DIY – fra stygt bord til kjempefint bord!

Hei kjære dere! 

Som jeg nevnte for dere for en liten stund siden, kjøpte jeg et helt vanlig bord i en utrolig kjip farge på loppemarked til Nathaniel for den nette sum av 5 kr, med tanker om å gjøre bordet om til hans helt egent som ingen andre har. Mange følte for å poengtere at jeg kan få samme bord helt nytt på Ikea for 59 kr, og klart,det kan jeg. Det er egentlig to hovedgrunner til at jeg ikke går å kjøper han et bord fra Ikea :

 

1. Det er mye morsommere å lage noe helt unikt som ingen andre har, enn å kjøpe et ferdig bord fra Ikea som “alle” andre har. Man kan dessuten ikke male på bordene derfra ettersom det meste derfra er ferdig lakkert. . 

2. Det er utrolig miljøvennlig! Tenk så mye vi kaster og kjøper nytt hver dag. 

 

SÅ, tenkte jeg å vise dere resultatet av prosjektet mitt! Jeg er ikke heeelt ferdig enda, ettersom jeg gikk tom for hvit maling. Det gjenstår, som dere sikkert ser, litt maling på bordbeina samt at jeg skal “finpusse” litt på de blå stjernene. 

Jeg er UTROLIG fornøyd og det er Nathaniel også! 

Hva synes dere? 

#diy #mammablogg

62 kommentarer
    1. Hei Rannveig ! 🙂 dette må jeg si ble ett kupp og en flott DIY prosjekt 🙂 passet kjempe godt inne på gutterommet , vært morro å se om du finner på flere DIY prosjekter 🙂
      Liker bloggen din 😀 ha en flott dag frøken 🙂

    2. At man ikke kan male på møbler fra ikea er tull! Alt kan males, noe må man evt pusse ned først og andre ting må man bruke heftgrunn på først. At det meste fra ikea er lakket er også tull! Det du mest sannsynlig mener er at det er folierte overflater, det er det også på det bordet du nå har malt og du burde derfor ha brukt heftgrunn først, hvis ikke kommer malingen til å flasse av veldig fort.
      Tips: kjøp 1 liters malingsbokser på malebutikk, man maler ikke møbler med hobbymaling fra panduro på 10 ml flasker!

    3. Skøyeraktig. 🙂 …og veldig fint. Og å vite at du har gjort dette sjøl må jo være mer tilfredsstillende enn å kjøpe no’ dritt på IKEA. 🙂 Pussa opp gamle, brukte møbler sjøl før. Det meste er på hytta nå, og gjør den så personlig. Gøy. 🙂
      Fin dag til deg og dine, Rannveig.
      Mvh, Per.

    4. Men, Per.. Det er jo noe dritt fra Ikea hun har kjøpt. Eneste er at noen andre har hatt det før henne.. Bordet ble kjempefint det. Men mal bena også, da blir det enda bedre. 🙂

    5. Per: Hahaha det bordet ER fra Ikea da.
      Men Rannveig, det ble veldig fint 🙂 Kjempe søtt med de stjernene 🙂

    6. Bordet ble veldig koselig og flott nå til fine gutten din 🙂 Kjekt for han at det er du som har pyntet det.
      Jeg har en kjip trestol på badet som jeg lenge har tenkt på å fiffe litt opp. Tror det må bli i morgen..

    7. “Man kan dessuten ikke male på bordene derfra ettersom det meste derfra er ferdig lakkert.”
      Men Rannveig. Det der ER ett bord fra Ikea 🙂 Serien heter Lack….

    8. Liker damer som vet å holde et fast grep rundt malekosten eller andre verktøy 😉 Gleder meg over at du tar lappen på manuellgir 😉
      Klask og klem, din Per for alltid :-*

    9. Men det jeg mente, var jo at det bordet Rannveig har nå ikke kan kjøpes på IKEA. Hun har gjort dette sjøl. Ehm…er det noen som forstår hva jeg mener ? 😉

    10. Kjempeflott lite bord, til din søte gutt 🙂 Ikke bry dæ om negative kommentara….D e flisespikkeri & småbagatella dem gnæg om :p Kjempeflink e du Rannveig, på mange måta 🙂 Æ blir inspirert til å pusse opp noe sjøl også;) Takk for en finfin blogg 🙂 Klem 🙂

    11. Kjempefint, Rannveig! Og artig at du tenker gjenbruk – tommel opp! Jeg har vurdert noe liknende med noen hyller vi har i samme serie. Men jeg tenkte å bruke spraymaling, det virker mer lettvint. Er det noen som har erfaring med det?

    12. Herregud, så mange som absolutt skal komme med negative kommentarer og pirke på alt mulig, UANSETT hva Rannveig sier. Hva er vits i å lese bloggen hvis dere bare skal slenge dritt? Er jo ikke vanskeligere enn å ikke klikke seg inn på den 🙂

    13. Et slikt bord i HVITT koster på ikea 39 kr, så jeg vil tørre påstå at et nytt ferdigmalt bord er billigere enn malingen hun har brukt på det, så syns ikke akkurat det var et “kupp” for dette bordet 😛
      Hadde heller brukt 39 kr på å kjøpe et spiller nytt hvitt bord på ikea (ja for det er fra ikea!!) så hadde du sluppet å male det… du har jo ikke malt alle sidene av bena engang, så man ser jo gulfargen..

    14. Luksus: Hvis du leser innlegget så ser du at Rannveig er fullt klar over at det fremdeles gjenstår litt maling på bordbeina.

    15. Luksus : …og poenget er vel ikke pris! Men at Rannveig har gjort dette sjøl…og fått noe som ikke kan kjøpes på f*cking IKEA ! ; p

    16. T : i ditt tilfelle vil jeg diagnostisere deg med et ekkelt tilfelle av “RASSHØLUS HJERNEDØDUS VULGARIS”….. 🙂

    17. Jøss hadde du ikke fått plass i barnehagen i nærmiljøet fra høsten?
      Blir knapp tid å pakke å finne nytt, Flytter du hjem til Alta?

    18. Ja, d e mange morsomme menneska som kommentere….Å lage noe sjøl, e jo en stor glede i sæ sjøl 😀 D e ikke d samme å kjøpe noe ferdig på butikk…Så LUKSUS…ta dæ ei bolla eller fem…15.36: Ka e vitsen å ta opp en sykdomslidelse i den her sammenhengen?? Ta dæ ei bolla eller hundre du å….Rannveig du e ei flink & ei flott jente 🙂 Dessverre så fins d altfor mange misunnelige, skadefro sosiopater i verden, som ikke tåle andres fremgang, suksess eller andres lykke…fordi dem sjøl ikke har d godt her i livet…så må dem rakke ned på andre for å få tilfredsstilt sitt ego…Klem til dæ Rannveig & dine nydelige barn 🙂

    19. kjempefint bord 🙂 men du har glemt å male innesiden på foten inntil veggen ;), da va ikke ment som neg, bare e tips

    20. Hei
      Hørte du skal flytte!? Trives dere ikke da? Hørte du hadde fått barnehage plass og greier? Hva skjera???

    21. Det var kjempe fint. Elsker interiør og gjøre noe eget ut av noe! Elsker å ha ting som ingen andre har, også eldre ting som det ikke fins så mange av ! 🙂

    22. Poenget her er vel at Rannveig har malt et bord og fått det sånn HUN vil ha det. Hvor bordet opprinnelig kommer fra er uvesentlig! Hold fred 🙂

    23. Går det virkelig an å lage så mye diskusjon rundt et lite bord???!! Samme EFF hvor det er kjøpt vel?! Eller hva det koster?! Eller hva det koster i maling! Hun viser oss sitt lille DIY prosjekt av et loppefunn -å fint ble det! Ferdig snakka!! Bevares altså…..

    24. Haha! Jeg har akkurat d samme borde bare med rosa stjerne, Passer perfekt inn på barnerommet til min kommende datter! Fikk d av min tante, som kjøpte d på en nettbutikk for noen år tilbake! Å ps jeg er har akkurat pause fra å male d brunsvarte ikea kjøkkenbordet mitt hvit:)) 0 problemo!

    25. Lene S : Er du dum ? Hvorfor i hæwlete tror du det ??? Og uansett…hva FANDEN har det med innlegget å gjøre??? Og… Hvorfor kaller du meg meg kåtsekk ? Og det i forbindelse med at du tror jeg er huseier…. Ser ingen sammenheng i det du gulper opp ! Vær grei å være saklig om du skal dumpe driten din…ja ?? Morna. 🙂

    26. Et lack bord fra ikea som du har kjøpt brukt og malt hvit istede for å kjøpe et hvit på ikea til en billigere penge og klistre på stjerner.. 😉

    27. Bordet ble kjempe fint ;)) Er det klistermerker du har brukt til stjerner? Kunne gjerne tenkt meg noe lignende selv 🙂 Moro med noe ikke alle andre har 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg