Emma spiser grøt for aller første gang!

Hei kjære lesere!

Nå skal jeg gjøre noe som er veldig uvanlig av meg, nemlig å skrive et lite innlegg om en av mine skjønne små! Tiden går jo så utrolig fort, og vår vakre lille Emma er hele 4 måneder om kun tre dager! I den forbindelse syntes vi det var på tide å introdusere henne for nye smaker, der i blant grøt! Det øyeblikket man gir barnet noe annet i tileggg til bare morsmelk er jo ganske stort, jeg husker det også med Nathaniel. Knipset noen bilder underveis, av vår verdens vakreste lillesøster Emma! 

På de 3 øverste bildene kan dere se at hun prater som en foss! Praten går virkelig i ett, hun babler og babler og ler masse! Emma har også begynt å “bite” noe voldsomt, alt skal i munnen. I tilegg til at hun sikler noe voldsomt. Så her er det et par tenner rett rundt hjørnet. Lille jenta vår er blitt så stor. Jeg gleder meg sånn til alt fremover, jeg har jo gått gjennom akkurat det samme med Nathaniel og vet at vi har så mye fint i vente! Ingenting slår det å være tobarnsmamma , til de to vakreste skattene i verden:) 

Når begynte dere å introdusere grøt til deres barn ? 

36 kommentarer
    1. Barn som får morsmelk anbefales å starte med fastføde i 6 mnd alder. Mme derimot er ved 4mnd. Dette vil faktisk hemme veksten hennes.

    2. Så stor hun er blitt! Å litt rund å go -så deilig 😉 Godt med barn som spiser.
      Hun ligner litt på storebror av utseende ser jeg 🙂

    3. Trur nok ikke det skader å gi grøt til en baby på 4 mnd. Folk må slutte å være så hysterisk!! Jeg var hos legen med sønnen min på snart 4 mnd og fikk beskjed om at sviskemos,sviskesaft,grøt osv gikk helt fint å gi nå! Ta en bolle å ro ned

    4. Fast føde er èn ting, smaksprøver er noe annet. Det er helt greit å gi smaksprøver ved 4 mnds alder. Dette vil faktisk være positivt for smaksløkene som utvikles på dette stadiet.

    5. Det nyeste nå er jo nettopp å gi smaksprøver fra 4 måneders alderen , så Rannveig gjør nok rett. I tillegg til at hun som mor gjør jo akkurat hva hun vil selv. 🙂

    6. Nydelig datter! Du er så heldig Rannveig 🙂 Jeg gleder meg masse selv til jeg en gang blir mor forhåpentligvis 🙂 Stor klem!

    7. Hvor mye ga du henne første gangen? Jeg ble anbefalt at en teskje holdt første gangen. Hva anbefaler du?

    8. Er så gøy 🙂 sønn min fikk da han var 4 mnd da var jeg hysterisk 😉 men dattera mi fikk da a var 3 1/2 mnd 🙂 også middagsglass og ikke bare en teskje 🙂 var så kjedelig da sønn min fikk da hadde de bare sviskemos og gulrotpurre og grøt uten smak da tuppa fikk hadde de pæremos eplemos og diverse middagsglass og grøt med smak 🙂 han er 09 barn hun 13 barn 🙂

    9. Jenta mi er også 4 mnd om noen dager og har begynt å gi grøt. Men bare veldig tynn grøt. Har også kjøpt inn gulrotpurre og eple/pære purre. Tenker å gi grøt som smaksprøve en stund før jeg introduserer henne for noe annent. Gir du grøt med smak og hvir tynn lar du grøten være rannveig ? Klem

    10. Sønnen min er jevngammel med jenta di, derfor er det så arti når du skriver om utviklingen hennes! Håper du fortsetter med det, i allefall innimellom. (Skjønner jo at du vil skjerme dem) begynt med grøt her og, og det går unna!

    11. Hei,har ikke vert innpå bloggen din på en stund..vil du høre grunen? Ja den får du høre uansett….du skreiv du skulle slutt å blogge det er grunnen til at jeg ikke har vert inne her å lest…………jeg kunne tenke meg at du gjor dette for opmerksom het…..sjøl om din forklaring sikkert er at et romvesen kom ned og skreiv at du skulle slutte (haha.) nei men at din unskyldning er sikkert at du skulle ta en pause eller at du var sliten osv…jeg syns det er så barnslig og si at du skal noe som du ikke gjør osv ….tenk deg om neste gang…for jeg slutter ivertfall å lese bloggen din

    12. Til Sara: regner med du sikter til innlegget “Jeg legger ned bloggen” datert 20.desember? I så tilfelle vil jeg anbefale deg å lese mer enn bare overskriften, for allerede i første avsnitt står det “Hehe, nei da!! Det er nok enda en stund til jeg kommer til å gjøre for å si det sånn. De siste dagene har jeg rett og slett hatt alt for mye andre ting å styre med. Har tatt en liten bloggpause, noe som har vært sinnsykt deilig. Jeg har kun tenkt på å leve i øyeblikket og nyte tiden med mine nære og kjære.”

    13. Ho er fortsatt utrulig lik faren sin, men syns hun begynner å få noen trekk fra deg nå og 🙂
      Her begynte vi i 4mnd. Korrigert, altså fra termin, var han 1 og en halv mnd. (Prematur,født i juni.)

    14. unskyld meg ranveig ,………….men kan du versåsnill og svare på komentarer istede for å slette dei………………………………ivertfall når det ikke er så gale komentarer ,,, folk stiller jo deg bla bare spørsmål

    15. Hvordan kan du finne på å fornærme en forsvarsløs liten baby?!?! hav er galt med deg?! vis du ikke har noe pent å si så hold kjeft!, det er en lite baby på 4 månder?!

    16. Mine fikk grøt fra de va seks måneder.
      Sikling, biting og tenner hører derimot ikke nødvendigvis sammen. En av mine sikla som en foss fra tomånedersalder og den førsta tanna dukka opp to uker før ettårsdagen.
      Kos deg videre! Du er inne i en fantastisk periode av livet, og den går så altfor fort!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg