Som man reder, så ligger man

Heia

Ble utrolig mange reaksjoner etter gårsdagens innlegg hvor jeg skriver om hvordan jeg ble hengt ut på facebook på grunn av en bagatell av en dårlig parkering.  Ser virkelig ikke behovet for å ta dette noe mer videre, men vi gjerne forklare litt hvorfor jeg reagerte så sterkt på at nettop denne personen hang meg ut for å gjøre meg til latter.

Dette er en jente jeg har gått på skole med, en jente som har rottet seg sammen med andre og trakassert meg på nett, en jente som slo meg ned (fysisk, og bokstavelig talt) I skoletiden da jeg gikk i 9 klasse, en jente som har hengt meg ut utallige ganger tidligere, og da jeg fikk barn kalt meg dårlig mor, prøvd å lage helvette for meg opptil flere ganger og fortsatt jevnlig henger ut en av mine bedre venninner på nett i diverse mammagrupper. Dette er rett og slett en jente som føler skadefryd over andres uhell og ulykke. Hadde det vært en annen person, hadde jeg nok ikke orket å bry meg stort.  Hadde hun lagt ut bildet uten å navngi meg i samme slengen, hadde saken stilt seg veldig mye mere annerledes. Men akkurat denne jenta, hun er en av de verste jeg husker fra min ungdomstid, og som jeg faktisk direkte har vært redd for. Som man reder, så ligger man sier jeg bare! En gang må man bare lære, det er ikke greit å fortsette å opptre som en 12 åring, når man per definisjon er voksen, og tilogmed tobarnsmamma.  Faktisk ,så vil jeg tørre å påstå at en sunn, normal og oppegående 12 åring kan oppføre seg bedre enn det der.

Det eneste jeg har gjort er å forsvare meg selv mot noen som har som livsmål å gjøre meg til latter, og det forbeholder jeg meg min fulle rett til å gjøre! 

//Bilde fra fotoshoot med søte Theresa, lik henne gjerne på facebook HER   

77 kommentarer
    1. Helt greit at du tar igjen, men jeg synes du gikk for langt. Også virker det som om du ikke ser det selv at kanskje DU burde være den voksne og faktisk heve deg over det.

    2. Skjønner at du tar igjen! Selvom det mest voksne er å heve seg over det. Ikke lett bestandig heller.

    3. Du har full rett til å ta igjen Rannveig. Du gikk absolutt ikke for langt, det der hadde hun bare godt av. Stå på!! 🙂

    4. du trenger ikke hjelp av henne til å gjøre deg til latter… Du får det til helt selv, det var fortsatt lavmål å skrive de tingene til henne. Og ta de opp igjen i det innlegget her. Du er lavmål.

    5. Det er ikke greit at du har blitt behandelt slik, det er heller ikke greit å bli hengt ut slik på facebook, Men din oppførsell her er heller ikke grei! Det er en ting er hva du sier på facebook til henne (det er ille nok), en annen ting er at du faktisk deler det på bloggen din sånn at hele norge++ kan se det! Du sier at du er så voksen. vel, dette var ikke en voksen måte å oppføre seg på. Jeg er 18 år selv, og har blitt mobbet mye i oppveksten. Det beste jeg kan gjøre nå er å legge det bak meg. Jeg foreslår at du gjør det samme. Du har to barn som gir deg så mye glede i hverdagen. Du har to barn som du lærer hva som er rett og hva som er galt. Mobbing er galt. Uansett om det du sa var selvforsvar, så var det mobbing over nettet, og det gjør deg ikke stort bedre enn henne.
      Hvordan skal man forvente at barn oppfører og holder seg unda mobbing, når foreldrene ikke kan oppføre seg over nettet? Den var ikke rettet direkte mot deg, Rannveig, men generelt mot alle de som trakaserer andre mennesker over nettet (og ansikt mot ansikt for den saks skyld).

    6. Det er jo helt klart ikke greit når andre henger ut andre på en slik måte, men her vil jeg tro det endte begge veier. Hun hengte deg ut først og du tok hevn og gjorde akkurat det samme. Synd.
      hadde jeg vært dere hadde jeg droppa hele greia og ikke brydd meg mer om dette, hun tok bilkjøringa/parkeringen din for å være håpløs, men du visste null empati og angrep faktisk direkte personlig på hun og barna. det blir helt feil kjære Rannveig. Synd og måtte si det. Det er ikke rart det er ufred rundt om , når ingen bare kan heve seg over og ikke bry seg om hva som er sakt.
      mye bedre og passe på sine egne saker og bare gi en LANG FAEN i hva andre skriver gjør eller tenker, selv om det kanskje går mot “deg” som person.
      Ellers håper jeg du har det kjempe fint 🙂 klem <3

    7. Hun tullet med parkeringen din og du svarte med å trekke inn barna hennes. Det er LAVMÅL av deg!! Ikke forsøk å spill offer nå. Du var slem og ondskapsfull, det vet du godt selv!
      Du skriver ofte at leserne dine og andre ikke skal snakke om eller angripe barna dine. Full forståelse for det, men da får du da for faen leve som du lærer og oppføre deg mot andre mennesker!

    8. Jeg var mobbeoffer nesten hele skolegangen min. Helt ut vgs… Vil nok alltid føle en bitterhet ovenfor de som ødela livet mitt, men kunne aldri tenkt tanken på å synke ned på deres nivå ved å gjøre det samme mot dem.
      Det er ikke greit å mobbe, men at mobbeofferet gjør det samme flere år senere er heller ikke greit. Å henge igjen i fortiden gjør bare alt vondt verre. Man bør komme seg videre og fokusere på eget liv.
      Du er jo heller ikke et prakteksemplar. Du dømmer folk støtt og stadig i bloggen din. Kanskje greit å ha i tankene fremover?

    9. Om hun var Finnmarks problembarn nr 1 så er du antagelig nr 2. Dere virker like ynkelige ut begge to og ikke slik mammaer oppfører seg. Hun la inn et “skrubbsår” når hun startet det. du “skjøt av henne hele armen”. Hadde du vært så voksen som du vil ha det til så hadde du bare ledd av dette. Start morgendagen med å være forbilder for barna deres heller. Dette er lavmål!!!

    10. At du skal få så mye dritt på deg er virkelig sårt å se på. Du er sterk, Rannveig! Stå for ditt, ser opp til deg 😊 Helt eikrig det du gjorde. Og dere som bare kommenterer for å slenge dritt, kan se på dere eget liv før dere begynner å peke på andre. Dere er langt fra perfekte. Pass på deres eget liv og vær 100 % feilfri før dere kommer med pekefingeren. Norge assa..

    11. Syns du dreit på leggen der uansett å det er ikke første gang.. Men det viser jo bare nivået du ligger på. Vel jeg forventer faktisk ikke noe annet av deg lengere..

    12. Hører hva du sier. Men det er dessverre ikke annet en patetisk. Ditt svar til henne på Facebook, og at du henger henne ut med navn på bloggen din viser veldig tydelig at du er minst like umoden som henne. Mer umoden vil jeg si. Veldig synd at du ikke er voksen nok til å se dette selv. Dine to siste poster er trist lesing. Veldig trist!!!

    13. Lure på ka den oppdiktet historie bakgrunnen er om oss andre da som du heng ut 😀 begynne å lure på om du har en tvangslidelser å lå lyge om folk for å få empati, når du rett og slett ikke greide å vise empati sjøl for kvinnemenneske. Hadde ho fortelt livs historia si hvis ho hadde vært ut etter rannveig? Du kan lyge så mye du vil på den bloggen din, men Æ håpe ho virkelig politi anmelde dæ for d her…

    14. Det voksne her hadde vært å si “beklager, det kokte over for meg, jeg burde ikke skrevet de tingene og lagt ut navnet hennes på min godt leste blogg, det var galt og jeg beklager det”.
      Men nei. Du fortsetter, og du står på ditt. 🙁
      Håper i det minste du har lært noe av dette.
      Du får mye pepper, og mange ganger er det ufortjent (det virker som enkelte lesere leter med lykt og lupe etter noe de kan kritisere). Denne gangen var kritikken på sin plass.
      Lykke til videre.

    15. Du er like ille som henne! Ser du det virkelig ikke selv? Du prater så mye om å være voksen og tobarnsmor! Du er virkelig ikke voksen når du skriver slik. Du hadde ingen grunn til å egne ut barna hennes. Da sank du lavere enn hva hun gjorde. Hvis hun hadde nevnt barna dine, hadde det vært en annen sak, men det gjorde hun ikke!
      Begynn å oppføre deg som den voksne tobarnsmoren du sier du er.
      Men skulle ikke forundre meg om at dette er ett stunt mellom dere med ett formål – om å få flere lesere!

    16. handler IKKE om og vere voken eller IKKE , skjønner at Ranveig fikk nokk, for gamle sår er ikke enkelt og håntere selv når de blir rispet opp i gjenn, mamma eller ikke mamma ,vi er alle mensker og følser har vi alle uansett hva slaks rolle vi har i sammfunet , jeg har selv fått min bardom ødlakt av andres egoisme , jobber i dag med mensker som har ulike “traumer” pga ulike trakasering og mobbing i alle alders grupper. Nå har de begge fått spydd sin “galle” ut så da kan de begge la saken ligge, men at ranveig kan gjøre mye rare ting som nessten naken bilder kan jeg forstå at folk reager på , pga det er noe som kommer til og følge barna hennes når de blir eldre , hun kan vere en god og fantastisk mamma nå , men IKKE kult for barna og se mamma på nette når de blir tennåringer og “allt” er flaut og at dems venner kan se MAMMA nessten naken ,

    17. Vel fortjent spør du meg! Stå på Rannveig!! Hun burde forstå at nok er nok, og når det som kan såre mest er og blande inn barna så gjør man det!! Jeg forstår godt din reaksjon<3

    18. Er mange måter å ta igjen på, men å bruke barna hennes var bare helt lavmål. Som noen skriver over her: det beste hadde vært å kommet med en forklaring ogdå beklage at det kokte over for deg. Men neida. Du bare kjører på. Har du noen gang rett til å bruke barna hennes i mot henne? Du blir jo så rasende om noen gjør det med deg. Som sagt, mange måter å ta igjen på, og du gjorde det på det mest lavmålet jeg har sett.
      Det et menneskelig å feile, men det er også menneskelig å kunne innrømme at man gikk over streken. Men den ydmykheten mangler du. Sett det før også. Hvis du skal være så voksen så er det å være voksen også å innrømme sine feil når man gjør det.
      Har stor forståelse for at hun rippet opp i gamle sår, men å ta igjen med å bruke barna hennes. Det er helt feil.

    19. Kanskje du bør bruke mer energi på å få deg en utdannelse og et sted å bo enn å bruke engeri på å henge ut andre på nett

    20. Pån igjen. Når skal du slutte? Du minner meg om en kvinnelig psykopat sånn du holder på. Dere begge er like gode og du er langt fra på jorde, da du har gjort dette utallige ganger mot andre.. Du er ikke voksen og slutt å motsi deg selv hele tiden.

    21. Jeg håper inderlig at du ikke lærer barna dine at denne typen adferd er OK.
      At en person oppfører seg som en idiot gir ikke deg rett til å oppføre deg som en enda større idiot.
      “Det var hun som begynte” tilhører barneskolen…

    22. Jeg skjønner ikke helt problemet med at Rannveig la det ut på bloggen? Hun har ikke navngitt noen som helst og jeg skjønner at hun blir irritert. Greit nok. Synes ikke du gjorde noe galt, og hadde det ikke vært for det andre hun har gjort mot deg hadde jeg ikke tenkt så mye over det hun la ut heller. Det var jo en litt morsom parkering, men å henge ut noen om og om igjen vil jeg kalle frekt! 🙂 stå på!

    23. Hærregud Rannveig, når du sir sjøl at man kan heng dæ ut så mye man vil bare man ikke dræg ongan med. Må du nu slutt å dræg ongan hennes med i en diskusjon!
      Håpa virkelig du klar å voks opp å se tilbake på bildet som artig!
      Og latterligjør dæ e ingen vits i, du klar det fint sjøl 🙂
      Sååå la ho nu vær!

    24. slutt å døm andre før du har lett i deg selv. Skjønner godt rannveigs reaksjon, denne jenta har såret henne, og truffet et sårt punkt om både barna og hennes engangs-parkering . Det er ikke særlig godt å bli såret, og vi må akseptere at noen ønsker å ta igjen mer enn andre. Denne jenta trengte å bli satt på plass. Hun har også valgt bort ungene sine selv framfor festing og drikking, da får hun stå for det også.

    25. og dra inn poletiet her er vell kansje litt drøyt ?? de begge har jo “kasstet sand” .. tror poletiet har mere alvolig saker en dette her!

    26. Hahahah hahaha politanmeldelse ! Dør. Trur ikke rannveig har nåt å frykte;) så dere dumme fjortisser som prøver å “skremme” bare gi dere. Alle vet at dette er ikke en sak for politi. Snakk om å dra dit å drite seg ut sir æ bare. Forstår godt at rannveig gjorde det ho gjorde.

    27. Haha! Sletta du kommentaren min om at du hadde navngitt henne fordi du “glemte” å sladde navnet hennes? Patetisk!

    28. kari har vist aldrig blidd mobbet… er vel en mobber selv .. å bli mobbet sitter godt uansett om det er 2 år siden eller 15!!!

    29. En psykopat er ute etter å bryte folk ned. Det gjør den ved å angripe de mest sensitive følelsene hos et offer.Det gjorde du i dette tilfelle: Hun erter deg på en harmløs måte, og du slår tilbake på noe alvorlig vondt i hennes liv -med ønske om å såre henne! Du føler hun mobber deg fordi du TROR du kan alt, du tror du ikke gjør feil og er et overmenneske. Mangel på livsplanlegging, lyving, falskhet, skal overgå andre og imponere, enorm selvtillit er også symptomer.

    30. RAN-NVEIG…. FOR REA L???? Fy f late, nå sank du på bånn…………… utr olig dår lig gjort av deg å si noe slikt til ei jen te som har ”mis tet” sitt først ef ødte bar n, som hun i tillegg tok det rette valget for. Du er fadern meg top pblo gger, du parkerte som en forbanna TU LLING… og går løs på hun på den måten? Våkn opp fra drø mmeverden kjæ re lil le du!HAHAH kan ikke tro at du par kerte på den måten, du beviste nettopp for hele nor ge at du ikke eier se lvkontroll og er superstre ssa.

    31. Kjempe tøft å ta litt tilbake, folk har vært likedan mot mæ, takk Gud for dem at æ e velloppdragen å føle æ ikke har nåkka igjen for å henge dem ut fordi æ har så sykt mye mere på dem enn dem noen sinne har eller har hadt på mæ. Å man kommer ingen vei med å aldri ta tilbake!!!!! Skjønne ikke koffer folk e sånn. Trur dem faen e perfekt å leve for andre sine feil. Kan dem heller ikke hate han Breivik å farsken ikke noen som farge håret blondt eller whatever ka e grunn,,,,,!,, arg så jævla typisk nordnorsk,,,,,!,,,

    32. Rannveig-logikk: “det er galt å henge ut folk på facebook, derfor skal jeg henge ut noen på bloggen min! Og på facebook i samme slengen! For at det er galt!”

    33. Unnskyld meg, men det var du som dro inn ungene i bildet og gjorde saken større enn det trengtes. Det eneste hun gjorde var å poste et bilde facebook hvor kun hennes venner ser bildet. Mens derimot du, du hang henne ut på bloggen din, som ca hele Norge leser OG du dro inn kidsa i denne tåpelige krangelen. Det er du som har oppført deg som en 12 åring som ikke tåler en dritt. Du burde virkelig skamme deg over oppførselen din.

    34. Rannveig: Drit i sånne folk! Hev deg over dem, de fortjener ikke oppmerksomhet for fem øre!
      Jegerida: Du slenger med leppa både her og i egen blogg. Troll!

    35. Du sir ho e finnmarks nr 1 problembarn? æ har hørt mer problema om deg enn ho. voksen du liksom, haha :p

    36. Rannveig, ikke hør på hva alle disse uvitende over her sier! De har tydeligvis ikke blitt mobbet/trakkassert/sjikanert av noen før… Jeg kjenner til situasjonen, og jeg må bare si det; får man sjangsen til å slå tilbake, en gang for alle, så gjør man det! Jeg har også en sånn person som har mobbet meg og banket meg opp jevnlig siden 2.klasse, jeg er 20 nå, og det spiller ingen rolle hvor jeg er eller hvem jeg er med, han har aldrig gitt seg å det kan gå et par år, får han sjangsen så prøver han og tråkke meg ned å såre meg… Å det hjelper ikke å heve seg over sånne folk, de trenger rett og slett å smake sin egen medisin! Så nei, dette syns jeg faktisk bare var på sin rette plass! Og den jenta der legger fint opp til det selv, får håpe hun lærer av dette… Du bor så og si hele landet unna, du må faen meg få dra på ferie til familien din i alta, uten at hun MÅ gjøre noe for å prøve å trykke deg ned å drite deg ut 🙂
      Stå på, Rannveig <3

    37. skjønne dæ godt rannveig! når kjerringa starte å heng ut nonn på en side der all kan se det så må a faen mæ godta å bli hengt ut tebake ! 😉 sjalusi, ellers hadd hu itj gidda å brukt tida si på å finn feil på dæ.

    38. du skriver at hun er en som føler skadefryd for andres uhell og ulykke…ikke kast stein i glasshus, du beskriver jo deg selv der.

    39. Det er vel en grunn til at hun aldri slutter med det, ettersom du er veldig flink til å henge deg opp i ting etter det jeg har skjønt. Selvfølgelig vil du forsvare deg, men noen ganger tror jeg det er bedre å la være å si noe. Den dagen du ikke “bryr” deg lenger, den dagen vil hun sikkert slutte med det også. Bare tenk på det 🙂

    40. Politiet vil nok ikke se noe bedre på din politianmeldelse Anne. Rannnveig kan anmelde deg tilbake og hvis du er jentungen som rannveig skriver om så er det kanskje ikke helt heldig eller?
      Jaja, jeg mener fremdeles at på et tidspunkt må man kunne forsvare seg. Så ser ikke problemet.

    41. Rannveig gjorde ikke annet enn å forsvare seg selv. Hun var ikke den som kastet den første steinen. Hvorfor skal hun bare måtte ta imot dritt uten å få sjangsen til å forsvare seg? Hadde ikke denne jenta hengt ut Rannveig i første omgang, noe som var utrolig unødvendig og barnslig gjort, ikke minst er det uforståelig et en mamma kan ha slike mobbe holdninger mot andre mennesker, så hadde ikke dette skjedd. Kanskje hun skal tenke seg litt om neste gang før hun nettmobber et annet menneske. Det er jammen meg lov å forsvare seg, og ja, det kan nok være vanskelig å forsvare seg sakelig til tider. Rannveig er kun et menneske med følelser akkurat som deg og meg! Hvordan ville du følt det hvis et menneske du kjente, som har terrorisert og plaget deg i flere år holdte på sånn der? Veldig lett å si hvordan andre skal håndtere en slik situasjon, når man selv ikke er den som blir angrepet. Skremmende at det er så mange i kommentarfeltet som holder med den andre jenta, men sannelig godt det finnes de med litt vett i toppen også. Stå på Rannveig!

    42. Denne dama er sikkert usikker og dritsjalu på deg, garantert bitter for at du har klart å lykkes i livet – når hun har egentlig ikke klart å holde på noen ting.
      Du er helt rååå👌 bra at du satte drittkjerringa på plass, voksen dame på 22år – helt tragisk å henge deg ut på denne måten (helt uprovosert)!!

    43. Jeg syntes at du gjorde det rette! du gikk apslutt ikke for langt! Og blande inn ungene var kanskje litt merkelig viss ho ikke har noen barn, men det var ho som starta og hun skulle hatt større vett enn og legge det ut! I vertfall siden hun vet at de fleste vet hvem du er! <3 <3 <3 ps kan du skrive et innlegg om hva som egentlig skjer med deg? Viss du ikke hvil at noen skal vite om det skulle du ikke ha nevnt det eller!!!

    44. Først: Helene øverst i kommentarfeltet: Er du helt rabiat? Ethvert menneske som opplever trakassering VIL før eller senere ta til motmæle.
      Hun som henger deg ut høres ut som en veldig skada person som ikke har opplevd mye kjærlighet i sin barndom og oppvekst og derfor FORTSATT trakasserer andre som om hun skulle vært en 12 åring som du sier. Enkelte mennesker kan bare ikke holde sjalusien sin mot andre mennesker for seg selv, og det lyser tydelig gjennom siden hun velger å rakke ned på noe så simpelt som en skeiv parkering hahahahah jeg ler høyt. Å det du skriver at hun har rottet seg sammen med andre på nett og trakassert deg ut viser tydelig at hun er en svak person som finner styrke i å plage andre ved å nettopp ha mange andre som støtter opp om hennes irasjonelle meninger. Aldri bry deg om slike svake daunakker som sitter alene i sitt hjem og flisespikker over andres liv. De er ingen vinnere i livet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg