Hvordan hadde DU reagert

Hei kjære hatere og feige undermennesker! Dette innlegget er spesielt dedikert til nettop dere. 

Hver gang jeg prøver å ta et oppgjør for hva som blir sagt og gjort, får jeg utrolig mye pes, for i og med at jeg har valgt å være offentlig person, er det visst slik at jeg skal finne meg i både personangrep, drapstrusler, og hets for hver minste ting jeg foretar meg – uansett hva det er.  “Herregud, gå videre” Så teit du er som gidder å skrive om kommentarer du får” “Hør heller på det positive” 

 

HELT ÆRLIG. Hvordan hadde akkurat DU, som slenger dritt, reagert dersom du daglig motokk like mye svada og bullshit som det jeg gjør? Svar gjerne på dette i kommentarfeltet, for jeg er nemlig veldig interessert i å høre på hvilken fantastisk måte du ville håndtert det på dersom du møtte deg selv i døra.  

Det som er greia, er at jeg er, utrolig nok, en helt vanlig person, en helt vanlig mamma, som lever et helt normalt liv som alenemamma til mine to små. Jeg jobber, jeg gjør stort sett akkurat det du gjør! Ja, jeg har valgt å være offentlig, og til en viss grad må jeg forvente meg mye rart. Og det gjør jeg også, jeg aksepterer mye rart, godkjenner mye rare kommentarer, selv om det er langt fra til min fordel. Rett og slett fordi dette er en offentlig blogg og dere skal få lov til å si meningen deres selv om vi ikke er enige. Og det ER lov til å være uenig med meg, uten å bli truende, hatende etc.  Det er nemlig noe som heter SAKLIGHET og rett og slett FOLKESKIKK. Et par gode egenskaper det ser ut til at store deler av Norges befolkning mangler eller rett og slett aldri har lært seg i oppveksten sin.

Kan bare ta meg selv som eksempel…. det kunne ALDRI falt meg inn å slenge dritt til en person anonymt på nettet. Det er faktisk noe jeg til per dags dato aldri engang har tenkt på. Det er så langt og fjernt fra min virkelighet at jeg kan faktisk ikke få understreket det nok . Rett og slett fordi jeg ble lært opp og oppdratt av mine foreldre til å være hyggelig og imøtekommende mot andre mennesker – så lenge de er det mot meg! 

 

Å skrive til et fremmed menneske ” Jeg håper du mister omsorgsretten for dine barn” ….. fordi du ikke liker meg som person eller bloggen min? Det vitner om totalt mangel på empati ( psykopati), ikke tilstedeværende folkeskikk og ekstremt dårlig oppdragelse! For å ikke glemme, rett og slett utrolig ondskapsfullt! 

Jeg må jo nesten svare på ting hodeløse hønsehoder skriver her inne: Dette er bare bullshit! Jeg har daglig omsorgsrett for begge mine barn, at jeg slipper ut katten min på 4 mnd gjør meg IKKE til en dårlig mamma. Bare for å ha det sagt, liksom. Det er ikke under noen slags omstendigheter omsorgsvikt ovenfor noen, hverken katten min, og i alle fall ikke barna mine! Hva de, eller meg som mamma, i det hele tatt har å gjøre med at jeg synes det er fornuftig at katten min skal få utforske hagen selv, kan jeg ikke helt se egentlig. I tilegg har jeg aldri jobbet på Skeidar, og derfor er det særs usannsynlig at jeg har fått sparken derfra. Haha. Men jeg jobber derimot i en annen møbel og interiørbutikk, hvor jeg per dags dato enda er ansatt. 

 

Når det kommer til denne hatebloggen som ble opprettet som eneste mål å drege meg ned i dritten til denne åpenbart syke personen, er dette anmeldt og saken går sin gang der. Et tips til dere for fremtidens skyld: Personangrep og uthenging med fullt navn er straffbart! Offentlig person eller ikke.  

Og, du kan gjerne mene at jeg burde miste omsorgsretten til mine barn fordi du ikke liker meg. Personlig mener jeg du burde miste retten til å ha internett for alltid, når du klarer å skrive noe så stygt til et medmenneske du aldri har møtt, eller pratet med. Over og ut! 

 

 

Ha en fantastisk dag! Det skal jeg ha med min herlige lille familie! 

 

120 kommentarer
    1. Helt enig. Folkeskikk gjør seg i de fleste av livets sammenhenger, ja. Men… når du åpner innlegget med uttrykk som haters og undermennesker, ja, da blir det litt vanskelig å begripe hva du mener om folkeskikk generelt. En god opptreden og fremferd gjelder også for deg til tross for at du mottar negative kommentarer. Du må stå for det du forfekter,- noe du nå ikke gjør.
      For ordens skyld. Uttrykket “undermennesker” ble aktivt benyttet av nazistene.

    2. Hei Rannveig!! Jeg mener at du absolutt legger opp til hatet du får i og med at du hele tiden viser frem puppene dine osv på bilder. Det er ingen voksen mor som gjør det, skjønner at du virkelig er stolt over puppene dine med noen steder går grensen. Tenk på at barna dine går i barnehage, mødrene til de andre barna har garantert sett alt du legger ut, tenk litt på hva de tenker om moren til N og E.
      Selv er jeg lærer og hadde jeg sett en mor som la ut slike bilder hadde jeg blitt lei meg på barna sine vegne. De fortjener absolutt bedre en en mamma som viser kroppen sin til hele Norge.
      TA DEG SAMMEN, DU ER BÅDE VOKSEN, MAMMA OG ET FORBILDE FOR YNGRE BARN.

    3. Flott innlegg! Håper det er mange som tar det til seg. Men også enig i at det kanskje ikke helt sømmer seg å begynne med “undermennesker”. Uansett, stå på, Rannveig!! Du gjør en FABELAKTIG jobb som mor!!

    4. du burde ikke rope så høyt om at andre mangle folkeskikk og empati, du eie trossalt ikke mye av det sjøl.. orke ikke skrive eksempla her for du har en tendens til å slette de me en gang.. hatet som kommer mot deg har du skapt sjøl, legg ned bloggen eller lær deg å tenk før du prate.. å husk, alle mislike deg ikke pga sjalusi som du trur…

    5. hvis folk har så mye imot Rannveig og måten hun skriver og uttrykker seg på, så slutt å les bloggen da, slutt og oppsøk det som provoserer deg og gjør deg sint.
      Som Rannveig så fint skriver i dette innlegget, hvordan hadde du reagert?

    6. Du er en forholdsvis ung jente, og det er ikke mange som hadde taklet å motta så mye dritt som det du gjør hver dag. Håper du lar det prelle av deg, og vet at det er de anonyme som skriver til deg som har problemer. Det jeg hver dag forsøker å lære mine barn er 1. Har du ikke noe fint å si, så trenger du ikke si noe som helst. 2. Respekt for andre. 3. Respektere at andre mennesker tar andre valg enn det vi selv ville gjort. 4. Prøve å få andre til å smile og bli glad.
      Man vet aldri hva ett menneske sliter med på innsiden, og hva slags liv den personen har hatt, så man bør aldri slenge med leppa til noen andre. Desverre kommer jo også dette innlegget til å høste mye dritt; men, det er noe som heter karma, og de fleste får en dag tilbake det de har sendt ut i universet.

    7. Kanskje du ikke hadde fått så mye dritt om du ikke hadde skrevet så mye dritt? I hvert eneste innlegg du skriver har du et lite avsnitt om hvor psyko, gærne og fæle leserne dine er. Selv om dette bare er ment til dine såkalte haters så må du ikke glemme at dine faste lesere også sitter og får all den møkka trådd nedover seg, noe som igjen gir avsmak til deg, da det er du som skriver alt dette.
      Hvorfor ikke bare blogge vanlig? Hvorfor må det presses inn negativitet i alle innlegg om hvor fæle vi som leser og kommenterer bloggen din? For guds skyld jente, steng kommentarfeltet eller i verste fall legg ned bloggen om du ikke finner en bedre måte å takle det på. Jeg er fast leser av bloggen din, og har aldri kommentert noe slemt, svada eller respektløst før, men herregud, du må da skjønne at vi lesere som IKKE er haters begynner å bli lei av all sytingen om hvor slemme folk er mot deg. Du er jo virkelig ikke noe bedre selv.
      OG som nevnt over finnes det flere alternativer til deg om det blir for mye. Det første jeg ville gjort om jeg var deg var å stenge kommentarfeltet. Da er du kvitt problemet på bloggen, og du vil ikke behøve å skrive innlegg på innlegg om hvor fæle vi er og hvor mange av oss som trenger å oppsøke psykolog.
      Takk for meg!

    8. Hei hei 😀
      ER faktisk første gang jeg kommenterer en blogg, men føler jeg må her.
      Synes det er veldig flott det innlegget til deg Sophie og er helt enig. En mor skal ikke vise så mye av seg selv og så skriver du jo også kun om deg selv. Virker som det er litt tomt oppe i toppen, men går jo Ann å være mor likevell. Men en ting du bør tenke på er jo at mange er innom din blogg for å få seg en latter og tenke å herregud. Jeg følger med på noen blogger og din handler ikke om noe egentlig. Kun klaging og så drama. Er denne bloggen jeg titter innom om jeg skal bli sjokkert eller le 😊 Bør kanskje tenke på det… Ekke mange som tar deg seriøs.

    9. om hun stenger kommentarfeltet så har hun ikke mange lesere igjen. Det er jo der undeholdningen ligger

    10. du syter og klager hele tida og denne bloggen handler jo bare om hvor fæle lesere du har..*gjesp* enig md kommentareren her oppe; stenger hun kommentarfeltet så har hun ingen lesere igjen så det blir nok aldri å skje.

    11. hvorfor bruker du så mye tid av den dyrebare tiden du helle kunne brukt på familien din, på å lage innlegg opp og ned på hvor mange drittkommentarer og annet hat du får? Du viser at du er svak når du lager side opp og side ned om “hatersene” dine, det er jo dem som får den oppmerksomheten de har lyst på. Du burde virkelig tenke litt lenger enn nesa di

    12. Å gå til de grader inn for å provosere, fremstå med kroppsfokus, ustabile forhold og med et så agressivt språk,- I full offentlighet. -ja da må man jo forvente å få noen kommentarer. Slik jeg ser det må bloggen sørge for sårt trengte penger. Stenging av blogg eller kun kommentarfelt vil kutte kontantstrømmen. Det er bare så leit at inntektene sikres gjennom en slik type blogg.
      Jeg er sikker på ar R er en kjærlig og omsorgsfull mor. Men god omsorg må ses i et videre perspektiv…..

    13. Hvordan skal man ikke kommentere når man ikke har blogg å putte som URL? Tenker det er svært få som ønsker å legge ut hele navnet sitt – handler om personvern Mange av de som blogger gjøt ikke det en gang.

    14. Jeg skjønner deg godt. Men et tips, kanskje du ikke burde angripe leserne dine sånn som du gjør. Da vil bare leserne dine fortsette med det de gjør. Bare gi de en tankevekker på en hyggelig måte og vis at du er mye bedre enn de. Og i andre innlegg, ikke legg så mye vekt på alt det negative. 🙂
      Du er veldig sterk, og verdens beste mamma til barna dine

    15. Marie: Hva er problemet ditt? Tenk deg litt om før du skriver ting. Er det noen som er smart her, er det hvert fall ikke deg.
      “Du så smart du Rannveig!!” Kanskje du trenger et skrivekurs? Ikke kom å si at noen ikke er smart, når du ikke er det en gang.
      Blir så irritert på sånne som deg. Sånne som deg har nok ikke et liv siden de sitter å skriver dritt til andre.

    16. Aldri slengt dritt til en person på nett? Hva var det du gjorde mot jenta som fikk svangerskapsforgiftning? Helt ærlig, det du skriver i dette innlegget blir bare dumt.

    17. Bu fucking huuu! Hvem hang ut Ida S pga sykdommen til faren? Hvem hang ut jenta som mente du burde lære deg å parkere? Hvem henger ut leserene sine hver dag? Jo,det er deg det lille venn.. Så nå kan DU gå å ta deg en bolle. Nasty hoe!

    18. Rannveig, du skal være stolt over deg selv. Det er utrolig mange som ser opp til deg fordi du er den du er. Du mestrer ting på en så mye bedre måte enn alle haterne og de umodne personene som sitter bak skjermen og slenger dritt. Du skal være stolt over at du har bært frem 2 nydelige velskapte barn, du skal være stolt over at dere har et hjem og at dere klarer å rullere en normal hverdag. Du skal være stolt over det livet du har og den personen du er, for det er faen ikke mange som klarer seg like bra! Stå på! Dine barn vil alltid være stolt over mammaen sin 🙂

    19. hei frøken!
      Skjønne jo at hverdagen kan være tøff når du får så mye dritt over hode ditt ja, æ ser at du e jo en flink mamma som tenke på ungan sine. Æ skjønne egentlig ikke koffer du får så mye dritt pga nakenbilder og sånt, e jo mange mødre som har gjort det hele før dæ, så du e ikke den første og garantert ikke den siste som gjør det.
      Så forresten den testen som du va med på i forhold til merkeklærdebatten, du va nu søt 🙂
      vet heller ikke hvordan æ ville ha klart å fått så mye dritt som du får, det e et faktum at menneska blir mye tøffere når man kan sitte bak tastauret sitt å skrive en melding anonymt. Mange lage rykta fordi dem mene at det passe bedre med den oppfatnina dem har. E veldig synd at så mange blir mobbera over nett, å uten å tenke sæ om, så e det nettopp det dem e, mobbera. Det går utover sånne som dæ som da har blogg, her kan dem spy ut dritten dem mene om dæ uten å noen gang å måtte stå til ansvar for det!
      Når det gjeld den bloggen som i helga ble oppretta mot dæ så mene æ at den va drøy, går tilbake til 2012 får å se ka du har uttalt dæ om.
      Man kan vell si at du skal smile å se fremover, sola titte alltid opp bak skyan, men for mæ blir det litt for enkelt å si det! Så æ tror egentlig æ sir at du bare må være sterk, ikke bare for din del men og dine barns del. Å sannheta e å all dritten vil ikke slutte, uansett ka du skriv, fordi trollan e her ute å dem bryr sæ ikke likevell. Så enten må du være sterk eller slutte å blogge. Det e ett av to, håpe det blir det først nevnte 🙂
      Ha en fin dag Rannveig 🙂

    20. Nei, det er ikke mange som ser opp til deg rannveig. Det er bare løgn. Du kaller alle andre for psykopater, men! Igjennom seg selv kjenner man andre;) hvorfor sletta du kommentaren fra ida s.? 😉

    21. Men kjære deg… Du tar aaall kritikk som bullshit mot deg.. Du greier ikke å tenke over at folk faktisk skriver ting for og gjøre deg OBS på ting. Du angriper leserne dine helt forferdelig bare vi skriver noe vi mener. Ja jeg vet det sikkert er en del idioter som faktisk skriver for og såre deg, for og gjøre deg vondt. Men du drar virkelig alle under en kam… Du er altfor aggressiv og sår.
      Neste gang råder jeg deg heller til å skrike inn i en pute enn og blås det ut på bloggen. Men så igjen er vel det lesertall og penger du får for de mange idiotiske innleggene dine 🙂

    22. Et tips til DEG for fremtidens skyld: Personangrep og uthenging med fullt navn er straffbart!
      les innlegget selv og ta det til deg! for guds skyld!

    23. Marie, du skjønte tydeligvis ikke hva jeg mente, men det går fint.
      Uansett, den kommentaren du skrev kunne du bare spart deg for.
      Hva var det du gjorde mot jenta som fikk svangerskapsforgiftning? Snakker du om deg da?

    24. En smart person sa engang, skal du ta til deg kjærligheten, følger hatet med. Så er vel best å ignorere begge da sikkert, hehe :p

    25. Anonym 16:35: tror det er en annen Marie du har svart, ikke jeg som skrev det du reagerte på.
      Men nei, snakker ikke om meg. Rannveig mente det var jenta sin feil at hun fikk svangerskapsforgiftning- fordi hun spiste drittmat osv. Når Rannveig skriver at hun aldri skriver stygt til folk på nett, er det altså ikke sant.

    26. Du vil ikke godkjenne noe med kitten? Vel, uansvarlig mor er du ikke, men uansvarlig dyreeier-så absolutt!

    27. Først av alt: At du gidder å fortsette med blogginga med all den dritten du får etter deg – er for meg uforståelig.
      Når det er sagt, hvorfor blogger du egentlig? Er det fordi du har et ønske om å dele? Eller er det pengene som råder? Mange bloggere stenger kommentarfeltet sitt, fordi de ikke ønsker å få slengt alt mulig råttent i ansiktet. OG det skjønner jeg! Jeg leser din blogg kun for underholdningen i kommentarfeltet. Det burde si noe? KANSKJE det er på tide å gi seg?
      Tror mange av leserne dine blir irriterte, fordi du svarer ALDRI på det man spør deg om. Du har fått så mange konkrete spørsmål, som du ikke gidder å bry deg med. I stedet så gulper du opp det samme, igjen og igjen, om “haters” osv. Vi har sett/lest det alt før. Har du ingenting annet å by på?
      Håper du finner ut av det, for din egen del… Jeg ser for meg at dette kan være sinnsykt tøft å takle til tider.
      OG du.. Jeg må bare si det; all kritikken du får bunner IKKE i misunnelse og sjalusi.. DET kan jeg garantere deg.

    28. Det må vær grusomt. Men trur ikke nåkka hjelp mot de som hold på med det. Og trur det e di samme som terroriser andre og. Bære husk at pga. di går inn på bloggen din å sprer hat så TJÆN du på det.. 🙂

    29. *rister nok en gang på hodet*
      Hva med å se tilbake på det DU skriver til andre da Rannveig? Du er frekk, usmakelig, motbydelig og rett og slett en surmegga bitch mot enkelte!
      En ting er sikkert og visst, og det er at du kommer ALDRI til å sette din fot innenfor helsevesenet, og grunnen er enkel; du har rett og slett ødelagt for deg selv, ingen andre!

    30. Ikke gi feite damer i 20 årene som er såpass mentalt ustabile at de ikke har omsorg på sine barn noe som helst oppmerksomhet. Folk angriper deg for å få mer trafikk til deres egen blogg. Hev deg over det.
      Du er bedre enn dette. “Don’t feed the trolls”. Ikke gi folk oppmerksomhet. Folk kommer med negative kommentarer uansett.

    31. Siden du spør: hvis jeg hadde kommet i nærheten av samme situasjon, så ville jeg ha lagt ned bloggen og funnet noe annet å bruke tida mi på.

    32. Jeg ville lagt ned bloggen, sett meg selv i speilet og innsett at det kanskje ikke var alle andre det var noe galt med, men meg selv.

    33. Jeg er sjokkert over å lese alle de negative kommentarene du får. Selv om jeg har en helt annen livsstil selv og er uenig i måten du velger å fremstå på, ville det aldri ha falt meg inn og rakke ned på deg på denne måten. Du er en voksen dame som får stå for dine egne valg. Jeg gremmes over alle kommentarene her inne og at flere av de som driver denne netthetsen sikkert er mødre selv, skremmer meg. Hvordan skal det gå med barna våre, når voksne foreldre oppfører seg som små drittunger.. Hvis alle bare kunne feie for sin egen dør, hadde ting blitt veldig mye bedre! De som kommenterer her er jo ikke noe bedre enn deg.
      Hvis jeg skulle ha gitt deg en konstruktiv tilbakemelding ville det ha vært at jeg ville ha tenkt meg litt om ift.hvordan du velger å fremstå på nett.. Ikke fordi du ikke kan takle å bli hetset selv, men fordi barna dine kan bli møtt med både bilder og tidligere blogginnlegg når de blir større.
      Og hvis du slutter og redpondere på alle de kommentarene som åpenbart bare skrives for å provosere, blir det til slutt ikke morro for de å holde på slik-akkurat sånn det er med mobbere.. -for det er det mange her inne er! Kan ikke tenke meg at det går an å synke mye lavere-mobbe anonymt på nett, herre så mange triste mennesker det finnes det ute!
      Håper du kommer deg ut av denne negative spiralen og at du fremover kan klare å fokusere på det som virkelig betyr noe her i livet 🙂

    34. Kjære Rannveig!
      Du sial vite at jeg liker deg veldig godt. Jeg blir oppriktig lei meg over hvor mye usakelig dritt du får slengt under huden hver dag. Ja, du er provoserende, men jeg som ikke går under navnet “ungdom” lar meg ikke provosere. Jeg må bare si at jeg synes det er veldig hyggelig å lese bloggen din når du forteller om barna dine og deres dag, samt hva du driver med i mellom dette.
      Du sial vite at jeg ser opp til deg. Det å være en ung alenemamma for TO barn, samt jobbe og stelle med diverse, DET hadde jeg aldri klart. Det er ikke en sjanse for det en gang.
      Håper du har en fin kveld!

    35. Dette synes jeg var bra skrevet. Jeg blir helt målløs av enkelte noen ganger. Og lei meg og sjokkert. Tenk at disse menneskene er framtiden…. Hvorfor leser man en blogg man ikke liker? Hvorfor kan man ikke skille mellom en persons roller?
      Blogge-Rannveig og mamma-Rannveig? Bloggen er bussiness, er det ingen som skjønner det?
      Stå på du, du har min respekt selv om jeg ikke alltid er enig med deg.
      Så får de andre bare skjemmes…..

    36. Bra skrevet! Reagerte på mange av kommentarene i det forrige innlegget ditt, spesielt de som handlet om barna dine. Synes det er helt på trynet å komme med kommentarer om at du har mistet omsorgsretten for Emma bare fordi hun ikke var avbildet sammen med deg i innlegget. Helt sprøtt hvordan noen mennesker helt tydelig går inn for å skape kvalme. Hvis det fortsetter slik burde du kanskje sperre kommentarfeltet, eller opprette et ganske spamfilter.

    37. Du er ute etter lesere, og det har du fått fordi du har brukt provokasjon. Det har du selv skrevet, du liker å provosere. Men når man provoserer, må man regne med en viss reaksjon fra folk. Jeg sier ikke det er greit å skrive dritt, men som man reder ligger man. Du har dratt strikken langt i de ulike temaene du har skrevet om (og det er helt greit, det er din blogg og din mening), så er det rart enkelte reagerer? Du har en blogg som er åpen for alle, hvilket betyr at det er mye rare folk som er innom med spesielle meninger, noen av leserne liker deg, noen er fans, noen liker deg ikke, andre er her for å bare se på kommentarfeltet og noen kommer innom av og til og mener ikke så mye om deg. Det høres hardt ut, men har man blogg må man regne med å få tilbakemeldinger på godt og vondt. Tror ikke du får gjort så mye med det. Særlig ikke ved å være arrogant og bedrevitende. DET irriterer folk. Så da får du ta en avgjørelse siden dette tærer så på deg. Skal du være mot leserne dine, eller med leserne dine? Hva tror du er smartest?
      Og et tips til; slutt med det misunnelse bullshitet. Skjønner du ikke at folk har forskjellig smak? Selv om du mener du er utrolig vakker, så betyr ikke det at alle synes det, sorry. Og at du elsker livet ditt er flott, men det betyr ikke at alle ønsker å bytte liv med deg. Slik er livet, alle kan ikke være enig med deg i alt. Så vær så snill å slutt med det barnslige greiene, det blir for dumt!!!!

    38. Veldig bra skrevet, Rannveig! 😀 Det er bra du tar tak i denne drittsleningen! Jeg får helt vondt inni meg når jeg leser all denn drittkommentarene du får på bloggen din….Tror virkelig ikke at folk eier folkeskikk og oppdragelse! Jeg selv ble sagt imot i ditt forrige innlegg av en anonym bare for at jeg sa meningen min om hvordan den personen skreiv til deg, og det synes jeg ble for mye. Men om du setter deg ned og tenker, vender alle brikker så kommer du sikkert frem til at du legger ned bloggen og tar en liten pause fra alt en stund og oppretter ny blogg. Men dette er det du som bestemmer, skal ikke si hva du skal gjøre 🙂 Men jeg synes du er en kjempe flink dame som tar godt vare på dine 2 små søte barn og pusekatt. Du er kjempe flink. Og det med at du har anmeldt de som har slengt dritt synes jeg er bra! 🙂 Synes du skal stå på med ditt Rannveig 🙂

    39. wow….
      e bi overgitt over kor my bullshit folk har å kom med! ja, alle har forskjellig smak. MEN!! Det å faktisk ta se tia til å kommenter stygt på en blogg på den måtn der, til noen man ikke kjenne.. e lura, går dokker i bhg?! hvis man e en offentlig person, skal man ikke få lev live sitt som alle andre forde??
      e skjønna godt at ho “tar igjen” via innlegg så alle kan få se ka folk faktisk tar se friheten til å si…
      e ikke alle som syns d e”underholdende” å læs ned alle kommentaran på alle innleggan for å se etter drit! man har da vel andre bedre ting å foreta se. Eller?! slutt å vær så opptatt av ka alle andre gjør feil og pass litt på dokker sjøl!

    40. Stå på Rannveig! har sett kommentarene til desse netttrolla. Helt grusomt! At det går ann……
      Syns du gjør ei god mamme (for dine barn og katt) 🙂

    41. ida: du skriver ekstremt usammenhengende, skjønner ikke hva du vil frem til.det er hva man kaller bullshit. de andre her klarer hvert fall å uttrykke seg. 1. lær deg grammatikk. 2. ikke skriv på dialekt.

    42. Jeg personlig hadde blitt ekstremt lei meg og nedtrykt om jeg hadde fått slike kommentarer som du gjør. Er dessverre mange bloggere som får det, helt uten grunn. Men er kanskje derfor jeg ikke har en blogg, jeg er rett og slett for svak..
      Så jeg synes du er en ekstremt sterk person som takler de usaklige drittkommentarene som du får daglig. Jeg hadde ikke taklet det..
      Du er en tøff person, Rannveig, som står på ditt og ikke lar deg knekke. Jeg tror at bloggen bare gjør deg sterkere. 🙂

    43. Jeg vet egentlig ikke, for hvis jeg får en blogg og det kommer dritt. Da kan jeg snakke 😉 men man blir nok vant etter hvert og drite i det. Det er jo anonyme kommentarer og tror du de tør å si det i virkeligheten?
      Jeg pleier ikke å lese bloggen din fordi jeg ikke er en del av målgruppen. Jeg har ikke barn, og da er det mer naturlig for meg å lese Sophie sin. Det er liksom målgruppen for ungdommer. Jeg stikker inn sjelden gang. Syns det er trist at du klager om haterne. Hvorfor gir du dem oppmerksomhet? De har lyst på den vet du! Ikke gi noen oppmerksomhet, for det er det de vil.
      Du er jo litt bedre enn en annen mammablogger, for du legger ikke så mye bilder av barna dine. Jeg syns det er helt okei å blogge som mammablogger, men skulle ønske fokuset var mer mot en. Hvordan opplever du i dagliglivet, altså mer om deg selv enn barna. Ser i blant at du skriver mer om deg selv. Barn er jo så klart naturlig del av livet, men å eksponere dem for Internett? Det syns jeg ikke er riktig, og i og med de er sterkt beskyttet fra personvernet. Jeg tør ikke tenke på den dagen ungen er tenåring og får høre masse rart. (Michelle). Mammatilmichelle virker som en grei mor, men den eksponeringen hun utsetter ungen for er jeg ikke enig i. Det viktigste er jo å verne barnet sitt. Man vet jo aldri, for det er ekle ting på Internett. Jeg syns fotballfrue er et fint eksempel, for hun prøver så godt hun kan å verne barnet. Og så skriver hun mer om seg selv enn barnet sitt. Det er mye bedre syns jeg. Og husk å være positiv på bloggen, det blir mye bedre skal du se 🙂
      Ikke vis drittunger oppmerksom, for de vil jo ha den. Vær positiv.
      Og jeg leste sist at du ville bli sykepleier, vel…. Da må du jobbe hardt. Sylepleiestudiet ER et hardt studie, og ikke undervurder det 🙂 hvis du klarer studier, klarer du å bli det. Jeg kan ikke fortelle hva du klarer og ikke klarer, men klarer du å lide deg gjennom tre harde år på skolebenken, så ingen tvil. Men du er nødt til å overbevise, for de i helsevesenet er ikke begeistret for nakenbilder.
      Du må tenke på inntrykket ditt, og særlig førsteinntrykk. Da går det superbra til slutt! Lykke til!

    44. Du er oppmerksomhets syk og gjør hva som helst for å få det. Så deg på charterfeber og håpet jeg slapp å se deg igjen, men på en eller annen rar måte dukker du opp. Jeg gir blaffen i deg og de fleste andre Likes folka, men nå synes jeg for første gang synd på en blogger og føler jeg må hjelpe.
      Ta på deg klær og oppfør deg som folk, så skal du se at du får en annen type oppmerksomhet.
      Har du lest dine egne innlegg? Sett dine egne bilder?
      Gå til en psykolog, men send psykologen alle bildene du har publisert og link til bloggen din, så får du stilt en riktig diagnose og får seriøs hjelp med problemene dine.
      De pengene du tjener på å pushe reklamelinker kan da ikke være verdt alt det her?

    45. Nå har du sunket så langt ned på blogglista at jeg tror du må begynne å ta av deg trusa og vise alt.

    46. Så du mener at hvis du ikke er anonym så er det greit å mobbe og henge ut folk? Jeg vil gjerne ha et seriøst svar på denne kommentaren. Takk!

    47. Jeg tror du kunne hatt en veldig fin blogg hvis du hadde skrevet om livet ditt, i stedet for å bruke så vanvittig mye sinne og frustrasjon på kommentarer/blogger/forum. De aller fleste som driver blogger får mye negativ og uberettiget kritikk! At du henvender deg til leserens dine ved å skrive ” på hvilken fantastisk måte ville dere håndtert det på” er du allerede ute å kjører mener jeg! Mitt tips er derfor: gi f… i dritten og skriv hyggelige ting til de hyggelige leserene dine! Jeg ser opp til deg for at du velger å dele livet ditt!

    48. Hahaha, alle hadde rett angående Ida s. Nå har hun søkt om å få kalle en av personlighetene sine for valeria. Fantastisk!

    49. Hadde jeg vært deg, Rannveig – så hadde jeg slettet alle innleggene mine på denne bloggen og startet med blanke ark! Men da synes jeg du heller burde fokusere på andre ting, mens du skriver innleggene dine. Du er en jente med sterke meninger, noe jeg liker svært godt! Men du burde slutte å klage så mye på negative kommentarer. Og jeg tror du legger opp til mye av dette selv. I bunn og grunn er dette din blogg, og du har rett til å skrive det du ønsker – men da burde du også være forberedt på negative kommentarer. Verden er desverre ikke fylt med gode mennesker.
      Så det synes jeg du burde tenke på. Legg heller ut bilder av deg selv du vet leserne dine ikke kommer til å reagere så sterkt på. For du er faktisk en mor. Og dermed også forbilde for dine barn. Ellers er jeg daglig innom bloggen din! Fortsett å blogge, men begynn heller igjen med blanke ark og meningsfulle innlegg.
      Jeg heier på deg 🙂

    50. Hvis du er interressert i å fortsette å blogge: stenge kommentarfeltet, gå tilbake til å ha bloggen slik den var før. 🙂 Skriv bloggen for deg selv og oss lesere som liker å følge deg, kom deg vekk fra nettrollene og hvis det resulterer i at du ikke er på topplisten lengre så ta det som et positivt tegn, fordi nå tror jeg bare du er der bare på grunn av kommentarfeltet, og jeg tror du vet det. Hvor er verdigheten din? Du har mistet mange av dine faste lesere pga lange pauser mellom hvert blogginnlegg forså å skrive et innlegg dedikert til nettrollene. Steng di ute ved å blokkere.
      Jeg er her ennå og jeg heier på deg!! 🙂 🙂

    51. For å være ærlig, jeg er 20 år gammel og har en datter, men jeg legger ikke ut nesten naken bilder av meg selv på nett. Det er en ting som kalles å skjerme ungene noe du tydligvis ikke gjør. Den dritten du gjør mot dine unger ved å legge ut bilder av deg, av kroppen, puppene smeller tilbake på deg. Tenk den dagen dine to barn sitter å surfer på nett å ser bilder av deg nesten naken. Hva skal du fortelle dine barn da?! Mamma gjorde det, dere kan godt gjøre det samme?!
      Du må virkelig lære ungene dine hva som er rett og hva som er galt. Men det er hvertfall galt å legge ut sånne bilder osv på nett, du tenker lite på dine unger da. Og forresten din blogg er ganske negativ, kanskje begynne å skrive ting som er bra enn å skrive ting som ikke er bra hele tiden?!

    52. Jeg har faktisk hele veien hatt troen på deg, jeg synes du virker som en reflektert person og en go mamma.
      Jeg personlig tror du får mye pes bare fordi du ser ut som du gjør. blondt hår, fyldige lepper, silikon og en kropp mange (spesielt mammaeer) misunner deg.. sjalusi rett og slett.
      men når alt dette er sagt, som er lett og skylde på.. Så imponerer du meg stadig med og komme med sånne uttalelser som du tydligvis IKKE har tenkt nøye nok igjennom. ja du er så tøff, ja du sier meningene dine blabla bla,. vel og bra det, men du som offentlig person må bare huske at de temaene en stor håndfull IKKE er enige med deg, må du trå varsomt.. Som det usmakelige bildet av han uteliggeren du la ut på IG.. Da blåste du meg av banen ass…. sånn kan du bare ikke legge ut fordi DU ynes synd på han.. ja det gjør du sikkert, men du må tenke på de du treffer med sånne ting..
      Du mener sikkert ikke noe vondt med det,, men det er sånne ting du må endre på for og slippe all dritten, tror jeg da!
      Akk det på IG er jo bare ett eksempel… finnes jo sikkert flere tilfeller og..

    53. Hva skjedde med deg og malinelskerlucas? Er dere venninner fortsatt og hva mener du om at hun har mistet omsorgen? Skjønner hvis du ikke vil si så mye eller utdype deg, men litt hadde vært spennende å hørt 🙂 Ha en fin dag!

    54. Jeg har følgt bloggen din en god stund, og oppdager ofte de jævligste kommentarer en mor kan få. Forstår ikke helt meningen med det i og med at du faktisk gjør en glimrende jobb utifra det jeg har lest gjennom. Som tobarnsmor selv og er helt alene med dem, vet jeg hvor tung arbeid det er og hvor lite tid man har til overs for seg selv- vi bør gi hverandre en klapp på skuldrene som faktisk får det til. Ikke bry deg om hva andre folk sier uansett hvor jævlig det er og høre det! Du er utrolig sterk 🙂

    55. Bare det at du begynner innlegget med å kalle folk undermennesker sier sitt.
      Jeg synes du til tider har reflekterte tanker og tviler ikke på at du er en god mor for dine barn.
      MEN! Du angriper alt og alle, hele tiden! Du ber jo om å få ufine kommentarer tilbake.
      Synes også du tar lite gjennomtenkte valg i forhold til bilder du legger ut, av deg selv. Tviler på at det er like stas om 15 år…
      I tillegg henger du ut andre mennesker, både her og på IG. Da må du regne med negative tilbakemeldinger.
      Hvorfor ikke gå litt inn i deg selv, tenke litt konsekvenser. Og slutte å slenge med leppa?
      Det vil alltid være noen som bare må skrive sjit men tipper du hadde fått mye positivt også. Om du viser at du har empati mener jeg

    56. Vet du i det hele tatt hva en Psykopat er? Trur du burde lese deg opp til det før du uttaler deg om deg. Å kalle noen det er som og skyte seg i begge beina. Og du bruser deg opp og prøver og forsvare deg med dine uttalelser, men det ender med at du bare dummer deg ut!

    57. Jeg har to barn, er 20 år, begge barna mine er med samme mann og jeg har i tillegg silikonpupper! Jeg er tynn og slank, høy er jeg også. Kan ikke akkurat klage på utseende mitt heller. Men de eneste nakenbildene som finnes av meg, er det kun min kjære mann som har og ingen andre! Jeg kler meg anstendig, jeg rakker ikke ned på alle og en hver. Så skjønner ikke helt dette behovet som du har. Kommer det av at du aldri har blitt ordentlig sett? At du har vært nødt til å skrike, kunkurere om å få oppmerksomheten av familien, venner, gutter? Jeg synes dette R veldig rart.
      Du har barn å tenke på

    58. hei 🙂
      Jeg har lest bloggen din kjempe lenge nå!:) og jeg har ei venninne som er akkuratt som deg, har 2 barn og silikon i puppene, hun er også slank og man skulle ikke tro st hun hadde født 2 onger 🙂 og hun er jo selvfølgelig stolt av kroppen sin! Det er noe alle burde være mener jeg 🙂
      Jeg bor på en liten plass hvor det er mye ryker å dritt.. Hun får kjempe mye hets hver eneste dag pga utsende hennes og hvordan hun kler seg, ( ikke at hun kler seg horete) folk mener at siden hun har 2 barn så burde hun være sånn og sånn og kle seg sånn og sånn.. Hun er jo ikke en offentlig person slik som du! Men å se en av dine gode venniner få då mye hets og falske rykter hver dag er vondt! Man blir jo bare dratt ned i dritten hele tiden! Jeg og har fått gjennomgått fordi jeg er en god venn av henne og det er ikke morsomt! Det var en periode hvor det var så ille at det var så vidt hun kom seg opp av sengen! Ikke klarte hun å spise eller noen ting! Fordi hun ble psykisk Nedbrutt! Dette gjekk utover barns hennes! Og når folk fikk vite det så var det jo det helvette! Men det folk ikke tenkte på at det var dem som hadde gjort slik at det slik!
      Jeg bodde hos henne i nesten 1mnd for å hjelpe henne med å komme seg opp på beina igjen og holde henne med selvskap, hjelpe henne med barna og alt det der! Jeg var der å støtten henne når det sto på som verst! Å det er både hun og jeg glade for i dag!
      Jeg skjønner ikke hvordan voksne folk kan hakke på folk og dra dem så jævlig ned i søla for så å spytte den i tryne og gå å lage mere kvalme! Vi er voksne folk for svingene å da må det jo gå Ann å oppføre seg sånn og! Istede for å bare lage kvalme for folk hele tiden om de er offentlige personer eller ikke! Jeg støtter rannveig fult ut! For jeg vet en del av hva hun går igjennom ang det med dritt slenging her og der!
      Og vi som leser blogger gjør det av en grunn?!? Jeg gjør det fordi at jeg liker bloggen! Hva er vitsen med å lese en blogg bare for å lage kvalme å dritt for andre? Og i tillegg er så feige å være annonyme! Jeg kjenner jeg blir sint bare jeg skriver dette! Fordi jeg tenker på tilbake da det det sto på som verdt for min venninne og det er helt jævli !!
      Det blir jo mobbing! Og alle sier de er enige st mobbing det må det bli slutt på! Men mange av de som er enige i det, hva er dt de sitter å gjør selv? Jo de sitter å mobber via nette! Annonymt! Det er så teit å si at man er i mot mobbing også er det akkuratt det man gjør selv!
      Jeg har vart mobbeoffer siden jeg var 6 år gammel og nå er jeg 20 år! For 2-3 år siden begynte det å gi seg!! Og jeg ble utsatt både på nett og person til person! Det er ikke greit!!
      Hvis man ikke liker en blogg og bare leser den for så å komme med dritt! Så har man faktisk et lite problem selv! Og man kan også drite i å lese en blogg om man ikke liker den!!
      – Kine !:)

    59. Det at du driver et ansvarlig dyrehold vil jeg ikke akkurat si meg enig i. Vet ikke hvor du har fått det ifra at du kan slippe ut katten din når den bare er 4 mnd. Kattunger på den alderen har ikke utviklet stedssans, og anbefalt alder for å slippe de ut er 7-8 mnd. Dette kan du sjekke ved å høre med dyrebeskyttelsen eller dyreklinikker. Her er det mennesker med både erfaring og utdannelse på området. Et tilfeldig forum er ikke en pålitelig kilde, her kan enhver idiot skrive.
      Du risikerer at katten din forsvinner, og selv om den bare oppholder seg i hagen foreløpig, er det bare snakk om tid før hun utforsker større områder.
      Hilsen en som har 3 års utdannelse på området 🙂

    60. La meg bare få poengtere at ordet svada egentlig betyr veltalenhet 🙂
      Jeg hadde reagert ganske så likt som deg i starten, men så tror jeg man blir litt vandt med det og velger å ikke ta seg nær av slikt tøv 🙂

    61. Et spørsmål bare for at jeg ikke kan helt med det selv.. Du skriver du har daglig omsorg for ungene dine. Om du og W hadde samme adresse når E blei født, så har dere vel faktisk delt omsorg for henne? Så enten så hadde dere ikke samme adresse, men bodde sammen, noe som vel ikke blir helt rett, da spesielt med tanke på støtte fra NAV osv. Eller så har faktisk W fraskrevet seg ansvaret, noe jeg ikke helt tror på. Så hva stemmer Rannveig? Har du delt omsorg eller omsorg alene, og fint om du og kan utdype hvorfor du da enten skriver her at du har alene, eller om hvorfor W ikke vil ha sin halvdel.

    62. Du sistemann: Hva er det egentlig du plaprer om?
      Foreldreomsorgen, blir ikke avgjort etter om foreldrene bor sammen når barna blir født. ForeldreANSVARET derimot, vil gå automatisk til mor dersom mor og far ikke har samme adresse ved fødsel.
      Far har fortsatt like mye krav på å se barnet sitt selv om mor har fullt foreldreansvar. Foreldreansvaret har absolutt ingenting med omsorgen å gjøre.
      De har helt sikkert delt foreldreansvar, men R har hovedomsorgen. Når barnet er så lite enda, så er det ikke normalt å ha mer enn annenhver helg med samvær hos den andre forelderen. Da ford barnet som oftes er mest knyttet til mor, da hun har gått hjemme i permisjon med barnet i 10-12 mnd. Samvær i ukedagene er også vanlig (I alle fall smart), slik at barnet også får en tilknytning til den andre forelderen, og ikke bare ser h*n annenhver helg.
      Så, foreldreansvar og foreldreomsorg, er to heeeeeeeelt forskjellige ting. Så da vet du det!

    63. Ang det med katten.. Jeg har en katt og husker ikke hvor gammel den er, men når fikk den så var den leveringsklar og noen uker over det i hvertfall 🙂 jeg tokk med meg den ut en tur i ny og ned, jeg hadde den alltid under oppsyn også putte jeg en Sæle på katten og sette på et bånd, slik fikk da katten fått luftet seg, få frisk luft og få lov til å utforske litt 🙂 det er det som er naturlige mener jeg.. Om R slipper ut katten sin i Hagen så vet vi ikke hvordan Hagen hennes ser ut.. Om det er gjærde Der eller ikke.. Vi vet heller ikke om hun har den å bånd eller ikke.. Og vi vet ikke heller om hun er ute likt med katten eller ikke..
      Og når sant skal sies! Så finnes det folk som er enda verre med kattene sine !

    64. 06.27. Takk for god oppklaring.bare jeg som begynner å bli gammel. I min tid het det foreldreansvar om du kunne bestemme alt selv, feks bestille pass uten samtykke fra den andre forelderen. Den som ikke hadde foreldreansvarer hadde foreldreRETT. Det betydde “vanlig samvær” omsorg var ikke et begrep som ble brukt.

    65. Det stemmer fortsatt at man har ansvaret alene når man står alene om foreldreansvaret, som f.eks å ta avgjørelser på egenhånd. Men den andre forelderen har fortsatt har fortsatt krav på samvær med barnet 🙂

    66. vet at nå kverulerer jeg; men, hva betyr daglig omsorg da? sånn offisielt? er det en status du kan ha hos folkeregisteret? Eller er det fremdeles foreldreansvar (alene eller delt) og foreldrerett, som betyr samvær, men ikke råderett. Jeg lurer bare på hva det betyr å ha daglig omsorg? Betyr det at du bestemmer mer enn den andre, eller er det bare “tilfeldig” at en har det mer enn den andre. Kan feks W I dette tilfellet da egentlig ha E like mye som R, men at de har avtalt samværet som nå? Virker som at W har henne hver helg minst. Grunnen til at jeg lurer er at måten hun skriver det på I dette innlegget, så virker det som at hun har foreldreansvar alene.

    67. W kan ta r til retten f.eks og kreve å få full omsorg. Å ha hovedomsorg vil si at du har barnet mesteparten av tiden. 50/50 deling blir da delt omsorg. 70/40 vil den som har 70 ha hovedomsorg . 🙂 i de fleste tilfeller har jo begge foreldre foreldreansvar. Går man fra hverandre og far kun har helger, vil han forstatt ha foreldreansvar, men ikke hovedomsorg.. dersom far f.eks er uegnet som far, kan man ta det til retten og far kan bli fradømt foreldreansvaret og få tildelt 0 samvær. Men det skal ganske mye til..

    68. Ava… Forde henne tåler ikke at andre har bedre synspunkt på ting en det hu har…. Å for at henne skal virke smart så sletter hu maaaange gode kommentarer….

    69. Jeg hadde ingen problemer med hverken deg eller bloggen din (har forsåvidt ikke det nå heller, da), men jeg likte virkelig ikke mange av kommentarene du gav en annen blogger. Det at du rakket ned på en annens blogger døde far, skuffer meg.. Det blir liksom så feil.

    70. Jeg kommenterer igjen. Det viser seg at bloggeren som skrev dette glemte bort en veldig viktig detalj; nemlig at det var hun som provoserte deg og la opp til dette. Legger meg flat. Beklager.

    71. Hei.
      Jeg har ikke fulgt bloggen din men ut fra innlegget å dømme så får du mye pes.
      Som blogger ( og da tenker jeg på deg som er på topplisten ) blir man sårbar for kommentarer som mange her oppe har skrevet. Det er veldig trist å se hva enkelte skriver om deg som mor, og som mor selv så kan jeg tenke meg at det å bli kritisert som den rollen er det mest sårbare som finnes. Nå vet jeg ikke hva dine andre innlegg handler om med tanke på at jeg ikke har lest noen foruten om denne, men det beste du kan gjøre er å droppe innlegg som dette, hvor du har fokuset på de som slenger dritt. Godta ikke usmakelige kommentarer, enkelt og greit. Blogg er jo noe man skal like å holde på med? Ønsker deg ihvertfall lykke til videre.

    72. Fatta ikkje koffor folk gidde å bruke soo masse energi på å kommentere drit. Har dåke virkelig ikkje noke bedre å gjere på?? Skaff dåke eit liv

    73. Hvem er jenta han venter barn med?
      Synes synd på henne som har havna i en sånn situasjon. Ikke at hun skal ha barn, det er flott – men at hun venter barn med en som allerede har en (nydelig) datter med R. Hun virker krevende å forholde seg til. Flink mor, men har vel noen divanykker utenom det vanlige. .

    74. Ettersom du har en så lest blogg, og du i tillegg er mamma, så syns jeg du burde ta til deg det folk skriver til deg. Virker for meg nesten som at det har klikka for deg… nå har du fylla sykt mye i det siste. Alkohol er ikke bra for psyken (y)

    75. Ehh…Valeria/Ida 🙂 Når jeg gikk inn på topplisten i går og så at du hadde lagt ut nakenbilde av puppene dine så tenkte jeg: nå har det klikket for henne også :)))

    76. Stakkars jente….. Det går ikke er innlegg uten at noen nolifere finner noe å hakke på… Ja, dere liker ikke puppene hennes og hennes måte å være på bloggen. Men dere trenger ikke slenge dritt av den grunn! Det dere gjør er ondskapsfullt. Det er ikle en saklig kommentar fra noen her inne.. Enten er det støtte fra de leserne som liker henne, eller så er det idioter som dere… Hvem er DU til å sitte si at henne ikke er god mor?! Er du bak hennes lukkede dører på kvelden å ser kjærligheten mellom henne og barna? Nei netopp. Livsstilen til rannveig er kanskje spesiell for mange, men så finnes det tusen andre her i verden som er lik og med barn.. Alikevel er det rannveig som får all dritten på seg!! Det er så usaklige kommentarer her. Hvis rannveig gir N et eple så er det fint noen som kan finne på skrive : hvorfor gir du ikke han pære ? Hallo, er alt hu gjør feil? Før du dømmer andre, sjekk at hånden din er ren!!!!!

    77. Et råd til deg R. Godkjenn kommentarer før du legger dem ut. Det kommer inn ganske mange kommentarer her som er borte i neste øyeblikk, men mange får dem med seg og det er mye rar lesing må jeg si. Hva som er sant eller ikke aner ikke jeg men hvis du ikke vil at folk skal lese alt dette bør du ikke legge det ut i det hele tatt.

    78. forresten, at du faker bloggen vet vi jo egentlig. det er jo Såå mange tråder overalt om folk som har prøvd å kommentere noe støttende til deg men har blitt slettet mens bare dritt kommentarer går gjennom.. pluss gjorde flere meg oppmerksom på at hver gang du går lenger ned på listen kommer du enten med noe sykt provoserende innlegg/ bilder.
      Disse add pengene er ikke verdt det, stakkars jente!! Men du kan få det bedre tro meg når jeg sier det, jeg vte

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg