Life is too short to be anything but happy!

Heia!

Har enda ikke nett, så det blir fortsatt dårlig med bloggingen inntil videre. Har noen innlegg ferdig som jeg trenger pcn til å publisere, Men får vel bare ha tålmodighet!

Vi har ikke gjort noe speielt de siste dagene forutenom å kose oss masse i det fine været. Ungene spiser is, bader i bassenget på terrassen og koser seg. Har også sett litt rundt på biler, og tror kanskje jeg har funnet en jeg skal kjøpe! Skal i møte med banken imorgen så det blir jo spennende. Jeg er så lykkeliig! Dette har jeg ventet på alt for lenge og endelig skjer det. På torsdag og fredag skal jeg ha langkjøringen, og så er alt klart til oppkjøring. Jeg dør nesten av sommerfugler i magen altså… Dette er stort for meg! Og ikke minst så kommer det til å gjøre min og ungenes hverdag så utrolig mye enklere. Og dere som sier jeg ikke kan og ikke klarer, jeg skal VISE dere at jeg så absolutt kan! Jeg besto teorien på første forsøk, og planlegger også å stå på mitt første forsøk oppkjøringen om bare 8 dager. Til alle dere som sier at jeg ikke klarer å oppnå noe her i livet, jeg har fått og oppdratt to av verdens vakreste og godeste barn, og nå skal jeg ta lappen. Til høsten fortsetter jeg på utdanningen min for å bli sykepleier/ jordmor. Alle kan hvis de vil! <3

Nå skal jeg avslutte her å finne senga, så vil jeg ønske alle dere en fantastisk kveld videre!

Blogges <3

64 kommentarer
    1. 🙂 lykke til med oppkjøringa, har virkelig troa!:)
      Men dersom du ikke har planlagt å kjøre fra Alta og hjem anbefaler jeg deg å kjøpe en bil der nede, altså hjemme, på grunn av de ekstreme fraktkostnadene 🙂

    2. Så klart kan du! Du kommer til å bestå med glans, det samme med jordmor utdanningen din 🙂 Lykke til på oppkjøringa 😀

    3. Du e litt sånn som skal skryte en del. Det e jo ikke sikkert du består – vil selvfølgelig at du skal det, men ta nu ikke alt som om det sku vært planlagt. Du leve litt på en rosa sky, Rannveig! Og når det kommer til at du oppdrar ungan dine og dem e de skjønneste i verden, det stemme – du har fått utrolig skjønne unga, og klare dæ fint i livet. Men må du virkelig nevne det i hvert innelgg? Det e akkurat som du har gjort nåkka galt, så må du skrive det for at folk ikke skal tro nåkka anna. Vi vet at du e en god mor, du behandle ungan dine kjempe godt virke det som.. Kjøpe ordentlige klær med kvalitet osv. Men vær nu så snill og ikke vær så overfladisk med enkelte ting. Lykke til på langkjøringa, og ikke minst oppkjøringa! 🙂

    4. Helledussan for et fint bilde av dere to! 😉
      Når man blir fortalt at man ikke kommer til og greie det,så er det jo bare en enda større motivasjon for og klare det! Jeg har troen på deg,og du klarer alt du vil 😉

    5. Jeg håper de stryker deg og at du aldri blir sykepleier, sånne som deg burde ikke hatt lov til å bli det. Du fordømmer andre og er bare en skikkelig bitch. Bokstavelig talt. Måten du snakker om medmennesker på sjokkerer meg. Du fortjener å høre denne dritten.

    6. Utrolig bra ! Har snart langkjøring å oppkjøring selv, så vet akkurat hva slags glede, nervøsitet og spenning du føler! utrolig stolt og et stort frobilde for meg akkurat i denne tiden, at du klarer å oppdra to flotte barn, ta lappen, stå på egne ben, ikke minst lese til teorien (vært der selv, uff.. lange dager med tørt stoff), se på bil, ha tid til venner å gjøre det som gleder deg. Jeg har ett ord og det er WOW! stå på

    7. Du har jo ikke akkuratt oppdratt barna dine så lenge og det spørs vel om det er du som kommer til å gjøre det fremover…..! Går noen rykter ja…….

    8. 01:38 Er det mulig og være så slem og ondskapsfull?! Håper ikke du har egne barn, i så fall er det synd på de som har en mor som absolutt ikke kan oppføre seg! Sånne holdninger som du har bør ikke videreføres!

    9. Ungene dine er helt gjennomsnittlige. Ikke VERDENS fineste for noen andre enn deg. Og det er forsåvidt det eneste du har oppnådd i livet. Å regne med ting som utdanning og billapoen,som ikke er gjennomført kan ikke beregnes som oppnåelse. Du er og blir udugelig Rannveig. Vi vet det,og du vet det. Hadde det ikke vært for barna dine hadde du vel neppe blogget engang.

    10. 02.50: Her jeg kommer fra er det vanlig med 2 eller 3 dager med langkjøring. Det er mye”barnet inn i” disse dagene. Ikke kom og fortell at dette ikke stemmer, vær så snill 🙂
      00.20 (og MANGE andre!!) lurer virkelig på hva du/dere skal bli når du/dere blir stor, som kan slenge fra deg/dere så mye dritt?!
      God sommer Rannveig:-)

    11. Så flink du er!:) er en motivasjon å se at du klarer det!! Kanskje jeg en dag får det til å:) masse lykke til med oppkjøring, kommer til å klare det med glans 😀 og må bare si at det bildet av dere to var utrolig søtt<3

    12. Rannveig, jeg er 100% sikker på at du har lappen i boks ved første oppkjøring. Og jeg er ganske sikker på at du kommer inn på sykepleier utdanningen 🙂 De som sier noe annet er ikke mennesker du burde omgås med i utgangspunktet.
      Det jeg desverre også er sikker på er at du har ødelagt jobbsjansene dine som jordmor/sykepleier i fremtiden og det er veldig synd. Det skal ikke mer til enn et kjapt Google søk for å finne nakenbilder, tele s-e-x reklamer og provoserende blogginnlegg fra deg. Dette er ikke noe du bryr deg om nå, det har vi alle skjønt. Det fremlegger du i nesten hvert innlegg. Dette er derimot noe du kommer til å bry deg om når du aldri blir innkalt til intervju etter endt utdanning.
      Jeg håper du starter å tenke deg om. I mine øyne er du nemlig en vakker og flink mamma som har potensiale til å komme så langt hun bare vil..

    13. Helt enig med alt “ei som bryr seg” skriver. Du har pågangsmot og kan gjøre det DU vil. Du kan oppdra ungene dine, du kan ta lappen, og du kan ta hvilken utdannelse du klarer. Men når det kommer til å søke jobb etter utdannelsen så er det ingen som vil ansette deg som sykepleier eller jordmor.

    14. Kjære vene! Det var voldsomt som folk skulle bry seg da! Folk må slutte å bry seg så veldig om hva alle andre gjør! Tenke litt mer på hva en selv gjør.., En leser kommenterer at “du er en skikkelig bitch og måten du snakker til medmennesker på…”, jeg mener – hallo?! Fei for din egen dør, for du snakker/kommenterer selv på en måte som er helt uakseptabel!
      Og ja, du har virkelig noen skjønne barn.. Og ja, du kan virkelig bli akkurat det du vil! Stå på! 🙂

    15. Hei Rannveig, jeg håper du klarer dette!!
      Men kom på en ting, du mener abort ikke burde vært lov? Om du skal bli sykepleier må du fakrisk bare innstille deg på at du møter mange jenter som ønsker abort.

    16. Drittkjerring! Stikker av til Alta så pappaen til E ikke får sett henne kun fordi du er drit sjalu fordi han skal ha en baby til!!!

    17. Hvis du virkelig skal bli sykepleier/jordmor håper jeg virkelig du kvitter deg med fordommene dine mot abort først.

    18. Ehhh… langkjøring 2 ganger er veldig uvanlig! Å hvordan jeg vet det er forde jeg har 2 i min familie som ER kjører lærer!

    19. jeg håper de som skal ansette deg som jordmor, søker deg opp på nett og finner innleggene der du dømmer medmennesker og hvordan du prater om abort. Og jeg håper at arbeidsgiver sitter og tenker, hun der skal jeg ikke ansette, for hun kommer til å behandle mennesker som har tatt abort på en dømmende og fæl måte. Måten du behandler medmennesker som har vært i livets tøffeste situasjon bør slippe å møte et sånt mehe som deg. Du er stokk dum!

    20. Herre!! Man kan dele opp langkjøringen i to!! Kjører like mange timer, men over flere dager. HELT NORMALT!!

    21. Alle som sitter her å skriver at hun ikke kan bli ditt og datt fordi ingen vil ansette henne? Er dere så veldig mye bedre? Dessuten har hun ikke stukket av til Alta, hun besøker familien sin- er ikke det lov kanskje?
      Det finnes så mange udugelige og påståelige folk her i verden, der i blant dere! Fatter ikke hvordan dere kan ha det godt med dere selv. Og for å slenge med en ting til, det er VELDIG vanlig å ha to langkjøringer. Jeg kjørte opp for to år siden og hadde to langkjøringer.
      Stå på Rannveig, du klarer de målene du setter deg og du oppnår det du vil. Det er en viktig evne å ha når man skal utdanne seg som f.eks sykepleier! 🙂

    22. Du fordømmer folk som tar abort, har nektet fedre å se barna sine, du har ikke studiekompetanse, og du skal bli jordmor? Kan du fortelle litt om hvordan i all verden du egner deg som det? Du virker umoden, dømmende og lite medmenneskelig.

    23. Jeg blir helt satt ut over mange av kommentarene her! Hvordan får dere til å skrive noe så stygt til et annet menneske?

    24. 2-3 dager langkjøring?? Hva i all verden er det folk snakker om, haha. Dere har ikke peil ass. Langkjøring varer en dag for normale mennesker. Evt to for de som ikke er gode til å kjøre, virker det som. Haha, loozers som ikke vet hva de prater om.

    25. Der jeg kommer fra er en dag satt av til landeveiskjøring, og en annen satt av til bykjøring. Begge omtales som langkjøringer, og varer en del timer.
      Vi hadde ikke annet valg enn å dele det opp, det var sånn det bare var. Så “Li 19:57” ikke kom her og si at to langkjøringer er for de som ikke er gode til å kjøre! Det er trafikkskolene som legger det opp slikt! Punktum.

    26. Jeg hadde langkjøring to dager. Første dagen var det bare langkjøring, andre dagen så var det “oppkjøring”. Måtte kjøre etter veiskilt for å komme meg dit jeg skulle. Kjøre forskjellige oppkjøringsruter og sånt. Kjøreskolen min hadde kun sånt opplegg, venninnen min sin kjøreskole hadde egentlig kun en dag, men at man kunne dele det opp om man ikke fikk fri fra jobb/skole og lignene

    27. Hvis man må dele langkjøringen så er det jo ikke langkjøring, bare vanlig kjøretime!!! Jeez folk er rare ass…. Gå på skole, så kanskje dere forstår noe og får litt vett i hue

    28. Du er helt klart en god mor Rannveig, og du er utrolig positiv og sterk, tross all den negativiteten som kommer din vei. Du er orgianal, og selv om jeg noen ganger ikke er helt enig i dine meninger og holdninger så betyr det ikke at jeg misliker deg av den grunn. Jeg synes ikke du skal akseptere at folk slenger så mye usakelige kommentarer til deg. Det er mobbing på høyt nivå, og utrolig slemt gjort. Hadde du satt kommentarfeltet til godkjenning, så tror jeg ikke folk hadde orket å skrive så mye fælt til deg. Når de ser at andre gjør det, så er det kanskje lettere å tillate seg selv og hive seg på den negative bølgen. Bare mine tanker om den saken. Du er ihvertfall en veldig flott jente båden utvendig og innvendig og det er så koselig å se hvor lykkelig du er med dine barn og hvor lykkelig du gjør de. God ferie til deg og lykke til med lappen. Du klarer det nok, skal du se! 🙂

    29. Langkjøringen våres i oslo, ble fordelt på to dager. Den første dagen hadde vi først bittelitt teori, før vi kjørte i mange timer. Uka etter hadde vi en/to timer, som var mer for litt oppsummering av hva vi hadde lært og funnet ut 🙂

    30. Viktig å holde troen levende.
      Du har noen år med tøff jobbing foran deg.
      Hvis du ikke har studiekompetanse , blir det litt lengre tid på skolebenken.
      Sykepleien 3 år / jordmor 2 år
      Det kreves minst 2 års arbeidserfaring for å være aktuell for videreutdanningen.
      7-8 år frem i tid…..
      Lykke til

    31. Masse lykke til med lappen,dette KLARER du fint :).
      Nydelig bilde av dere :).
      Du som kaller r drittkjerring pga Willem ikke får se E, ta deg en bolle a, hun har krav på ferie som alle andre,ikke minst ha E og N glede av og se bestemoren sin

    32. Å herregud for en tragisk blogg og et tragisk kommentarfelt. Folkens, gi faen i å lese denne bloggen så ramler den under plass 200 og er ute av verden!

    33. Hvor mange av dere har spurt jordmoren dere hadde om hennes holdning til abort? Tror og håper fremtidig arbeidsgiver klarer skille mellom privat og arbeid….

    34. Det som tidligere het landevegskjøring heter nå Sikkerhetskurs på veg.
      Kurset er nå på totalt 13 timer (noe man ikke klarer å gjennomføre på bare 1 dag) [:)]
      Kurset er delt inn på følgende måte:
      – Bilkjøringens risiko (teori), 2 timer
      – Kjøring i landevegsmiljø og forbikjøring (4.1.2), 5 timer praktisk øving i bil
      – Avsluttende kjøring i variert trafikk (4.1.3), 4 timer undervisning i bil hvorav 3 timer praktisk øving
      – Avsluttende teori, 2 timer
      Sikkerhetskurs 1&2 må man ha og det tas over 2dager. Så du som har 2kjørelærere i familien, håper de er pensjonister når de gir så villedende informasjon. Er da bare å gå inn på hjemmesiden til en trafikkskole så ser man det.
      Lykke til Rannveig det kommer til å gå så bra😃 En kjørelærer hadde aldri meldt deg opp om h*n ikke mente du var klar.

    35. Det er klart hun KAN bli sykepleier og jordmor, men om hun blir en ettertraktet og respektert en i arbeidslivet, er vel en annen sak ?

    36. Heldigvis bor jeg på et sted der det er mange nok sykepleiere og jordmødre til å kunne be om en annen om man er misfornøyd.

    37. Respekt er noen en opparbeider seg på arbeisdsplassen en har det ikke med seg…. Hvis en gjør en god jobb blir en ettertraktet. ..

    38. Lykke til med oppkjøring og utdannelse, Rannveig!
      Er selv ung mor, tok lappen når lillegutt var baby, og har akkurat fått studiekompetanse etter 2 år vgs samtidig som jeg har vert mamma. Ett av årene var også mannen min i militæret, så vet hvordan det er å være alene. Nå skal jeg ha et barn til, før jeg fortsetter utdannelsen min etter permisjon. Klarer jeg det, så klarer du det også 🙂 vet så utrolig godt hvordan du føler deg nå! Den mestringsfølelsen er bare hærlig, og man føler for å vise hele verden hvor langt en har nådd! Når samfunnet sier du ikke skal kunne klare noe, men du gjør det likevell, da føler man seg sterk og uovervinnelig! 😀

    39. Tydelig at alle disse smartingene som Li osv som påstår at langkjøring ikke går over 2 dager er små drittunger som ikke har lappen.
      For da hadde de visst at det nå er noe som hetter sikkerhetskurs på bane og sikkerhetskurs på vei. Dette er obl. og går over 2dager.
      Lykke til Rannveig.

    40. Regner med at de praktiserer ulikt innenfor hver enkelt kjøreskole. Da jeg tok lappen i 2006 hadde jeg langkjøring 1 dag , nemlig tur / retur Oslo. Det var alt. 2,5 time hver vei, så 5 timer med langkjøring. Men regner med at det har blitt hundre nye regler siden den gang. Uansett , LYKKE TIL RANNVEIG , jeg tror du klarer lappen 🙂 😉 Og jeg har tro på deg som jordmor 🙂 🙂 Synd du ikke blir ferdig utdannet før jeg mest sannsynlig er ferdig med å få alle mine gullunger til verden.

    41. Skal du som jordmor/sykepleier da fortsette å se ned på alle de som er “mindre verdt” enn deg, og de som har blitt uønsket gravide og ønsker abort? Nei huff, jeg håper aldri jeg kommer til din sykestue da, om jeg blir gravid. Isåfall så skal jeg i hvertfall sørge for å få byttet igjen, snarest! Få litt mer medmenneskelighet før du i det heletatt TENKER på å prøve å ta vare på andre mennesker. Du er jo ikke en hyggelig person akkurat, det har vi jo alle sett på TV..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg