Lavkarbo kan gå å legge seg..

Hei igjen kjære lesere

Nå er unger i seng, huset ryddet og snopskåla står på bordet… og jeg godt plantet i sofakroken!  Herlig. I dag er det endelig helg! Har spist kjempegod og en noe usunn middag i dag, men det må også til avogtil. Ellers har vi ikke mange planer denne helga enn at vi skal dra på aketur på søndag med søte Katrine jeg fikk ihponelader av forrige helg, og barna!  Blir nok utrolig gøy tenker jeg!

.Legger ved bilde av dagens middag 

Lavkarbo kan bare gå å legge seg! Lenge leve god, feit og kalori-rik mat. I dag ble det kyllingfilet med fløtegratinerte poteter fullstappet av kalorier. Skyt meg lavkarbo-politiet! 

Ønsker dere en fin og fantastisk fredagskveld videre. Nå skal jeg faktisk ta å designe dåpsinvitasjoner til Emma sin dåp, og så er det bare å slappe av før vi tar kvelden.

Blogges kjære lesere

86 kommentarer
    1. Grete: ja, men det er mye karbohydrater i potet, var sikkert det rannveig mente;) poteter er fy fy for lavkarbo veit du vel 😉 haha!!!

    2. Lavkarbo inneholder masse kalorier, haha, du er dum som et brød. Les litt ernæring før du uttaler deg!

    3. Fint at du koste deg !
      Men når man skal ta bilde av middagstallerkenen bør man dandere litt penere…. Ser ut som det er slengt sammen….

    4. Lavkaro er jo kaloririk og fet mat. Da det går mest i fett og proteiner. Ingen brød, ris og pasta som inneholder karbohydrater ( stivelse og sukker) Så der tar du feil 😉

    5. Lavkarbo innebærer mye proteiner (kjøtt) og fett. Hva faen kaller du det her da? Er du helt mongolid i hodet ditt rannmongo?

    6. Rannveig, tror du har misforstått. Er nesten umulig å finne mat uten kalorier.. Karbohydrater derimot… Lavkarbo vil si å spise så lite karbohydrater som mulig.

    7. Hjelp, jeg måtte faktsk lese to ganger for å tro på at du virkelig skrev dette: “lavkarbo inneholder 0 kalorier” ??????????? Vil du virkelig at lesere skal ta deg alvorlig? Lavkarbo kan inneholde MASSE kalorier men MINST MULIG K A R B O H Y D R A T E R !!!!! ER du virkelig så dum i hodet eller har du drukket alkohol ??? At du ligger på 13 plass på blogglisten MÅ jo være underholdningen i kommentar-feltet ditt, kan ikke forstå noe annet……

    8. Det som er litt komisk med alle disse innleggene , er at det er så mye som er riv ruskende feil….. Ifht fakta….
      Man kan jo enkelt lese seg opp på det meste på nettet…… Men allikevel så blir det bare tull…..
      Jeg tror folk hadde tatt deg litt mer seriøst om du endret litt på skrivemåte og type bilder.
      Mange koselige bilder altså, men også mange dårlige….
      Du bør bli litt mer selektiv med hva som kommer ut…..
      Minner meg mer om en dagbok….. Ikke en blogg som andre liksom skal lese

    9. Hahahaha… Igjen beviser du at du ikke har peiling på en damn shit! Lavkarbomat inneholder null kalorier? Hehehehe. Da hadde vel de fleste vært i graven nå;) Skjønner godt at W ikke taklet deg mer.

    10. Ser godt ut 🙂 selv spiser jeg også alt, care om jeg har to barn osv, ser bra ut og legger knapt på meg, her går det i biff med cheddarost på, sopp, bernausaus og tomater + bakt potet med mais kryddersmør, rømme og masse cheddarost :Det når jeg skal kose meg som er så si nesten støtt barns har lagt seg hehe. Godteri liker jeg bare en gang i mnd da jeg har mensen ellers aldri

    11. Ann-jeanett: selvom du knapt legger på deg kan du ha mye skadelig fett rundt organene dine når du spiser så mye dritt.
      Og fett inneholder masse kalorier rannveig

    12. Flere som har kommentert det. Men du blander kalorier og karbohydrater. All mat inneholder noe kalorier. Og spesielt lavkarbo, hvis man tenker lchf. Karbohydrater derimot finner man lite av i lavkarbo. Dette er en kunnskap som man bør kunne holde styr på, spesielt hvis du har tenkt til å bli sykepleier?

    13. Ha ha ha ha, ikke noe nytt her, enda et bevis på at bloggeren tror hun vet alt, men driter seg loddrett ut!

    14. Hehe, ler. Jeg vedder på at Rannveig er fult klar over hva lavkarbo er, men at hun skriver dette kun for å få reaksjoner og styrke bloggimaget sitt 😉 Rannveig er egentlig ei veldig smart og oppegående jente i virkeligheten, dere må ikke tro at bloggen hennes representerer et tydelig bilde av hvem hun egentlig er. Å kalle hun dum blir bare dumt. Dette er jobben hennes, og hun gjør den veldig bra 🙂 Heia Rannveigheitmann.blogg.no!

    15. Helt utrolig hvor mye frekke kommentarer folk kommer med! Selv om noen skriver noe feil eller kommer med noen fakta som er feil, betyr det ikke at DU som leser har rett til å mobbe! Blir helt paff! Hvor er foreldrene deres? Folkeskikk! Blir nesten litt irritert på meg selv som blir så provosert over mobbere på nett! Dere skulle fått null oppmerksomhet… Stå på Rannveig, du er til god innspirasjon for mange! 🙂 også den middagen så veeeldig god ut!;)

    16. Nå ler jeg så jeg griner her..
      Lavkarbo er ikke lavkalori…
      Hehehe..
      Du er da så dum at du nesten er søt 😀

    17. Sikker på at det ikke skrangler når du rister på hodet? Kan ikke være stort inni der. Du er like dum som du ser ut.

    18. Haha, er en uskyldig feil å ta det her da, så skjønner ikke alle dritt kommentarene. Men nå vet du til neste gang at lavkarbo inneholder masse kalorier, i og med att fett gjennomsnittlig inneholder dobbelt så mye kalorier som karbohydrater faktisk. Lavkarbo handler om å økt fettforbrenningen, nettopp det som skiller den ut fra andre dietter( at det ikke handler om minsket kalori inntak) Så vet du det:)

    19. Spille dum er jo kjempelurt….. Sånn langsiktig sett……jeg litt usikker på om det er sant…. Hvis hun hadde vært så smart, hadde hun tenkt litt konsekvenser av sine handlinger…..
      Lukter ikke karriere på høyt plan …..

    20. Lavkarbo betyr lite karbohydrater, ikke lite kalorier… Dvs brød, poteter, pasta, ris ol… Hvordan er det mulig å ikke vite dette.

    21. Godt mulig at Rannveig har tatt feil angående lavkarbo, men helt ærlig er det godt å se en blogger som faktisk kan spise vanlig mat uten å være hysterisk opptatt av karbohydrater og kalorier.

    22. Herre Gud, Rannveig!! Kalorier finner du i fett og karbohydrater! Lav karbo betyr lite kabohydrater! Ofte består den kosten av mye fett. 100 gram fett gir som regel 7-800 kalorier. 100 gram proteiner gir 400 kalorier! Du er rett og slett dum i hodet! Du kan ikke skjule deg bak at du skal få reaksjoner på bloggen for dine utspill! Jeg har lest bloggen din en stund og sett deg på charterfeber….. hjelpes meg for et inntrykk du gir! Jeg er 52 år og lærer og har litt vett i hodet. Synes det interessant å lese om hvor dum man kan være…

    23. Hmmm, du kjære Ida.. Ja, alle vet vel hvem jeg mener.. Du bør kanskje lese over kommentaren din en gang til (og kanskje alt du sier, mye dobbeltmoral og selvmotsigelse). Du retter på Ranneig og skriver “lol”, så ber du folk om å ikke le av henne.. Hmm, var det ikke akkurat det du gjorde av henne? Ref lol..

    24. Haha. Fett er jo en kallori BOMBE! det er sukker å stivelse man ikke skal ha i en lavkarbo diett. Det er det som binder fettet. Å du som sier at hun bare later som hun er dom for å få reaksjoner : drt tviler jeg veldi for. Hun har aldri latet som om hun var dum, men takket være deg, blir sikkert det unnskyldningen hennes etter driti på leggen innlegget hennes her 😉

    25. Mulig Rannveig har bomma stygt her men eg syns det mest skremmande er at noen som kaller seg lærer uttale seg og mobbe ho sånn. du er en skam for læreryrket. Forteller mer om deg Grete enn om Rannveig… Syns virkelig synd på dei du underviser

    26. Tja Grete, hvis du virkelig var en lærer ville du for det første ikke hatt stavefeil som “herre Gud” og “lav karbo” ( som forøvrig skrives i ett ord, hvis du ikke visste det) og for det andre så burde vel du av alle vite at det ikke er pent å mobbe og erte. Og Rannveig, kjære deg, det er kalorier i alt. Dette vet du visst ingenting om.

    27. Gøy å se bilde av brokkoli, kylling og gulrot når du har en usunn dag. Det ville være det sunneste måltidet mitt i hele år om jeg hadde fått det servert, godt så det også ut ! Ha en fin kveld! 🙂

    28. Må le av all drittslengingen. Det at hun ikke viser kunnskap om lavkarbo, betyr vel egentlig at hun ikke sitter å tenker dagen lang på hva hun har i seg?

    29. Dersom det stemmer at du Grete er lærer, tenker jeg vi går for at lærere kan begynne å jobbe 7 uker ekstra i året. Alt tyder på at du trenger mer basic knowledge om hvordan man snakker til andre, respekt og ikke minst holdninger.. Positivt at du er såpass gammel at du aldri vil undervise mine barn. ..

    30. Ikke lur jeg SE? Hva fanden betyr det? Ikke no’ godnatt her, nei. Er på jobb. Sitti oppe her i hele natt i vente på å kunne kaste søpla din på noen, har du? Ja, det har du nok. ; p
      Morna 😉

    31. *mumle* …sur på Rannveig. Hu (filteret) spiste mld mi igår. *grmf!* ja, ja… jeg ble vel i overkant forbanna på dritten til Grete oppi her. For sint for bloggeier til og med. Ja, ja… andre reagerte og. Og det er bra. 😉
      Men jeg skulle nå gjerne ha sagt mitt, da. *furter* 😉

    32. Du som sammenlignet deg med fotballfrue. Her er hovedforskjellen hun er trent/fit, du er tynn uten en veldig trent kropp. Kan også se at du enda har litt igjen av den løse deig magen etter graviditet.

    33. Kjære Per. Du synes ikke at du selv er i overkant overivrig på bloggen til Rannveig. For utenforstående ligner dette litt på å være besatt. Kanskje du skulle få deg en hobby?

    34. Enig med Camilla. Du er ikke særlig fit, nei. Og magen din er IKKE flat! Begynn å trene, så kan du kanskje vise deg frem etterhvert.

    35. Grete: Gå av læreryrket fort som fy, og lær deg hvordan man snakker til og om folk! Som Marianne skriver; enda godt du er for gammel til å undervise mine barn! Herlighet!

    36. Jeg regner ikke med at hun sammenligner seg med Fotballfrua….uten at jeg skal si så veldig mye om det , kan man kort sammenfatte det til TO FORSKJELLIGE VERDENER
      Ingenting er i nærheten av likhet….

    37. Lavkarbo = lite karbohydrater, men mye fett og proteiner. Siden når begynte fett og proteiner å inneholde 0 kalorier? Du har jo ikke peiling!

    38. Grete: håper inderlig ikke du skal undervise mine barn. For en elendig holdning å uttrykksmåte du har til å være “lærer på 52” ;-(

    39. Tror du blander kalorier og karbohydrat. Det er kalorier i fett, karbohydrat og protein. I lav-karbo dietten tar man bort karbohydrat, ikke kaloriene. Kalorier er et mål for hvor mye energi maten inneholder.

    40. Kjære deg vet du egentlig hva lavkarbo er? Man skal holde seg unna KARBOHYDRATER, altså sukkerartene og stivelse i mat. Det ENESTE som ikke er 100% lavkarbo på den tallerkenen der er potetene, fløte og ost og kylling er fantastisk bra lavbarbo mat. Tror kanskje du burde lese litt mer om dette? 🙂

    41. VI HAR SKJØNT DET NÅ FOLKENS, tror ikke ALLE trenger å skrive den samme kommentaren om hva lavkarbo er. Tror hun har sjønt det liksom! lol!

    42. Marianne: Du sier alt jeg tenkte når jeg leste Grete sin kommentar. TAKK GUD for at hun er for gammel for å undervise barna våre ja. Når dette er sagt, så har jeg mine sterke tvil på at godeste Grete her, virkelig er lærer.

      Går heller for at hun utgir seg for å være lærer for å bli tatt mere seriøst for det tullet hun spyr ut her 😉 Ingen lærere ville fått seg til å skrive noe slikt. Min mor er lærer, 52 år, og kunne ALDRI i livet funnet på å engang gå inn på en blogg å kommentere. Sier ikke at man ikke kan kommentere blogger selv om man er lærer, men man må da for guds skyld klare å holde seg saklig. Eller hva Grete “lærer” ?

    43. Kunne ikke vært mer enig med deg Rannveig ang “læreren”. Greit å ha et alias 😉 ha en fin kveld videre med dine søte små 🙂

    44. anonym 23:48: Nå skal jeg lære deg forskjellen på og/å, right here, right now. Å brukes ved verb som skrives i infinitiv. Jeg skal gå Å legge meg, du skal gå Å legge deg, han skal gå Å legge seg. Dersom du skal skrive at du skal legge deg og sove blir det slik: jeg skal gå OG legge meg OG sove, fordi det er to verb i infinitiv da. OG brukes ved absolutt alt annet. Rannveig har nokk gådd på skolen skjønner du;)
      Hilsen jente 15 år, 10 klasse

    45. Hei Rannveig,
      jeg vet at du sikkert ikke ser denne kommentaren. Men jeg ville bare fortelle deg at jeg syns du er utrolig sterk!
      og at jeg beundrer deg for at du klarer å stå opp i mot alt det vonde du får imot deg,
      fra “haters” eller misunnelige voksne foreldre- du er fantastisk på din egen måte Rannveig,
      og ikke la noen ødelegge det! Jeg elsker personligheten din og styrken din.

    46. Det er bra at du tør og klarer å være deg selv, og at du prøver å ikke bry deg om hva andre mener og sier,
      selvom det av og til kan være ganske vanskelig å ikke la det komme inn på deg – vær sterk og tenk at du er bedre enn det,

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg