100% bullshit

God ettermiddag kjære leser!

Akkurat nå har jeg lagt snuppa til sin andre lur for dagen, så da tenkte jeg å vie litt av min tid til nettop bloggen. Ser det er mange som har linket til et intervju med en relativt kjent blogger i dag( er litt usikker på hvilken plass denne bloggeren på, og nevner ikke navn fordi jeg ikke driver med gratis reklamering) 

Denne bloggen bruker, i likhet med mange, mange andre, provokasjon, som hjelpemiddel for å komme seg til topps. Og hele Norge går fem på. Skjønner dere ikke, at når det står så mye bullshit, at det er en måte for å klatre opp på topplista? Jeg bruker selv denne metoden hyppig dersom jeg føler lesertallene daler litt. Haha….. og det funker fjell! Akkurat som det vil gjøre for denne andre bloggeren jeg leste dette intervjuet av. 

Jeg lo meg gjennom hele tektsten. Mens jeg ser andre linker til dette intervjuet på facebook, hopper i sofaen og river seg i håret og hyler ut hvor “dum” denen bloggeren er. Helt ærlig. Hvem er dummest? Dere som tror vi bloggere er hundreprosent seriøse i alt vi skriver, når det virker litt for godt til å være sant, eller vi bloggere som faktisk finner effektive måter for å klatre høyere i topplistene ? HVEM ? 

#dagensutblåsning. Jeg TVILER på at denne jenta er dum. Snarere tvert i mot. Og slik tenker jeg om meg selv også. Jeg driter fullstendig i om hele Norges befolkning tror jeg er helt  blåst, når jeg vet det helt motsatt. Jeg ler når jeg skriver innlegg som høster inn latterlige kommentarer om hvor dum jeg er! Vi bloggere lever av oppmerksomhet. Og vi får akkurat det vi er ute etter, gang etter gang! 

Husker dere “bloggkrangelen” mellom meg og Therese i sommer? Vel, jeg doblet lesertallene mine etter det, og vel så det. Å henge ut en annen toppblogger er faktisk utrolig effektivt, og jeg opplever det faktisk ofte selv. Men jeg lar meg aldri provosere nok til å nevne vedkomne på bloggen min! 

 

Helt seriøst, lissom, hvem er dummest nå? 

 

57 kommentarer
    1. Enig med det du skrev! Du skrive veldig bra! Det er nok en god metode å komme seg hoyt opp ja. Men hvor lenge blir man der liksom …Det kan jo hende en for oppmerksomheten til folk bare for en dagn også daler en ned igjen som bare det. Ha en fin dag videre♥

    2. Syns nå ofte mld som kjefter på meg er morsommere jeg da, Rannveig! 😉 Folk er teite, sant? ; p
      Rannveig er ei fantastisk jente på alle måter… 😉 0

    3. Bloggeier er da en flott og lekker ung dame… 🙂 Hun er vakker. Hun har vakre barn!
      Heng meg for å syns det, da….. :p
      *klem til bloggeier* 😉

    4. De som er dumme er vel eventuelt de som ikke skjønner at måten de fremstiller seg på kan skape problemer for dem senere. Det hjelper fint lite at man selv føler seg trygg på at man ikke er “blåst”, om f.eks. framtidige arbeidsgivere tror man er det. Å provosere seg opp på topplista virker som en god plan, for de som ikke tenker lenger enn nesetippen.

    5. uansett om det sikkert er flere bloggere enn deg som bruker denne metoden og det sikkert funker så virker det også litt “fake” på en måte. bedre å ha mange lesere rett og slett fordi folk liker å følge vedkommende uten at det må stå noe drama bak.

    6. Det hjelper ikke om du vet at du er smart når resten av verden tror du er dum. Du gir nok ikke det beste førsteintrykket. Tenker på jobbintervjuer, naboer og foreldre i bhg

    7. Haha jeg vet hvem dette er 😀 I begynnelsen skjønte jeg aldri når en bloggern skrev et innlegg for å provosere… Jeg gikk rett i fellen deres 🙂 haha du får ha en god påske vakre!

    8. Du er nå søt da 🙂
      Du er sikkert veldig intelligent som synes det er helt greit at “alle” synes du er dum så du kan tjene penger på bloggen. Eller vent litt; ikke nok til at du slipper å spe på med sexannonser for å dekke forbruket rundt juletider. Ja ja….

    9. En gang fehue… Alltid fehue…
      Det som er tragisk med alt dette, er at du tror du lurer alle andre…
      Gleder meg til å høre hvor i livet du befinner deg om 10 år.
      Yes da … Vi bloggezzzz

    10. Kun en tanke… men hva om miss Harris og miss Heitmann…eh…likte jenter…. 😉 Et flott par, eller hva? 😉

    11. Sånn seriøst, voksne mennesker. Si at andre er dumme? Skjerp dere, Rannveig lærer hvertfall barna sine at det ikke er greit å kalle andre dumme. Kommentere på blogger, for å slenge dritt?

    12. Greit nok, du kommer høyere på topplista, men hele Norge oppfatter deg som et dumt nek. Er det verdt det? Det er må jo bare påstå at du er smart, og kanskje er du det, men når du blogger som du gjør, frmstår du ikke sånn.

    13. Sofie : Nå må du ikke tillegge andre meninger de ikke har. Du kan umulig vite om “hele Norge” oppfatter Rannveig som et dumt nek! JEG gjør det ikke…Og sikkert mange med meg gjør det heller ikke!! Trollkjerring. 😉

    14. Helt seriøst lissom…….. Du er dummest. Det verste er at du ikke lærer av dine feil og ser hvordan du driter deg ut. Du sier at vi ikke skal blande barna dine opp i dette. Det er greit nok når de er små og ikke forstår noe av dette, men det blir ikke veldig kjekt for gutten din når han kommer i tenåra og finner sexannonser av moren og bilder med puppene dine trykket opp i ansiktet ditt. Når kameratene sitter og finner disse bildene og konfronterer ham med det. Du tenker ikke langt. Å være dramaqueen svarer seg ikke i lengden. Og jeg tror heller ikke på noe av det du skriver lenger. Du har løyet for mye.
      Jeg skriver heller ikke dette for at jeg er misunnelig på noe som ikke er å være misunnelig på. Du er egentlig ei veldig pen jente med et flott smil. Hadde du lagt på deg 5 kg og sluttet å lage trutmunn og trykke puppene langt opp i trynet ditt hadde du vært helt rå. Med en litt annen innstilling og litt mer ydmykhet tror jeg nok at du ville fått det det mye bedre med deg selv og helt sikkert også med andre. Men dette blir siste innlegg fra meg. Jeg gir deg opp. Lykke til i det ” flotte” livet ditt.

    15. Gjør du narr av leserne dine og kaller de dumme? Tror du ikke 99% av leserne dine leser blogge kun for å få ledd litt av naive deg? Og ikke minst av kommentarene du får?

    16. Bare synd du ikke forstår at virkelige toppbloggere ikke trenger å skrive provoserenes for å ligge på topp..bra bloggere som skriver bra ligger på topp uansett!

    17. Nå provoserer henne igjen ved å kalle oss dumme ha ha. Men det er jo R som er dum fordi hun ikke skjønner at hun driter seg fullstendig ut. Lurer på når hun skjønner seg at hun har driti på draget.

    18. Hva er det du egentlig vil oppnå med dette innlegget, Rannveig? Du skal som alltid hevde deg over andre. Mulig du klarer å lure deg selv til å tro du er verdens smarteste, men du lurer ikke oss. Jada, Rannveig, du kan bare le slik du sier du gjør av kommentarene, lev i den bedreviter-verden din der du er verdens smarteste, verdens peneste og verdens tynneste. Så kan du se hvor langt du kommer. Sannheten er at du er en helt vanlig jente med et helt vanlig utseende og et helt vanlig liv.

    19. Forresten, hvis du gir f i hva leserne dine mener om deg, hvorfor i helvete lager du eget innlegg om det da? Dumma.

    20. Det som er problemet er at du akkurat nå (som de fleste unge damer gjør) driter du o hva folk synes om det og tenker faktisk (som du selv sier) at det er helt ok om hele Norge synes du er en idiot så lenge du selv vet at du ikke er det. Om ti år synes du nok ikke det samme. Du skal forhåpentligvis etter hvert få deg en utdannelse og jobb, og det er dermed viktigere å gjøre et godt inntrykk på folk. Ungene dine blir større og det er nok ikke så kult at hele Norge synes mamma er et nek, selv om de ikke synes det. Se på Lene Alexandra feks. SOM hun angrer på det stempelet hun jobbet så hardt for. Dum og deilig, så lenge hun ble kjent. Hun ble voksen, og det kommer du også til å bli en dag. Det er synd om du ødelegger fullstendig for deg selv på veien, og det er nok MYE du kommer til å angre på om noen år (selv om du er 100% overbevisst om at du aaaaldri kommer til å gjøre det, akkurat nå).

    21. Det som er helt tydelig er at det går nedover med deg Rannveig. Ikke mye for andre å være missunnelig på ihvertfall.

    22. Vel, så nedlatende som du skriver om dine lesere, så holder du ikke lenge. De som virkelig er toppbloggere som “Fotballfrue”, behandler sine lesere med respekt og skriver vettuge ting. Men men, det vil vel alltid være fjortiser som synes du er kul og noen som synes det er underholdene å lese kommentarene hos deg så du holder det vel gående. Selvrespekt og selvinnsikt har du i allefall lite av. Jeg synes mest synd på deg.

    23. Nei, de er absolutt ikke noe misunnelse, haha. Jeg har aldri sagt at Rannveig er dum, hun er helt sikkert ikke det, det vet jeg heller ikke noe om da jeg ikke kjenner henne. Men det er jo det som er poenget. Folk som leser bloggen, får jo et inntrykk av personen bak bloggen. Og selv om du selv vet at du er smartere enn det du fremstår som, så hjelper jo ikke det når folk kun kjenner deg gjennom bloggen. Det er det eneste jeg mener. Jeg er heller ikke et netttroll selv om jeg legger igjen en kommentar 🙂

    24. Hvis du bryr deg så lite om hva folk tenker, er det litt rart at du gang på gang påpeker at du egentlig ikke er så dum. Det hadde Vært enklere å tro på hvis du faktisk hadde fullført videregående, eller hadde klart å kjøre opp. Charterfeber så jeg bare en gang, men det teller heller ikke i favør din intelligens. Men du er som regel morsom da!

    25. Hey, bloggeier.
      Tasser innom for å ønske flotte deg og fine barna en riktig god påske. 🙂 Kose dere masse…og finn på noe gøy med N&E. 🙂
      Mvh&påskeklem, Per.

    26. Hei Rannveig 🙂
      Aner ikke hvordan jeg skal få tak i deg utenom bloggen! Kommer til Alta rett over påske og lurer på om du vil ta en photoshoot? Jobber til daglig som fotograf i Lakselv 🙂
      Sjekk gjerne ut hjemmesiden min http://www.christinagjertsen.com, hvis du vil se hva jeg har gjort tidligere 🙂 Og ta kontakt på +47 988 96 688 om det skulle være aktuelt!
      Håper på svar 🙂
      Med Vennlig Hilsen
      Fotograf og Filmskaper
      Christina Gjertsen

    27. Den dummeste er vell den som ødelegger muligheten til å få en ordentlig jobb i fremtiden for å komme på topplista til blogg.no

    28. Det e nok du som e den “dumme” her,for ingen vill ha deg til å jobbe i helsevesnet,kan si at du aldri kommer til å få jobb som jordmor etter det her..
      Det e nok du som drit dæ ut,skaff dæ en ordentlig jobb før du kan kalle dæ “smart”. Nav’er.

    29. oii, da var all takknemlighet for vår støtte i din vanskelige tid blåst bort…ikke er du takknemlig for at vi orker å trykke oss inn på denne bloggen når det finnes en haug andre blogger å lese. jeg skrev noen hyggelige ord hver dag på bloggen din, men nå ser det ut til at det ikke betyr noe. takk

    30. Å fremmstille seg selv slik du gjør kan nok lønne seg når det gjelder lesere, men det har sin pris. De fleste mennesker mister jo respekten for deg, og hos noen fremprovoserer du jo rett og slett hat og avsky. Er det virkelig verdt det? De fleste som ligger på topplisten har jo ikke blogger som dette, så det er jo klart at det finnes andre måter å få lesere på. Det enkle er ikke alltid det beste 😉

    31. Tror nokk du ennå er dummest ja. Det er visse ting du aldri vil forstå..
      Han trenger vartfall ikke selge pungen og pondusen for å få flere klikk på bloggen.
      I Norge er det faktisk forbudt og selge seg selv slik, synd noen ikke klarer og tjene penger på annet enn kroppen sin.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg