“Gamle” trestiger i stua.. vakkert ?

Nå skal jeg skrive om noe jeg har lurt på en god stund nå! Ettersom jeg ser det bare blir mer og mer populært, føler jeg det er på høy tid å ta det opp. Hva i alle dager skjer med en stige.. eh… midt i stua? En såkalt “pyntestige” ?

Altså, for all del. Ideen er sykt kul for den første, andre og tredje personen som valgte å være så kreative å bruke en stige, av alle ting, som dekor i stua si. Da det fortsatt var noe litt utenom det vanlige. Men når hele horden av mammabloggere, alle andre bloggere, og andre etterdiltere generelt, velger å putte en trestige i stua si og kalle det interiør, er det kun kjedelig og etterdiltete. Et alternativt ord til etterdilter er jo såklart sau. Sauer følger går også i flokker og gjør som alle andre gjør.

Ideen er egentlig kul i seg selv! Men hvorfor skal plutselig hele verden ha en “pyntestige” i stua si? Ikke er det spesielt vakkert, og især ikke funksjonelt, snarere tvert i mot. Synes hele greia egentlig blir litt tragikomisk… haha. 


For deg som nå lurer! Slik ser en pyntestige ut. Og jo mer den bærer faktor av å ha blitt hentet rett fra loftet til tippoldemor, jo bedre! 

 

Jeg må bare spørre alle dere mennesker der ute som har valgt å plassere en slik i stua. Synes dere det er vakkert, evt. hvorfor har dere den der? Kun nyskjerrig! 

73 kommentarer
    1. Det er vel litt sånn i samme sjanger som sånne som vil ha bokstaver til pynt og tekster som veggdekor. Noen begynte med det og resten fulgte etter som sauer. Du har sikkert ikke noe av det?

    2. Det er IN! Sånn som pynteputer med stjerner,pledd med stjerner,lysekroner,hvitmalte bokstaver med home og love:)Det er moderne og alldeles upersonlig.
      Hver sin smak sier jeg:)

    3. Å dette kommer fra ei som for ikke så lenge siden skulle pusse opp noen paller for å lage sofa eller noe i den duren. Du var ikke nr 1, 2 , 3 eller for den saks skyld nr 1000 som lagde det heller. Men for min del spiller det ikke noen rolle hvilket nr du er som lAger eller kjøper ting så lenge man liker det selv og er fornøyd.

    4. Jeg for min del sjønner ikke greia med de der cotton balls… De stigene kan jo være praktisk å ha på bad/soverom for å henge klær og slikt over. Men å putte i stua for å samle masse nips på den, det ser jeg ikke poenget med :p

    5. Handler vel om smak å behag. Man følger ikke nødvendigvis strømmen og er en sau fordi man lar seg inspirerer. Mitt hjem består av mye inspirasjon hentet fra andre interiørbloggere, og jeg er utrolig glad for at de finnes slik at man kan la seg inspirere 🙂

    6. hahahahahahaha for du har liksom ikke slike skilt som “love”, “welcome” osv. Det er SÅ HARRY og etterdilting! Alle har slike skilt og det begynner å bli gammelt. Så at DU sier at andre dilter etter fordi de kjøper seg en stige er bullshit. Se på deg selv først, slutt med diltingen av harrystil og få litt inspirasjon fra disse bloggene du klager på.

    7. Stige eller ikke, tror ikke du skal snakke om hva som er stil eller ikke, eller hva som er stygt eller ikke…..Du har ihvertfall IKKE stil, og da mener jeg høyest av alt…deg selv, thats for sure 😉

    8. Jeg har en hjemme i stua mi, men det er fordi jeg så den i butikken å syns den var så fin. Og trengte det siste lille ekstra for å få fylt ut den ene veggen så den passa perfekt inn! Jeg har hengt saueskinn på den, den er litt slitt og hvit Syns det er stilig, har faktisk ikke sett noen jeg kjenner har det bortsett fra ei som ble inspirert av meg og lagde seg en slik selv. Hver sin smak;)

    9. Jah, du som alltid har det siste innen vogner, saueskinn, stjerner, skilt, til og med vipper og Restylane. Detta var rette ræva som feis du, hahaha. Det er jo du som følger etter alle andre

    10. Det følger vel med en spesiell type stil, jeg personlig synes jo dette er veldig fint da 😀 Men har ikke en selv fordi jeg har alt mulig annet rart i min stue så dermed ikke plass til en stige itillegg. Hadde nok kanskje villet hatt min på badet til å henge håndklær på f.eks. Vi er jo forskjellige og liker forskjellig saker og ting! Ha en fin kveld!

    11. Skal du provosere fram antall svar for å klatre på blogglista igjen nå? Svinger ganske dårlig om dagene, så inttekten er vel deretter…..
      Når en viser fram “nysofa” som er så krøllete og slitt f.eks, så kan en vel bare holde kjeft om smak og sånn. Jeg hadde akkurat sånn sofa, og den så ihvertfall ikke slik ut som ny, kanskje du har kjøpt min brukte….. 😉
      Og så original pynt med de bokstavgreiene som absolutt alle har hatt nå en evighet…… -70% på Nille og denslags!

    12. Du har hørt om smak og behag? Om noen “følger strømmen” ,hva bryr det deg?
      Ingen har vel pålagt deg å ha en slik stige i stua di? Neivel,lev med det.

    13. Du skal faen ikke snakke om stil, både du å hjemmet ditt ser helt rasert ut! jævla drittkjerring som tror du er noe..du burde skjems

    14. Da må vi spørre deg,: synes du det virkelig er fint m pilligputer i stygt trekk og en utrolig billig sofakrok? Æsj , for ikke å snakke om sofaen

    15. Enig rannveig. Praktisk er den ikke. Eller på badet kanskje. Alle har også de her love og home bokstavan. De er jo sååååå ut

    16. HER var det mange suppehuer over..herregud……
      Hun spurte et spørsmål..
      et lite helt normalt spørsmål om en dagligdags ting.
      Stiger på stua er UNYTTIG!
      Eneste de duger til, er på badet som håndkleholder.
      Tror jaggu flere av dere damer over her har PMS, for fy faen så mange sure megger på en gang skal man leite sjelden etter!!
      Stå på Rannveig.. Kul du, DIN blogg, dine spørsmål 🙂
      Hilsen Marianne

    17. Jeg har en som jeg har hengt pleddene mine over stående i stuen langs en vegg som ser ufattelig tom ut uten noe der, samtidig som jeg ikke kan tenke meg til hva annet som kan passe til å stå der uten å dekke for dører 🙂 Hadde på badet tidligere for å henge brukte handduker på til tørk (veldig greit!), men nå står det et stellebord der 🙂
      ♥ Lizbethosnes.com

    18. Hvorfor i svarte blogger du??? da er jo du også en såkalt etterdilter..eller sau som var ett annet ord du brukte, jævla domme blondie!!:)

    19. Marianne: Det er jo DIN mening. Fordi du mener at en stige ikke passer andre steder enn på badet SÅ BETYR DA IKKE DET AT DET ER RIKTIG!!! Må jo være en grunn til at så mange har en slik i stua?

    20. Du sier den ikke er funksjonell. Jeg vil nå si at en stige er veldig funksjonell. Mange som har det til å henge pledd på. Jeg skal snart få laget meg en sånn stige, fordi det fyller dødplass, er fint og praktisk.

    21. trenger ikke å ha mensen for å si sin meining sist jeg sjekket?!:) hun skriver jo selv om såkalte etterdiltere ( sauer som gjør som alle andre) hun gjør jo det samme selv..så bare tåpelig sånn hun sier det å da må hun tåle å få svar tilbake..

    22. Folk har vel slik dilldall i stua fordi de liker det da vel.
      Men hun må jo få stille det spørsmålet?
      Kanskje hun plutselig synes det er en god ide fordi noen har en praktfull ide på hvordan den kan nyttes best mulig??
      Er det noe å hisse seg så jævla opp etter da??

    23. Unnskyld meg!! Men kor gamle e dåke?? Eg skjønner utrulig godt at folk sliter i denna verden. Å tar live av seg, pga nettmobing!! Da e jo akkurat sånne som dåke så e probleme her i denna verden.. Kan dåke aldri sei 1 Jævla posetift ord om noen?? Koffor gå inn på ein blogg, for å rakka ned på ein person?? Føler du deg då så mye bedre? :/ fy faen altså… Skjerp dåke voksne folk..
      Å Rannveig stå PÅ :)<3

    24. Altså, folk har rett til sine egene meninger uten at de skal bli kritisert for det. Du har din mening om at det ikke er fint, og det er greit, men andre syns det er veldig vint. Jeg syns det er fin selv, jeg skal ha en slik på badet når vi har pussa opp.
      Nå tror jeg du begynner å få lite å skrive om igjen, Rannveig.

    25. Kan jo være veldig praktisk da, og hvis man har en litt gjennomført stil i huset sitt så synes jeg det er utrolig kult. Å ha den i stua til å henge litt blader på osv. Men selvfølgelig, det kan du umulig vite noe om, for du synes jo alt mulig interiør i rosa er fint, eller ting sm glitrer – og det er vel kanskje enda mer sau (en sau som henger etter med 10 år?) Eller som forøvrig ikke har så veldig mye anna stilig i leiligheta si…

    26. Du er bra misunnelig på andre bloggere som har stil… der du flommer over av bokstaver og enkeltord i tre..hahahaha

    27. uff… Når man bruker ordet “faktor” er dette ment som en “medvirkning til” .. Bærer faktor av er en setning som ikke gir mening. Bærer preg av, ser ut til, ser ut som, virker til osv.. er ordene du leter etter.

    28. Hahaha kunne ikke vært mer enig, så det hos ei venninne med sånn lyslenke på… Skjønte ikke bæret, noe då gyselig! Lol!
      Stå på Rannveig, slike innlegg er morsomme! 👍

    29. Jeg synes det er skikkelig stygt og oser elendig smak! Ville ikke hatt en sånn i huset mitt om jeg så hadde fått betalt for det! På lik linje med teite veggord og dustete bokstaver ala “LOVE” “HOME”?.

    30. Det samme kan jo folk si om deg, som av ALLE navn, velger norges mest populære jentenavn til dattera de. Det er jo tidenes etterdilter, og et navn kan ikke byttes ut like fort som en stige eller andre interiørdetaljer kan. Hyklerisk much? Jeg tipper du kalte datteren din Emma fordi du synes det var FINT og du dreit i at hver 5. jente heter det nå til dags.. På samme måte som at de med pyntestige i stua velger det fordi de synes det er FINT og driter i om de blir kallt “sau” av en som deg.

    31. Liker stiger….. Jeg bruker min til å klatre på når jeg maler eller skal få tak i noe som er høyt oppe..
      Hoi !!

    32. Jeg syns du er tøff!
      Og du er den første jeg har sett som har strømpebuksa / strømpene bak frem…. Aldri sett noen ha den pyntesømmen foran på benet…(på header bildet)
      Det var ganske kult når jeg så det……
      Lykke til og stå på videre !

    33. Bottolf, jeg er helt enig med deg. Riktig nok er jeg mann så jeg har ikke greie på interiør, men siden du er så deilig så holder jeg med deg.
      Hold kjeft dere bitterfitter, slutt å strø om dere med kloakk. Dere er bare misunnelig på Rannveig.
      Mvh, Per

    34. Et alternativt ord til etterdilter er jo såklart sau. Sauer følger går også i flokker og gjør som alle andre gjør……
      Fake blond, fake pupper, fake øyenvipper, fake personalitet, popper barn ut som accessories.. vell du er nok ikke den første som gjør det.

    35. Nå skal jeg skrive om noe jeg har lurt på en god stund nå! Ettersom jeg ser det bare blir mer og mer populært, føler jeg det er på høy tid å ta det opp. Hva i alle dager skjer med plastikk og fake beauty.. eh… midt i trynet og i puppene? En såkalt “plasticjob” ?
      Altså, for all del. Ideen er sykt spennende for den første, andre og tredje personen som valgte å være så dumme å bruke plastikk, av alle ting, som dekor på kroppen sin. Da det fortsatt var noe litt utenom det vanlige. Men når hele horden av mammabloggere, alle andre bloggere, og andre etterdiltere generelt, velger å putte plastikk og andre kjemikalier i kroppen sin og kalle det “jeg vil se naturlig ut”, er det kun kjedelig og etterdiltete. Et alternativt ord til etterdilter er jo såklart sau. Sauer følger går også i flokker og gjør som alle andre gjør.
      Ideen er egentlig idiotisk i seg selv. Ikke er det spesielt vakkert, og især ikke funksjonelt, snarere tvert i mot. Synes hele greia egentlig blir litt tragikomisk… haha.

    36. Det sykeste er når folk skal selge disse “pinnestigene”..
      Sist jeg så en til salgs var den priset til 1200kr(!!!!) 😮
      Hvem i all verden er villig til å betale 1200kr for pinner?
      Om man absolutt må ha en pinnestige i stua så er det faktisk heeelt gratis å hente pinner i skogen;) Men for all del – hver sin smak og hvert sitt budsjett 😉 Haha!;)

    37. Per, 23:54 er selvfølgelig en fake ! Skriver som meg, bruker ord jeg har brukt osv. Begynner å bli rimelig slitsomt. Men klart…det var jo dumt av meg å komme inn her igjen. ; p
      Rannveig : Håper alt er fint med deg og dine. 🙂
      Mvh, Per den Ekte.
      Hehe 😉

    38. Trestiger i stua kan vel være vakkert. Selv har jeg ikke vurdert et slikt møbel, men ser det praktiske i å ha noe å henge pledd på.
      Jeg vet ikke om noen som har en slik stige i stua så kanskje jeg skal være den første i min omgangskrets?
      Stilen med bokstaver og veggord liker jeg ikke, så det blir ikke i min stue.

    39. Alle har rett til sin mening, alle har forskjellig mening om stil og dekor.. men jeg syns det blir litt for dumt at du sier at en pynte stige ikke er funksjonelt..hvor og når har det stått at interiør må være funksjonelt! er det kriteriet ditt for og kjøpe interiør? at det må være funksjonelt? som interiørkonsulent så syns jeg det blir litt for dumt at du skal snakke om et tema som du ikke kjenner til.
      tipper du ikke har noen blomter i heimen? det er jo ikke funksjonelt..

    40. Herregud per… Nå får du gi deg.. Er mange i dette landet som heter per.
      Slutt å tro at du har enerett på et FUCKINGS navn!

    41. herregud jeg dauer! dere klikker for ingeting. hva med å la være å komentere hvis dette irriterer sååå mye? hun snakker om en stige folkens. hva er poenget med å bli såå forbanna av det?? ta dere en pære!

    42. Haha, verdens ende pga en stige. Æ dør. Vet ikke hva som er verst, at Rannveig lager et innlegg om det eller de som blir kjempe fornærmet pga en stige og går til angrep på Rannveig..

    43. 1 dum blondine tok silikon, 10 000 andre blondiner tok silikon.. Rannveig tok silikon.. Ikke fint, IKKE praktisk.. Og for ei etterdilting;) sau=D

    44. vanskelig å være førstemann te alt da 😛
      men jeg vil ikke ha noe ALLE andre har heller, vil ha det litt originalt 🙂

    45. Rannveig må da få mene at slike pyntestiger ikke er fint! Samme som at andre må få syns at det er fint 🙂

    46. Jeg har en på stua mi. Nå har jeg en veldig liten leilighet, så det er bare der den får plass. Har alle skjerfene mine der. Pluss at det henger et skilt øverst. Saueskinn fra gården jeg vokste opp på har jeg også, Pluss puter med dyreprint. Så jeg er nok en av de sauene du kaller det 🙂

    47. “Bææ…” Det var da fælt så mye du hadde imot både stiger og etterdiltere? Jeg personlig syns stilen er fin så lenge den blir gjennomført 🙂 Men syns ikke du skal henge deg så veldig opp i hva alle andre gjør. Tenk heller på deg selv først 😉

    48. Jente 15 år : les det jeg skrev en gang til ! Det er når noen skriver som meg, og bevisst bruker ord og setninger fra mine tidligere kommentarer at det blir for dumt. Og i tillegg “heter” Per. Forventer ikke at du skal skjønne hva jeg mener når du ikke engang faktisk leser&fatter det jeg skriver. ; p
      Muvh, Per. ; p

    49. Jeg har pyntestige på soverommet , men den har jeg hatt i tre år , altså før det ble så trendy. Henger klær på den ..

    50. Folk treng vel noe ekstra å tørke støv av…. Nips finnes ikkje i vårt hus og kommet heller aldri inn hit. Forstår folk kan være uenige men trodde voksne folk klarte la være å mobbe…. Ser det no at karma bit folk i reva… Gled dere til barna deres vokser opp det er de som blir bitt….og ja snakker av erfaring.

    51. Du kaster sten i glasshus. Du er en sau du også, som bruker perleøredobber og har langt lyst hår, setter det på spissen nå.. Men det blir tragi komisk å lage ett innlegg om en stige..

    52. Fra min side så synes jeg at stigene er helt harry.
      Greit at det er inn, men hva er det så fint med dette??
      Fra min side kommer jeg aldri her i verden til å kjøpe meg så kalte “interiør stige”, det er jo helt harry. Haha…
      Men, folk skal jo få lov til å være harry;-)

    53. Jeg har en brun stige i stua mi med cotton balls som lyser. Jeg har litt home and cottage stil hjemme med kun jord farger! Jeg syns det er kjempe stilig i og med at stua ellers er ganske stilrent! Jeg er stolt av stua mi og e håper at stigene har kommet for å bli! Den sofaen din så helt forferdelig ut btw!

    54. Alle har hver sin smak. Og mange har ganske lik smak:) sånn er det bare. Og om jeg synes stige og cottonballs er kult så kjøper jeg meg det om alle andre har det eller ikke. Den der “hu har herma etter meg” greia ble vi vel ferdig med på barneskolen eller hva?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg