Vi gjør oss klar for vinteren

Hadde store planer om aa blogge i gaar, men det ble altsaa med tanken. I dag har jeg endelig faatt byttet dekk paa bilen min. Fikk hjelp av en kjempesnill kompis, og Nathaniel fikk være med aa hjelpe til. Han omtrent løp ut av barnehagen naar jeg sa vi skulle dra aa bytte dekk paa bilen vaar naar jeg var aa hentet han. Det var virkelig stoooor stas!  Ikke glad i biler denne gutten, neeeei… 

Ellers, Emma har pappadag i dag, saa er bare meg og Nathaniel i dag. Etter aa ha byttet dekk dro vi hjem og lagde oss god kveldsmat og saa paa Brannmann Sam før det var natta for lillegull! 

Imorgen har jeg egentlig flere ting paa agendaen. Skal søke paa en jobb, skal paa et bloggrelatert møte, og saa skal jeg paa shoot med Erlend for Scandalbeauties. Blir en stress, men helt sikkert fin dag! 

Naa er det vin og ostekveld og saa blogges vi imorgen! Ha en vakker kveld videere kjære lesere! 

32 kommentarer
    1. Går vell fint å drikke er glass vin med barn i hus…? Jeg tar meg stadigvekk et lite glass etter leggetid på barna. Tipper ikke at hun skal drikke seg full 🙂

    2. Du …. første frøken som svarte……. drikke vin mens N er hjemme? Å såååå liksom? Er man PLIKTIG….til å ikke kose seg med feks ett glas vin som mor???? Selv om unga er hjemme ? Kall meg gjerne ei drittmor, men jeg velger og nyte livet….god mat…god vin…. Selv om jeg har 3 barn . Og..eldste er 18…..( ja jg ble og mor som 18 åring. ….) og de lever ennå tross at mor liker å nyte ett glass vin i ny og ne. KUTT ut me all skiten som dere sprer til R. Man er faktisk ikke en dårlig mor selv om man velger ei vin/øl…når unga er hjemme. Spør dine egne foreldre….om de var konstant uten ett glass de åra du bodde hjemme.
      Rannveig. …. nyt livet…..med ell uten vin 🙂

    3. Du vet at “kompisen” din allerede har fortalt sine kamerater om “betalinga” for hjulskiftet?? Hvorfor tror du han sa ja til å hjelpe deg,egentlig…?

    4. Rannveig! Jeg skriver så å si aldri på blogger men jeg , i din plass, ville starte med å filtrere kommentarene. Det gjør andre kjente bloggere. Det florerer med hat i kommentarfeltene- det virker som noen(MANGE HER) må bare li av seg. Uansett hvilken tema så er det 1000 hatske kommentarer.
      Forstår ikke at enkelte IKKE forstår at det er ikke OK å bare sitte der hjemme bak en skjerm og taste det første som ramler i hodet på de? Eier ikke alle dere folkeskikk?

    5. Husk bare å skru til boltene etter at du har kjørt en stund så du ikke ender opp som meg, der alle boltene datt av og jeg ble stående med løse dekk…

    6. Rannveig du Rannveig. Du virker så oppegående på mange måter. Men di fleste ville skjønt at noe er kleint når det heter scandal beauties. Nettopp det du kommer til å føle om noen år når du vokser opp litt. Du virker som og være en alletiders mor og flink med så mye. Så skjønner ikke hvorfor du ikke kler på deg litt og sparer kroppen din til en ordentlig fyr etterhvert. Får med den trangen til å vise alle kroppen du har nå er det nok vanskelig å finne en ordentlig kar! Men for all del. Vi velger jo alle selv…. og jeg er ikke sjalu om du måtte lure. Veldig glad jeg slipper og ha noe sånt og se tilbake på senere i livet 🙂
      ellers keep up med alt det bra du gjør 😊

    7. Du bør lære deg å bytte dekk sjøl ! Det bør alle kunne . Ellers finnes det “dekkhotell” på mange bilveksteder De oppbevarer dekkene og bytter de, har god erfaring med det 🙂

    8. Scandal Beauties er så sykt trashy! Noen av glam-modellene de bruker er så tragiske, håper ikke du blir nestemann. Kjente jeg ble klein nå

    9. Jenta har en aldeles flott kropp, hvorfor skal hun måtte skjule den fordi hun skal finne den rette mannen ?
      Den rette mannen vil like så like Rannveig om hun har sekk på seg eller i undertøy.
      Hun går i en treningsbukse og en topp, ser ikke noe galt med det :-)!
      Du er ei flott jente Rannveig, og jeg er gørr sjalu på utsende ditt. Men komenterer ikke dritt fordi, keep up 🙂

    10. Kan du være så snill å skrive “å” i stedet for “aa”? Det er fryktelig tungvint for de som leser. Hadde det enda vært så at du hadde engelsk tastatur så hadde det vært greit, men du skriver jo “ø”..

    11. Ringer det ingen bjelle når jeg sier “skandale vakker” som i og for seg betyr beauty gone bad. De vil latterligjøre deg,som om du ikke har greid det på egenhånd… Også lekker de bildene av deg inn til lavponobransjen i Kina,hvor de redigerer deg og selger deg videre til kinesisk presse. Du bli ihvertfall ikke kjendis av å gå denne veien. Både jobb,utdanning og familieliv kan du ihvertfall vinke adjø til,for når BV får snusen i dette så er det no way back. Just sayin’..

    12. Skikkelig travelt altså; skrive søknad 1/2 t, møte ca en time sikkert +fotografering med de trashy greiene et par timer, stakkar deg altså! Skaff deg et liv, et ordentlig et, om ikke for deg , så for ungene dine!

    13. jeg må bare spørre: hvorfor hakker dere ned i fht klesstilen, og det med lettkledde bilder?Hva er problemet? Er man elendig forelder om man tar lettkledde bilder? Norge er Norge og normene er selvskapte- her i Norge har det alltid vært sånn: ikke stikk deg ut for da hakker vi deg ihjel. Det gjelder absolutt alt! Javel da sier jeg at dere norske damer ser ut som dass for det meste av tiden- gummistøvler, bobblejakker- tar ikke være på seg selv. Når dere nærmer dere 40 så ser dere ut som dere er 80….ikke rart at dere går av spinn om noen av dere forsøker å se bra ut

    14. Og Hvor kommer BV her inne bildet? eller at man ikke får jobb og utdanning? se på de som har vært med på Paradice – de får jobber så det suser…. BV går ikke etter personer som har lettkledde bilder… da vet dere ikke hvordan BV jobber- det er omsorgsevnet- ikke lettkledde bilder av mor som er avgjørende. Hilsen BVpedagog

    15. Jeg lurer på hvordan liv dere mener Rannveig skal leve? Et slikt liv som dere?, som bruker tiden deres på å skrive så mye stygt til en person bak en blogg. Jeg synes kommentarene på innleggene til Rannveig sier mere om hvor umodene dere er, enn hun! Jeg er absolutt ikke enig i alt det hun skriver eller gjør, men alle må da få lov til å leve det livet man selv ønsker. Livet er en gave, ta vare på det, man lever kun en gang!

    16. Jeg er selv ung mor, og jeg kan fint ta meg et glass med vin når datteren min sover. Det er jo ikke sånn at man må drikke seg full for det om man drikker vin. Når barna er hjemme, så drikker man selvfølgelig moderate mengder! Jeg tviler på at Rannveig høljer ned på flasker med vin! Hun skal tross alt opp om morgenen med barna sine, og da må man være uthvilt og klar for dagen. Alle foreldre har mest sannsynlig tatt noe alkoholholdig når barna har vokst opp, bare spør dine egne foreldre. Du tenker kanskje “foreldrene mine er VOKSENE, så de kan drikke vin”. Om du er 18 eller 50 spiller ingen rolle. Du har lov til å drikke vin fra du er 18 år, med eller uten barn i hus (selvfølgelig i moderate mengder) men det er ikke noe som tilsier at det er ulovlig å ta et glass vin på kvelden. Skal vi virkelig være et samfunn som rakker ned på unge mødre, bare fordi vi “kan”? Jeg gleder meg til den dagen der folk blir foreldre selv, og faktisk ser hvor vanskelig, krevende og utrolig slitsomt det kan være til tider. Da skal vi som blir hakket ned på nå, smile bredt til tross deres frustrasjon!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg