Babysyk

Heia! 

I dag har egentlig dagen bare fløyet avgårde. Her startet vi dagen med å spise god frokost og se på favoritten til Nathaniel, nemlig Barbie! Han rett og slett eeeelsker det, og har mange filmer. Når man spør han om hva han vil se på, er det bare Barbie som gjelder. Hihi! Verdens godeste godgutt. Og her i huset er det ingen kjønnskoder som gjelder, vil han ha rosa og Barbie, så får han nettop det. Og Emma leker med lekebiler og stortrives med det!  Jeg vil gjerne lære mine unger til å respektere alt og alle uten å sette mennesker i bås for hvem de er.  Husk, det er vi foreldre som setter barna i kjønnsroller allerede fra de er små, ikke barna våre. 

Jeg og ungene kjørte til tanten til Nathaniel i 11 tiden, og var der i mange timer. Utrolig koselig! Hun har nettop fått en liten jentebaby, og fikk da holde denne lille skjønne prinsessen. Rart hvor fort tiden går, Emma var SÅ stor i forhold til henne, og jeg ser jo på Emma som min bittelille baby. Ikke så liten lenger når jeg satt med ei nyfødt lita tulle i hendene. Kjente jo at babysyken kom snikende, men….  jeg skal virkelig ikke ha flere barn akkurat nå. Vil gjerne ha en til i fremtiden, men det er absolutt høyt opp og langt fram. Det må eventuelt skje etter jeg har fullført utdanning som sykepleier, fått meg hus, og sist men kanskje aller viktigst, en mann! Med andre ord blir det i så fall en ordentlig attpåklatt. Haha 🙂 

Etter vi hadde vært der noen timer, dro vi innom pappa og de og var der en stund før det var hjem for kveldsmat og kveldstell! Dagen har gått helt i ett, men vi har alle tre koset oss masse og har blandt annet fått servert hjemmelaget jordbærsmoothie, nammenam! Nå skal jeg bare slappe av og nyte kvelden og synet av MIN EGEN bil rett utenfor. HURRA <3

30 kommentarer
    1. Jeg er 100% enig med deg angående kjønnsroller og ville aldri funnet på å diskutere det en gang, men jeg ville ikke ha skrevet dette om gutten din offentlig. Ikke at det er noe galt i at en gutt ser på Barbie, selvfølgelig er det ikke det, men om man tenker over alt andre barn kan finne på å hakke på i litt eldre alder ville jeg ha skånet barna mine for slik informasjon om de liggende på nettet. Som sagt INGENTING galt i det, men å skrive om det ville jeg ikke gjort for hans egen del 🙂 Han kommer nok til en alder hvor slikt er sååååå ukult og teit, da er det litt kjedelig med dette stående på mammas blogg vil jeg tro 🙂 Bare et lite tips, du vet at jeg heier på deg 🙂
      ♥ Lizbethosnes.com

    2. Synes kjønnsroller, er forkastelig uansett alder, folk må få lov til å like det de liker, se ut som de selv vil osv.

    3. Du setter ikke mennesker i bås?? Hahaha nå lo jeg godt. Kan nevne bla abort, som du er heeelt imot og liker ikke folk som tar abort. Da setter du i bås.

    4. Min lille datter på 2,5år elsker også Barbie!! 🙂 Men hun elsker også traktorer 😛 hehehehe..
      Så her får hun leke med gutteleker om hun ønsker det! <3
      Er skikkelig babysjuk jeg også... Var hos svigerinnen min igår som har en liten gutt på 2uker... Åååh, er så deilig med den nyfødt lukten, de søøøøte små beina <3 Blir helt sjuuuuk <3 hihihi..

    5. Jg håper du nailer sykepleierutdanningen din som du gjorde med lappen !!! Tenker d r mange som må spise i sg noen ord :))) Lykke til, og STAY STRONG 🙂

    6. “Åå i dag var jeg ute med mine gode søte mosepose nununu barn, de er bare de herligste herlighetene ” også spiste vi namenameeeee mmmmm!
      Lol bloggen din er så tragisk, hahahaha!!

    7. Jeg håper innleggene dine dukker opp når du skal bli vurdert som sykepleier. Ha ha, du setter ingen i bås nei. Du er forbilde for de som dømmer andre og kommer til å gjøre det som sykepleier også. Skjerper du holdningene dine ovenfor andre som tar andre valg enn deg så kan du bli en god sykepleier og lære barna dine gode verdier.

    8. Om du virkelig vil bli sykepleier så er det utrolig dumt av deg å takke nei til skoleplass nå. Å få fullført videregående burde absolutt være en prioritet for at du skal få deg en utdannelse og nå drømmen din.

    9. Du virker som en skikkelig god mor! Stå på 🙂 tror du kommer deg gjennom sykepleiestudiene lett som bare det!

    10. Gratulerer så masse med både bil og lappen, det er så moro å følge med på dagene dine, og spesielt på poster som inneholder personlige milepæler. Blir så glad! Gøy å se hvordan du rett og slett gnurer nett-trollene ned med hva du oppnår 🙂

    11. Det er ikke sykepleierutdanningen hun har kommet inn på nå, selv om det kanskje virker som i teksten. Det er videregående.

    12. Line! hun skrev jo i tidligere innlegg at hun hadde fått skoleplass, hadde hun kommet inn på sykepleiestudiet så hadde hun vel skrevet studieplass!

    13. Gratulerer så mye med lappen og ny bil. Du er kjempe flink! Er godt å se at det går bra med deg og barna. Håper også du står på med skolen og blir sykepleier 🙂 Alle kan hvis man vil. Håper dere får en kjempe fin sommer vidre 🙂

    14. Anonym 20:10, det er ikke sikkert hun hadde skrevet studieplass:-)
      Grunnen til at jeg nevnte dette var at flere ga uttrykk for at hun kom inn på sykepleierstudiet.
      Ingen grunn til å ta så på vei!

    15. Du virker som en veldig god mor og tror at barna vokser opp i et sunt og trygt hjem hos deg!
      Så forresten i VG idag der du hadde kommentert en artikkel om mammakroppen. Stod at du var trebarnsmor? Skrivefeil om jeg ikke tar feil? 🙂
      Ha en fin kveld.

    16. Vær forberedt på at sykepleiestudiet ikke er lett 😉 Ikke undervurder du! Du skal kunne medikamenter, anatomi, sykdomslære, etc etc. Og så mye refleksjoner etc. Klarer du disse tingene, kan du bli sykepleier 🙂 Men jeg tror ikke på deg helt til den dagen du får vitnemålet i hånda. Da tror jeg deg da :))
      Ikke smart å være halvnaken på bilder etc, da vil folk vanskelig ta deg seriøst. Just saying. Hvis du klarer sykepleiestudiet, er det ikke noen tvil om at du kan bli sykepleier :)) Lykke til !

    17. Du kan komme gjennom sykepleierstudiet, ja, men det er neimen ikke sikkert at man fungerer som sykepleier. Dessverre.

    18. Enig med det Elisa skriver over her – pluss at du i tillegg ikke kan gå rundt som du ser ut når du skal i praksis/jobb. Dette kan bli vanskelig for deg. Nøytral sminke, håret skal være satt opp (hestehalen skal være kort, evt. satt i en “ball”), kortklipte negler +++ I tillegg ser jeg virkelig ikke for meg deg i f.eks. sykehjemspraksis, som er en av de første praksisene du skal ut i 1. året. Du – holde på å stelle de gamle skrukkete? Nei, tror ikke det. Kjenner såå mange som datt av allerede etter den praksisen. Men lykke til skal du ha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg