Kjære Nav-snylter, vær takknemlig!

I går satt jeg å bladde gjennom innleggene i en mammagruppe jeg er medlem i på facebook, og da jeg så innlegget hvor en jente spør hvor mye som skal til før hun får dekket silikonoperasjon fra NAV, rant det rett og slett litt over for meg. Noe så provoserende! Her bor vi i verdens rikeste land, men likevel skal vi utnytte systemene til det fulle… og etterpå må vi såklart klage litt!

Da måtte jeg rett og slett skrive et lite innlegg i denne gruppen. Og dette kom virkelig rett fra levra! 

Det er svært få andre land i verden som har et velferdssystem som NAV, slik som vi i Norge er så heldige å ha. Et system som skal hjelpe de som ikke står så godt stilt. Et system som skal hindre Ola Nordmann i å havne på gata. Dette er noe vi bør være sinnsykt takknemlig for. 

Likevel kan jeg faktisk ikke bla gjennom facebookfeeden min en eneste gang uten å se en eller annen som klager på NAV. Hvor treige de er, hvor teit det er at ma ikke fikk dekket ditten og datten. Jeg har vel vært på NAV rundt 5 ganger eller noe, og har samtlige ganger blitt behandlet med respekt og medmenneskelighet! Jeg mener ikke at alenemødre ikke bør ha krav på Overgangsstønad, for det synes jeg faktisk er et greit tiltak da man som alenemor ofte sitter uten mulighet til å gå ut i arbeid. Jeg hadde selv overgangsstønad da jeg var alenemor i litt over ett år, noe jeg var utrolig takknemlig for.

Ikke har jeg klaget en eneste gang! Fordi jeg VET jeg var mye heldigere enn så veldig mange andre alenemødre rundt omkring i verdens langt fattigere land som aldri engang har hørt om Stønader. 

Jeg synes NAV er flott! Hjelper de som sliter med livets opphold, og er der for de som ellers ville havnet på gata hvis de ikke hadde fått hjelp av de. Det er disse menneskene som virkelig fortjener støtte og hjelp fra NAV. Ikke snylterne som skal håve inn stønader i øst og vest, og fikk man avslag om dekking av nye silikonpupper, ja da er det rett på sosiale medier å klage! For selvsagt er det NAV og samfunnets feil at du sliter med selvtillitten på grunn av ammepuppene dine. Hvorfor kan vi ikke for guds skyld bare være litt takknemlige for en gangs skyld? Mye vil ha mer.

Tilogmed i verdens rikeste land er vi gjerrige. 

117 kommentarer
    1. Og om du ikke hadde vært så heldig som du nå er og tjent deg søkkrik på bloggingen… hadde ikke du også måtte ty til nav da tror du?…. Ikke alle er like heldige som deg må du huske på!!

    2. Dette, Bottolf, er et veldig godt innlegg. 🙂
      *klem, Per*.
      PS. Bare så trist at idioter vil slenge møkk.

    3. likte inlegget ditt grådig godt mangen bittre sure drittkjerringer der inne som tror de kan herse rund med kommetarer og piss til deg pga de er sjalu!

    4. Ida burde få seg mindre ræv. Og ikke minst mindre maga. Faan, den henger nedover fitta som et forheng.

    5. Gud hjelpe meg for noen kommentarer som dukker opp innimellom her og for så vidt i alle Rannveig sine innlegg. Sitter her med bakoversveis jeg hver gang jeg leser kommentarene til noen av dere. Men Per er nå søt da 🙂

    6. smalt fra rett kjeft at man ikke skal ville ha silikonpupper pga ammebryst, men være takknemlige, når du selv har silikonpupper pga nettopp det! Haha! Hele innlegget var stort sett bra, (bortsett fra pirkete skrivefeil), men slutten din vil jeg trekke ned i do, altså. motsier deg selv fullstendig. må le

    7. Lena : hmm. Javel. Takk, tror jeg. Men prøver ikke være “søt”. Alt jeg vil er egentlig å kommentere bloggeier slik hun fortjener. Men når folk henger meg for det, blir jeg lei meg. Og sint. Og, da…. 😉
      Du er søt og, antakelig.
      Mvh, Per.

    8. Frida: Tror du har misforstått grundig her altså. Det er ikke galt å ville ha silikon pga ammebryst, men det er galt å klage på at NAV ikke vil betale for det!

    9. Du er så klar over at viss du skriver et innlegg om nav, for du masse kommenterer og jævlig mye oppmerksomhet (negativ) å derfor du gjør det, så u kan få flere lesere og tjene på det, patetisk! Så fint at du er så takknemlig over nav, men ikke alle som er like heldige. Finnes hygglige folk som jobber der ja, men finnes også MANGEEEE frekke som behandler deg som en dritt, å du mener det er riktig da eller? å skjønner ikke hva du klager over du har selv mottatt OS? Jesus.. Jeg har også motatt Overgangstønad, å jeg er ikke takknemlig fordi hver eneste mnd var det noe tull så måtte dra ditt, nav har kun gitt meg bekymringer og stress så hvorfor skal jeg være takknemlig? da for jeg heller være takknemlig til meg selv som kjempet hver eneste mnd for og få orden i tulle dems….. Så ja du var kanskje heldig med dindine saksbehandlere, men ikke alle som er det! så snakk etter din erfaring og ikke alles! Å ja man skal da være takknemlig for all hjelpen man for, ikke det jeg mener! men finnes folk som blir behandlet som…… av nav! å skjønner godt man ike er takkmelig da ;)!

    10. En jævla sjanse å ta, selvfølgelig… men faan heller ; p
      Heitmann : det med cookies i posten som du lovte ; p
      ..du finner meg her : 95413450.
      Mvh, Per.

    11. Du sier kanskje at NAV er så jævlig bra, osv, men husk på at du sliter ikke sånn som mange andre inkl. jeg gjør. Jeg er diagnostisert med ADHD og Tourettes, samt kronisk depresjon. jeg klarer rett og slett ikke og gjøre noe, annet enn å sitte fremfor skjermen hjemme. Hadde jobb i 2 dager, men fikk sparken på grunn av trynefaktor, og det faktum at jeg ikke “gjorde” noe, veldig lett å komme seg i jobb etter å ha sittet hjemme i 2 år, huh?
      Jeg gikk deretter på nav for å søke om støtte, evt uføretrygd. Legen min sier at jeg skal ha uføretrygd på grunn av sykdommene, men NAV avslår gang på gang. Det er lett for de å si at “Nei, det er bare å bestemme seg det, komme seg bort å komme seg i arbeid”, men når du faen så vidt klarer å ta vare på deg selv, så synes jeg det er rart at man skal ut å tjene penger ved å slite seg enda mere ut. Nei stakkars Rannveig, du synes kanskje det var greit med den overgangs tingen din, men så lenge du vil ha litt mer enn bare det de MÅ gi, så slår de seg vrange.

    12. hvis du hadde blogga uten av å tjæne en dritt, tror jeg du neppe hadde sakt dette…. du har særr problema!!! å drit i å bland inn andre land… det er ingen land som uansett kan sammenlignes med Norge,, å du som har så god råd, sender ikke du penger til Afrika?

    13. Vi bør heller ikke glemme at de som mottar stønad fra nav også har betalt store summer i skatt,og har opparbeidet seg denne rettigheten! Da snakker jeg ikke om silikon, men andre stønader.

    14. Når skal du bytte ut det russisik-lignende Natasha-bildet med etteverkest fra helvete som du har som toppbilde? det er så gyselig at det ødelegger for alle de fine ordene dine… kan du ikke prøøøøve å være litt mer classy, hvertfall. som toppblogger bør du har råd til litt hjemmefarge i det minste?

    15. At sånne filleting er det eneste folk har å klage på, viser hvor godt vi har det i Norge! Takk gud for at vi er så heldige som får bo her 🙂

    16. Emilie : nettopp. Dritlei at folk sier ” du lever på skattepenga mine “. NAV-stønader er ikke skattefrie gaver! Og har man jobbet før man trengte støtte, har man betalt skatt.

    17. Synes dette var et fint innlegg jeg. Er helt enig, det er veldig fint at NAV støtter opp de som trenger det. Jeg selv har vært sykemeldt på grunn av anoreksi en stund, og jeg har kun opplevd snille folk som det virker som bryr seg om menneskers beste på NAV. Skjønner de må være litt obs og passe på hvor de gir ut penger da det faktisk fins folk som utnytter de på slike måter som du snakker om:)

    18. Første gang jeg noensinne er enig med Rannveig! Er helt sykt å klage på at nav ikke vil betale silikonpupper for en. Virkelig helt latterlig. For noen ekle bortkjemte jævler. Hvis man vil ha silikon så får man faen meg betale det selv! Er ikke værre enn å spare!

    19. Er ikke det at jeg er uenig i akkurat det du sier som provoserer meg, MEN at det kommer fra deg som får 70 000 fra staten selv (i mnd) og hva har du brukt skattepengene mine på ? silikon, restylane og blabla. SÅ AT DU ÅPNER KJEFTEN DIN ER DET MEST LATTERLIGE JEG HAR VÆRT BORTI. Hadde vært greit om det kom fra noen hardtarbeidende normale jordnære mennesker. Men fra deg? Som gjør akkurat det samme selv (får penger fra staten) + bruker de på silikon? blir rett og slett for latterlig. Det var også fra levra. det provoserer også sikkert flere, som du skrev, skriver jeg. SÅ NESTE GANG, FØR du begynner å bable om alle de menneskene som snylter på nav, tenk over om du er noe bedre selv. Jeg har verken silikon, får et øre fra nav eller noe som helst. Det kalles Å JOBBE. å blogge om det overfladiske rosaskyelivet ditt er IKKE en jobb. Å være lege, sykepleier, butikkansatt, mekaniker eller renholder kalles JOBB. men det skjønner vell ikke mennesker som lever i rosabobler. Lurer på om du har hjerneceller til å forstå dette, for i din verden er vell bare jeg sjalu som du innbiller deg om alle som sier noe “negativt” til deg.

    20. Trond Iversen: trur du burde lese blogginnlegget en gang til! Og for det andre betaler alle som får stønad fra nav, skatt! Så de som går på nav lever ikke på dine skatte penger litt en gang! Jeg er uføre grunnet arbeidsuhell, men jeg betaler skatt av trygda! Folk flest trur de som ikke jobber og som får nav støtte ikke betaler skatt og bare lever på andre sine skattepenger, det er sååååå feil!

    21. Shiet: du kan fortsatt spare til silikon for det du får utbetalt. Det handler om prioriteringer. Mat, eller silikon..

    22. Haha, betaler skatt av penga fra nav faktisk… med penger fra nav! Fortsatt vi som jobber som hjelper deg med det da! 🙂

    23. Det burde vært en Minimumsgrense på IQ før sånne som deg poster politiske/samfunns kritiske blogger. Folk får ikke silikon hos NAV.

    24. Folk kan få silikon på statens regning jo, dersom vilkårene for den bestemte ytelsen er oppfylt. Jeg oppfattet for øvrig ikke dette innlegget som noensomhelst kritikk mot de som mottar stønader fra NAV (som noen over her insinuerer), men mer som en generell positiv tilbakemelding til folketrygdordningen og NAV som sådan. Kunne ikke vært mer enig, Rannveig!

    25. Det er meget tydelig at du ikke har noen kunnskaper om det du uttaler deg om mht NAV. Alvorlig syke mennesker opplever å ikke få det de rettmessig har krav på – fordi NAV har gjort det til en stor idrett å overprøve spesialister i allmenmedisin som er fastleger og andre spesialiseter?Saksbehandlere i NAV som ikke eier medisinsk kunnskap og som ikke kjenner pasientene – lager innstillingene til dem som tar avgjørelsene i NAV?Og alle er pålagt å stramme inn for å få en penere statistikk. Noen som urettmessig har fått stoppet utbetalinger – og som rettmessig har skrevet klager til NAV?har etter åtte år enda ikke fått svar.
      At du sitter og skryter av at du betaler lappen din selv forteller vel alt. Hvem andre skulle betalt den?
      Jeg anbefaler deg til å begrenrse dine skriverier til falske pupper og andre slike ting – som du sikkert har kunnskaper om. La være å uttale deg om ting du ikke har kunnskaper om – av respekt for alle dem som kjemper sin livs kamp.

    26. VET DU at de fleste som er NAV SNYLTERE er alenemødre? Kanskje det kommer som et sjokk på deg – og andre?men det er tall NAV selv gikk ut med i nyhetene for ikke lenge siden 🙂

    27. Jeg gleder meg den dagen bloggen din ikke er en levbar inntektskilde,for den dagen kommer,tro meg. Når du da skal ut i det virkelige arbeidsliv og finner ut at “hmmm…..er det virkelig mulig å tjene så lite?” Prøv da å gå til NAV for ” å kreve det du har krav på” Få deg en jobb!!

    28. Stå på Rannveig!! Ikke la deg felle av de grusome kommentarene noen kommer med her. Ikke mye vett i hue på folk ser jeg. Nett-mobbing er fortsatt veldig utbredt..
      Heier på deg! 🙂

    29. Ved misdannelser eller skader etter ulykker eller kreft får man da dekket kosmetisk kirurgi av helsevesen?
      I tvilstilfelle eller når det offentlige helsevesenet ikke har kapasitet, kan det tenkes at man blir henvist til å
      søke NAV, og da er i såfall situasjonen en annen enn om en modell får økt bryststørrelsen sin.
      Før så fikk ikke kvinner ordnet med brystrekonstruksjon etter kreft sånn uten videre, og er man i den situasjonen
      og har fått alvorlige psykiske problemer, så ser jeg for meg at dette er noe NAV i visse tilfeller kan hjelpe med, for å øke arbeidsevne osv.

    30. Ta deg en kjeks a, Trulte, og les innlegget en gang til! Hvis du fortsatt ikke forstår poenget til Rannveig, så anbefaler jeg deg å gå trykke på krysset i hjørnet, slå sammen pc´n og gå ut. Og det til respekt for andre mennesker! La nå jenta få skrive AKKURAT hva hu vil, og dette innlegget var mer meningsfylt enn kommentaren din, og ikke minst mer saklig!

    31. Er den lave selvtilliten du hadde etter fødselen verre enn de som har dårlig råd ? Det handler om livskvalitet ! Får håpe du aldri blir syk, arbeidsufør og kalt en nav snylter ! Virkeligheten er en helt annen enn du tror ihvertfall.

    32. Dette syntes jeg var veldig flott skrevet, og kjempe bra du setter fokus på temat. Og minner oss på at vi bør virkelig være takknemlige! 🙂 Jeg har lagt merke til at du får ufortjent mye negativt, og direkte ekkle beskyldninger. Med innlegg som dette viser du at du er ei oppegående jente, med sunne holdninger, og at du har respekt for vårt flotte system. Det er mange som blir feilbehandlet av NAV, men slik blir det når det finnes snyltere slik du beskriver her, systemet må være strengt og firkantet for å luke ut de som missbruker.
      Håper på flere slike innlegg, d bor mer i deg en ett vakkert yttre 😉

    33. Veldig bra innlegg, spot on.
      Skulle ønske folk ble mer kritiske til mennesker som tar operasjoner osv på statens regning. Landet vårt er dessverre gjennområttent og korrupt, og om folk snylter til seg penger for silikon, bil-lappen eller fedmeoperasjon er for meg likegyldig. De er uansett parasitter i samfunnet og stjeler av godene som er tiltenkt uføre. Jeg blir flau på deres vegne når noen prøver å forsøke med å unnskylde seg selv med at de “tross alt betaler “skatt” på trygden, så da har de fortjent det”.

    34. Må bare takke deg for at du blogger, og tipse deg om å ha et litt avansert passord på blogsoft 🙂 Min blogg ble hacket i går kveld, og det er ikke noe jeg unner noen! Heldigvis koste jeg med med å lese bloggen din da min var nede 🙂
      Uansett, pass på å ha et litt avansert passord, ønsker ikke at bloggen din skal bli hacket<3 Vil ikke at inspirasjonskilden min skal forsvinne!

    35. Jeg sier bare: Skaff en fast jobb med en fast inntekt som dekker det dagligdagse FØR man får seg barn, så slipper man å syte om hvor lite penger man får i etterkant. Når det kommer til å få dekket silikon av staten, er min mening at det er ikke burde være mulig med mindre det har med helsa å gjøre. Ammepupper er noe som følger med et svangerskap og hvis man ikke takler den “skjønnhets feilen”, får man betale det av egen lomme.

    36. Vil presisere noe med mitt eget innlegg: Jeg er ikke enig i snylte-vinklingen du legger frem, men enig i det at man skal være takknemlig for systemet vi har og godene vi får.

    37. Hehe oppegående du Rannveig ! Så flink jente som betaler lappen og silicon selv :/ Nei ryktet til blondiner blir vel ikke akkurat bedre når vesen som deg for lov til å vise hvor lav iq det er mulig og vise til…

    38. Jeg er skremt over at det etterhvert er greitt for alle å mene noe om alt, og til og med på en nettavis som blir besøkt av såpass mange. Jeg synest det er helt greitt å mene noe, men det er langt fra det og til å faktisk mene at det man er opptatt av, sikkert er viktig også for resten av samfunnsborgerne i vårt land. Når det da i tillegg sitter en mengde naive og enkle lesere rundt om som faktisk synest disse tankene fra disse tanketomme bloggerne er både gode og reflekterte, da blir jeg skremt. resultatet er at bloggerne registrerer at mange liker deres tanker om ubetydelige ting i vårt samfunn, ja så begynner disse bloggerne å tro at de faktisk har et budskap å komme med her i verden, og at det de kommer med er både interessant og reflektert. Og da tenker bloggerne at de også kan uttale seg om samfunnsproblematikk og politikk, og så er karusellen i gang. Resultatet av dette er at vi i dag daglig må forholde oss til en mengde naive og enkle “talerør”, uten skole og utdanning. Ikke rart samfunnet vårt er på vei nedover..Og når Heitmann og disse andre bloggerne skal mene noe om noe, så velger de selvsagt de store og viktige perspektivene her i verden – silikonpupper, sminke, mote osv… Bare det at Heitmann og likesinnede tenker at dette er tanker som vi må dele med folket, er skremmende i seg selv. De burde helt klart vært beskyttet mot seg selv. La mennesker med perspektiv og refleksjoner på et noe høyere nivå få være talerør her i verden, mennesker som ikke er navlebeskuende og naive, mennesker som har noe å melde til alle oss andre. Og så kan kanskje Heitmann og andre rosabloggere innimellom spørre seg selv hva de egentlig driver med og kanskje overlate manesjen til noen som faktisk har verdier og perspektiver på livet.

    39. Man er vel ikke navsnylter hvis man får avslag på en søknad om støtte til en silikonoperasjon, og da klager gjennom sosialemedier?
      Merkelig men en snylter ville vel da fått operasjonen og skrytt av det?
      def.snylte – leve på andres midler snylte på foreldrene/staten

    40. Både For og Mot.
      Klart det er feil og bruke NAV midler til det.
      Samtidig er det ganske ok med noe vakkert og hvile øya på.
      Mulig jeg har et problem.;)

    41. Det du egentlig fremstiller er at alle som går på nav er snyltere ?
      de fleste som går på nav har sin egen grunn som de sikkert ikke vil dele med hele verden . du sier du har verdt innom nav selv. da vet du hvor vanskelig det er og få det du har rett på . da ingen får den informasjonen . ja vi skall være taknemelig for at vi har tak over hode og mat i kjøleskapet . men selfølgelig og få dekket pupper er ikke tingen . men og få dekket lappen er kansje nødvendig for noen kansje de har skikkelig sosial angst og når de da går på nav har de ikke råd til og ta lappen. og når du da ikke tørr og ta bussen skall du bare rotne vekk hjemme da eller? jeg har faktisk ikke ord på slike mennesker som deg ..

    42. Du fikk penger enda du hadde samboer ditt naut enda du ikke va alene mamma lengre, enda du tjener nok på bloggen til å klare deg uten. Så hvem er egentlig nav snyltern kjære deg ? Du eier faen ikke selvinnsikt. Jeg tror du bare er sjalu for du ikke fikk dekket dine pupper innenfor nav 😉

    43. Du rannveig du rannveig… Du vet å stikke hånda inn i vepsebolet:) Var nok mange som kjente den svi. Men jeg kunne ikke vært mer enig med deg denne gangen!

    44. Helt enig, selvom nav har sitt forbedrings potensiale så syns jeg absolutt vi er heldige. Men en ting, hvorfor bytter du ikke topp bildet ditt? Du er så sykt mye penere enn på det bildet, virkelig altså! hehe:)

    45. Jeg er helt enig med deg angående støtte til silikonpupper gjennom NAV. De som søker om det må være lettere psykisk utviklingshemmet! MEN, kjære Rannveig: Hvordan fikk DU råd til silikonpupper? Du skryter av å ha betalt det selv, men tok ikke du silikon mens du fikk Overgangsstønad…..fra NAV? Hvem er det da som egentlig betalte for puppene dine? Deg selv eller staten? tenke tenke litt nå..
      hahahhahaa herregud

    46. Mange av de som klager på NAV har rettigheter som de ikke får oppfylt pga sommel eller feil saksbehandling! Det er ikke alle som er snyltere!

    47. Her er det ett fornuftig innlegg, og det er Svein sitt! Gid Rannveig og hennes likesinnede forstår innholdet!

    48. Greit nok at nav hjelper Mange. Men siden de hat vært så mye nedskjæringer i jobb i omtrent alle kommuner/fylker så blir man automatisk tatt opp i nav når det ikke fins jobb ledig. Innen det du har utdannet deg til, så får ein beskjed om at ein kansje bør velge ein anna vei og gå. Men det e ikke lett for folk å komme inn på skole å ta ny utdanning når du mister alt av retter innen vgs når du fyller 21.
      Så når man går på nav, så klager staten på at folk går arbeidsledige. For å si de slik, hadde de vært mer jobber i landet, hadde det ikke vært så mangen som hadde kommet inn i nav. Da eg gikk i 10 klasse så ble de lovet fra staten at de ville komme flere stillinger ledige innen de og de yrke. Da eg va ferdig på vgs å skulle ut i lærlingtiden, måtte eg ha hjelp fra nav. pga en glipp fra staten og pga det ikke va råd å få lærlingplass pga nedskjæring. Nav skaffet meg lærlingplass, noe eg e evig takknemlig for at dei fikk de til. Men så ble ein ganske uheldig me å ikke få jobb der videre, for da måtte kommunen skjære ned fordi dei hadde bygget en ny arbeidsplass, så da ble man arbeidsledig. Takke være staten og kommunen. Etter de har eg vært ut å inn av jobb på forskjellige plasser. Siste jobben eg nå hadde tok nav meg sjøl utav etter 3 mnd pga det ikke var noe fast jobb og få. Og den som er skyld i de. Er kommunene, som får beskjed fra staten om at vi må skjære ned på stillinger for å spare penger. Så kordan kan vi si at Norge er eit rikt land når dei ikke klarer å ha jobb til folk som bor der?

    49. De som skriker høyest om hvor ræva NAV er, er som oftest de som er der uten grunn. Tenk dere at latsabber til og med må stå opp klokka 9 å møte opp på NAV en sjelden gang i blant.
      De som virkelig er syke, kreft, MS, utviklingshemmede barn osv. ser man som oftest ikke klage.
      De andre som er kronisk utmatta, deprimerte osv. skulle vært ute å måka snø, feia gater, luka og plukka søppel.
      Andre har for vondt i rygg, håndledd, knær osv. På fritiden er de ute å går lange turer, maler hus og turner. Til og med legger det ut på facebook.
      Dere koster samfunnet drøssevis av penger, og får et ræva liv. Noen burde sparka dere i ræva.

    50. Har heldigvis hat greie saksbehandlere fra Nav jeg å, men er dessverre ikke alle som er like heldige. Selv ble jeg sykemeldt etter at jeg ble hjertesyk og ikke kunne jobbe, 8000 kr i måneden var det jeg fikk, før skatt og det er ikke så mye akkuratt. Heldigvis var vi to, så vi klarte oss, men om jeg hadde vært alene, nei da hadde jeg nok ikke klart meg. Joda, er mange kjekke folk på nav, men også mange som ikke er det og jeg skjønner hvorfor noen klager.

    51. Å høre dette fra deg er det samme som å høre sidemannen slippe en fis, det går ut i luften! Du leker smart nå. Du klarer ikke skrive et eneste voksent innlegg

    52. syns ikke nav er så veldig bra jeg… greit man ikke skal få penger til silikon og dritt men de klarer faen ikke å hjelpe folk som bor for seg selv som mister jobben.. jeg måtte flytte hjem igjen til morra mi takket være nav og ikke nok med det fikk kun 3000kr i måneden å leve av som ikke holder til regninger,mat og lege utgifter… får heller ikke hjelp med å komme ut i arbeid igjen når jeg spør om jeg kan få være med på jobbkurs osv..
      Jeg har blitt feilbehandlet i 6 måneder av Nav å var deilig å høre når dem innrømmet at dem hadde brutt regelverket mer en 6 ganger på meg.. Og det som er morsomt med Nav er at det ikke funker og de ansatte vet ikke hva dem driver med eller åssen regelverket til nav er.. noe som dem burde endre på for å få mer fornøyde kunder og mindre stress på de stakkars ansatte som jobber der

    53. Jeg sier bare, erre mulig. Også kan dere finne ut om jeg sikter til bloggeren eller de som kommenterer. Resultatet sier ihvertfall mye om dere alle…. 😉

    54. Veldig enig med Svein lengre opp her. Rannveig, fortsett med rosablogginga di du.. Blir for dumme disse “vil-gjerne-framstå-som-oppegående”- innleggene dine 😉

    55. Får du økonomisk støtte fra nav innfrir du en rekke krav for pengestøtten og er derfor ingen snylter

    56. Huff , det er ikke lett å holde seg saklig her….. Man blir trigget til å bli irritert…..uansett om man prøver å se en annen vei.
      Jeg håper virkelig at du skjønner at dette begynner å ligne et synkende skip…..
      Det ene innlegget etter det andre , hvor du ikke kan noe særlig fakta opplysninger.
      Etter å ha tittet litt på noen innlegg og lest noen av svarene dine til leserne …..så blir jeg matt!
      Hvis dette er måten du håndterer frekke folk og andres meninger som ikke stemmer overens med dine , så bør du absolutt ikke jobbe med mennesker….
      Jordmor / sykepleier????
      Jeg er selv sykepleier og kan fortelle deg at dette ikke noen rosa blogg eller dans på roser!
      Man møter ofte mennesker som ikke alltid er A4 og har andre holdninger enn det jeg har……
      MEN JEG MÅ VÆRE PROFESJONELL OG RESPEKTERE DETTE, innen rimelighetens / forsvarlig område.
      Håper noen i din nære krets kan komme med noen smarte ord og nå inn .
      Det er liksom ikke litt skivebom…… Du står rett og slett med ryggen til blinken ….skyter i totalt feil retning……

    57. Er enig i at folk ikke bør få silikon dekket av NAV. Men noen ting syns jeg må vere greit å klage på, med tanke på hvor mye skatt en betaler. Ikke bare av lønna, men på alt man kjøper osv.
      Men JA, vi er heldige som har et sikkerhetsnett, dersom vi ikke klarer å forsørge oss selv pga. sykdom osv 🙂

    58. Er så morsomt å se hvordan folk tenner på ALLE pluggene!!! Syns du er kul jeg Rannveig 😉 Og du vet virkelig å sette igang litt bølger i havet!!

    59. Helt uenig, verre enn Nav blir det ikke. Betalt skatten min siden jeg var 14. Når jeg endte opp med nyreinfeksjon så måtte jeg friskmelde meg fordi de brukte så jæææævlig lang tid på å behandle sykemelding. Jeg måtte tilbake på jobb med smerter for jeg kunne ikke leve uten penger! Når jeg tok dette opp med Nav så fikk jeg beskjed om å søke sosialstønad midlertidig, slik at sosialen kunne stå for en form for “forskudd”. Dette var uaktuelt for meg så jeg endte opp på jobb med smerter, piller etc.etc. Og du mener jeg ikke kan klage på Nav? Hallo våkn opp! Det finnes faktisk mennesker som sliter med dette her fordi de i Nav sitter på rævva og drikker kaffe dagen lang.

    60. Svein sa det!
      Heitmann følte visst det var så viktig å sette fingeren på den lille bagatellen at hun først skriver et innlegg på facebook, og deretter et innlegg på bloggen om det. hvorfor?
      1. ingenting å blogge om 🙂
      2. Sette seg selv i godt lys 🙂
      Honey, du har så mange som sjekker bloggen din daglig. Hvorfor ikke bruke denne fordelen til å si noe fornuftig?

    61. Akkruat slik skal det være. klager skal det være til nav om noen sliter og er syk osv.. trenger hjelp og større .. men om du sitter på ræva di og ikke gjør noe selv og deretter krever hjelp av nav da er du ikke frisk må jeg si. Jeg har betalt skatt sjæl siden jeg var 11 år.. startet med 3 avisruter og fortsatte med masse andre jobber.. skatt på skatt.. aldri sykmeldt meg. aldri havnet i situasjon hvor noen andre må redde ræva mi.. hvem faen skal gi meg noe tilbake for all den skatten jeg har betalt… ? søkte en gang for morroskyld for å se om det går ann å få støtte etter alle disse årene med betaling av skatt.. neida fikk avslag..

    62. veldig intressan innleg her Rannveig… det som jeg ser er at vi er et heldig land… Her har jeg vert syk i snart 7 år, jeg kan si med hånd på hjerte at jeg har prøvd å komme ut i jobb med hjelp av NAV men de har nektet meg jobb å all rettighet til jobb, derfor har en kollega annbefalt meg til en kjekk jobb som er en praksis plass for meg intil jeg skal ta kampen mot NAV for å få en skikkelig jobb med ordelig lønn, jeg synes det er trist at du skiver at jeg snylter på Nav.. du kjenner ikke meg å min historie Rannveig å du kjenner ikke til dem historiene om NAV til dem rundt meg i hverdagen..Det som er lurt er å ikke være påståelig her men ha et ydmykt hjerte å sinn som er åpent å intressert i å høre andres vonde opplevselser med NAV… Kan love deg at dem ikke snylter heller men jobber hardt for å komme til det beste punktene i deres liv.. jeg er ikke sint men blir utrolig trist å bli beskylt som å være en snylter, husk at ikke alle kan tjene så mye som deg å heller ønsker å være en så almindelig menneske i sammfunnet som de kan være, å ønske å kunne bidra med et smil rundt munnen til mennesker å kunder på jobben i hverdagen =)

    63. jeg vil ha dekket silikopenis,jeg vil ha den mes enorme tissetassen i verden saa jeg kan imponere damene i Afrika,er dette mulig?

    64. Hei Rannveig og “ALENEMOR”
      Nøyaktig hva vet dere om hva som defineres som “alenemor” og hva dette eventuelt innebærer i land i Sør-Afrika go Sør-Amerika?
      Hva er tankene deres som knytter disse til NAV i Norge – eller deres brukere…
      ?og hva gjør du/ dere evt. konkret for å hjelpe denne gruppe kvinner?
      Hilsen ressurssterk kvinne med norske foreldre som har vokst opp i disse verdensdelene:)

    65. Hei “alenemor!
      Disse “grusomme” kommentarene?Hva er det?
      Hva er det “nett-mobbingen” her går ut på?
      ?og hva er grunnlaget ditt for å hevde at det finnes “nett-mobbing” på denne siden?
      Til dem som ikke har annet å komme med?enn at dem som ytrer seg mot bloggerens innlegg er “sjalu og misunnelig”?Hva hvis jeg hadde sagt at jeg er en rasende flott kvinne – som jobber som modell internasjonalt på 28´nde året? Ja?også badetøy, undertøy?alt :))
      Hva er man – når man er uenig?

    66. La ikke merke til det nydelige bildet øverst med en gang,, HAHAHAHA ER DU HELT SVIDD ELLER!?!?!?! Ta av 95% av sminka, Dropp strømper for tærne røper deg, og få vekk det jævla andenebbet så er jeg sikke på at du er penere enn på lenge. Er det mulig?

    67. Synes alle burde få stønad til silikon jeg. Det høyner selvbildet, og gjør deg dessuten mer attraktiv både i jobbsammenheng og på sjekkefronten. Nav burde gi støtte til alle som ønsker plastiske operasjoner slik at folk slipper å leve med mindreverdighetskomplekser.

    68. Helt fantastisk at så mange latterlige folk klarer å kommentere ett innlegg. Hva er det for noe galt med dere? La for all del Rannveig ha de meningene hun vil…

    69. Du skal ikke ta for lett på andres følelser, Rannveig. Da tanta mi som 16-åring ble gravid mistet hun alt av bryster etter 3 fødsler, hun satt rett og slett igjen med ingenting. Hun fikk skikkelige komplekser for det da hun følte seg som en mann og ikke turte å gå ut i offentligheten mer. Når det skal noe så enkelt som silikon til for å hjelpe mennesker opp igjen av grusen, hvorfor skal ikke det offentlige hjelpe med det? Det er jo ressursforsterkende så lenge mennesket klarer å komme seg opp igjen og ut i arbeidslivet. Nå skal det sies at tanta mi betalte silikonoperasjon selv etter litt, og tok kun i bittelitt så det var nok til en A-cup, men jeg ser helt klart problemet med det. Det er enkelt for deg som er så høy på deg selv å si at man bare ikke skal tenke på det. Samtidig hadde du nok vært fremst i køen om å spør om silikon fra NAV om du ikke hadde hatt bloggen som er din eneste inntektskilde.
      Nå er jeg forsåvidt litt delt når det kommer til om staten skal dekke brysterhabilitering eller ikke. Jeg skal ihvertfall betale for mitt eget silikon nå før sommeren da jeg ikke føler dette er en oppgave staten burde støtte meg i siden jeg klarer meg greit i samfunnet uten. Men til de som ikke gjør det, de som detter helt ut av arbeidslivet pga. komplekser etter en graviditet, de burde for all del få den hjelpen de trenger for å komme ut igjen.

    70. Silje: Hvis du detter ut v arbeidslivet pga for små pupper, vil jeg anbefale deg å oppsøke en psykolog istedenfor en plastisk kirurg. Da er det tydelig noe galt i hodet til den personen. Vil heller betale skatt og vite at det går til noe fornuftig som å hjelpe folk som faktisk trenger det, og ikke plastisk kirurgi til usikre fjortiser.

    71. Jeg blir helt kokt av å høre om hva folk klager på når det gjelder NAV! Noen får i både pose og sekk… herregud! Få pupper av nav? hahaha… like dumt som å kreve å få dekka slankeoperasjon fra staten..

    72. Nav er ikke så bra som det burde være, og siden jeg ble kronisk syk som 13 åring har jeg ikke fått betalt mye skatt, men jeg skatter av nav pengene jeg får, og prøver å skaffe en jobb selv om det er vanskelig når du mangler energi, siden jeg lever på nav har de utrolig lange ventetider, måtte vente 3 mnd ekstra fordi de hadde glemt søknaden min, men fikk jo tilbakebetalt og spart de pengene jeg måtte vente på, så der var ikke så ille. Så lenge du har god nok grunn skal de nok dekke det du har krav på, bare du er tålmodig nok 🙂 jeg er utrolig glad for nav selv om det ikke er perfekt, som kronisk syk har du ikke så mye annet valg 🙂

    73. Ja Rannveig betalte sin egen silikon med overgangsstønaden ho fikk fra NAV..Sjelden jeg gidder å kommentere noe på den bloggen din,men det er et par ting som blir for dumt..du snakker om snyltere??den største snylteren er vel deg,du sitter klistret til dataskjermen mens du hover inn penger og gaver fra sponsorer og gudene vet hvor du får pengene fra..men det er hvertfall ikke fra en ARBEIDSGIVER !!Og vi skjønner jo alle at du skriver provoserende innlegg fordi du skal få flere lesere og dermed mer penger sånn at du kan leve lenger på bloggen dvs du slipper å jobbe !

    74. Hva om Rannveig hadde vært ut i arbeid og spart opp til silikon med penger fra arbeidsgiver? Da bruker hun jo kommunens sine penger da? Akkurat det samme som å spare fra overgangsstønaden. Om jeg vil ha silikon, kan jeg finne på å spare fra foreldrestipendet mitt jeg da- da er det staten som betaler puppene mine.
      Vi bor i en velferdsstat og er vant til å få i pose og sekk, når vi ikke får- blir det galt, for det kan aldri bli nok. Er helt enig med Rannveig! STÅ`PÅ

    75. Hehehe må bare le av hele greiene her jeg altså. Jeg skal være så ærlig å innrømme at jeg aldri har lest bloggen din, Rannveig. Men jeg har kommet over innlegg tidligere som jeg har kjent har provosert meg litt, og nettopp derfor har jeg styrt unna. Men nå kom jeg over dette da…
      Og jeg er faktisk litt enig med deg! Men tror kanskje mange har mistolket deg litt.. Hvis jeg har forstått deg riktig, og det tror jeg at jeg har i motsetning til mange andre her, så er jeg veldig enig. Det er mange som går på nav rett og slett fordi de ikke gidder å jobbe, og tjener mer enn meg som faktisk jobber, og DET er provoserende! Og hvis disse “snylterne” som du kaller dem da sitter på facebook og klager.. Ja da hadde det nok klikka litt for meg også!!
      Men de som virkelig trenger hjelpen, det er jo en helt annen sak. Det er ikke de det er snakk om her (tror jeg).
      Og til alle dere som ber Rannveig få seg en jobb osv.. Blogging er en jobb! Man tjener penger som man skatter av. Blogging er like mye en jobb som å sitte på et kontor dag ut og dag inn, sånn som jeg gjør. For å få en bra blogg med mange lesere, så kreves det mer arbeid enn man skulle tro! Og mange lesere må man ha for å tjene noe som helst! Så hvorfor kan ikke DERE holde munn om ting dere tydeligvis ikke vet noe om? 🙂

    76. Jeg driter fullstendig i hva folk på NAV bruker pengene sine på..Det som irriterer meg ved denne bloggen er at Rannveig henger ut folk når hun har gjort akkurat det samme selv..Som Ida i charterfeber sa : ta deg en titt i speilet før du kritiserer andre Rannveig..Nav snylter : ho har gått på NAV selv og rundt samme tidspunkt kjøpt seg pupper..Ho slår hardt ned på abort : men skrev selv for ikke lenge siden at hun har vurdert abort..Så skriver hun : jeg har viktigere ting å tenke på enn lavkaro og sånt tull..haha !!! Greit du er heldig med forbrenningen-noe ikke alle er!Men så mye magebilder du legger ut,extension,pupper..så er vel du den mest utseendefikserte her !! Det blir bare for dumt å leke så mye bedre enn andre til enhver tid…

    77. Morsomt at du hver dag nå har lagt ut link på facebooken din til dette innlegget, er tydelig at du vil ha mest oppmerksomhet rundt det for å tjene penger, stakkars, stakkars deg!

    78. Er du MISUNNELIG du da, rannveig? Som måtte SPARE av nav-pengene du snyltet til deg for å få kjøpt deg pupper?
      TENK at noen får dekket noe du måtte spare til! Stakkars deg!
      Prøv hvertfall å ta en titt inni deg selv, kjære deg.

    79. Buying Discount Secure Ordering Acticin Pills Store Viagra Schweiz Kaufen Active Ingredient Propecia buy viagra Kamagra Without Prescription Difference Between Amoxixillin And Keflex Compra Levitra Bayer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg