Dårlig blogger – flink husmor!

Hei lesere!

Etter å ha gått gjennom kommentarene sånn kjapt, så må jeg bare konstatere at jeg selv tror det er mye sjalusi å går der ute. Og det forstår jeg jo, jeg har verdens to vakreste barn, snart tre, og klarer meg fint, som alenemor. Ja, jeg er stolt av meg selv, og synes absolutt jeg har all grunn til å være det! Avslutningsvis til dette temaet vil jeg også si at jeg skriver nøyaktig hva jeg ønsker på min egen blogg. De som eventuelt måtte være misfornøyde med det, er hjertelig velkommen til å slutte å lese den.

#Dagenshormonelleutbløsning

Ellers har jeg, som dere ser, ikke blogget på to dager. Jeg har holdt på med ting fra morgen til kveld altså. Jeg holder jo enda på å ordne og styre i leiligheten min, jeg blir jo aldri helt fornøyd ettersom jeg også har det berømte redebyggeinstinktet hengende over meg. 

Siden jeg blogget sist har jeg drevet montering av møbler, fikset vugga til lillesøster S i magen, laget ny sengebunn til Emma’s seng, og i dag har jeg og mamma raidet IKEA i noen timer. Mens vi var i Oslo hentet vi en skjenk jeg fant på Finn. Hadde nemlig et oppussingsprosjekt i hodet.

Jeg liker nemlig å gjøre gamle ting nye. Det blir liksom noe litt mer personlig over det enn om jeg hadde kjøpt meg en Liatorp fra IKEA liksom.  Og hva er vel ikke bedre enn å vite at du har laget denne selv? Skjenken er vintage, den er nemlig fra 60tallet og ikke rørt siden det.  Viser dere bilder imorgen 🙂 

 

Det jeg kan vise dere i dag er et nytt sett med bittesmå votter, lue og skjer til lille desemberprinsessa i magen Jeg er forelsket! 

Hva har dere gjort de siste dagene? 

Blogges

19 kommentarer
    1. Tror ingen oppegående friske mennesker er sjalu på din livssituasjon.
      Selv er jeg gift, og har snart 2 barn med samme pappa. Eier hus, bil og har en god jobb med en god utdannelse i ryggen.. Kan ikke si at ditt liv er mye å re sjalu på. Men hvis det er hva du trenger å fortelle folk for ikke å knekke sammen av skam, så værsågod 😂

    2. Haha, sjalu?? :p du er bare latterlig dum du Rannveig. Er så enig med hun over her^^^. Du har egentlig ingenting! Du lurer gutta og får barn for å få stønad fra Nav.

    3. Ja, for livet ditt er jo så misunnelsesverdig… Null utdanning, tre barn med tre forskjellige menn… Nakenbilder av deg selv strødd utover internett… Telesexreklame… Flytter hver tredje mnd…Ja, vet du, jeg kjenner virkelig at jeg skulle ønske jeg hadde byttet høyskoleutdannelsen min, bedriften jeg er eier av, ekteskapet mitt og eneboligen min mot din tilværelse, altså… Søren og!

    4. Det var da felt kor dere sku skryte av det “perfekte” livet deres da!! Ikke tro at dere er så mye bedre bare fordi dere har velt å leve livet deres på deres måte… Verden hadde vert dritt kjedelig om alle og alt skulle ha vert som dere mener…

    5. Hvorfor leser dere bloggen? Og hvorfor slenger dere så mye dritt? Føler dere en stor seier inni dere når dere har fått skrytt av mann, skoler, bedrifter, osv? Gjør det dere til bedre mennesker enn Rannveig?
      Skam dere, gå i dere selv, spør om hvorfor barn mobber hverandre. De lærer det av sånne foreldre som dere, som tror dere er bedre enn andre, som prater dritt om andre, som slenger dritt på nettet med ett formål; å såre. Skam dere.
      Husk at det tar kun et bitte lite øyeblikk, så er plutselig din tilværelse snudd opp/ned, da sitter du der, kanskje alene med barna, uten jobb… Kanskje blir ditt barn mobbet i barnehagen eller på skolen. Hva sier du da? For du kn ikke si at det er stygt å mobbe, du er jo forbildet til mobberne.
      Rannveig, stå på. Du er dyktig. Å velge å sette barn nr tre til verden er beundringsverdig av deg. Du gjør det til tross for at du vet du blir alene, du vet du får kritikk. Men jeg ser mye mer opp til deg, som velger å få barnet sitt, sov om det kanskje ikke “passer” så godt akkurat nå, enn de som tar abort, som velger å drepe sitt eget barn. Sitt eget kjøtt og blod. Hva er sånne mennesker laget av? Det har jeg lurt på men ganger.

    6. Ja jeg er dødsmisunnelig. Jeg har alltid drømt om å være 22 år og alenemor til 3 små barn. Jeg er ikke så glad i å lese bloggen din lengre, men for din skyld skal jeg klikke meg inn her ofte for å hjelpe deg litt for du trenger alle klikkene du kan få.

    7. Til ho på toppen av kommentarfeltet (og alle andre som skriver kommentarer for å heve seg over andre mennesker) som har venta i to døgn av sitt perfekte liv på nytt blogginnlegg å spre sin egen smålighet utover: For alle oss andre oppegående blir det latterlig opplagt at din selverklærte fantastiske tilværelse ikke har ført til at du har det videre godt med deg selv. Ikke heller har det gjort deg hverken ydmyk, takknemlig, medmenneskelig eller snill. Du er bitter, sjalu og slem. Du ligger trolig oppe om natta og lurer på hvordan valgene dine førte deg så galt av sted og du skulle ønske at du taklet livet ditt som Rannveig takler sitt: Like a boss! Det mest patetiske ved deg er at du kommer tilbake til dette kommentarfeltet for å se hvor mange fjortisser som hart likt innlegget ditt så du kan ha det bedre med deg selv.

    8. Til Kikki: Du har et poeng der. Selv har jeg lest bloggen til Rannveig siden hun var gravdid med Nathaniel og har aldri mislikt Rannveig. Synes hun er tøff, men da jeg leste at hun skulle ha barn nr 3 så ble jeg meget skeptisk. Bekymret for at dette ville bli for mye for henne. Men hun er tøff, og jeg håper det skal gå bra. Det som irriterer meg er barnefar som ikke ønsker noe med henne eller barnet å gjøre, kunne gjerne tenkt meg å filleriste han. Håper med tiden at han tar ansvar og at de etter hvert får til et godt samarbeid om barnet, for dette tror jeg blir tøft. Uansett ‘Rannveig du er tøff, og med litt hjelp fra nære og kjære så går det nok bra.

    9. Jeg er ikke den som kommenterer ofte på denne bloggen, men må bare få sagt noe nå. Tror det er svært få som er sjalu på deg, Rannveig. Med null utdanning, ingen ordentlig jobb (for blogg er for meg ikke ordentlig), gravid med sitt tredje barn med tredje mann uten for et forhold.
      Nei, da er jeg heller sjalu på hun som kommenterte først her. Gift, god utdanning og jobb. Selv har jeg ett barn, kjæreste med faren og starter på utdanningen min igjen i januar. Jeg ville IKKE vært i din situasjon!
      Og at man er sjalu på de to (tre) vakreste barna dine er tull. Alle syntes best om sine egne 😉

    10. Kjennetegnet på at man er voksen, er når man klarer å vurdere egne valg på en måte som gjør at man også kan si at alt ikke kanskje er helt topp, og at man skulle ønske at ting var annerledes. Jeg kan ikke tro at noen i starten av 20 årene vil ha tre barn med tre fedre, og være helt avhengig av nav. Jeg husker selv hvordan jeg var i begynnelsen av tjueårene, og man vokser mye mentalt det neste tiåret. Heldigvis. Jeg har ikke alt så på stell som jeg skulle ønske jeg heller, men jeg går virkelig ikke rundt å tror at folk misunner meg. Svært få er misunnelig på andres barn og livssituasjon. Jeg har verdens vakreste barn, men tror ingen misunner meg for det 🙂

    11. Livet ditt er ikke så mye å være sjalu på da, jeg vet du har skrevet det flere ganger, å om det er det som funker for deg så må du jo bare tenke det.
      Men de aller fleste ønsker ikke å stå i din situasjon, JA du har nydelige barn, men come on, du kan ikke, hver dag, tenke at du er bedre enn alle andre å synes at livet ditt er perfekt akkurat som det er nå?

    12. Skjønner ikke dere som ikke Liker Ranveig og Blåggen hennes,hvorfor gidder
      Dere å lese den.??????.
      Det er mye snakk om Mobbing før tia,og jeg syns att noen av disse
      Innleggene er direkte Mobbing!!!!!!!!
      Ser jo att det er voksne damer me hus og barn som skriver……..jeg blir skremt
      Ikke bry deg Rannveig🌹Vi er mange her som har fulgt deg i mange år,og liker
      Deg Kjempegodt,og synes Bloggen din er Super

    13. Sjalu? Skjønner ikke at noen gidder å bruke det ordet som er ihjel brukt
      Det jeg synes er skremmende er at de som bruker dette ordet synes at livet til Rannveig er misunnelsesverdig. At det å få 3 barn, uten verken utdannelse, jobb er en bra standard for dere ja vil verden gå under
      Vi sier ikke at vårt liv er perfekt, men noe kan vi styre og noe kan vi ikke styre. At Rannveig ikke har tatt utdannelse, er et valg, at hun han har tre barn er hennes valg. Ja noen kan oppleve en krise, men jeg mener at en frisk person skal leve på ulike stønader i årevis er feil. Når disse stønadene blir borte, hva skal man da gjøre når man verken har jobb eller jobberfaring eller utdannelse? Det er livsnødvendig i vårt samfunn. Alle skjønner at økonomisk trygghet helt nødvendig.
      Til dere som forsvarer Rannveig så hardnakka, er det fordi dere er i samme situasjon eller lignende situasjon? Er det fordi dere ikke ser hele bildet? Det er ikke rakett vitenskap å skjønne at livet hennes er langt fra rosenrødt.

    14. Dette er utrolig mye kritikk! Rannveig blogger om livet sitt, og hun prøver å se positivt på livssituasjonen sin. Det er ikke slik man får en person til å føle seg bra etterpå ved å skrive alt man selv har. Alle mennesker har noe kipt de har sakt eller gjort i livet sitt. Jesus sier at man er lik i synden. Man skal ikke fortelle om sitt eget at alt det er bedre enn andres.

    15. Halleluja for en stor haug med bitcher det er. Høy utdanning, eget hus og eget firma, å så er dere så lavpannet at dere sitter å spyr ut dritt til et medmenneske på Internett. Tror ikke på en døyt av selvskryet. . En hver med et minimum av hodet i riktig retning har ikke behov for å være så ondskapsfulle. Dere surmaga kvinnfolk er en skikkelig skam. Grøsser av tanken på oppførselen deres. Fatter ikke at dere orker se dere selv i speilet og like det dere ser.

    16. kjære vene alle negative mensker . Er ikke enig med allt ranveig gjør men jeg ser også en jente som gjør allt hun kan for sine to (snart 3 ) barn 🙂 en som har mye kjærlighet, omsorg og ikke minst TID til barna sine! Noe jeg ser at svert mange foreldre nå til dags sliter med og få til!
      Uansett hvor høy utdanelse en har så beryr det IKKE at man har bedre sosiale antenner ,
      Og ja dere er kansje ikke sjalu , men dere mangler filter og slenge med leppa som jeg vill kalde dårlig KARMA! Husk at en skall vere mot andre som du vill andre skall vere mot deg!

    17. Til de prektige kjerringene i kommentarfeltet som skryter av mann, hus og eget firma. Hva får dere ut av å skrive stygge mobbemeldinger til en ung, gravid jente? Slik jeg leser det er det kun for å såre, og overhodet ikke ment som gode “råd” som noen gjemmer mobbingen bak. Hvis dere har et så bra liv og er stolt av det dere har oppnådd, vil dere ikke ha behov for å trykke ned andre. Særlig er det bekymringsverdig at det er voksne kvinner med barn som sitter og skriver dette. Hvilke forbilder er dere? Selv om dere kan gi barna materiell velstand, så kan du ikke kjøpe empati og solidaritet. Skam dere!
      Til Rannveig. Lykke til! Du har all verdens tid på å ta utdannelse og skape det livet du ønsker for deg og dine barn.

    18. Kjære mobbere
      Eg skjønner ikke hvordan mennesker klarer å trykke seg inn på en blogg, lese innlegget, og skrive en kommentar som dere mest sannsynlig skriver for å såre ett annet menneske, i dette tilfelle rannveig. Dere har barn selv, er det slik dere vil at deres barn skal oppføre seg med andre mennesker? Ja Rannveig har snart 3 barn med 3 forskjellige fedre, som hun selv har skrevet at ikke er en optimal situasjon, men hun er en FLINK mamma, som gjør alt hun kan for at barna skal ha det bra HELE TIDEN. Og det er jo det viktigste.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg