Velkommen, spysjuka!

God morgen kjære lesere!

 

Strengt tatt er det ganske mange timer siden vi sto opp nå. Vi har nemlig fått spysjuka her i huset nå! Så har vært en ganske tung natt for ungene, med oppkast, diare og feber og bytting av sengetøy ganske mange ganger. Så nå ligger de begge å sover og har gjort det en god stund. 

Selv om det frister utrolig mye å sove litt selv, har jeg konsentrert meg om å desinfisere alt som er å desinfisere. Vaske badet, vaske kjøkkenet og alt har fått sin dose antibac og JIF, og det som ellers er å desinfisere med! Så nå satser jeg virkelig på å holde meg selv frisk slik at ikke jeg selv også stryker med. I tilegg har jeg jo min første barnefrie helg i helga som kommer nå, og begge ungene skal på samværshelg med hver sin pappa.  

Og naturligvis, har jeg VIRKELIG ikke lyst til å bruke denne dyrebare tiden jeg har for meg selv til å ligge hjemme å spy. Har jo planlagt helgen min til punkt og prikke….  men, naturen går sin gang og hvis jeg skulle bli syk, er det desverre ikke noe jeg får gjort med det. Skjer det, så skjer det! 

Nå håper jeg hvertfall at mine to små gull blir fort frisk med masse mammakos og pleie! Så får vi ta ting derfra.

Ønsker uansett alle dere lesere en fiin dag videre! <3 

Blogges

25 kommentarer
    1. Du skriver: “Så nå satser jeg virkelig på å holde meg selv frisk slik at ikke jeg selv også stryker med.” Så det har ikke så mye å si for deg om barna dine “stryker med”??

    2. Nada: what? Hva et poenget ditt? Barna har jo blitt syke nå, det er vel naturlig å håpe at man selv ikke får det også? 😂😂

    3. Om de har en rettslig avtale på samvær, så er det ikke opp til R om barna skal dra eller ikke.

    4. nada – Barna har jo allerede fått spysyka, og da er det ganske naturlig å håpe på at man ikke får det selv. Og spesielt når man er alene med syke barn. DU skulle ha prøvd å ha spysyka selv samtidig som du tar vare på 2 barn med spysyka helt alene, man kan rett og slett ikke legge seg ned å være syk da, skjønner du! Og uansett skjønner jeg jo at hun ikke vil ha spysyka, det er jo en selvfølge å prøve å unngå å få det.
      Nina – når barna er så syke at de bør holdes hjemme kan Rannveig holde de hjemme, ellers må de nok til fedrene. Og jeg tipper Rannveig er kapabel til å vurdere sånt selv, helt uten din hjelp 😉

    5. Rettslig avtale eller ikke. Normale foreldre klarer å samarbeide til barnas beste. Er barna syke skal de være hjemme. Så får de heller på samvær neste helg, ikke vanskeligere enn det. Fungert for oss i alle år. Sett ungene først!

    6. Dette er ment som et velmenende råd fra en erfaren alenemor. Om du har fått fast samvær med fedrene/bestemødrene nå, så prøv å få til at du kan jobbe den helgen. Forstår godt at det frister å gå ut å drikke drinker med venninnen I Oslo, men I det lange løp så er det greit å ha fritid sammen med ungene, å så jobbe når de ikke er hjemme. Da slipper du kanskje å ha 3(?) jobber forå å tingene til å gå rundt….
      Å så en litt spydig ting…. om bloggen din er en jobb, så bør mange av kommentatorene her inne få deler av inntekten din, for innholdet I bloggen er ikke på langt nær så underholdene som feltet under 🙂 å det ser ikke ut som at du bruker mer tid på bloggen enn andre folk bruker på do. Og angåene sokkeskift…. I morgen er det en uke siden lesererene dine har byttet

    7. Er litt rart at du mener det er en jobb å blogge, når du omtrent aldri legger noe saklig i innleggene dine. Føler det er mye jazzing ute å går her.. altså, hva er det du prøver å bringe frem i denne bloggen? 🙂
      Hva motiverer deg? Hva driver du med om dagene? Annet enn å sette på vipper, fikse negler og være mamma? Tror leserne dine hadde synes at det hadde vært litt spennende å få se noen andre sider av deg jeg.

    8. Regel nr 1 hos meg ved spysjuke: dekk sofaen med svarte søppelsekker, laken over, pg håndkle over puta og ved hodet. Ha klart en tom isboks feks og våtservietter på bordet eller isofaen, og sitt parat! Da sparer du mye vask (er noe herk å vaske dyner osv..) salte kjeks, 50/50 eplemost og farris. God bedring til barna:)
      er ikke meningen at barn skal ligge alene i sengen å være syk, da er det godt med sofa, tv/musikk, og en mor i umiddelbar nærhet hele tiden.. Nå er det ikke sminke, hår, bilder og blogg som skal prioriteres,

    9. Har du endret mening i forhold til å legge ut bilder av barna?? Før fikk vi jo ikkje se ansiktet til barna…..
      Og det med at du kaller deg for en annerledes mammablogg, var ikkje det noe med dette å gjøre??? At du ikkje eksponerte barna??
      Hvorfor hsr du endret mening? Og hvorfor heter dette enda en annerledes mammablogg????

    10. Hei 🙂
      Hadde spy syken her i hus for et par uker siden. Heldigvis var
      det bare jeg som fikk det og ikke lillemann og samboer.
      .
      .Tips til neste gang. Husk og vask dørhåndtakene i huset ditt:)
      Bruk klor, det fjerner alt av basselusker

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg