Livet er HERLIG

Hei igjen kjære lesere!

I dag har jeg faktisk gått til innkjøp av min aller første bil. Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg føler meg totalt LYKKELIG. Det er så ubeskrivelig DEILIG å vite at jeg kan komme meg hvor jeg vil, når jeg vil, og når det passer meg. Det er ubeskrivelig deilig å tenke på at jeg kan kjøre ungene i barnehagen når barnehagestart står for tur om ikke lenge, og kjøre til jobb/skole selv. Har fått skoleplass og takket ja, men vurderer å begynne å jobbe i stedet på grunn av avstanden til skolen ( blir typ 3 kvarter å kjøre hver vei..) Uansett….. 10000 bekymringer er tatt av mine skuldre nå som jeg har egen bil, og det er helt utrolig herlig.  

Jeg har absolutt ingen peiling på biler, så jeg vil rette en stor takk til min kjære mamma og pappa for ekstremt god hjelp! Haha. Endte visst opp med en Peugeot 407 SW.

Kjøpte også nytt bilsete til lillesnuppa i dag, superfint og superpraktisk med tanke på at det kan legges helt bak og snues helt rundt når jeg skal ta henne inn/ut av bilen! 

Mange vil nok si at jeg overdriver gleden ved å ha lappen og egen bil, men vet dere hva? Dette er det beste som har skjedd meg på lenge og det er en stooooor milepæl i en tobarns alenemammas liv! Det gjør rett og slett min hverdag ganske så mye simplere. Jeg er ganske ferdig med et evig daglig maraton om å nå busser til barnehagen, fra barnehagen, til barnehagen igjen, og fra barnehagen igjen……… jeg er også temmelig ferdig med å ta feil busser ( Jepp, jeg gjør det ganske ofte også…..) jeg er generelt utrolig glad over å ha full kontroll på alt i mitt eget liv, og nå har jeg det! Livet smiiiiiler 🙂 

Dagens outfit! Off shoulder topp fra Sheinside her, stripete tights fra Sheinside her

 

Imorgen skal jeg og ungene en tur å besøke tanten og søskenebarnene til Nathaniel, og så skal vi besøke pappa/bestefar i samme slengen. Blir nok kjempekoselig! Ser fram til en herlig helg med mine to søte små. Så regner jeg med dere hører fra meg imorgen! Nå er det senga for ho mor.

Blogges <3

45 kommentarer
    1. Kjære søte du! Gratulerer så masse! Kjenner jeg er kjempe stolt av deg fordi om jeg ikke kjenner deg engang. Godt jobbet. Det kan også være jeg kjenner det litt ekstra godt for det må svi for alle hatersane og se hvor godt du gjør det og hvordan ting ordner seg for deg. 😀
      God natt, klem fra Thea

    2. Jeg skjønner veldig godt at du er overlykkelig. Hadde den samme følelsen selv når jeg fikk meg lappen og bil. Verdens beste frihetsfølelse. God helg!

    3. Flott bil. Gratulerer. 🙂
      Og gleden med å ha fått lappen og egen bil KAN ikke overdrives. Slik føler alle nybakte sertifikatinnehavere&bileiere det 🙂

    4. Gratulerer! Anbefaler deg ikke å vente med skole, hopp i det, det er det som må til for å få drømmejobben din

    5. Ville også satset på skole om du har kommet inn på det du vil. Kjørte selv ca tre kvarter hver vei til skole i tre år og alt blir en vane! Faktisk deilig å ha litt tid for seg selv i bilen. Det blir noen lange dager for ungene i Bhg,men sånn er det jo for mange. Tenkte alltid når jeg var lei skolen, at dette gjør jeg også for barna. At de skal ha en mamma med utdannelse og stabil inntekt 🙂 lykke til! Og gratulerer med lappen 😀

    6. Gratulerer så mye! Det fortjener du! Liker deg godt når du er ærlig og personlig i innleggene dine. Lykke til videre! Utdannelse er gull verdt, og du blir en god rollemodell for barna dine!

    7. Haha.. En stund hørtes det ut som du skulle ha Rosa Lamborgini,skulle i banken osv…også ender du opp med samme bil som bestefar på 87 år… Haha.. Såååå mye lån fikk du.. 1,1 liters motor også,eller??

    8. Eeh, hva var poenget med den kommentaren Tabita?? Kanskje R fant ut at det rett og slett var mest praktisk og fornuftig med en slik bil fremfor en sprek lamborgini.. flott bil, Rannveig! Veldig grei med tanke på to barn og alt pikkpakket som skal være med på tur 😉 lykke til videre med planene dine! 🙂

    9. Hjelpe meg da. En slik bil er praktisk for småbarnsforeldre, som har behov for å ta med seg barnevogn. I en Lamborghini er det ikke plass til barn.

    10. Unnskyld. Det var ikke meningen å bruke nicket ditt. Jeg blingset et lite øyeblikk. Håper Rannveig fjerner den kommentaren som jeg la inn rett over her, så det ikke blir misforståelser.
      Beklager igjen

    11. Fin bil 🙂 Som andre har skrevet , ingen vits å utsette skole. Litt kjipt i bynnelsen kanskje å kjøre så mye men alt blir en vane 🙂 Lykke til !!

    12. Hei!
      Nettopp her sett noen episoder av Charterfeber.. Skikkelig bitches de to andre jentene, fikk litt vondt av deg, men ser ut som du klarer å le det vekk! Du virker som en kjempeålreit jente, veldig fine bilder av deg her på bloggen og! Lykke til videre 🙂

    13. Det er jo R selv som har gitt det inntrykket til leserene sine,ikke jeg. Og for gudsskyld,spar meg. R har aldri vært,ei kommer heller aldri til å ha en eneste fornuftig tanke i hodet! 😉

    14. Den bilen er fantastisk å kjøre med! Bestefar har akkurat den samme, og jeg låner den så ofte jeg får lov 😉 Gratulerer så mye med ny bil 🙂

    15. makan og frekke noen mennesker skal være? hva er greia med å rakke ned på henne pga hun har kjøpt en peugeot ? altså en bil koster penger uansett merke! Du burde være stolt rannveig for det du har klart, og det du SKAL KLARE! Bare drit i de som hele tiden skal finne noe å rakke ned på, altså, halo… DET ER EN JÆVLA BIL , så slutt å sleng dritt 🙂

    16. Lykke til og gratulerer! Har selv pendlet 3 kvarter og det ble en vane ganske fort 🙂 Vil absolutt anbefale deg å begynne på skole hvis en utdannelse er drømmen din – pendlingen blir ikke et problem etter en stund 🙂

    17. Gratulerer med lappen og bil::)) Jeg kjenner deg ikke, men må si jeg er oppgitt over alle disse dritt-kommentarene. La vær å les bloggen da vel, hvis dere har så mye mot henne. Har IKKE MYE VETT I HUE DERE HELLER, SOM RAKKER SÅ NED PÅ HENNE!!!!!!!!! Synes der er helt hårreisende av dere, skjerp dere HELE GJENGEN!!!! Jeg er en voksen dame på 38 år, med 4 barn i alderen 2 til 15 år, og er innom bloggen da min datter på 15 ofte er her, og har kommet til meg helt satt ut og bedt meg lese disse kommestarene fra dere!!! Hun er 15,og sjokkert!! Til og med bilen må dere kritisere!!! Hvilken
      RETT har dere til å skrive dette?????? Dere klager på at Rannveig ikke har noe i hodet, men det har jammen IKKE dere heller asså!!!!!!!! God bedring hele gjengen av dere DRITTSLENGERE!!!!!!!

    18. Er ganske så imponert over at dere bruker tid på å lese en blogg, og legge igjen kommentarer når dere har så mye mot henne!!!!! Er det mulig sier nå jeg!!!!!

    19. Gratulera me lappen og bil hadde aldrig kjøpt den bilen sjøl men det e fordi eg krur sjøl å peugeot e elendig t å skru på ….

    20. Håper du inndelig har fått deg en skikkelig forsikring sånn at du får med lånebil om ett uhell skulle skje… En viktig ting og ha med i forsikkring om en har nyere bil en 2005… å husk, bilen din skal ha DISEL… fyller du bensin kan motoren ta skade av det!
      Å nei jeg sier ikke at du er dum, men du har dine øyeblikk… Gratulerer med fransk dritt bil(min mening)

    21. De som kommenterer negativt her er jo bare unger på 15-16 år. Selv er jeg 24 år, har ett barn og mann. Vi har også peugeot og er superfornøyd! Hadde selvsagt kjørt en heftig bil hvis jeg var stinn av gryn, men sånn er det som regel ikke når man er i tjueåra. Med barn er det det praktiske som teller. Heller plass til barnevogn og trygg kjøring, enn en tilsynelatende “fin” bil. Gratulerer så mye med lapp og bil 🙂

    22. Du kjære Realist over her, for en koselig kommentar,lite å gjøre i varmen du vel?????? Du kan jo melde deg på et skrivekurs for du har skrevet DISEL FEIL, det skrives DIESEL!!!!! Visste du ikke det, du må jammen være DUM!!!!!!!!!!

    23. hahahahha, makan til kommentarer her inne! Syns også du ikke bør utsette skolen, heller ta den og ferdig ett år, så kan du ta friår når du føler behov for det :-)) eller sykepleiestudiet, så kan du ha fem år i stedet for tre år. Tre år kan være veldig travelt, så kanskje 4-5 år kan være lettere? Du føler for det 🙂 Jeg tror på at du blir en sykepleier når du har fått vitnemålet. Kan være du ikke trives likevel, og vil noe annet etterpå? 🙂 Man knows never !
      Og tre kvarter er INGENTING! Brukte tre kvarter til skolen kver dag i tre år, men da tenkte jeg på å få meg utdannelsen. Det var viktigere enn avstand. Husket læreren sa til meg for tre år siden ca: Ikke tenk på avstand, det er ikke viktig. Tenk på utdannelsen! 🙂 Og du har bil, så det blir ikke noe problem. Og så kan du gjøre lekser på kvelden. Folk er så frekke! Du virker greie, og tcmn og de er jo frekke mot deg ang charterfeber. Små drittunger og fniser og sånt. Herregud, og mot en gravid dame! Jaja, men vær forberedt i allefall 🙂 det første og andre året på sykepleie er veldig tøft. Andre året er verre. Siste året er ikke noe spesielt, mye praksis og lignende. :))

    24. Elin: uffda, du må virkelig ha ett problem med deg selv siden du fant en skrive feil, kanskje flere også… godt att alle ikke er like perfekte som deg:)

    25. Peugot e jævli fin å god å kjøre, men ikke nåkka å ta vare på :p prøvekjørtr en fra tk motor, den hadde antydninge til feil første gang æ starta den hjemme. Men men, håpe du har god forsikring :p

    26. Det som overrasker meg over dere som kritiserer bilen hennes og tilsynelatende har så god peiling på bil, er er at INGEN reagerer på rosapelsen rundt rattet som er livsfarlig å kjøre med!! Slike duppeditter burde vært ulovlige! Skal du bråsvinge kan rattet lett glippe med et sånt pelstrekk på….
      SÅ gratulerer med ny bil, men ta av pelsen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg