre her inne.
      Nei, nå syntes jeg at dere voksne folk skal skjerpe dere, for det er dere som driver med galskap! Noen har mye penger, noen har penger og andre ikke. Sånn er det og sånn vil det alltid være! INGENTING er likt! Jeg selv fikk pakkekalender frem til jeg var 19 år gammel. Ikke alle gavene var billige der. Men sitter jeg og forventer noe nå? NEI!! For det er ikke det som teller. Så pass mye har mamma og pappa lært meg. Det er tanken, stemningen og tradisjonen som teller. I år sa jeg til mamma at hun ikke trengte tenke på noe kalender. Man blir ikke kravstor av å få dyre gaver i kalenderen. Det er bare noe dere sier fordi dere er misunnelige. Hva annet er det? Hvorfor skal dere kritisere og rakke ned på noen om dere ikke er misunnelige?
      Off jeg blir helt matt av å lese kommentarene til folk her inne. Skjønner dere alvoret i kommentarene dere gir henne? Gjør dere det? Dere kommenterer nedlatende og negativt. Tror dere at det er så veldig gøy for henne, tror dere hun føler seg så veldig bra da? Eller det er vell det dere skal fram til. Det å få henne til å føle seg dårlig. Det finnes faktisk folk som tar dette innpå seg. Folk kan få psykiske problemer av å alltid få negativiteten mot seg. Hva kan komme etter psykiske problemer? Mange som blir mobbet eller får mye negativitet mot seg kan faktisk finne på å ta sitt eget liv for å komme bort i fra alt det negative. Nå sier ikke jeg at Rannveig har eller føler det sånn. Men dere som mobber og kritiserer andre over internett tenker ikke særlig over personen som må sitte å ta i mot alt driten.
      Folk sitter og deler på nyhets artikler om folk som blir så mobbet at de ikke tør gå utfor dørene, barn og folk som får angst fra mobbing, noen kutter seg til blods for å få smerten de har inn i seg på armen eller på andre steder slik at de glemmer, folk bytter skole og jobb og folk som tar livet sitt. MEN allikevel kan dere SELV sitte å kritisere uskyldige folk på Internett. Hvor er moralen her? Vet dere hva mobbing er egentlig? IDIOTI !!!! TRAGISK !!!!
      Hun gjør det beste for sine barn. Hver familie har sine egne prioriteringer, tradisjoner og måter å være og leve på. Men det betyr ikke at det er lov å kritisere nedlatende for det. Hva er galt med å kjøpe dyre klær og leker? NEI! Om hun har råd til det, så skader det absolutt ingen. INGEN! Maken til frekkhet fra enkeltpersoner skal du lete lenge etter.
      ALT skal dere kritisere. Dere kritiserer Rannveig, væremåten hennes, stilen i huset hennes, hvordan hun lager mat, dere kritiserer klærne til barna, dere kritiserer hva hun velger å bruke penger på, dere kritiserer gavene i adventskalenderen osv osv. Hva er det dere IKKE henger dere opp i lurer jeg på???? Jeg selv vet at jeg ikke hadde taklet å få så mye dritt mot meg, og jeg er sikker på at flere også tenker det samme. Hadde dere som sitter å slenger så mye dritt taklet det selv? Det og bli kritisert og rettet på alt du gjør – ABSOLUTT ALT! Dere hadde nok ikke følt dere så veldig vell dere heller!
      Om dere ikke liker Rannveig, hvorfor er dere på bloggen hennes å leser da? Hvorfor interesserer dere dere for hva hun gjør om dere IKKE liker NOE av de valgene hun tar? Jo, dere interesserer dere for dere VIL finne FEILENE hun gjør, og deretter kommentere nedlatende og frekt slik at hun skal føle seg dårlig.
      SKJERP DERE FOLKENS!!!
      Rannveig, barna dine er utrolig heldig som har deg. Du er der for dem og gir dem det dem trenger. Du må for all del ikke ta til deg det de sier. Du gjør ting på DIN måte og det er det ingen som kan endre på. Syntes barna er heldige som får så fin pakkekalender jeg 🙂 Om barnet er noen måneder eller noen år spiller ingen rolle. Det er jo alltid noe man trenger til dem, og da kan man jo bare putte det i kalenderen 🙂 Stå på Rannveig, du er VERDIFULL 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg