Hvorfor jeg er livredd for å være alene!

Hei kjære lesere

Må først og fremst beklage for null blogging fra meg. Helgen gikk ikke helt som vi hadde planlagt! Ble rammet av omgangssyken i går, så har brukt hvert ledige øyeblikk snuppa har sovet, til å slappe av selv, noe som jo er helt rett når man er syk. Var helt sinnsykt kvalm i går, men er heldigvis litt bedre i dag. Har klart å stappe i meg fantastiske to brødskiver i løpet av hele helgen. Hurra! Desverre ikke mye som holder seg nede… 

Har levd på isbiter og boble-sjokolade + 2 brødskiver denne helgen! Det holder seg i alle fall nede. 

Heldigvis har ungene en snill bestemor, så Nathaniel dro på overnatting til henne i går, og kom hjem for ikke så lenge siden. Han hadde kost seg masse der og var som en solstråle når han kom hjem og hadde masse og fortelle meg! Haha <3 Nå ligger de begge å sover luren sin, og våkner nok om ikke så veldig lenge tenker jeg. Grunnen til at N dro til bestemoren sin er at Willem er bortreist i Tyskland med jobben i helgen, noe jeg ikke har hatt veldig lyst til å rope ut om til hele verden, med tanke på en opplevelse jeg hadde for ca nøyaktig ett år siden. Har skrevet litt om denne opplevelsen på bloggen tidligere, men for dere som ikke vet så tenkte jeg å fortelle litt om det nå…

Ei venninne ( les. veldig nær venninne, “bestevenninne“) bestemte seg for å sende to tunge og voldelige rusmisbrukere på døren min helt ut av det blå, vel vitende om at jeg var gravid på den tiden. De to mennene, rusmisbrukerne, tok meg ned i bakken og prøvde å stjele ting inne i leiligheten min, bla. annet pc og kamera (de fikk med seg kameraet mitt) . Nathaniel var heldigvis hos mamma på det tidspunktet(noe denne venninnen ikke visste noe om, var helt tilfeldig at han ikke var tilstede, og takk gud for at han ikke var det!!) Jeg pratet med mamma på telefon i det jeg åpnet døren for de midt på lyse dagen og de brøyt seg forbi meg og tok seg inn i leiligheten min. Mamma hørte meg jo hyle og gråte hysterisk og jeg hylte til henne gjentatte ganger at hun måtte ringe politiet, og hun ringte såklart politiet med en gang, som dukket opp rett etter gutta hadde forlatt min leilighet og kjørt avgårde i en fart. Politiet fikk jo omtrent ingen ting ut av meg da, jeg var i sjokk og det eneste som kom ut av meg var hikst og gråt. 

Denne opplevelsen har satt dype spor i meg og gjør meg den dag i dag livredd for å være alene! Jeg har døren låst til envher tid, også midt på lyse dagen selv om vi er hjemme, og åpner ikke for noen før jeg vet hvem det er. Jeg unner virkelig ingen en sånn opplevelse! 

Nå skal jeg avslutte dette innlegget her, og så skal jeg starte på middagen om noen få strakser! Må jo ha middag selv om tanken på det meste av mat får meg til å brekke meg. Nathaniel er jo frisk og skal ha middag, han! 

Blogges senere 

37 kommentarer
    1. Omgangssyke og Boblesjokolade med karamell? Kan ikke ha vært så veldig kvalm da. Noe må en jo finne på slik at noen skal synes synd på deg….

    2. God bedring da.
      Jeg lurer på en ting. Hvorfor blogger du nesten bare om datra di? Og når du først legger ut bilder av sønnen din, så er det enten av ryggen hans, eller så har du retusjert ansiktet hans. Ikke at jeg har noe med det å gjøre eller noe, jeg bare lurer.

    3. ja har du ikke hørt marita sitt siste stønt i alta?! annmeldte en mann ho va døds fårelska i får voldtekt sia han ikke ville ha ho!! slo blåveis på seg selv tillome… haha huff

    4. Æsj, omgangssyken er grusomt! Jeg hadde det i 2 hele uker! OG er enda litt dåårlig i magen, 3 uker etter.. Fikk ikke i meg en dritt omtrent og bare lå der og trodde jeg skulle daue 😛
      GOD BEDRING 🙂

    5. Ville ikke ha tatt hjem han allerede, du er fortsatt smittsom!
      Hvis du ønsker å ikke smitte han, så hadde jeg hatt han en dag til borte 😮

    6. Anonym om å spise sjokolade når man er kvalm: Når jeg hadde omgangssyke, fikk jeg bare i meg varm apelsinjus. Å herre, noe som ikke er noe godt til vanlig! Helt individuelt hva man orker, og forskjellig fra gang til gang. Man må bare finne noe med litt næring i som man greier å holde nede. Et annet eksempel er lakris når jeg er bilsyk, alle sier at jeg ikke skal spise det for da blir det verre. Men neida, det funker fett!

    7. Vil bare nevne at omgangssyken er like smittsom før den bryter ut som under, så hvis nathaniel får det så har han sannsynligvis blitt smittet selv før rannveig fikk det 🙂 god bedring snuppa ❤️

    8. Å herregud for en forferdelig opplevelse 🙁
      Da skjønner jeg utrolig godt at du er redd Rannveig 🙁
      Men det er godt at du har døren låst hele tiden og ikke åpner før du sikkert vet hvem som er utenfor 🙂
      Jeg håper at du klarer å roe deg litt selv om du er alene 🙂
      Prøv og tenk på noe koselig, ha på tv-en og bare kos deg masse med ungene og lag middag, så håper jeg du ikke tenker så mye på det 🙂
      Men skjønner godt at det der var sikkelig ekkelt 🙂
      Du er tøff som deler denne historien med andre og ikke minst bloggen din 🙂

    9. Omgangsyken er faktisk i sin mest kritiske smitteperiode FØR den bryter ut. Så om han skulle bli smitta, så er han det nok allerede. Kan godt være han som smitta rannveig, det er bare ikke brutt ut på han enda. Å rannveig, du er jo alene vær dag hele dagen til vanlig ? Er det bare litt ekstra skummelt å du må syte litt da kjærsten din er på tur uten deg kanskje? Til info, jeg låser døra vær gang jeg kommer hjem, den er låst til enhver tid av både meg, mannen og barna. Å vi bor i en liten knøttby med 20 000 innbyggere. Et ikke unormalt det alså 🙂

    10. Må passe på å fortelle om den historien igen for at folk ska synes extra synd på deg enda en gang..drama kjerring 😛

    11. Omgangsyke er det verste som er,glad jeg har det sjelden.
      Uff for ei vennine ;( skjønner veldig godt at du ikke vil være alene da,liker heller ikke pg være alene hjemme,men har ikke opplevd noe slik da,heldigvis, og utrolig bra N ikke var hjemme da

    12. Den historien er vond å lese, selv om jeg har lest den før ! :/
      Flott bilde, Rannveig. 🙂 …du har smilt mye i det siste. 😉 Veldig bra. 🙂
      Mvh, Per.

    13. Ja, DEN Per. Den første. Den originale. Præhæhæhæ!!!
      (Denne er til liksomPerene ; p)
      (Dritings much, Per? Oh, yes.) 🙂

    14. Lurt å ha døren låst uansett om man har opplevd slikt eller ikke. Alltid gjort det. Men du er jo fra et lite sted, kanskje ikke så uvanlig å ha dørene åpne der ?

    15. Hvorfor gjorde venninnen din noe som det mot deg? Og når du var gravid og hadde barn da! Herregud! Blir redd selv også av den opplevelsen du hat hatt. Må være en forferdelig følelse. Håper du klarer å roe deg ned litt med det å være alene. Men skjønner at det er vanskelig. Har heller aldri likt å være alene hjemme, for det er så mye forferdelig folk kan finne på å gjøre. Husk å låse døren, og pass på hvem som finner ut hvor du bor, og hvem som banker på døra!

    16. Jeg kan komme hjem til deg og være bodyguarden din Bottolf!! Har ikke akkurat muskler overhodet siden jeg bare er en unge, men jeg duger for det!

    17. Hei jeg er selv rusmisbrukere med alkohol men jeg holder meg for meg selv og plager ikke andre! Håper jeg kan komme fra dette helvete og få meg et bedre liv!!!! Uansett du er vakker og god!!!

    18. Wow, Kan ikke tro at jeg har fulgt bloggen din allerede i ett år! husker da du skrev om denne hendelsen. Husker jeg riktig gjorde hun dette for at du tok tilbake noe som var ditt, men som hun hadde lånt og innbilt seg det var hennes og dermed gjor dette mot deg (?). Utrolig grusomt. :/

    19. Jeg husker det innlegget, fikk så vondt inni meg når jeg leste det. Gud tro hvordan det hadde vært om N hadde vært hjemme da… Skjønner at du vil sende han bort til tryggere sted når du er alene. Går det bra med deg? 🙂 Jeg låser døren ALLTID, slev om ingen kommer seg inn hit, bortsett fra styret (eier leilighet). Har sånn glassdører som er låst som ingen andre enn oss som kan ringe på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg