Kunne like godt bodd i Amazonasjungelen

Hei kjære lesere!

Det ar seg nemlig slik at min kjære trofaste iPone 5, som ar vært ved min side naa i omtrent ett aar, brutalt ble tatt av en frekk kleptoman av en mamma eller pappa,som fant det for godt aa la den ligge i fred eller levere den tilbake. Vi var nemlig som sagt paa Leos i gaar, og i et svakt og stresset øyeblikk ar jeg klart aa legge den fra meg paa vasken paa oalettet mens jeg var der for aa bytte bleier paa ungene. 1 time etterpaa, søkk vekke! Avslaadd var den ogsaa, saa Find My Ipone kommer man naturligvis ikke langt med.

Men, jeg aaper du, kjære kleptomane jævel, som ar tatt min kjære iPone, koser deg videre med den, og med visstet om at du er bladt samfunnets verste avskum! Men,jeg velger  se positivt paa det. Dette ga meg egentlig bare en enda bedre unnskyldning for aa gaa til anskaffelse av iPone 6! I tillegg tilgir jeg deg for aa være saappaas sosialt tilbakestaaende at du ikke klarer aa skaffe deg din egen telefon, men maa ty til aa stjele andres. Og saa synes jeg synd paa barnet ditt som ufrivillig er bærer av dine kleptomane gener. 

Ikke nok med dette, naar vi kom jem, streiket den 1,5 mnd gamle pcn min ogsaa. Og i og med at jeg er som en gullfisk , usker jeg selvfølgelig ikke passordet til verken mailen min eller facebooken i og med at jeg ar slik automatisk innlogging paa baade pcn og telefonen min, to ting jeg ikke ar lengre. Er ikke dette utrolig fantastisk? Kunne jo like godt levd i Amazonasjungelen naar man sitter der stuck uten noen muliget for  aa ta kontakt med andre mennesker. Og telefon faar jeg jo ikke før tidligst mandag! Takk gud, saa fikk jeg laane en pc midlertidig. Ellers tror jeg faktisk det adde snappet totalt for meg. Eneste er at alve tastaturet paa denne pcn ikke funker, og derfor blir ca 95% av dette innlegget aa se ut som det er skrevet av en som lider av en alvorlig form for dysleksi, eventuelt skrevet av en 8 aaring. Men det faar saa være! 

Til tross for at jeg lider av savn etter min kjære ipone, saa ar jeg att en superfin i dag med mine too smaa skatter! Blandt annet bygget togbane, malet, og att koselig lunc besøk! Naa ligger de begge aa sover luren sin ettersom vi sto opp før 05 i dag, saa det var to slitne smaa. For resten av dagen aar vi egentlig ikke store planer, blir nok mest bare aa gaa ut en tur og være er jemme. 

Skal faa prøve aa skrevet det innlegget jeg pratet om for et par dager siden i kveld, men det er jo meget komplisert aa skulle skrive et innlegg naar det man mangler alve tastaturet liksom!

Uansett, a en superfin dag videre kjære lesere, det skal vi! Blogges

28 kommentarer
    1. Du skriver jo som om du skulle vært fjorten år selv da, så om det ser ut som at du har dysleksi (veldig umodent å skrive forresten) gjør kanskje ikke så veldig mye. Beklager, har ingenting mot deg, men du er 21, tobarnsmor og skriver innlegg som en niendeklassing. Er ikke rart at folk kritiserer deg, når du ikke en gang kan skrive en mammablogg med små hint av at du faktisk er mamma. Alt handler om alle dine ”haters”, i alle innlegg omtrent!

    2. Huff, den språkbruken din er ikke bra. Når man er sint kan det være greit å få ut frustrasjonen hjemme i sin egen stue, men å skrive dette på en blogg er ikke helt sivilisert.

    3. Jeg har hørt at det skal finnes en sporingsmekanisme på iphone som kan kobles sammen med mac’en slik at du kan finne ut hvor telefonen befinner seg.
      Jeg har hverken mac eller iphone. Har bare hørt om det. Vet ikke om det stemmer

    4. Den som har tatt telefonen din kan få tømt den for bilder og annen info. Skrekk og gru! Synes synd på deg. Håper den som har tatt den er snill å levere den tilbake når de finner ut hvem som eier den.

    5. Det å si at du på grunn av et tastatur skriver som en som har en alvorlig form for dysleksi er rett og slett bare helt teit. De som har dysleksi kan virkelig ikke noe for at de har mange skrivefeil! Det og sammenligne de med 8 åringer er rett og slett slemt og umodent. Jeg er en tiendeklassing så jeg burde vel egentlig være den mest umodne her.
      Når man legger igjen mobilen sin på et offentlig bad på et lekeland er det ikke annet å forvente at den blir stjålet? Det er vel hektisk og være tobarnsmor til tider, men sånt er vel rett og slett bare en selvfølge? Det at de tar en iPhone som ligger igjen på en do, gjør vel dem ikke til kleptomaner. Kleptomani er faktisk en psykisk sykdom, så ikke kall dem eller barna deres avskum for det er faktisk ikke kleptomanene´s feil at de er kleptomaner! Jeg har egentlig ikke noe i mot deg. Men når du skriver sånne ting blir jeg nesten litt flau på dine vegne. Jeg føler meg også nesten litt sint. Jeg har venner med dysleksi, og når du sammenligner dyslektikere med 8 åringer blir jeg faktisk sinna! Men selvfølegelig det er ikke gøy å miste/ bli frastjålet eiendeler. Men bare husk på at alle kan se det du skriver og noe av det du skrev i dette innlegget kan virke sårende for noen. Håper du får mobilen din tilbake eller får deg en ny så fort så mulig, det er frustrerende å leve uten 😉

    6. Hei! Vi var faktisk på den doen du og datteren hadde vært på etter deg. Før oss var det en halvmørk kort chubby dame og hennes 4-5 år gamle sønn. Men nå får du ivertfall en Iphone 6 da;)

    7. Der klarte du virkelig å fornærme mange på kort tid. Du fortjener faktisk alt vondt som kommer din vei,jævla blogghore!

    8. Har ikke hørt noe om at det er spesielt mange kleptomaner i Amazonasjungelen…… ?? *risteroppgittpåhodet* …. Dømmende much?!

    9. Liker deg og bloggen din, men noe av dette synes jeg var veldig unødvendig å skrive. Skjønner det er utrulig kjedelig å bli frastjålet telefonen sin, som de fleste av oss er ganske avhengig av! Men å bruke ord som kleptoman, og “mobbe” de med dysleksi…ikke greit, Rannveig! 🙂

    10. Du får som fortjent vet du Rannveig, du vet det var den karmaen da!!!! Og måten du spyr ut galle på i dette innlegget tyder på at du er svært lite oppegående i huet selv!

    11. KANSKJE det ikke er som du tror? Kanskje har en ærlig sjel funnet en telefon på toalettet og levert den fra seg til politi, “resepsjon” (aldri ry i et lekeland så vet ikke om det er sånn engang..)? Eller KANSKJE du har rotet den vekk i veska de, eventuelt mistet den mellom setene i bilen?:)

    12. Selvfølgelig bør man ikke forvente at noen stjeler telefoner eller andre ting uansett om man glemmer de en plass. Tipper dere som påstår dette hadde blitt rimelig forbannet selv om dere hadde vært uheldig og glemt en dyr gjenstand eller lommeboken deres med masse penger i og noen hadde stjelt dette. Det man bør forvente seg er at folk er såppas ærlig at de leverer det inn en pass (i dette tilfellet resepsjonen i lekelandet).

    13. Haha litt søtt egentlig. Mangler H og Å. Ser for meg at du liksom snakker uten å bruke de to bokstavene. Hehe jeg synes dette var et søtt innlegg. Klarte ikke å være seriøs pga mangelen på bokstaven H.

    14. Hun mener jo ikke at det er kleptomaner i Amazonasjungelen da,men at det er som å være der siden hun ikke får kommunisert med folk siden hun ikke har mobil eller pc. SÅ der var det vel du som dreit deg ut…….

    15. Jævlig å få fratatt telefon, men spar dæ førr stygge kommentara om ungan;) har unge sjøl, og e latterlig teit!!

    16. Herregud. Noen av dere burde lese innlegget en gang til. Slutt å vær så fin på ting. La Rannveig skrive det hun vil skrive på den måten hun vil skrive det på.
      Dere er nok ikke små nonner når dere sitter å sladrer med venninne gjengen deres.
      At det er mulig å reagere på de tingene enkelte av dere reagerer på kan jeg ikke skjønne.

    17. Folk som omtaler deg som “jævla blogghore”, deres kommentarer sletter du ikke. Men andre kommentarer som inneholder kritikk, de sletter du, men er vel fordi de treffer et ømt punkt..
      Skal ikke anklage deg for å kalle deg konsekvent og rettferdig i alle fall…

    18. Hahaha !!!! Jeg dør av mange av kommentarene dine !!! 😉 veit ikke om du mener alt du sier , men jeg liker deg bedre og bedre !!!! Og håper virkelig du tar tiden og møte meg :p sier det deg noe søta 😉 digger deg !!!!

    19. Hei.
      Følger deg en del å kommenterer vell aldrig på noe.. Men nå har du troffes hode på spikern!!! Dyseleksi er vell ikke noe å sammenligne en 8 åring! Har det selv å har slitt veldig med det, gjør det fortsatt! Å d får deg vell ikke til å føle deg noe bedre når noen snakker slikt om dyselksi! Ta deg en bolle, tenk på andre som faktisk sliter med dette daglig..!

    20. Håper du snart glemmer passordet til bloggen din slik at omverden slipper å høre eller se mere fra deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg