Feige undermennesker!

Nå er det en stund siden dere har hørt fra meg, nærmere bestemt et par dager! Har med viten og vilje droppet å åpne bloggen på kveldene etter ungene har lagt seg. Rett og slett fordi jeg ikke har hatt hverken behov eller lyst til det. Selv den tøffeste jenta trenger en pause fra drama og drittslenging en gang iblandt.. For, det er klart… det ER ikke alle kommentarer som preller av. Det er KLART at det går inn på meg når noen slenger dritt om barna mine! Mine små, uskyldige vakre barn som ikke har gjort noe som helst for å fortjene det! 

Jeg kjenner jeg blir sint. Ja, først og fremst ufattelig sint! Sint fordi mine barn er nødt til å vokse opp i et samfunn med sånne idioter av noen undermennesker gående rundt omkring. Men jeg blir også frustrert. Jeg blir oppriktig lei meg. Jeg blir sjokkert. Og jeg blir oppgitt. Oppgitt fordi jeg rett og slett ikke vet hva jeg skal gjøre når jeg får slike stygge kommentarer. Jeg elsker mine barn av hele mitt hjerte, og jeg vet at de er akkurat så fullkomment perfekt som det går an å bli! De er i mine øyne de vakreste englene som finnes!

Hvilke mennesker er det egentlig som har samvittighet til å gjøre og si noe slikt? En ting skal være sikkert. Mennesker som velger å rakke ned på små, uskyldige barn, har hodet og hjertet plassert langt oppi rævva. Det er feige mennesker som aldri i livet hadde turt å stå fram med sitt sanne jeg og sagt akkurat det samme! For egentlig er det ikke barna mine de har noe i mot. Det er meg. Likevel velger enkelte mennesker å la det gå utover små uskyldige barn, nettop fordi de vet at det er der det treffer, og ikke på hvor stygt håret mitt er.

Men hva er det egentlig som gjør at mennesker har et behov for å slenge dritt om barn, som ikke har evnen til å beskytte seg selv? Personlig tror jeg mennesker som tar slike valg, først og fremst sliter noe sinnsykt med seg selv og ikke har det bra inne i hodet sitt. De har behov for akutt psykisk hjelp, evt. innleggelse på en eller annen anstalt. De burde fått stengt internett tilgangen sin og generelt blitt fullstendig beskyttet mot seg selv. 

Enhver mamma hadde blitt hjerteknust av å høre slikt vås om sine egne barn!

Det er mange som har klaget over at kommentarer, som i utgangspunktet kun var positive, blir tatt opp av spamfilteret og slettet automatisk. Vel, her har dere svaret! Jeg har sett meg lei av idioter som går løs på barna mine, og har valgt å legge begge navnene til ungene inn i spamfilteret, i tilegg til mange andre ord som blir brukt i både positive, men for det meste negative kommentarer. Av den enkle grunn at jeg overhodet ikke ønsker negativ oppmerksomhet rettet mot dem! Jeg kommer til å gjøre mitt ytterste for at det IKKE skal skje. Verden er en utrolig slem plass, og det er min plikt som mamma å beskytte de, når andre idioter ikke evner å beskytte seg mot seg selv en gang. 

 

Del gjerne videre dette innlegget!

81 kommentarer
    1. Wow, dette tror jeg er det mest fornuftige innlegget du noen gang har skrevet!
      Mennesker som går løs på dyr og barn, både verbalt og fysisk, burde bli fengslet! Stakkars små 🙁

    2. Jeg synes du burde lagt ned bloggen-for barnas skyld. Slik kan du skåne dem for omverden. Enkelt og greit. Og tenk over hva du gjør og har gjort.
      Ønsker dere en riktig god søndag 🙂

    3. Uff, så trist :-/ men jeg synes du skal tenke på barna dine, og kanskje legge ned bloggen når det blir slik ?

    4. Kanskje det er de som ikke har barn sjøl, eller som ikke kan få barn, som har så liten empati for andre sine barn. De klarer ikke glede seg over andre sin morslykke… Kanskje like greit at slike mennesker ikke får egne barn… Ikke noe galt med dine småttinger…skjønne begge to <3

    5. Hadde du vært litt mindre egoistisk og tenkt litt lengre enn brystvortene dine, så hadde du slutta og blogge. Men det kan du jo ikke, for hvor skal du blottlegge deg selv da? Og hvor skal du få penger fra? Du komme jo aldri i livet til å få deg en normal jobb.

    6. Et veldig bra innlegg! Helt enig med deg! Det skremmer meg at min sønn må vokse opp blandt hodeløse mennesker med null empati!

    7. Maria: frekkere enn deg går det faen ikke Ann å bli! Rannveig kan få en perfekt jobb! Og hun er en fantastisk person! I motsetning til DEG!

    8. Trøst deg med en ting Rannveig, folk som gjemmer seg bak et tastatur og slenger dritt hadde ALDRI turt å si det samme face to face. Og det er DE som har et problem, ikke DU. Du har to skjønne unger, og hva andre sier er helt uvensentlig. Fornuftig med en bloggpause, det gjorde nok godt. Ha en fin søndag. 🙂

    9. Hei Rannveig.
      Jeg har aldri kommentert bloggen din, men er fast leser. Jeg har selv et barn og forstår deg kjempegodt! Syns det er helt tragisk at noen gjør slikt:/ .. Men om jeg skal gi deg et tips, er det enten at du bør legge ned bloggen eller evt. gjøre det sånn at du må godkjenne alle kommentarer. For folk går jo fortsatt inn på bloggen din, men da får dem ikke spyttet ut all dritten de har mot deg og dine nærmeste. Såklart tar du det til deg, enda du vet det bare er noen feige, usympatiske drittmennesker med null liv. Men for at du skal ha det bedre med deg selv og din hverdag, bør du kanskje gjøre det, slik at de ikke for spredt rundt dritten sin.
      Ellers syns jeg du skal stå på! Både du og dine barn er vakre, og det er det ingen som kan si noe på.
      Stor klem

    10. jeg aldri lagt inn en kommentar her men nå klarer jeg ikke la være!! Har den siste tiden vært veldig sjokkert over kommentarene som du får. Det har gått over til å bli en mobbe blogg, der unge mennenesker slenger ut dritt uten noe som helst filter. Håper mine unger aldri blir slik!! SKAM dere! Godt å høre at du vil skjerme begge barna fra bloggen framover, syns du har holdt ut dritt slengingen lenge nok, det er grenser for hva et menneske skal tåle ! Når man begynner å angripe små barn for å såre mora ja da har man gått for langt! Lykke til videre Rannveitg og kos deg med de nydelige barna dine . 🙂 KLem

    11. Vil bare si at jeg syntes bloggen din er blitt dårlig.. Kjedelig rett og slett, men jeg tenker og så bra! Kanskje du begynner å bli voksen:)

    12. Uff, mennesker kan være så ondsinnede noen ganger! Jeg skjønner virkelig at du blir frustrert når folk kommenterer stygt om barna dine, at det går an! Du har uansett min dypeste medfølelse! Jeg synes nå ungene dine er fantastisk søte (som faktisk alle barn er, ingen kan si noe annet). Og uansett hvor mye dritt du måtte høre, så skal du vite at jeg tror du er en fantastisk god mor. Eller tror blir feil ord, VET er vel bedre. Det har jeg sett ved å følge bloggen din. Bare fortsett å stå på:D og så håper jeg at du og din lille nydelige familie har en strålende fastelavenssøndag:D

    13. Men kjære Rannveig, nå fikk jeg helt vondt av deg. Om du er ute etter å beskytte barna dine, hvorfor i alle dager eksponerer du de for så mange lesere? Det virker mot sin hensikt å legge ut bilder av barna på tvers av O-mag/nakenbilder og andre provoserende innlegg. Det er nok DU som må ta det første steget, nemlig la være å synliggjøre de på bloggen din.
      Skjønner du?

    14. Kanskje det er på tide og legge ned kommentarfeltet, eller slutte å blogge? Så barna dine søipper å lese dette når de blir store nok

    15. Det hjelper lite når jeg nå skriver IKKE BRY DEG om de menneskene. Jeg blir så oppgitt og lei meg av alle negative kommentarer du får. Men tenk på dette! Folk digger deg. Til og med mobberne gjør det. Du er på topplista ENDA og det er ikke fordi du er noe av det negative du leser. Folk digger deg, selv de som slenger dritt.

    16. Kjære Rannveig, har lest din blogg lenge, og mener det er synd og trist at så mange mennesker kan si så mye stygt om dine barn. MEN du provoserer mange, selv ler jeg av det. Jeg skjønner jo at mye er gjort av humor/provokasjon etc. Men dette gjør slik at mange mener mye stygt om deg, det er ikke mange kommentarer du tar til deg, men det med barna tar du deg nær av, noe som er forståelig. Ser at flere mener at skal legge ned bloggen, noe jeg kan forstå. For dine barns skyld. Denne bloggen for deg ikke til å framstå som den fantastiske personen du egnetlig er, men motsatt.
      Du må gjøre det du mener er best for deg og din familie, om du slutter mister Norge en flink mamma blogger. Men kanskje barna dine får en bedre fremtid? Bare en tanke 🙂
      Uansett lykke til 😀

    17. Grete von hippie: FY så jævlig sagt av deg! Så du mener altså at det er oss, barnløse, som mobber unger på nett…. Fordi vi er misunnelige på de som kan få barn…. Er du seriøs når du skriver det??? Du burde skamme deg! Du aner ikke hvordan det er å ikke få barn, regner med at du har barn og barnebarn og kanskje oldebarn… Uansett, de som ikke får barn har vært igjennom en stor sorg og mange prøvelser, så er det noen som har empati så er det folk som har gått igjennom noe som er SÅ vondt. Det skjer noe med en person som opplever noe så forferdelig. Du mener tydeligvis også at vi heller ikke fortjener barn…. Du er bare en stor skrulle du. En skulle tro at en gammel dame hadde litt vett i hodet, men det stemte altså ikke. Lær deg litt empati selv, det er aldri for sent. La meg legge til en ting til; Jeg er forskolelærer og jobber med barn hveeer eneste dag, så å komme å si til en som er barnløs at vi ikke klarer å forholde oss normalt til barn er FEIL, FEIL, FEIL! MÅTTE bare svare på den motbydelige kommentaren, kunne ikke dy meg.
      Rannveig: Det er så vondt å lese kommentarer rettet mot barn.. Det å mobbe uskyldige barn her i kommentarfeltet er helt sykt. Skjønner ikke at noen får seg til å gjøre noe slikt. Selv om gamla over her gir barnløse skylden for mobbingen, så er det løgn. De som har skylden, er folk med lav intelligens, dårlig selvfølelse og folk som er onde, rett og slett. Barna dine er så vakre og de ser så go’e ut 🙂 Du er heldig som har de. Barn er en velsignelse, og den største gaven man kan få. Og jeg unner deg det virkelig.

    18. Veldig bra innlegg 😀
      Du er så utrolig flink til å skrive og få frem meningen din 🙂
      Sterkt innlegg og jeg er enig med deg i at folk som slenger dritt har et stort problem…

    19. Forferdelig ay folk går løs på barna dine. Men om du gjør alt for å beskytte dem så burde du jo slutte å legge ut bilde av lille snuppa på lik linje som storebror. Håoer for all del dette ikke er får å hamstre lesere. Minner meg litt om mammatilmichelle sine innlegg da.hvorfor skal vi dele det videre ? 🙂

    20. Lurt med spamfilter! Gjerne også legg inn “drittkjerring” og “selvmord”, hvis du ikke allerede har gjort det. Det er IKKE noe artig å lese sånne kommentarer for oss lesere heller!
      Lykke til med skoleplass til høsten! Håper du en gang i framtida kan leve av noe annet enn denne bloggen og nakenbilder på internett!

    21. Bra innlegg Rannveig. Mange syke mennesker der ute, og når de skriver slikt om barn som de har gjort med dine,er helt forferdelig. De er vakre akkurat slik de er :). og samme med deg. Håper du ikke slutter og blogge fordi noen mennesker er teite i hode, Liker KJEMPE godt bloggen din.
      Ha en flott fastenlaven :). Her blir det nok boller etter hvert 🙂

    22. Når du blogger så ber du jo om det da! Jeg sier ikke at det er greit å angripe uskyldige barn, men det er jo egentlig din egen feil. En normal mor hadde skaffet seg en ordentlig jobb i stedet for å blogge.

    23. Jeg er helt enig i at det er lavmål å hånd barna dine. Eller barn generelt! Men, kjære deg. Du burde ha såpass med innsikt nå at du legger ned denne bloggen. Du har helt opplagt gått ut å dømt andre, snakket ned om mennesker og provosert med nakenbilder. Sånt går ikke upåaktet hen, da får du der det svir mest. Nettopp fordi du har truffet andre der det svir mest for dem. Give and Take. Synd at det går ut over barna dine men dette har du faktisk pådratt deg selv. Dessverre.
      Håper du kommer inn på skolen til høsten og kanskje får annet å tenke på enn fæle kommentarer.
      Lykke til!

    24. Vær stolt av barna dine , ikke la andre rakke ned på dem , stakkars uskyldige barn , hva har dem gjort galt , ingenting … Vær stolt av deg selv 😊 jeg har selv 1 datter på snart 6 år , men hun har nedsatt funksjonsevne og kan ikke gå på egenhånd og jeg får ofte høre at hun ikke er verdt det samme som andre barn , men jeg som mor er stolt og elsker henne over alt på denne jord 😊 stå på i fremtiden og masse lykke til 😊

    25. Det er super trist at noen faktisk snakker slik om barn!! Men syntes også det er trist at du har valgt å eksponere jenta de når du bevisst har valgt å provosere folk der ute med bloggen din!

    26. Uuuhhh… Buhu, stakkars rannveig! Kanskje du endelig har innsett hvor dypt ned du har gravd deg selv ned nå? Kos deg i gjørma vennen:)

    27. Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe hva det er som går av enkelte.. Dette er en av de veldig mange grunnene til at du aldri vil se min datter på bloggen min, jeg ville aldri i livet ha utsatt henne for det. Jeg håper du kan heve deg over det, slette unna absolutt alt som omhandler barna dine, og kanskje skjerme E også litt mer enn du gjør..? Det er jo klart at vi er stolte over barna våre og vil vise de frem for hele verden, men det er kanskje det beste om du tar bilder hvor ansiktet hennes ikke viser? Jeg personlig mener at vi som foreldre ikke har rett til å eksponere barna våre i så høy grad som på en blogg 🙂 Men det er selvfølgelig opp til deg, bare et veldig velment råd 🙂
      ♥ Lizbethosnes.com

    28. Skjønner overhode ikke hvorfor Rannveig skal måtte legge ned bloggen sin. Skal hun og barna straffes for at det finnes umodne og uintelligente mennesker? Da hadde jeg heller sperret kommentarfeltet for en periode, og evt hvis mulig, anmeldt de det gjelder for ærekrenkelse.
      Og nei, Rannveig har IKKE bedt om ukvemsord om barna sine selv om hun innehar en blogg der hun kan skrive noe som kan irritere eller provosere folk. Dette handler kun om mennesker som tydeligvis ikke mestrer annet enn å komme med dritt til småbarn som ikke kan snakke for seg selv. Flaut og nedrig.

    29. Støtter deg fullt ut. Tragisk og snakke stygt om uskyldige barn. Kom over en tråd på et forum og fikk det slettet. Var en som mente datteren din hadde en kromosomfeil osv. Noen har store problemer.

    30. Kanskje du skal trå ned fra din høye hest å forstå det at dette her er ikke bra for barna dine? Ja mennesker som skriver sånt er både dumme og eier null selvfølelse. Men det er du som eier denne bloggen din, som har valgt å ta veier for å bli kjent som en ubrukelig blond bimbo som ingen skulle tro at kunne ta vare på barn. Du gjør en stor feil som mor å fortsette å holde på denne bloggen. Har kopiert innlegget ditt og printer det ut, ligger nå i en konvolutt som blir sendt til bv i morgen. Har også skrevet det i brevet at du ikke einer deg som mor pga at du tenker mer på å få sittet på rumpe stumpen din å tjene penger, enn at det faktis skader barna dine.

    31. Anonym 19.39: hva i alle dager. Sende brev til bv? Fordi hun blogger?! Hun er vel ikke den eneste moren som blogger. Syns folk er fæle og hjerteløse som oppfører seg slik

    32. Har du tenkt tanken om å slutte å inkludere barna dine i bloggen? Blogg for all del om selv, og legg ut så mye bilder du vil. Men slutt å blottlegg barna dine for hele internettet, altså HELE verden. Bildene på bloggen din kan du ALDRI fjerne fra nettet. Er så glad for at jeg ikke har vokst opp i et samfunn der barnebilder blir publisert på sosiale medier. Har selv ei datter, og vi har gitt alle irundt oss streng beskjed om at det ikke skal legges ut bilder av henne på Facebook og lignende, både pga personvern, barns rettigheter, og det faktum at man mister fullstendig kontroll på bildene i det sekund det blir lagt ut på nettet.. Selv med vannmerking!!

    33. Kjære Rannveig, håper dette kan trøste deg litt. Og til dere som slenger dritt, slik rangerer samfunnet dere:
      Kilde: http://www.forskning.no/kortnytt/381652
      Såkalte nett-troll er debattører som figurerer på forskjellige internettfora og vekker hissig debatt med ofte provoserende innlegg.
      En gruppe psykologer har satt seg fore å undersøke hva slags type mennesker som sitter bak skjermen og troller. Resultatene er ikke særlig flatterende for trollene.
      Det skriver videnskab.dk som refererer Slate.com. I alt var 1 215 personer med i studien.
      Forskerne undersøkte om personene som medvirker til slik nettvirksomhet kan falle i følgende kategorier:
      ? machiavellianisme (manipulerende og villig til å lure andre)
      ? narcissisme (egoistisme og selvopptatthet)
      ? psykopati (mangel på anger og empati)
      ? sadisme (nytelse ved å få andre til å lide)
      Ifølge slate.com fant forskerne en sammenheng med disse trekkene og forsøkspersonene nett-troll-atferd.
      Dessuten fant de også en sammenheng mellom disse gufne karaktertrekkene, bortsett fra narcissisme, og den samlede tiden som forsøkspersonene brukte per dag på å kommentere på nettet.
      Se forskningen i Personality and Individual Differences.

    34. Seriøst? Ja, Rannveig kan legge ned bloggen for å skåne barna. Men det er jo ikke det som er meningen her. Hun skal kunne blogge uten at noen blander barna inn på en negativ måte. Når hun legger ut et blogginnlegg om barna betyr ikke det alle og hver en har rett til å slenge dritt om barna.

    35. Jeg setter pris på at du deler dette med oss. Jeg hadde blitt knust om noen sa noe stygt om mine to små unger. Du kan lese om ungene mine og vårt liv på min kjærestes blogg: renateermamma.blogg.no.

    36. Får så vont av å lese dette. Kan tenke meg hvordan jeg hadde følt det om det gjaldt mine barn. Kanskje det er på tide at bloggen handler kun om deg, og ikke barna?

    37. Kan du ikkje bare blogga om deg? Eg e ikkje innpå her for å lesa om ungane dine, men deg. Skån ungane og ikkje legg ut bilder av dei.

    38. Jeg skriver det igjen… Gi faan i og skriv noe om barna til R, er det R dere vil slenge dritt til så gjør det… Barna hennes kan dere la være ifred! Ja jeg slenger med leppa jeg også, men aldri negativ mot barna hennes!

    39. For tre dager siden takker du leserne over hvor mye du setter pris på de, og at slemme kommentarer ikke betyr noenting satt opp mot de gode…
      Men…du skjønner at det desverre er sånn at det faktisk er DU som må ta ansvar? DU må skjerme barna dine, det er ene og alene din jobb. Du kan oppfordre og oppfordre til å slutte med drittslenging, men det kommer aldri til å ta slutt. Jeg skjønner ikke at du orker å blogge…

    40. Det er så sykt meningsløst det kommentarfeltet her. Det eneste man kan ta lærdom av herfra er dette: folk vet ikke en dritt. Folk kommer alltid til å TRO at de vet noe, og dermed prøve å fortelle det til andre. Men de vet ikke en dritt. Ingen andre enn Rannveig vet NOE som helst om hennes liv og hva som er rett for henne.
      Rannveig; folk vet ikke en dritt. Ikke hør på NOEN.

    41. Jeg er nok enig i at du kanskje burde skjerme barna dine litt bedre på bloggen, for hvem vet hva de vil finne på nettet om seg selv når de blir eldre. Å legge ned bloggen er litt drastisk, men det går jo an å endre fokus og utelate barna i større grad. Du har nydelige barn Rannveig og jeg tror du er en god mor, selv om du har andre prioriteringer enn andre er det åpenbart at du elsker barna dine. Kan ikke tenke meg hvor såret jeg hadde blitt om noen skrev nedsettende om mitt barn, men folk tenker ikke før de kommenterer og skriver hva som helst for å såre. Stå på! 😀

    42. Du har selv redd din seng,og nå må du sove i den.. Slutt å skriv om barna dina da vettu. Simple as that.

    43. Herregud, leser ikke mange mamma bloggere, men si meg er det slikt mot alle mamma bloggere? eller er det bare ranveig? og hvis hvorfor? er det fordi hun har vært på tv? Ranveig gjør da ikke noe galere enn andre mødre, og jobb sier dere, hmm hun er akkurat blitt 2 barnsmor og ingen jobber vel i spedbarnstiden? for en værden sier æ bare.

    44. Det er forjævlig, Rannveig, at syke mennesker bruker unga dine mot deg for å gjøre deg vondt!! >::(
      Du har skjønne barn! Og er sikker på at du er en god mor! 🙂

    45. Sykt, sykt, sykt. Alle må da at ansvar for egne handlinger! Jeg blir helt sjokkert over at noen av dere mener Rannveig kan skylde seg selv fordi hun blogger ?! Nei, vet dere hva! At en mor blogger om hverdagslivet er da ingen invitasjon til å ta i mot håpløs og tanketom kritikk (eller drittslenging, på godt norsk). Du har vakre barn, Rannveig, og du er ei nydelig jente. Tror heller det er alle de kritikksyke menneskene her som bør se på seg selv og tenke seg om to ganger før man hiver seg over tastaturet og slenger dritt. Voksne folk, skamme seg.

    46. Rannveig : “Undermenneske” er et voldsomt og fryktelig uttrykk ! Men vet du …når det gjelder de som mobber barna dine, og spesielt E, og kaller dem forferdelige ting fordi de vet at det er nesten det eneste som gjør deg vondt…ja, da er det det eneste dekkende uttrykket. Jeg er helt enig med deg ! For normale mennesker mobber ikke babyer og små barn. Det er hinsides all menneskelighet. Så, ja … undermennesker !
      Stand tall, Rannveig.
      Mvh, Per.

    47. Rannveig sletter konstruktive kommentarer. Kommentarer som er ment vell, men når man ikke holder med henne 100% og ikke skriver noe positivt om utseendet hennes, så driter hun i alt. Det er ikke en blogg jeg faktisk gidder å følge eller ta meg den tid til å kommentere. Da takker jeg for meg.

    48. hvorfor ligger ikke min kommentar ute?? erlig talt. hvis du velger å benytte offentlig kommunikasjon hvor folk kan si sin mening og sletter konstruktive kommentarer, kan du like gjerne droppe blogg
      takk for meg

    49. Linn Charlotte: hvorfor i svarte skulle hun ta imot “konstruktiv” kritikk fra mennesker hun ikke kjenner? Det blir jo bare tåpelig å skulle lese kommentarer der folk lirer av seg og tror de er så innmari smarte. Og JEG orker heller ikke å lese det.
      Så slett i vei, sier nå jeg=)

    50. Å legge ned bloggen fordi man ved å eksponere barna sine på bloggen “ber” om å få dritt kastet etter seg og sine barn, blir litt som å si at folk “ber” om å bli voldtatt fordi man er kvinne og ute på byen alene etter klokka 12. Logikk og medfølelse er mangelvare i kommentarfeltet på denne bloggen innimellom. Fortsett å blogge akkurat som DU vil, bloggen er tross alt din og du bestemmer da for svingende over egne barn. Egentlig flaut at det må påpekes ovenfor enkelte. Ha en fin dag!

    51. Du kunne jo begynt med å stenge for kommentarer eller hatt strengere spamfilter. Men du har jo selv sagt at “det er bra for bloggen min (les:lommeboka) at det er litt temperatur i kommenatarfeltet, derfor siler jeg lite”. For all del, det er aldri greit å hetse barn, men det er noen grep du kan gjøre selv også for å hindre at det går så langt.
      Sammenblanding av toppløsbilder/barnebilder/provoserende innlegg etc. er heller ikke så lurt. DU blander jo små barn inn i et blogg du tydelig har for å tjene penger, og det er ingen tvil om at du tjener mer når du eksponerer barna også. Men det er en grunn til at flere og flere bloggere velger å skjerme barna sine. De har også et krav på privatliv og burde ikke brukes som “butikk”.
      Du skriver ofte provoserende innlegg hvor du kategoriserer og stempler andre mennesker. Er det så lurt når du i neste innlegg viser frem det kjæreste du har? De er rimelig sårbare der de legges ut på nett på denne måten. Selvsagt er det ikke riktig at folk oppfører seg slik, men er dette lur oppførsel av en mor som ønsker å sette barna sine først?

    52. CMD har et stort aggresjonsproblem tror jeg hahahha. maken til drittkjerring. hvorfor ska noen høre på deg da. tulling. utifra hvordan du skriver viker du ikke så veldig smart du heller. alltid så artig når mindre intelligente mennesker skal komme med pekefingeren. gjør noe med sinnet ditt du. DU VET IKKE EN DRITT 🙂

    53. oi, drittkjerring :S det var voldsomt! Kunne jo hende at jeg var en mann, for det første=P Jeg vil ikke at noen skal høre på meg, jeg vil bare at folk generelt skal holde kjeft mye oftere^^ Men var det noe spesielt som gjorde at jeg hørtes mindre intelligent ut? Av nysgjerrighet bare.. Sint er jeg heller ikke og “kommet med pekefingeren” (litt gammeldags uttrykk=P) trooor jeg ikke at jeg har gjort.

    54. om du er mann…ja vel, i dont care hva du er, men du krangler hvert fall som en kjerring. det er greia her. du opptrer som en sur kjerring som kommer med pekefingeren. var det et gammeldags uttrykk? er vel bare du som er lite utviklet i ord vokabularet. hva vil du oppnå med å kverulere? om du mener at folk skal holde mer kjeft, hva så? ikke du som bestemmer i dette kommentarfeltet.
      ps: du kommenterer mitt språkbruk, VEL det finnes vel ikke verre kommentarer enn de som hele tiden slenger med et “=P” i annen hver setning . det taes ikke seriøst. ikke i det hele tatt.

    55. Hør på ditt eget språk, Rannveig:
      – “sånne idioter av noen undermennesker…”
      – “hodet og hjertet plassert langt oppi rævva…”
      – “behov for akutt psykisk hjelp, evt. innleggelse på en eller annen anstalt….”
      – “idioter som går løs på barna mine…”
      – “når andre idioter ikke evner å beskytte seg selv, ….”
      Du legger lista selv i forhold til språkbruk, ser du det?

    56. Rannveig, æ kjenne dæ ikke privat, kun via tv og bloggen. Basert på det e du nåkka av det dommaste mennesket æ vet om. Kanskje du burde bynne å framstille dæsjøl på en litt bedre måte enn det du gjør pr dags dato , å sånn som du har gjort i alle år. Det e ikke rart at folk misslike dæ. Di negative kommentaran bli det bare mer å mer av, å æ ser nestn ikke nån positive kommentara lengere. Med dine utsagn har DU såra mange menneska, har du tenkt på det ? DU har angrepet føreldra som ikke allti kjøpe merkeklær til sine barn førr å nevne et eksempel. Selvgjort e velgjort ! Men når det e sagt, æ tvile ikke på at du e ei god mor, å ungan dine e skjønn. Å slenge dritt om små barn e lavmål. Så det unne æ dæ faktisk ikke. Men plis, gjør nåkka med dæ sjøll 😉

    57. Der ser man nok engang kor ondsinna folk kan være. Fordiom rannveig legger ut både puppebilder å glamor så betyr det ikke at det gir folk rett til å si ka dem vill. Å si at ho har gjort det sånn sjøl blir åsså feil. Det e vært enkelt menneske som e innpå bloggen hennes å legge igjen kommentarer som bestemmer hvordan menneske dem vil være. Det sier ingenting om hvordan rannveig er som person, uansett hvordan hun provoserer osv. Alle som sir at ho e dom å overfladisk, har tydeligvis ikke forstått at bloggen er jobben hennes, hun tjener penger på å irritere deg. Rannveig, synn å høre at det går utover barna. Du skal ikke behøve å måtte slette bloggen. Det er noe galt med alle de som ikke klarer å akseptere at dette er din jobb. Stå på og ønsker deg lykke til:)

    58. Er helt enige i at man ikke kan drive på slikt mot små barn, men når du ser at dette skjer (noe som har pågått lenge), så bør du kanskje tenke mere på barna og la være med denne idiotiske, unødvendige bloggingen.

    59. Ufyselig å kalle andre for undermennesker også. Du er ikke noe bedre enn de du sitter å skriver om her.

    60. Jeg har aldri fått drittslenging om mitt barn… Men jeg skriver ikke alt mulig rart om mitt barn heller. Jeg følger ikke bloggen din, men tittet innom å ville legge igjen en kommentar. Det kommer jo an på hva man legger ut av ungen osv mener da jeg…. Men smak og behag. Om folk hadde snakka så mye piss om ungen min så jeg ikke hadde orka å blogge på to dager, ville jeg faktisk ikke skrivd om barna mine. Men det er min mening da. ha en fin dag 🙂

    61. Jeg synes du burde ha det sånn at du må godkjenne alle kommentarer, eller ha kommentarfeltet stengt sånn at ingen kommentarer vises. For da slipper du det med at folk kommenterer til hverandre her inne osv, og jeg tror det kanskje blir bedre når folk ikke kan se alle kommentarene. For da blir det kanskje kjedeligere å kommentere for de som alltid slenger dritt.
      Jeg er helt sjokkert over hvor ondskapsfulle folk kan være…. jeg fatter ikke hvorfor mange på død og liv mååå kommentere stygt! Uansett hva du skriver. Stå på videre ihvertfall, og selv om det er vanskelig å ikke ta til seg dritten så prøv 🙂 Det er nok mange mange flere som liker deg og bloggen din enn de som liksom ikke liker den og kommer med drittkommentarer.

    62. Fy faen kjenner jeg blir sint! Drit i de hjernedøde fjortiser som mobber barna dine. Ingen ordentlige folk med respekt for seg selv gjør slik. Er det rart det finns krig og ondskap i verden med alle de idioter? Hev deg over dem, du er tusen ganger bedre enn de noenganger kommer å bli. Patetisk!,,,,

    63. Hei Rannveig:)
      Vil bare si til deg at du har virkelig to fantastiske herlige barn som du har all grunn til å være stolt av:) og jeg syns du virker som en veldig omsorgsfull og god mor til dine søte små. jeg er selv to barns mamma og det er det beste som har hendt.
      Når det er sagt, så får jeg helt vondt av deg når folk rakker ned på deg, barna dine og ting du gjør.
      Det er dessverre mange sykelige sjalue og vonde mennesker der ute, som virkelig gotter seg av å rakke ned på andre mennesker for å få det bedre med seg selv.
      Syns det er lurt av deg å skjerme barna dine, det er nok det tryggeste:)
      Du er en flink mor, vær stolt av deg selv:)

    64. Jeg skjønner at du blir lei deg av negative kommentarer rettet mot dine barn. Det har jeg full forståelse for.
      Det jeg ikke forstår er hvorfor du som mor velger å blogge om dine barn? Dersom jeg hadde vært deg hadde jeg holdt barna og familielivet langt utenfor bloggen. Det er din oppgave å beskytte dine barn. Å legge ut åpent om de på internett er å be om at de blir mobbet. Skjerm dine søte små – verden er hard, og hvem som helst kan gå inn på bloggen din å lese.
      Jeg ser du har begynt å sensurere bilder av barna – det syns jeg er et bra tiltak. Jeg ville utvidet dette tiltaket til å slutte å skrive om barna i det hele tatt. Når dine barn selv blir voksne kan de selv få bestemme hva de måtte ønske å legge ut om seg selv på nettet, og da er det din oppgave å informere barna om hvilke konsekvenser det kan få for de å dele sitt liv på nett.
      Lykke til – håper du ikke får fler slemme kommentarer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg