Slutter å blogge

God kveld rett fra sengen! Vil egentlig bare innom bloggen for å oppdatere dere litt ettersom jeg ikke har vært veldig aktiv her de siste dagene. Så er det natta veldig snart!

Denne helgen har vært utrolig bra, og nå ser vi fram til en ny uke med nye muligheter! Det som ikke var fullt så gøy var at jeg faktisk klarte å kjøre over min egen telefon. Man kan jo spørre seg selv hvordan i alle dager det kan gå for seg. Vel… jeg har en konstant og veldig trofast vane med å ha telefonen min på fanget når jeg kjører. I det jeg går ut av bilen glemmer jeg ofte av at den er der og den detter ned på bakken. Og det går som oftest greit, men det gikk ikke veldig bra denne gangen. For nå havnet den nemlig midt under bilen, og det var en snøskrent på siden av bilen, slik at jeg ikke hadde noen mulighet til å få tak i den, eller i det hele tatt se den, siden det var mørkt ute. 

Vel, jeg tok en aldri så liten sjanse, og prøvde å kjøre litt framover og av hele mitt hjerte håpe at jeg ikke kjørte over den. Ble utrolig glad når jeg så at den lå der, men når jeg plukket den opp, hadde den fått et utseende som kan minne mistenkelig om regnbuer. Mange fine farger som rosa, grønn, gul og blå i en herlig miks. Det var altså det siste jeg så til den telefonen. Men utrolig nok har jeg vært veldig heldig å fått låne en telefon inntil videre, til jeg får sendt inn min iphone 6plus på reparasjon. 

Bortsett fra det så har vi hatt besøk av Nathaniels bestekompis, Kim Emil. De er så utrolig herlige sammen og henger som erteris! Har også vært en liten tur ut her i Lillestrøm med noen kompiser, og så har jeg søkt skole til høsten. Helsefagarbeider, ettersom jeg har en drøm om å bli sykepleier og om jeg kommer så langt, jordmor. Det er viktig med ambisjoner, og jeg vet jeg har stå-på motet til å klare det om jeg vil, selv om jeg vet jeg har en lang vei å gå. 

På fredag var jeg som jeg så vidt nevnte her på bloggen, i et møte angående bloggen min. Fikk ikke sagt så mye om det akkurat da ettersom jeg ikke visste om jeg kom til å skrive under på samarbeidsavtalen eller ikke.  Det har seg nemlig slik at jeg i nærmeste framtid kommer til å slutte å blogge for Blogg.no, og begynne å blogge hos Familieprat.no , ettersom de ikke bare er mer seriøse, men også gir meg en bedre sikkerhet som blogger samt at jeg liker konseptet deres utrolig godt ettersom jeg er mamma og mammarollen er en stor del av livet mitt.

Så jeg tror jeg har en utrolig spennende tid i vente, det er jeg helt sikker på. En forandring kan man alltid trenge, og nå har bloggen min gått på samme spor i fire år. På tide med noe nytt! Hele arkivet på bloggen min vil bli flyttet til min nye blogg på Familieprat. slik at man kan lese gamle innlegg selv om denne bloggen ikke kommer til å eksistere lengre.

Jeg kommer selvfølgelig tilbake med mer informasjon angående det overnevnte, og dere er alle hjertelig velkommen til å følge meg på min nye blogg når den er oppe å går om ikke så altfor lenge. Som sagr, jeg kommer til å gå nærmere inn på dette når tiden er inne. 

Nå er det natta. Sov godt lesere! 

Blogges

 

18 kommentarer
    1. Jeg trodde (utrolig nok utifra tittelen på innlegget) at du skulle slutte å blogge. Godt du bare skulle slutte å blogge for blogg.no, og heller fortsette bloggen fra en annen portal 🙂

    2. Dumt og søke helsefagarbeider , viss du drømmer om og bli sykepleier da det er 2 forskjellige utdanninger :p Lykke til

    3. legg telefonen din i vesken, det er sikrest i tanke på deg, dine barn og dine medtrafikanter. Når du stopper kan du ta den frem, eller stoppe om det ringer. Blir ikke fristet til å sjekke sms eller annet som forstyrrer.

    4. Det er jo ikke dumt i det hele tatt. Da får hun et innblikk i hvordan det er å jobbe innenfor helsesektoren, noe jeg ikke tror hum har gjort tidligere. Greit å få en liten smakebit føe man satser for fult. Dessuten har hun kun vg1, så å gå helsefagarb er et naturlig valg isteden for studiespesialiserende. Hun kan jo ta fagbrev å jobbr i noen år og deretter gå sykepleien via realkompetanse eller så kan hun ta påbygg å gå videre med engang. 😉

    5. Utdanning
      Utdanningsløpet i videregående opplæring er fireårig, hvorav to år består av opplæring i bedrift:
      Videregående trinn 1 (Vg1): helse- og oppvekstfag
      Videregående trinn 2 (Vg2): helsearbeiderfag
      To år opplæring i bedrift i helsearbeiderfaget
      Vet ikke om det er endret , men jeg måtte ha generell studiekomp før jeg begynte på sykepleien.
      Deretter kommer 3 årig høyskole.
      Skal man ta jordmor krever det noen år arbeidserfaring og deretter 2 årig videreutdanning.
      Et spennende yrke!

    6. Så utrolig gøy at du har søkt helsefagarbeider 🙂 Det tror jeg du passer veldig godt ! Sykepleier og så jordmor høres utrolig spennende ut 🙂 Akuratt det jeg også vil. Viktig med drømmer og ambisjoner 🙂 Lykke til Rannveig 🙂

    7. Hærreminhatt kor lite dåkker veit! Eg har gått helse-og oppvekstfag, helsearbeiderfag og e snart ferdig me påbygg, så har eg søkt sykepleien te neste år. Tar man tredje året påbygg kan man gå rett på høgskole, som kreves for å bli sykepleier. Ho har gjort et VELDIG bra valg angående helsefagarbeider! Det e der du får lært ka som kreves av deg som pleier, du får gått i praksis og gå dypt inn i sykdomma, stell og pleie, nåkka som en sykepleier også må kunne vess man ska jobbe på sykehus eller sykehjem!

    8. Har det skjedd noe spesielt med blogg.no ? I det siste har flere bloggere byttet plattform, blannt annet marthe borge og komikerfrue, og nå du? 🙁 nooo! Liker så godt å bare gå inn på blogg.no også bare trykke på lista nedover på de bloggene jeg vil lese…enkelt og greit 🙂

    9. jeg ville absolutt anbefalt deg om å gå studspes. om du ønsker å bli sykepleier. greit nok at man får studiekompetanse om man går påbyggning etter 2 år helsefagarbeider, men min erffaring er at kompetansespirket mellom disse to utdanningene blir for stort for mange. jeg studerer sykepleie, og de som gikk helsefagarbeider på vgs. strever mye mere med pensum og kravene som stilles. går man studspes. med realfag (biologi og kjemi spesielt) får man en mye enklere jobb når man studerer sykepleie når det kommer til fysiologi, anatomi og farmakologi. dere som nevner at man lærer om pleie og sykdommer på helsefargarbeiderlinjen.. det kan ikke sammenlignes med nivået en sykepleier må kunne. det er det samme som å sammenligne en sykepleier med en lege, det går ikke, fordi kompetansespriket er så stort. lykke til rannveig! 🙂

    10. jeg ville absolutt anbefalt deg om å gå studspes. om du ønsker å bli sykepleier. greit nok at man får studiekompetanse om man går påbyggning etter 2 år helsefagarbeider, men min erffaring er at kompetansespirket mellom disse to utdanningene blir for stort for mange. jeg studerer sykepleie, og de som gikk helsefagarbeider på vgs. strever mye mere med pensum og kravene som stilles. går man studspes. med realfag (biologi og kjemi spesielt) får man en mye enklere jobb når man studerer sykepleie når det kommer til fysiologi, anatomi og farmakologi. dere som nevner at man lærer om pleie og sykdommer på helsefargarbeiderlinjen.. det kan ikke sammenlignes med nivået en sykepleier må kunne. det er det samme som å sammenligne en sykepleier med en lege, det går ikke, fordi kompetansespriket er så stort. lykke til rannveig! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg