Forandring fryder!

Hei kjære leser!

Nå står våren snart for tur her, eller… rakk vel aldri å bli vinter, tenker jeg! Har for det meste vært plussgrader hele februar, noe jeg aldri har opplevd før! Så, noe spesielt for meg altså. Men, hvertfall! Følte det var på tide med mere farger i stua! Blir helt gal når alt er sånn beige- hvitt – grått. Det passer fint om viteren, men nå var det på tide med litt forandring! Så kjørte på med litt rosa puter og lys, og litt annet stasj. Utrolig hvor lite som skal til for å endre hele inntrykket i stuen! 

Elsker stua vår nå! Er så utrolig fint med rosa i alle nyanser, og turkis! Skikkelig sommerfarger! 

– Hva synes DU? 

Akkurat nå sitter jeg å leser i teoriboka mi til billappen mens jeg venter på kveldens store hendelse, Paradise Hotel, og har bakt brownies som nå er i ovnen. Nammenam! Og etter det er det nok senga tipper jeg.Har begynt med noe helt nytt, nemlig å sovne forran TV’n på kveldene overraskende tidlig. Klarte faktisk å sovne under parsermonien her om dagen da jeg og Willem så på Paradise….. hahaa.. noe som IKKE er meg i det hele tatt. Aner ikke hva som går av meg, men noe er det! 

Vil ønske dere alle en fantastisk kveld videre Blogges

91 kommentarer
    1. Så fint 🙂 her går det for det meste i grått enda 😛 men dukker vell opp noen pyntegjenstander med litt freshe farger opp etterhvert her også 😛
      Du er så flink du Rannveig 🙂 ha en fin kveld videre 🙂

    2. Syns ikke det var noe fint! Ser billig ut. Du burde heller bruke pengene dine på ordentlige møbler istenfor dyre klær til barna!

    3. Syntes heller ikke det var særlig fint. det var ikke så veldig kreativt med alle like puter siden av hverandre .. Og de billig Nilleputene ser nitriste ut i en brun sofa…

    4. synes ikke det så noe bra ut, alle de putene i flere farger sammen med den grusomme sofaen..nej fysj! heldigvis er det ikke interiørarkitekt du vill bli!!:)

    5. Haha, skjønner ikke at du tør å legge ut bilde engang? Gud så forferdelig. Hva med å legge noen kroner i en ny sofa, du som skryter av at du har så himla god råd. Ingen med god råd har det seenedes ut sånn hjemme! Helt forferdelig.

    6. Hva med å holde smella si igjen hvis man ikke har noe fint å si? Dere har det kjempefint, håper virkelig du gir blanke i disse tragiske kjerringene som sitter å later som de er noe 🙂

    7. smak og behag. personlig holder jeg meg til samme fargetoner på møbler og gardiner o.l bryter opp med noen få pyntegjenstander i andre farger. man bør ikke blande for mange farger, det blir full kræsj og det blir rotete. man bør ha en “rød tråd”, en sammenheng, i stilen sin slik at det blir en helhet. meeen det er min smak.

    8. Du snakka forrige uke om den stigen folk skulle ha i stua.. såkalte etterdiltere med dine egne ord 🙂 Du har kanskje ikke en stige men du har cottonlights, som er mer populært enn en stige i stua 😛 Hahaha! Det er en smule godt gjort 😛
      Men en ting skal du ha, vinduene dine ble lyse og fine! 🙂

    9. Smak og behag, dette er din interiørstil 🙂
      Syns det ble litt overkill med alle putene og lite match, men selve fargene i putene var veldig fine.
      Jeg hadde nok foretrekt de hver for seg, eller satt sammen to farger slik at det for eks. blir fire puter i sofaen.
      Godt med litt farger nå mot våren 🙂

    10. Lå gjerne lettere henslengt på den sofaen, jeg…mens hus/bloggeier serverte alle de go’e kakene sine.
      Jepp… 😉

    11. Tror ikke jeg ville lagt ut bilde, dette var ikke noe å skryte av/vise frem…. Syns faktisk før bilde var “best” om en kan kalle det det… Ville virkelig invistert i en ny sofa m.m. eller begynt å spare til en… Syns ikke vi har det så fint, men når jeg samenligner med hvordan dere har det, er jeg ganske fornøyd allikevel 🙂

    12. Elin: du tenker ikke på at Rannveig sikkert er fornøyd med SITT hjem ? Hva er vitsen med en slik kommentar ?

    13. du har virkelig IKKE peiling på interiør. Beklager men det ser ut som ungene dine har innredet. Ser at du prøver å kopiere de som har peiling men du får det så absolutt ikke til. ikke i nærheten en gang.

    14. Veronica… regner med at DU er interiørarkitekt siden du så bastant fordømmer andres hjem ?!
      Ditt “hjem” er vel kaldt, sterilt og fullstendig upersonlig! Ikke en støvkanin eller en barneleke?
      Sørgelig !

    15. datteren din er nydelig, men kan ikke den usunne livsstilen din ha noe med hennes overvekt å gjøre kanskje? det du spiser går jo rett over til henne vet du

    16. Anbefaler deg å lese bloggen villapaprika.no, der er det lekkert interiør og mange tips. Kanskje du kan få litt inspirasjon som rettleder deg i valget av møbler og pynt.

    17. Helena. Er det noe galt med deg? Det må det nesten være. Hva slags utagn var det der? Gå å legg deg.

    18. likte ikke helt fargene, men er jo ikke jeg som bor der, så det skal jeg ikke blande meg inn i 🙂
      Men det er fint med farger nå som våren er på vei 🙂 ha en fin dag videre 😉

    19. Så fint 🙂 men jeg lurte på en ting, sånn helt ut av det blå. Snakker du med de andre jentene fra charterfeber ? Følger du bloggene dems ?

    20. Kjære krikefolk! hva er det med enkelt mennesker ? man kan ikke si at noens hjem ikke er fint, ett hjem blir skapt av de som bor der, hva de liker og minner de har laget . Jeg river meg i håret hver gang jeg ser noen skriver at folk ikke har peiling på interiør. Det finnes ingen fasit svar om hva som er rett eller galt, det er en smak sak og en personlig greie.
      Syntes du har det riktig så hjemmekoselig Rannveig, 🙂
      Og til deg Helena:
      du kan ikke være frisk. Å kalle en baby for overvektig? Du beviser bare at det finnes alt for mange gale mennesker der ute , at psykratrien i Norge ikke er bra nok, du trenger hjelp. Håper Erna får gjennomført løfte sitt, slik det blir bedre tilbud og slike som deg får god hjelp ,på en instutisjon.

    21. Fine farger, men det blir utrolig rotete med så mange forskjellige puter i sofaen.
      Likte speilet som er flyttet opp.

    22. Jeg synes stuen er søt, litt sånn ungpikeaktig. Og jentete. Jeg har selv 5-6 sofaputer i sofaen og synes dette er mange, men etter å ha sett din stue skjønner jeg at det kanskje ikke er så mange likevel.
      Blir det ikke lett rotete når hele familien bruker sofaen? For man må jo nødvendigvis flytte dem unna for å få sitteplass? Og barn elsker jo å kaste puter på gulvet. Jeg hadde nok hatt heldagsjobb med å holde orden rundt sofaen.
      Lyse fine gardiner, dem likte jeg. Men jeg ville tatt meg jobben med å legge dem opp slik at de ikke ligger på gulvet.

    23. Hun spør hva vi synes, derfor kommer det ulike meninger. MEN man trenger IKKE skrike ut at de synes det er jævlig osv. Alle har sin stil. Jeg synes ikke noe om å blande flere farger, men vet du hva Rannveig? Det er DITT hjem og det har ingenting å si hva vi synes 🙂 Det er smak og behag! Det ble veldig luftig med de hvite gardinene, likte de veldig godt. Ble så lyst og fint. Og fresht med turkis 🙂 Det er tøft å våge å bruke farger, jeg er dessverre kjedelig og holder meg til grått, sølv og blått hehe. Bare et lite “tips” siden du er glad i farger; hva med en sofa i mørkegrå, hvit eller svart? Da kan du pøse på med fargerike puter for svart, mørkegrått og hvitt passer til alt:-)

    24. Hun spørr hva vi mener, å da kan hun ikke forvente at alle har samme svar. Det er ikke den typiske originale tidløse stilen som er in nå for tiden, da er det bare å forvente at det ikke faller i smak hos alle. Jeg synes det er en klusj i farge kombinasjon. Det ser rart ut med 3 forskjellig rosa farger, litt blått, litt grått, litt brunt, så plutselig kommer det ei lilla pute ? Virker rotete. Men det er min mening. Likte forøvrig fargen på di blå/turkis putene 🙂

    25. Til dere som som sier vi burde slutte og kritisere… For det første, dette er en ofentlig blogg! For det andre, hu spør om våres meninger… Ingen av de som kritiserer Rannveig, kritiserer dere som er positive… Kan ikke de som kritiserer henne få gjøre det uten at dere skal blande dere, for hu klarer fint og svare tilbake om hu skulle føle for det! Skjønner at hu blir lei seg når det kommer til ungene at noen henger seg opp i åssen dem ser ut, for alle barn er pene på sin måte!
      Såee, dere positive individer, la oss som er negative være det også kan dere positive skrive noe fint!
      Det er trossalt en blogg som en kan ytre sine meninger!
      Rannveig: nei jeg personelig syntes ikke det var noe fint, for mye av samme farge… Mix and match er det noe som heter… Her virker det mere ut som du har gått for en farge, rosa… Likte egentlig før bilde best!
      Du skulle ha hatt besøk av min kjære fetter, han er interiørarkitekt og ville ha dratt deg inn i riktig rettning!

    26. Ser helt forferdigelig rotete ut med alle de pynteputene i sofaen. Det hadde vært mye finere med sofaens ordinære puter, også et par pynteputer i tillegg.

    27. Er jo ikke så himla lenge siden dere fikk ny sofa? Kjøpte dere den brukt eller ny ? Ser ut som den kan være nån år. Likte bedre sofan du hadde før 🙂

    28. Haha.. Du rakker ned på de med stiger i stua,fordi “alle har det”… Vel,det kalles interiør. Trend. Dette du har kladdet sammen på et bilde kalles katastrofe,eller loppiskjøp gone bad. Fysj. Fæl “stil”… Vet ikke om jeg kan kalle dette stil en gang. Godt du ikke skal bli interiørarkitekt,selv om du hadd hatt godt av å studere litt på det området også.

    29. Smaken er forskjellig. Det viktigste er at du er fornøyd med stua di !
      Personlig ble det 80% for mye puter og altfor mange fargekombi.
      Jeg ble nesten litt svimmel av å se på bildet …🙈

    30. Ser ut som om noe Hugh Hefner sine elskerinner ville funnet på å innrede. Ser ut som om ungene har innredet ja.

    31. Jeg hadde aboslutt gått for ny sofa, en lysere gråtone feks! Alt for mye forskjellige farger til den sofaen med den fargen, passer overhodet ikke! Det ser billig og uferdig ut! Du burde heller holdt deg til rosa i forskjellige toner, istedet for alle disse rosafargene pluss alle de andre fargene. En rød tråd er et godt tips, da vil du få en helhet og et mer behagelig uttrykk! Og ja, jeg ER interiørkonsulent! 🙂

    32. Linni: Ja, det var den tanken som slo meg og. tante har en pyntestige i huset, men hun kan jo det med å innrede, så den stigen er dritkul hos henne. men dette .. blir for rotete!

    33. Jeg personlig liker å ha litt samme sjanger på fargene hjemme og bryte opp med noen andre farger. MEN det er også litt fordi at jeg er REDD for å prøve nye farger.. Så jeg synes det er topp å se hvordan andre pynter hjemmene sine! Og jeg synes dette var kjempe fint, det ga mer liv i stuen og frisket opp til våren – nå kjenner jeg at jeg gleder meg 🙂 TAKK for inspirasjon Rannveig, jeg synes du er flink jeg ! 🙂 kanskje jeg skal prøve med litt mer farger hjemme selv 😀
      Man finner best ut hvordan man vil ha det selv og hvordan man selv liker det ! Ingen andre skal komme her å nedstemme mitt hus , da får de heller la vær å si noe å fryde seg over sine “vakre” hjem 🙂
      Ha en fin dag søte du 🙂

    34. Vi hadde maken sofa fra IKEA i barndommen min på 90-tallet… Tviler på at de selger disse fortsatt.. Funnet den på loppemarked eller?? Investèr heller i en ny og større sofa (hvis du skal ha så mange puter oppi den!), en moderne og stilig sofa. Du har vel pengene til det du, Rannveig??

    35. Synes det der så bare billig ut, skift sofaen, til en stor fin og grå.kjøp fine lys.svarte puter og gråe med et saueskinn oppi der…

    36. Uff da, her har du kjørt på med kvantitet fremfør kvalitet.
      Ikke pent, Rannveig… Stuen så billig ut.

    37. Tragisk å kalle en baby overvektig, det er faktisk noe av det dummeste som har fremkommet på denne bloggen (og det sier litt). Oppsøk hjelp!

    38. For å være helt ærlig finner jeg ikke noe helhet i det. Men der kan være veldig fint med masse puter.
      sjekk ut villapaprika.no kanskje du finner inspirasjon der?:) er foressten ikke min blogg, men er suuuuper masse fint der!:))

    39. Jeg syns det er dumt at du rakker ned på andres valg av interiør.
      Som den stigen du tok opp? du har selv den berømte lyslenka hengende ned fra gardinene, dette
      er jo noe ALLE har vært innom, for lenge siden. Du må tenke over uttalelsene dine, kanskje jobbe mot å få en seriøs blogg som er mer gjennomtenkt. Å ta penere bilder hadde vært en ide også, det “samme”bildet av deg i ny genser er liksom litt kjedelig.
      Til deg som kalte babyen hennes overvektig osv, er du helt på villspor, babyen får brystmelk, det er ingenting farlig med at hun har en valk her eller der, bare fint det for sånen små som snart skal begynne å gå og da renner det av.
      Jeg forstår at Rannveig blir såra av alle som alltid skal gå på barna hennes, de er ganske uskyldig oppi allgalskapene som moren klarer å stelle i stand 😉

    40. Ho har jo skrevet om å få ny sofa… Det skal vi og ha når barna er blitt litt større. Greit med en de kan få hoppe og kline litt i no… Ikke helt min smak men det gjør ingenting min smak blir i vårt hus… Grått beige hvitt og svart…Og takk og lov at ikke alle er like

    41. Pelle Pung. Jeg er interiørkonsulent og driver en veldig populær interiørbutikk. Blir også leid inn til å style og innrede både hjem og showroom. Så ja jeg har peiling. hjemme mitt er veldig personlig, har tre barn som har lekene sine overalt, mye familiebilder osv. lyst hjem med mye sølv, bling og pastellfarger =) Noe mere du lurer på ? Rannveig spørr hva vi synes å da får hun svar. Ineriør har hun nada peiling på. Ser faktisk så ille ut at jeg tror hun tuller.

    42. Veronica… visst, visst. Og jeg er kongen av Danmark ! Dumme kjerring !
      Men skulle det være sant (tviler) har du ingen rett til å slenge dritt om andres hjem på den måten !

    43. Hadde Veronica vært interiørkonsulent ville hun kommet med saklige, konstruktive, velmente og velbegrunnede råd og tips. Ikke surmaga drittslenging. Interiørkonsulent my ass !!

    44. Hun spør om vår mening, da må ho regne med svar også! Tenkt da folkens, ho legger ut så tragiske bilder av leiligheten, får så mange kommentarer, og vips…der fikk ho nok penger til å kjøpe ennå mer tragiske ting! Hva med å bruke penger på deg selv Rannveig? Farge det tragiske håret og kjøpe deg noen klær som ikke ser så h….te ut?

    45. Elsker pynteputer og all slags dilldall! Men det ble kanskje “a little to much” for min smak 🙂 Men hvor har du kjøpt de putene med stjerner på? Var kjempe fine 🙂

    46. Denne forandringen fryder virkelig ikke. Alt krasjer, ingenting passer sammen. Du burde følge én fargepalett i det minste, ikke 5. Det var ikke fint med alle de putene. Faktisk så kler ikke sofaen din noen av de putene du har der. Totalt fargekrasj. Rosa duk passer heller ikke inn. Det finnes ingen rød tråd i stua di, altså: ingenting henger sammen. Jeg føler alt blir rotete og skittent. Jeg ville ikke følt meg vel i den stua.
      En annen ting er at speilet var finere sånn det hang før. Nå ser det bare malplassert ut. Var ikke fint med hylla under heller.
      Det eneste positive med stua di er lysestakene på bordet og gardinene. Alt annet hadde jeg kastet.

    47. Hvorfor gidder vi å kommentere? 😛 Hun vet best om ALT uansett, hører ikke på noen og tar ikke imot tips.

    48. Bare fordi hun spør om lesernes meninger er det ingen grunn å glemme all folkeskikk synes nå jeg! 🙂

    49. Får hun kun dritt? EH NEI! Hvis du leser alle kommentarene så står det faktisk tips også! Det er ikke alle som skriver at det er stygt! Blant annet står det jo at hun har fine gardiner og at det er fine farger og noen kommer med tips. Satt dette til side, så er vel ikke hun den som er mest ydmyk og tar imot tips ellers heller?! Før du uttaler deg så bør du lese hele kommentarfeltet. Tulling.

    50. Ikke de beste fargekombinasjonene til den sofaen! Er det ikke upraktisk med fliser i hele leiligheta? Tenker for barnas del, jeg hadde vært livredd for at de skulle slått seg!!!!

    51. Pelle pung og anonym under. Om dere tror meg eller ikke bryr meg fint lite =) Å anonym Rannveig har ikke leid inn meg så hvorfor i all verden skal jeg komme med råd og tips til hun ? Kjenner du alle interiørkonsulenter i Norge siden du så bastant mener at de hadde aldri svart sånn ? haha. Rannveig spurte å hun fikk mitt ærlige svar. Hun spurte ikke om tips. Værre er det ikke =)

    52. Huff, du har virkelig ikke peiling .. Kan ikke kalle det dårlig smak heller, for det er jo ingen smak! Haha, huff..

    53. Litt for mye puter for min smak, jeg pleier jo som regel å ligge på sofaen hele tiden, og da er det jo ikke plass til noen puter:p Bare lurte på om du har hatt mye ”problemer” med at ungene søler på sofaen? Er det ikke lurere med en skinnsofa? 🙂
      Og forresten, om du ikke har tatt teorien enda, vil jeg tipse deg om prove.no! Jeg hadde boka selv, men åpna den ikke engang. Stod utrolig nok på første forsøk også!

    54. jeg vil gi det et tips om og sjekke diverse interørblogger… for dette, det var ikke noe særlig pent syn. Ikke slemt ment, men syns det ble alt for mange forskjeellige farger til den sofaen…

    55. Ja, siden du spør 🙂 Jeg synd det var veldig lite pent. Sofaen i seg selv, også overlasset med alle de forskjellige putene. De er sikkert fine – alle putene i seg selv. Men alt dette sammen falt ikke i smak hos meg. Men men, hver sin smak!

    56. Mange fine puter – jeg elsker å ha mange i sofaen, det blir så hjemmekoselig og mykt 🙂 Akkurat jeg ville nok blandet de forskjellige putene i stedenfor å ha to like sammen, men det er smak og behag – jeg syntes din måte var veldig fin også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg