Klar ferdig kjør!

Hei alle sammen

Etter gårsdagens noe korte innlegg, skal jeg være grei og skrive et litt lengre i dag, hehe! I dag har jeg faktisk vært å kjøpt nytt bilsete til Nathaniel. Planen var jo utgangspunktet å få sendt bilsetet hans opp hit, men i går kveld oppdaget jeg at setet kun var til 18 kg ( jeg har hele tiden vært 100% sikker på at det var til 25 kg!). Og Nathaniel, han er jo akkurat 18 kg. Da følte jeg det var litt menigsløst å få sendt opp det gamle, for ingenting. Så da var det rett til butikken for å kjøpe nytt, like greit. 

Jeg var sjeeeleglad da jeg fant et BAKOVERVENDT bilsete som går opp til 25 kg. Halleluja! Så nå sitter begge ungene så sikret som de kan få blitt, og jeg kan slippe å kjøre med hjertet i halsen med tanke på at baovovervendt er en del sikrere enn forovervendt. Det er vel ikke akkurat noen hemmelighet.

Grunnen til at vi har hatt Nathaniel sitt gamle BeSafe sete forovervendt, var at det rett og slett ikke var plass til føttene hans når setet var bakovervendt.  Storebror er jo en veldig lang gutt rundt 104 cm, altså godt over gjennomsnittet for en 2 åring. Selv er jeg jo 1.72 høy, så kan vel noe med det å gjøre, og at han har en lang pappa. Så da går det sånn! Nå sporet det litt av… men saken er at, jeg er sjeeeeleglad for å ha funnet et sete som lar han sitte bakovervendt, og samtidig ha grei plass til føttene sine og slippe å ha vondt. Jeg er så glad! 

Så….. imorgen kjører vi sørover og hjem igjen. Med på kjøreturen skal vi ha Tante/søster Astrid, slik at både jeg og henne kan kjøre.  Jeg kunne helt sikkert kjørt alene, men det tør jeg rett og slett ikke, med tanke på at vi skal kjøre 200 mil. Men, vi tar det som en ferie i stedet for kun en kjøretur, og dermed tror jeg dette kommer til å gå suuperfint. Jeg gleder meg masse! Skal innom badeland og diverse gøy for ungene, så dette blir bra! 

Setet er BeSafe Izi plus, som er opp til 25 kg. Så som sagt, jeg er ganske lykkelig for å ha funnet et slikt. Eneste dumme er vel at setet kun finnes med beltebase, som tar ganske mye plass. Men men. Nå skal jeg bruke resten av kvelden på å pakke, planlegge kjøreturen( hvor vi skal overnatte osv…) så skal jeg spise hjemmelaget pizza med verdens beste mamma før det er kvelden! 

Ønsker dere en fiiin fin kveld videre.

Blogges 

33 kommentarer
    1. Hvis noen kommer med noe negativt nå, fatter jeg ingenting.
      Fine seter begge to, god tur nedover!! 🙂 håper du hever deg over all dritten du får av folk her på bloggen.

    2. Du og dine skjønne små får kose dere på turen, har mange gode minner om bilferie med foreldre og søsken da jeg var liten:)

    3. Ååå så godt å lese og se Rannveig!! Dette fortjente virkelig sønnen din! Også godt å se at du har modnet og skjønt det at vi som leser bloggen din ikke sier ting for å være slemme og hater deg, men fordi vi vil komme med råd og tips som du kanskje ikke har tenkt på.
      Uansett også bra at du ikke tar hele de 200 milene på en gang, og at du har med en til som kan kjøre! Kjempe bra!!

    4. God tur og kjør forsiktig !:-) eg har Angelica fremovervendt , men skulle helst hatt hun bakovervendt , men da er det ikke plass for pappan til å være med i bilen! Drømmer om større bil altså !! 🙂

    5. Tommel opp for bakovervendt! 🙂
      Grunnen til at det setet du har kjøpt kun kommer med beltebase er fordi izofix festene i bilen kun er laget for å tåle 18 kg… mener du hadde besafe izi x3 hjemme og det setet går opp til 25 kg så lenge det er forovervendt. Så veldig bra at du har kjøpt nytt 🙂

    6. Eller er det kanskje base? Sånn som du “klikker” inni seteryggen? Isåfall beklager jeg kommentaren min 🙂 God tur sørover 🙂

    7. Heia!😊 lirer bare på om hvor hn skal ha føttene? Skal han ha de bøyd bakover på sidene?! Kunne tenkt meg et bildene han sitter i den!

    8. Ikke ment som kritikk – bare som info da vi gjorde samme feilen selv: den plastkanten på Sirona’n må skyves helt inn til seteryggen 🙂 Da får du bedre plass foran også 😀 det løser du ved å dra de to “knappene” på hver side oppover samtidig som du skyver det innover 🙂 God tur sørover!

    9. Fy flate Rannveig! Nå ble jeg skikkelig glad!! 😀 hurra for at du snur sønnen din igjen, tror ikke mange hadde hatt baller til det så mye pepper som du har fått for det etter at du snudde han fremovervendt. Tommel opp! Nå kan du kjøre hjem med bedre samvittighet :):) god tur hjem!

    10. Søtt at du tror at 172 cm er høyt for å være jente 😉
      Utenom det er det flott å se at du tar sikkerheten til barna dine på alvor. Du er flink!

    11. Søtt at du prøver å få det til å virke som at bakovervendt stol og det å ha med en ekstra sjåfør er ideer du har kommet på selv, og ikke velmenende råd fra leserne dine. Lenge leve selvinnsikt og ydmykhet. 👍

    12. Skjønner ikke at folk her inne har vært så dumme og trodd at du skulle ta turen i et strekk! Haha, lurer på hvem som egentlig er mindre smart her eller ikke. rannveig har gitt utrykk flere ganger om at de tar det som en tur, en tur vil si åoppleve ting på veien, overnatte etc. Blir helt oppgitt ober hvor usakelig og dumem enkelte kan være, oppsøk hjelp sier jeg bare. Kjempe flott sete Rannveig 🙂 God tur sørover 🙂 Håper du får blogget en del fra turen ned 🙂

    13. maren: jøss, må være fint å være så smart som deg.. men husk på en ting, neste gang du skal skjelle ut noen og kalle noen noe, så skriv det riktig. ikke lett å ta deg seriøst når du har masse skrivefeil -hvem er egentlig dum da? spørs om ikke du kunne trenge litt hjelp selv 🙂
      God tur, Rannveig!!

    14. Haha: du er tragisk, gå og legg deg. Viser bare at du er en av disse uvitende og lite opplyste menneskene. Hørt om trykkleif eller? Stakkars det kan ikke være lett å ikke vite hva det er en gang. Jeg skrev kommentaren på telefonen i farta, og jeg har for øyeblikket telefon med engelsk tastatur, så ja da kan det komme en del feil når jeg er kjapp. Men sykt fint at du er så allvitende at du tror folk som skriver så åpenlyste trykkfeil er dumme, stakkars deg, oppsøk hjelp!

    15. God tur 🙂
      Men lurer litt på hvorfor du kler ungene dine forskjellig? Jento de har ikke sko eller sokker på deg, mens gutten din går i støvler? Hmmm

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg