En jobbende, gravid tobarns-alenemor.

Hei igjen alle sammen! 

Som dere sikkert ser, har jeg byttet over til Blogg.no igjen for en liten periode mens jeg i mellomtiden skal etablere mitt eget domene. Dette fordi Familieprat har fått nye eiere, og kontrakten min derfor snart utløper. 

Siden sist jeg blogget her har det jo skjedd en del, kan man si. Jeg regner med de aller fleste som var av interesse av å lese bloggen min, fulgte meg over til Familieprat. Men, for dere som ikke gjorde det og for eventuelt nye lesere, her er en liten oppdatering!

Først og fremst. Det kom som et megasjokk da jeg fant ut at jeg var gravid på nytt. Dette var da i begynnelsen av april, og jeg var da rundt 6 uker på vei. Tankene fløy døgnet rundt, men jeg klarte aldri å ta abort selv om det var det jeg selv ville. 

Inni magen min ligger det en vakker liten lillesøster, som har rukket å bli nokså stor og sterk, og sparker og rører på seg dagen lang. Hun har ventet ankomst i desember, 6 desember for å være helt nøyaktig! Så i år får Emma og Nathaniel en noe spesiell og unik julegave, nemlig en bitteliten lillesøster. Og det synes de er veldig stas, Nathaniel i alle fall, som forstår litt mere. Han elsker magen min, og snakker flere ganger daglig om lillesøster som kommer ut av magen i desember, og han skal vise magen min til ALLE. Haha, han er så skjønn!

Så… som dere sikkert skjønner. I desember får jeg virkelig hendene fulle, og jeg forbereder meg til det hver dag. 

Det har vært tårer, frykt, sorg, redsel, men nå kan jeg egentlig ikke si at jeg føler annet enn glede over denne lille prinsessen inni magen min blandet med litt skrekk fra tid til annen. Ja, jeg skal jo tross alt bli trebarns alenemor.  Jeg var virkelig bekymret for at jeg ikke skulle få disse morsfølelsene for henne, siden jeg har gått gjennom en utrolig tung tid siden jeg fant ut av graviditeten. 

Men, morskjærligheten er absolutt kommet også for lille snuppa i magen, og jeg gleder meg masse til å møte henne! Tiden går jo veldig fort, så jeg tipper termindagen plutselig kommer. Skal jo på 3D ultralyd senere denne måneden, så da får vi jo en liten sniktitt på henne. Det tror jeg blir veldig koselig, og ikke minst gøy å se om hun ligner på E eller N. 

Spørsmål om barnefar og ting rundt det kan dere bare droppe. Det vil ikke bli besvart, eller viet noe som helst slags oppmerksomhet til. Om jeg ville skrevet om han, så hadde jeg virkelig gjort det. Han har svært lite(ingenting) med dette å gjøre, så om dere ønsker å kommentere noe rundt graviditeten min så kan dere fokusere på saklighet. 

 

Sett bort i fra denne store og svært livsendrende nyheten, så har vi alle det kjempebra! Emma og Nathaniel har hatt nærmere to måneders sommerfeie, og begynner i barnehagen igjen imorgen. Det har vært to deilige, fine måneder med besøk til familie, besøk av familie, og knallfint vær (noen dager hvertfall..) Vi har koset oss masse, men det skal også bli deilig å komme tilbake til hverdagen igjen. Det vil også si mer tid til bloggen for min del, ettersom det er det jeg jobber med og jeg som andre får betalt etter egen innsats.

Og, til dere som til stadighet må kommentere at  blogging ikke er en jobb, hvem av dere var gravid, tobarns alenemor på fulltid samtidig som dere jobbet for å få pengene på bordet? Det er jo faktisk slik at jeg må blogge for å få penger. Og blogging tar tid, det kan jeg forsikre dere alle om. 

 

Med det sagt, tar jeg kvelden! Hadde egentlig skrevet dette innlegget for noen timer siden, men ble oppringt av mamma og storesøster i Portugal på facetime. De kommer tilbake på tirsdag, og da får vi mamma på besøk en stund! Det skal bli så koselig! 

Blogges

 

8 kommentarer
    1. Noen ganger får jeg inntrykk av at du har en slags konkurranse om hvem som har det verst/travlest. Er dette tilfelle? Vi skjønner at det er mye jobb, men det er mange som må jobbe og stå på enda mer. Selvsagt også mange som jobber mindre. Virker som du prøver å presse med i hvert innlegg at du er alenemor..

    2. *Host* Hore.. Mulig å ha tre unger, men tre forskjellige fyrer! det er horete det. Barna dine er nydelige, men bloggen skulle heller hete: horefruen x)

    3. SÅ glad for at du ikke tok abort. Jenta di er en stor velsignelse, gled deg over riktig valg, vær stolt av deg selv <3 All lykke til når hun nå snart kommer, det kommer til å gå så bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg