Respekt for andre mennesker er en fin ting…

En evne, som mange her ser ut til å være totalt blottet for. Kjenner jeg virkelig begynner å lure på hvor enkelte mennesker har hodet og tankene sine plassert. Ja, helt ærlig talt. De siste dagene har bloggen min vært brukt til å diskutere en overgrepssak som har pågått i media den siste tiden, hvor også uskyldige mennesker har blitt dratt inn og blitt beskyldt og diskutert.

Dere som diskuterer og dreger uskyldige mennesker inn i denne saken (som jeg forsåvidt ikke fatter hva jeg eller bloggen min har med å gjøre i det store og hele) Eier dere ikke samvittighet, empati for andre mennesker, og ikke minst, skamvett? Jeg tenker at det er tungt og sårt nok for de innblandede sånn som det er fra før av.Og da tenker jeg ikke på de som faktisk er skyldig i denne saken(som jeg virkelig håper får sin straff!) men de pårørende. Stakkars, stakkars mennesker. Jeg har heller ikke mulighet til å sitte å slette kommentarer her dagen lang, så vær så snill å begrens dere og oppfør dere som normale oppegående, voksne mennesker. Nå har jeg likevel tatt en STOR sletterunde på kommentarer, og håper dere som oppfører dere som en gjeng med små unger, eventuelt bygdesladrekjerringer (dere velger selv) klarer å sette et punktum for denne latterlige sladringingen og utheningen av en uskyldig jente på min blogg her.

Takk for meg!

 

 

55 kommentarer
    1. Eh. Snakk om ansvarsfraskrivelse. Selv om du ikke skriver kommentarene, så er du ansvarlig for hva som ligger ute av kommentarer på din side.

    2. Veldig kloke ord, virker som folk blir meget tøffe når dem sitter bak tastaturet!!! Lurer på om dem hadde turt å sagt alt dem skriver om alle innvolverte hadde sotte rundt samme bord?
      Ikke rart at det er mobbing hos barn, når voksne folk ikke kan styre seg!!! Usmakelig etter min smak !

    3. Du bør jo ha på godkjenning av kommentarer, alle vet jo at du digger oppmerksomhet, syns kanskje det er litt drøyyyyt å hove inn lesere på denne måten, er 100% sikker på at du har sitti å fulgt med å trekt lesere, for så å komme etterpå å klage? HaHA.. please. Det er såppas alvorlgie greier, at du burde sletta første kommentar om det. Du er jo ganske aktiv på nett.

    4. Det tok flere dager før du slettet så har en mistanke om at de mange kommentarene her inne gagnet deg, så bare en fordel for deg at folk tok av og kommenterte i hytt og pine.. jo flere kommentarer, jo mere inntekt på deg. Dobbeltmoral!

    5. Jammen kjære Rannveig. Kan du ikke bare slette de kommentarene som du ikke vil skal komme på bloggen da? Du kan jo også gjøre slik som mange bloggere gjør; at kommentarene må godkjennes før de legges ut…

    6. Som hun skriver i innlegget, kan hun ikke sitte inne hele dagen for å slette kommentarer som strømmer inn.
      Og JA, hun KAN (hvis HUN vil) ha sånn at hun må godkjenne kommentarer, men er det virkelig nødvendig fordi DERE ikke klarer å holde dere saklige i kommentarfeltet hennes?
      Dere som har kommentert over her og satt alt på spissen, les innlegget på nytt og SHOW SOME RESPECT! Peace out

    7. Hun vet at om hun setter på godkjenning av kommentarer, så kommer hun til å ryke nedover på listen. Så jo hvor fort det gikk da hun gjorde det nå sist, og det har hun ikke råd til. Hun blogger jo relativt sjeldent, og er vel ganske klar over selv at veldig mange her, kun er innom for å lese kommentarene som blir skrevet. Så for hennes del er det bedre med åpent kommentarfelt 🙂 Selvom jeg såklart er enig med anonym 17:50 at man til en viss grad bør klare å oppføre seg i kommentarfeltet.

    8. Synes virkelig det er feil av deg å skrive dette. Da hun som ble uthengt i kommentarene dine skrev til deg på Facebook gjorde du ikke en jævla dritt. Det var ikke Rannveig som slettet kommentarene, det var Blogg.no

    9. Trenger nok ikke være flue på veggen 🙂 Vell, kanskje du slettet dem, men hvorfor gjorde du ikke det da før noen klaget til blogg.no?

    10. Til anonym 20:44: Det trenger ikke Rannveig svare på.
      Er det virkelig viktig for deg å vite akkurat hva som skjedde før hun slettet kommentarene. Hold kjeft og få deg et EGET liv 🙂

    11. Selvfølgelig trenger hun ikke svare på dette, men synes det er veldig merkelig å skrive et slikt innlegg etter å ha fått flere hendvendelser på facebook om å slette de uten å gjøre noe. Så når blogg.no griper inn så skriver hun dette innlegget?? Hun skulle heller bare ha slettet de uten å ha sagt noe. Det er jo åpenbart at disse kommentarene har gitt henne flere lesere. Og hun kunne lett ha valgt å stenge innlegget for kommentarer. Hun blogget jo tross alt ETTER alle kommentarene kom inn..

    12. Det virker ikke som du eier respekt for leserne dine. De som daglig klikker deg inn på siden din for å lese. Gang på gang på gang leser jeg samme spørsmålene i kommentarfeltet. Hvor er spørsmålsrunden din? Hvor ble det egentlig av katten din? Hvorfor laget du et langt innlegg ang at du skulle stenge kommentarfeltet, for så å åpne det få dager etter?
      Jeg skjønner ikke at jeg gidder å skrive denne kommentaren engang, for selv om du kanskje leser den, så har du uansett ikke baller nok til å svare på disse spørsmålene. Synes leserne dine fortjener så jævlig mye bedre enn det du gir.

    13. Nå må folk slutte å gnåle om denne katten…seriøst,hvor mange spørsmål skal hun få om denne katten???!!

    14. 23:58, hvorfor tror du? Fordi folk bryr seg om den så klart! En kattunge skal ikke streife rundt alene og den kan ha både frosset og sultet ihjel og det er forjævlig om noe sånt har skjedd! Håper Rannveig enten har pusen selv eller at noen har funnet den og sluppet den inn i varmen. Så små kattunger skal ikke være ute, men det visste sikkert ikke Rannveig.

    15. Ja men til dere over som irriterer dere over at hun ikke svarer på det DERE lurer på, slutt å les bloggen da vell 🙂

    16. Kanskje katten har stukket av selv, eller at hun har sluppet den ut før hun viste at den var for liten. MEN det har ikke dere noe med! Det er ikke sån at dere har rett på å vite alt om henne, forbaska NETTROLL.
      Og et spørmsål til DERE: hvis hun svarer på hva som har skjedd med katten, begynner dere å oppføre dere som normale mennesker og vise respekt i kommentarfeltet hennes da? Tror ikke det nei.

    17. Man er vel ikke et troll selv om man bryr seg om hvordan det går med katten hennes? Det ser ut til at hun har noe å skjule når hun ikke sier noe om det.

    18. Ja, man skal ha respekt for sine medmennesker. Det skal du også Rannveig. Hadde du hatt det så hadde du ikke latt disse kommentarene sluppet til på bloggen din. De sto der i flere dager før du slettet dem. Fint om du kunne svart på hvorfor det tok flere dager før du slettet dem. Regner med at du er innom bloggen din hver dag og sjekker kommentarer. Er også enig med andre her som skriver at du bør ikke slippe ut kommentarer før de er godkjent.

    19. Katteelsker: Man er ikke et troll fordi man bryr seg om katten hennes nei, du er virkelig et kjempegodt menneske siden du gjør det. Men man er et netttroll når man spekulerer i om det har skjedd noe med katten, og at Rannveig har noe å skjule. Hvorfor? Fordi dere har ikke noe med det å gjøre.

    20. Jeg har flere ganger spurt på en pen måte hvor katten er. Det er ikke å være nett-troll. Jeg har aldri hetset Rannveig og jeg er en av de som forsvarer henne med nebb og klør når folk er ekle i kommentarfeltet. Rannveig: jeg digger deg og er fast leser av bloggen din, syns du skriver veldig bra. Men skulle ønske du ville svare på om katten ble funnet, om du har den eller om den ble omplassert. Selv om jeg alltid har digget deg og fortsatt gjør det ble jeg veldig lei meg over det med katten. Det fordi jeg elsker katter og har katter selv. Jeg har også reddet inn hutrende katter som nesten er mer døde enn levende fordi de enten har gått seg bort eller er kastet ut. Noen har jeg funnet eieren til, andre ikke.

    21. Jeg har også hjulpet hjemløse katter, og folk vet ikke hvor mye katter som er overlatt til seg selv lider. Det er bare å lese historiene som ligger på dyrebeskyttelsene sine sider så ser man det! Katter er IKKE selvstendige dyr som ikke trenger omsorg på lik linje med hunder, det er en myte!! Så kastrer kattene deres og ta litt betalt når dere skal “gi” bort kattunger, så siler dere kanskje ut noen av de useriøse katteierne.

    22. Hun har motatt spørsmålet, fordi dere “flere ganger har spurt på en pen måte hvor katten er”. Dere har spurt, hun har motatt spørsmålet, og nå er det opp til henne om hun vil svare på hva som har skjedd eller ikke svare. Så skal VI respektere om hun velger å svare på det eller ikke. 🙂 Er dere ikke enig?

    23. Og hvis dere ikke er enig, les overskriften på dette innlegget! Og hvis dere ikke forstår betydningen av ordet “respekt” (i kommentarene virker det som dere ikke gjør det), GOOGLE IT

    24. Jeg tror at den personen som har kommentert en del nedover her, og som har en så umoden måte å skrive på at han/hun må fremheve enkelte ord med store bokstaver, er en og samme person.
      Jeg bryr meg ikke om hva som hendte med katten. Men det irriterer meg at hun fraskriver seg for alt ansvar. Greit nok at det er dumt å skrive om sånne saker her, men til syvende og sist er det bloggeier som har ansvaret for det som blir godkjent og lagt ut av kommentarer også.

    25. En umoden måte å skrive på? JA det har JEG.
      Men vet du hva, noen ganger må man skrive på en umdoen måte, slik at umodene mennesker forstår hva du mener

    26. Kommentaren jeg før ble slettet, er vel ikke uten grunn at den ble det. Men som sagt sletter du kommentarer du ikke liker fortløpende, dette er bare en dårlig unnskyldning.

    27. DET ER DU SOM ER DEN PATETISKE PERSONEN! DU ER EN HORE! VI HAR IKKE LIKT Å HA DEG HER I ALTA SÅ DRA TIL RÆVVA TIL MORDI! MORDI SYNES DET VAR EN SKAM AT DU BLE FØDT! SÅ REIS SÅ LANGT DU BARE KAN! HELST TIL DER PEPPERENE GROR!! ;(

    28. Du høres ut som et utrolig hyggelig vesen, Rebecka EHE. Moren din synes sikkert ikke det er en skam å ha en slik datter som skriver sånt til andre mennesker 🙂

    29. Jeg skjønner ikke hvordan “voksene” menneker kan sitte bak en skjerm å være så tøffe i trynet å hakke ned på et annet menneske sånn som dere gjør. Hadde vært kult å sett åssen dere hadde reagert om dere hadde fått så mye dritt slengt etter dere hele tiden. Det er ikke tøft å leke tøff bak skjermen 😉 Dere kjenner ikke jenta engang…VOKS OPP!!

    30. Jeg blir oppriktig lei meg på vegne av menneskeheten av kommentarer her. Jeg håper virkelig at det er fjortenåringer som ikke har bedre vett som sitter å kommenterer, og ikke voksne mennesker. Gå inn i dere selv, møt verden med et smil, respekter at vi alle er ulike og tar ulike valg i livet, så skal jeg love dere at dere får det bedre med dere selv.

    31. Stine. Ha, ha jeg kan ikke tenke meg at noen fjortenåringer gidder å være inne på denne kjipe mammabloggen!

    32. No må dokke ta og roe dokke ned!! Enkelte av kommentarene dokkas er bare helt idiotiske!! dokke blir ikke så forbanna populær i samfunnet viss dere fortsetter sånn. Husk at Rannveig er bare en helt vanlig person hun og! TENK FØR DU SKRIVER!!!
      Respekt blir det kalt.

    33. Hei. Må bare får sagt at du virker som ei tøff jente. Å være tobarnsmor med en far i huset synes jeg er vanskelig nok, og alene mamma virker tøft. Og at du klarer og ikke ta til deg alle de syke menneskers kommentarer , det står det respekt av.
      Hilsen tobarnsmor.
      Ha en fin dag videre.

    34. Heads up!! For dere som tror at rannveig er ille, sjekk ut oslofru.con! Dame som skryter over at hun er rik og lever på mannen hennes sine penger, elsker luksus og gjør ikke en dritt.

    35. Nå må dere retards slutte å klage. Hvorfor er dere her inne (som forøvrig gir Rannveig lønn), om dere synes hun er en dårlig blogger? Det er jo ikke bare henne som er hykler da, om dere selv sitter her inne for å lese kommentarer om barnemishandling og what not? Se til pokker å skaffe dere et liv, i stedet for å sitte her å klage over alt hun gjør galt. Hvis jeg virkelig hadde mislikt noen så hadde jeg ikke giddet å bidra for at personen skulle få betalt.. hvis du virkelig misliker noen så er man ganske likegyldig, og ikke hatefull (da betyr vel personen noe for det, I guess) .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg