Trenger ikke treningsenter, jeg er mamma!

Hei kjære lesere! Da var det lørdagskvelden dere. Vi har egentlig vært på farten i hele dag. Først på besøk en tur, deretter lekeland hvor vi var en del timer ( hvordan i alle dager greier de som jobber der støynivået?!) der jeg altså fikk dagens intervalltrening. Herlig! Har faktisk også fått presset inn en aldri så liten tur på Strømmen storsenter, hvor det var kamp om de hundretusen parkeringsplassene.

Faktisk, så var det en frekk jævel som tok seg friheten til å stjele parkeringsplassen jeg var først til og sto å ventet på. Kom noen uheldige gloser ut av den ellers nokså veltalende meg akkurat da. Finnes det egentlig noe så irriterende?! Noen eier bare ikke sosiale antenner antar jeg. Og jeg kan være tilbøyelig til å tilgi han for å være sosialt tilbakestående. Dette gjorde at jeg måtte lete etter en ny parkeringsplass i ytterlige ett kvarter. Lykktes heldigvis til slutt i nederste parkeringskjeller! Ikke mye folk på Strømmen storsenter på lørdager, noooope.  Da vi kom hjem var det bading, kveldsmat og kveldstell, før senga. Og lillegull sovnet før vi hadde lest en eneste side i boka, haha. Lekeland tar på, for oss alle!

Når folk spør meg om jeg trener (et spørsmål jeg kan få opptil flere ganger om dagen enkelte dager) så pleier jeg å si at det trenger jeg ikke, jeg er jo mamma! Aner dere hvor mange “squats” jeg tar i løpet av en dag, med barn på armen? Det er så mange at det aner jeg ikke selv engang. Fordi jeg holder ungen(e) min(e), og det rett og slett passer seg dårlig å sette han eller henne fra meg før jeg skal plukke opp den aktuelle tingen fra bakken? 

Ikke nok med det, man blir nokså sterk av å bære rundt på 10+19 kg daglig. For å ikke snakke om at du må prøve å følge opp energinivået deres, og der kommer joggingen inn! Med andre ord, jeg trenger hverken squats, jeg trenger ikke løfte, og jeg trenger hvertfall ikke å løpe, når jeg for en gangs skyld har fri. Da vil jeg heller sitte i sofaen og spise godis! 

 

21 kommentarer
    1. Hahahah du ass, du gjøør aalt for å ”provosere”. Tenk, alt det der gjør jeg og, men det regnes ikke som ordentlig trening vettu. I tillegg til å være mamma, trener de fleste hardt for å få en fin kropp, som både ser bra ut og er sunn 🙂
      Kos deg med sjokoladen din du, Rannveig 🙂

    2. Ikke for å være et nett troll, men Nathaniel snakket finnmarking i slutten av videoen så da snakker han ikke bare østlending? En gang “TELL” er faktisk et nord norsk ord.

    3. Haha. Dette er som om jeg skulle skrevet det selv! Når folk sier: oj, så bra du ser ut. Har du vært flink til å trene etter fødselen? Nei, jeg ammer og er mamma til en på tre! Haha.

    4. Valeria – du er rimelig hårsår om du lot deg provosere av det Rannveig skrev i dette inlegget. Vet om mange som har det akkurat likens som Rannveig, og tenker akkurat likens med tanke på trening. Selv må jeg trene styrke og kampsport for å være fornøyd med min kropp, helse og energinivå, men jeg lar meg slett ikke provosere over folk som ikke behøver det eller ønsker det, for jeg elsker å trene og syns det er kjempegøy! Folk er forskjellig vet du, og det må vi få lov til å være uten at du skal sette normen for hva som er “ordentlig” eller ikke.. Eneste du kan styre er hva du lar deg provosere og irritere av, så ta heller å konsenter deg om det du. Bare ment som et godt råd til deg;)

    5. K: Ordet “tell” er vel for pokker ikke noe nordnorsk ord bare! Jeg er fra østlandet, og sier “tell”.

    6. Så artig å se positive innlegg igjen. Ser at du også blir inspirert av speiltvillingene. Hun skrev lignende innlegg, “Jeg trener ikke, jeg har tvillinger”. Ikke så rart, hun er veldig inspirerende:-)

    7. Hahaha, kom det noen gloser fra en ellers så veltalende deg sier du?
      Hmmm, tror du må tenke deg litt om der frøken! Jeg blir regelrett sjokkert over mye av det du har frest fra deg både på bloggen og Facebook!

    8. når du har så store barn som du har, skal de da ikke bæres rundt på? de har vel bein å gå på selv?

    9. Nathaniel har jo hele familien fra nord og har hørt den dialekten hele tiden . Hvorfor skal han ikke forstå da . Regner med faren hans , farmor mormor farfar snakker finnmarking

    10. Så herlig video av dere 🙂 lekeland er morsomt :). Enig at man ikke trenger et treningssenter når man er mamma, vi er mye ute, på lekeland, går turer og er jo aktive hele tiden med barnet/barna :).
      og jeg har også en jobb,jeg går veldig mye 🙂

    11. Var N med deg i bilen når du snakket så fint? Tenker bare på at du alltid oppfører deg som en rollemodell for barna… Forstår og at det ikke er så store kjøpesenter i Alta, men å la 2100 parkeringspasser, som det er på senteret, bli til hundretusen var vel å overdrive litt? Var du innom på jobben din og da eller har du den ikke lenger?
      og så tilslutt; hvor er katten??

    12. Jeg ble ikke mye provosert, jeg måtte leee… over måten rannvæi hele tiden skal leke så provoserende, når hun faktisk bare er lattis

    13. Dette tell og til greiene er da helt latterlig. Slapp av, gutten kan vel få si tell eller til akkurat som det passer han. Jeg er oppvokst i sørum og bor i sørum, her sier da mange tell uten at vi er det minste nordlendinger forde. Uansett, slutt å bland dere i hvordan andres barn snakker og om de har på bleie eller ikke..dette tipper jeg foreldrene deres klarer å ha kontroll over helt fint selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg