Barnefri shopping = luksus

Hei kjære dere? Hvordan har dere det ? 

Dagen i dag har hvertfall vært utrolig koselig for oss! Den startet ulovlig tidlig, men likevel ganske perfekt med en bedre familiefrokost med hjemmebakte rundstykker og kakao ( til gullegutten’s store glede). Ellers har vi slappet av, pratet på telefonen med bestermor i Alta, og sett på Byggmester Bob, noe begge barna elsker. Emma ler seg halvt i hel av introsangen når jeg synger den til henne , og Nathaniel står og danser, synger og peker som en gal. Haha, det er utrolig morsomt! Fine barna mine.

Vi tok med oss kakao i ny-termosen til lillegull og satte som sagt kursen mot Leo’s lekeland litt utpå dagen, der jeg også traff en gammel klassevenninne av meg, fra barneskolen, i Alta, faktisk! Haha, det var en skikkelig uventet sammenkomst, men utrolig morsomt og hyggelig! Etter Leo’s bar det på litt julepyntshopping. Alene. Willem og ungene dro på besøk mens jeg fikk shoppe i fred. Bare tanken på drege ungene med på shoppingsenteret gjør meg rimelig svett…   så det ble altså litt shopping på meg alene, og det er så digg! Da har jeg allverdens tid til å se på hva jeg vil, og finne ut nøyaktig hva jeg vil ha og ikke. Noe jeg IKKE har tid til dersom jeg skulle hatt med ungene. Og uansett mener jeg at unger generelt ikke har så veldig mye på shoppingsentre å gjøre. Derfor nettshopper jeg det meste, da det å få barnefri med to unger ikke er en særlig hyppig forteelse. Nærmere bestemt,  har det skjedd nøyaktig to ganger. 

Nå er hvertfall leiligheta pyntet med rødt, hvitt og nisser. Imorgen skal jeg hente de nye gardinene våre, noe jeg ser veldig frem til! Kanskje kommer det også litt bilder av vår julepyntede leilighet etterhvert! Nå mangler bare pepperkakebaking, kromkakebaking , og selvfølgelig baking og ordning til gulleguttens toårsdag om få dager! Jeg elsker desember!! 🙂 

 
Har dere pyntet til jul enda ?

Dersom dere vil ha oftere oppdateringer fra meg utenom bloggen så kan dere gjerne følge meg på Instagram HER.

30 kommentarer
    1. Jeg skjemmes av at du har valgt samme navn på din sønn som på min. Vet du hva Nataniel betyr? Jeg sløyfet h i Nataniel, for det er den opprinnelige skrivemåten. Også Angelica da,,, bare så fussete barnehjemsnavn. Men du har bodd på institusjon selv, og det preger deg.

    2. For det første skreiv ho at hun handla julestæsj å pynt i dag, ikke klær til barna! Og for det andre er alle barn like verdt, å du burde heller skjemmes over å det du skrev. Ingen mamma skriver slikt! Alle navn er fine. Så utrolig respektløst av dere å skrive sånn dritt!

    3. Mie: om du visste hva ahlens og kid er sjønner du vel hun ikke har handlet klær til barna. Å hva så om hun vil bare handle merkeklær?
      Navn: at noen kan være så frekk. Du er bare misunnelig! Jeg blir kvalm av deg. Du må nå skjemmes så mye av ditt eget navn at du ikke tørr å stå frem.
      Rannveig må da få handle som hun selv vil 🙂

    4. Hva feiler det folk.. Alle mennesker er like mye vert.. Skjerp dere..
      Kos deg Rannveig.. Ha en kjempe fin før jul….

    5. Ah, er utrolig deilig å få gå på senteret eller matbutikken alene. Hehe. 😛 Er jo koselig og greit å ha med ungen når det er kjappe turer, men kan bli litt stressende. 😛 Så de gangene jeg gjør det alene nyter jeg veldig. 🙂

    6. DET er sannelig luksus ja 😀 jeg har barnefri fra mine “småtasser”på 4 og 11 mnd annenhver helg så da passer jeg også på å handle i fred og ro :p sønn min HATER shopping, mens dattera mi skal ta på alt hun ser hehe :p så nå den 13 blir det shopping til jul alene! Deilig 😀 da skal jeg henge på senteret eller begge senterne en hel dag! Noe jeg aldri har gjort men nå skal jeg det, lommeboka sier jeg kan og ;D dere som sier merketing er best, haha altså KID osv der er det faktisk veldig dyrt hvis man skal ha fine ting da 🙂 betalte jo 800 kr engang for et sengesett! Ja dere leste riktig, så ikke kom med den der at det er billig der, lal…

    7. Litt godt med barnefri innimellom, i alle fall på kjøpesenteret tenker jeg. Er litt lettere å gå og handle ting da 🙂 Håper du får en fin søndag 🙂 og hadde vært koselig å få sett en julepyntet leilighet om du har tiden til det? 🙂

    8. Har bladd litt gjennom bloggen din nå, og du har jo lagt ut masse klær du har handlet på cubus, H&M, Kapphal osv? Ulltøy og andre klær. Var du ikke glad i barna dine på den tiden altså? Siden du måler kjærlighet i penger.

    9. “Navn”: Du er jo helt skada. Man går ikke til angrep verbalt på små, uskyldige barn!? Håper du behandler dine egne litt bedre…

    10. Barn har veldig godt av og kun Være med pappaen sin til tider:) du sier at 2 ganger på 3 måneder er mye, hvis de har en pappa inni bildet, skulle det bare mangle at de tok de med seg alene en gang i blant!

    11. Barn har ikke noe på et kjøpesenter å gjør? Ikke frekt ment, men lever du i den tro at når jenter får barn, så skal de kunn være hjemme å vaske eller? Om det er så ille å ha med seg barna ut, for å gjøre noe så enkelt som å shoppe, da skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å få barn…

    12. Hei
      Jeg bare lurer på når dere sto opp i går siden du skriver ulovlig tidlig. Jeg har selv barn som våkner tidlig så lurer på hva du mener er tidlig 🙂
      Ikke bry deg om alle de dumme kommentarene. Flott du 🙂

    13. Jeg syntes du har 2 fantastiske barn, uansett om det er merkeklær eller ikke. Stå på, digger deg! 😀

    14. Haha hvis barnefri 2 ganger på 3 mnd er mye så har jeg altfor ofte barnefri 🙂 enten det er i form av når jeg tar sol eller er hos legen eller de helgene barna er hos fedrene sine 😮 wops

    15. Du, kjære deg. Jeg har sett deg på tv og på nett. G det er en ting som slår meg………….hver gng jeg ser deg.
      Leppene dine.
      HVORFOR ialle dager bruker du så bleik, og lys og utrolig lite flaterende lepestift/farge?
      For det hadde heilt sikkert vert langt mer kledelig med en litt varmere og rødere farge, ikke rød rød nei. Men……
      Er det virkelig ingen som har sagt det til deg før?
      Jeg prøver ikke vere slem altså, du er heilt sikkert ei flott jente, men jeg ser jo du prøver ta deg godt ut.
      Og da er leppefargen din så totalt ute å kjøre.
      Jeg er forundret over at du ikke ser det selv.
      Prøv en annen farge, så skal du se du ser enda bedre ut enn du gjør med de blekrosa leppene!!

    16. Støtter rannveig i at alene tid er fint spess når man skal shoppe! Og du over her hva f gir deg grunn til å si at angelica er barnehjems navn! Herregud! Voks opp! Og skam deg!!

    17. 2 ganger barnefri på 3 mnd mye? Da er jeg barnemiddhandler da Maiken 😉 Stakkar datteren min som blir passet kanskje 10 ganger på 3 mnd!!!!
      Bir oppgitt av alle kommentarene. Du er en fantastisk mor Rannveig. Med nydelige barn. Og du er utrolig sterk som klarer å komme deg igjennom dagen med all denne mobbingen! Ser virkelig opp til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg