Sliten mamma

Hei kjære lesere!

Tenkte jeg skulle oppdatere dere litt kjapt før det er sengetid her. I dag har jeg vært hjemme med begge barna og dagen har egentlig gått rimelig i ett, så jeg er ganske sliten nå og det skal bli helt sinnsykt deilig å treffe puta! Ser mange klager på at det er lite blogging om dagen, og det kommer rett og slett av at jeg er helt kjørt når barn er lagt, huset er ryddet og alt det nødvendige er gjort. Jeg har 0 energi igjen og legger meg alltid til å sove når begge barna er lagt i seng.

Har egentlig følt meg helt sinnsykt sliten og trøtt nå en liten stund og vurderer å ta det opp med legen. Er jo ikke noe greit å ha det sånn, selv om det nok er ganske normalt å ikke ha energi på topp som tobarnsmamma når dagen er ferdig.  Og så skal det også være sagt at jeg har vært mye syk den siste tiden, noe som jo tærer kraftig på energien.. 

Uansett! I dag har jeg som sagt vært hjemme med mine skjønne små Emma og en syk Nathaniel, noe som har vært kjempekoselig! Har også bakt Oreocupcakes og sett på “På liv og død” som hadde premiere i dag! Noe jeg synes var veldig spennende. Å bli sykepleier og jordmor er jo min drøm, så dette var et program for meg! Ser forsåvidt fint lite på TV ellers.. da velger jeg heller å sove 😉 

Legger ut litt bilder fra Instagram i dag da jeg ikke orker å ta noen nye! Nå er det natta 🙂 

Her har snuppa på seg storebror sin genser fra han var baby selv!  Det er så koselig å ha på henne klær som jeg brukte til han som liten:) 

Oreocupcakes i ovnen! Kanskje jeg legger ut oppskrift i morgen. Hvem vil ha? 🙂

Følg meg forrresten gjerne på Instagram her! Blogges, smask :* 

38 kommentarer
    1. Hei rannveig.
      Lest bloggen din leeenge og må nå si at fra det du var til nå har du forandret deg veldig mye..til en mer posetiv retning.og det gleder meg å se og lese på bloggen din.det at du ble gravid med N tror jeg var for ditt beste..fordi når du ble gravid med han så skjerpet du deg mye..så du skal være superstolt over deg selv.syns du er en kjempeflink mamma.og hev deg over alle de negative kommentaren.stå på..har selv en datter på 3 mndr og stortrives som mamma.
      ps.er det slutt mellom deg og W? Siden du i de siste innleggene dine ikke har nevnt han..

    2. Til deg som kommenterte angående merkeklær, hva er vitsen? Jeg tror at det Rannveig mente med at merkeklær er bedre gjaldt uteklær og diverse.. At hverdagsklærne er fra billigkjedene har hun jo aldri lagt skjul på:) liker bloggen din jeg Rannveig, stå på!

    3. Hei Rannveig 🙂 du sier du vurderer en tur til legen siden du er sliten. Kanskje det er jernmangel? Her er det snart 6 mnd siden min keiserinne kom til verden og jeg har først nå fått jernmangelanemi eller hva det heter. Så veldig lurt å ta seg en tur for å få sjekket det opp 🙂 ha en fin dag videre 🙂

    4. Jeg skal bli det samme som deg! Er 15 år og har alltid hatt lyst til å bli sykepleier og jeg har alltid interessert meg om graviditet og alt sånn og da fant jeg ut at jeg kanskje skulle bli jordmor og den drømmen skal bli oppfylt for og si det sånn! Så kanskje vi blir kollegaer en gang heheh:)
      Ha en fin dag:)

    5. Håper de stryker deg før du kommer sålangt da, livsfarlig med deg i det yrket der. I tillegg er du kanskje sliten fordi han typen din har flyttet? Hvis det er hold i ryktet som går her på bloggen 😊

    6. Til dere som kritiserer rannveig for hvem hun er, hva hun gjør/vil og hvordan hun gjør det:
      Herregud, hvorfor i all verden kan ikke rannveig bli en god jordmor? Hva gjør at dere kan sitte å si at hun ikke kommer til å nå helt dit, at hun ikke vil bli godtatt i det yrket osv osv?! En person klarer å spille to “roller”. På jobben kan man være en helt annen person enn det man er ellers!! Jeg vil heller si at det er helt fantastisk at rannveig velger å ta en utdanning i det hele og det store!! Det er ikke alle som har motet til å sette seg på skolebenken med to små barn på armen. Og om disse “ryktene” er sanne om at det er slutt mellom ho og typen, så vet alle at det ikke er noe særlig kult med et samlivsbrudd! Skjønner ikke hva folk tenker med, og skjønner ihvertfall ikke hvordan i helvete dere har samvittighet til og sitte å rakke ned på en person på den måten dere gjør det på!!

    7. For å bli jordmor/sykepleier må man evne å sette seg inn i andre personers vanskelige situasjon. Skal man jobbe på sykehus, må man også holde seg nøytral å behandle personer som f eks har valgt å avbryte et svangerskap av ulike årsaker, med respekt. Hadde jeg vært i en slik vanskelig situasjon ville jeg satt pris på å bli møtt av et personale som ikke så på meg som en morder. I et slikt yrke må du også være genuint int i mennesker, og ha evne til å føle empati. Fint at du har drømmer, Rannveig, lykke til.

    8. Helt enig med deg over når det kommer til kriterier. Rannveig er for egoistisk og dømmende til å kunne bli sykepleier/jordmor og denne bloggen med alle de innleggene håper jeg beviser nok også til at hun ikke består!

    9. Legg gjerne ut oppskrift, så utrolig godt ut 🙂
      Lurte på en ting, kunne du skrevet et innlegg om hvordan det var å bli gravid som 17 åring!? Hadde blitt kjempe glad for det :))

    10. Tipper du kommer til å miste MANGE lesere snart..du svarer jo aldri..kan ikke forvente at folk fortsetter og lese og kommentere like mye som nå! Det virker jo ikke som om du bryr deg om leserene dine..men vettu, det er vi som får pengenetil å rulle inn på konton din!

    11. Jeg håper for Rannveigs del at hun får en god utdannelse og trygg økonomi slik at hun slipper å bruke tiden sin på alle tullingene der ute som lar seg skrive slike fryktelig ting..ingen fortjener det!

    12. Tipper at du holder N hjemme nå om dagen fordi (ex-)typen er over alle hauger og ikke kjører han i barnehagen for deg lenger.. 😉

    13. Heei! 🙂
      Ville bare si at jeg er fast leser av bloggen din, og jeg ble skikkelig sjokkert i dag! Kom nemlig over en blogger som er litt mindre kjent, og hun er virkelig prikk lik deg! Dere kunne vært søstre :O Jeg legger ved linken i url-feltet hvis du vil se din tvillingsjel haha 🙂

    14. Hei! Må bare spørre om noe som ikke har med innlegget å gjøre, men nemlig silikon. Tok silikon idag, under muskelen sånn som deg:) har ikke så store smerter som jeg hadde trodd, er de værste smertene dagen etter eller er jeg i det verste nå? Opererte klokka 12.30 idag 🙂 håper på svar!

    15. Nei vær så snill si at det ikke er sant? Det er ikke slutt mellom deg og W? Det går ikke an!!! Kanc lurtå komme med en forklaring før ryktene blir værre. Hater rykter.

    16. Jaaa! Som en annen spør; kan du lage et innlegg om det å bli mor som 17 åring? Dine tanker, følesler osv? Hadde vært utrolig spennende! 🙂
      Du virker litt lei deg Rannveig, du fortjener å ha det bra. Godt å vite at du har en Gud som elsker deg av hele sitt hjerte, og verdens to vakreste barn ser opp til deg og elsker deg <3 Husk det i vonde stunder!

    17. Hvorfor lager du ikke et innlegg der du avkrefter/bekrefter disse ryktene som går om at du er singel igjen og at typen din var utro mot deg osv?
      En fjær kan fort bli til 10 høns vettu, og jeg tror det er nettopp det som er i ferd med å skje her.
      Bare et godt tips 🙂

    18. Han har flytta! Prøver så godt hun kan å framstå som lykkelig, vellykka 2- barnsmamma. Slitsomt…….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg