Svangerskapsoppdatering – Uke 25

I går hadde vi det kjempegøy! Tok med ei venninne av meg og sønnen hennes, og dro til Sverige. Planen var å finne et fint badevann på veien dit, og det gjorde vi. Litt forbi Kongsvinger fant vi et lite paradis for ungene. Fint, lite folk, langgrunnt og sandbunn hele veien. Så fint! Ungene hadde det kjempegøy og koste seg i vannet. Prøvde meg på litt bading selv, vågal som jeg er! Dagen gikk i pølsegrilling og bading med ungene, etterfulgt av harryhandling i Sverige. Så nå er mitt nye (og svære) fryseskap fyllt til randen av kjøtt. Kjempekjekt å bare ha i fryseren og ta ut til tining. Gjør middagsplanlegging lettere, og spesielt kjekt nå som jeg blir trebarnsmor og absolutt alt bør, og MÅ planlegges til det ultimate. 

Dersom dere vil se bilder fra gårsdagen kan dere følge meg på instagram HER♥

Akkurat nå er Nathaniel superopptatt med å se på Toy Story på Ipaden sin(favorittfilm!) Så da tenkte jeg at jeg kanskje kunne blogge litt. Kom nemlig hjem ganske sent fra Sverige i går , jeg sovnet selv etter å ha lagt N. 

Tenkte nemlig jeg skulle skrive en liten gravid-oppdatering. På torsdag gikk jeg inn i min 25 svangerskapsuke, og føler virkelig tiden bare FLYGER. Herregud, er virkelig ikke lenge til lille prinsessa er her med oss. Strengt tatt er hun jo her med oss nå, men bare inni mammas mage. 

Nathaniel synes det er gøy å kjenne spark i magen, og bittelillesøster er en livlig liten jente som godt liker å turne inni magen. Mest aktiv er hun på morgenen og om kvelden.Aktiviteten har endret seg litt de siste ukene. Nå kjenner jeg det meste hun gjør der inne, både når hun rører på seg, snur seg, og når hun sparker med de bittesmå føttene sine. Emma er enda litt liten til å skjønne så mye av dette, men hun vet at mamma har en baby i magen. Tror nok det blir noe annet når lille Sienna kommer ut av magen

Termin: 6 desember, i underkant av 4 måneder til.

På vei: Uke 25 (24 uker og 3 dager) 

Kjønn Lillesøster, som har fått det vakre navnet Sienna 

Neste kontroll: Har 3D ultralyd imorgen. Gleder meg! 

Vektøkning: 7 kg, og tar alle kilo som måtte komme av at jeg får i meg det  jeg trenger som gravid, med glede. Spiser mange måltider om dagen, for å sikre at lille snuppa i magen får i seg de næringstoffer hun trenger. 

Plager: Egentlig ingenting spesielt akkurat nå. Føler meg i veldig fin form og jeg håper det holder seg slik så lenge som mulig! 

Fødselsforventninger: Gleder meg faktisk til fødselen (også fordi jeg gleder meg til å være ferdig med graviditeten)  Jeg føler meg rimelig selvsikker her, i og med at jeg har gjort dette to ganger før. Dersom forholdene tillater det ,vil jeg føde naturlig. Ønsker også vannfødsel ettersom det skal være bra for barnet å bli født på denne måten. Skal ha med meg en venninne av meg som er utdannet sykepleier og er trebarnsmamma selv, og mamma dersom hun rekker fram i tide (bor på andre siden av landet) 

Ungene har jeg allerede ordnet barnevakt til. Emma skal naturligvis til pappaen sin, og Nathaniel skal være hos en venninne av meg som også har barn i samme barnehage som N. 

Forventninger etter fødselen: Avogtil blir jeg litt irritert på folk som tror jeg ser lett på å bli alenemor til tre små. At jeg er uansvarlig som ikke tok abort. Virkelig? Tror dere at jeg tror det kommer til å bli lett? Det har virkelig vært alt annet enn lett, men jeg prøver å glede meg over situasjonen og gjøre det beste ut av den.. Jeg er endelig lykkelig, noe jeg ikke har vært på noen måneder ettersom dette svangerskapet her gikk fryktelig inn på meg på en veldig negativ måte de første månedene.

Nå elsker jeg å være gravid. Jeg elsker magen Jeg elsker de små(men likevel så kraftige) sparkene i magen. Jeg elsker lille Sienna i magen min. På nøyaktig lik linje som jeg elsker mine to små barn på utsiden av magen min av hele mitt hjerte. Jeg har aldri trodd at dette kom til å bli lett, men overkommelig, JA. Overkommelig fordi man klarer det man vil . Selvfølgelig vil det bli en vanskelig periode og ikke mye tid til meg selv, det er helt riktig. Men det forventer jeg heller ikke når denne lille snuppa endelig kommer ut til oss. 

Og dere som snakker om en MANN? hvordan i alle dager jeg skal klare å finne meg en MANN? Og at ingen MANN noen gang vil ha meg som trebarns alenemor med tre forskjellige fedre? Det er virkelig ikke i mine tanker en gang. det kan jeg bare si med en gansg. Jeg velger å fokusere på barna mine, så får det andre komme etterpå. Alt til sin tid. Og jeg er helt sikker på at dersom jeg virkelig hadde ønsket meg en mann, hadde det heller ikke vært et problem.  

Jeg er heldigvis så selvstendig at jeg klarer meg utmerket fint ALENE uten en MANN. Både på det fysiske, og ikke minst på det psykiske planet. Noe jeg er veldig glad for!

Her er lille Siennamagen, 24 uker og tre dager ut i svangerskapet

Hvor langt på vei er du? 

11 kommentarer
    1. Er i uke 20 med mitt første barn 🙂
      Masse lykke til med den kommende prinsessa, dette kommer til å gå kjempefint!
      Beviset har du i dine to nydelige barn 🙂

    2. Jeg er i uke 5. Kan du lage ett innlegg hvor du viser fram hjemmet ditt, gjerne med praktiske løsninger og tips om du har noen? Synes det er gøy å se andres løsninger for oppbevaring, system for klesvask og alt det der 😀 Ett innlegg om hva du har på deg når du er gravid, hadde også vært fint! Jeg er hjelpesløs 😛

    3. Med all respekt Rannveig, så virker det ikke som om du klarer deg så godt uten en mann på det fysiske plan. Da hadde du vel strengt talt ikke vært gravid etter oss igjen.

    4. Fine magen! 🙂 Gleder meg til min mage begynner å “poppe” litt mer frem! Jeg er 19+1, eller 20+1 idag – kommer litt ann på hvilken termin man fra, men håper å få en fast termin på oul imorgen! 🙂

    5. Du e nydelig Rannveig!:) Og eg trur og at du e ei fantastisk mamma:)
      Vil foresten gjerne sjå fleire sånne interiørtips og (som den kvite kommoden) råstilig!:)
      Vi skal snart flytte inn i ny to manns bolig, så kjekt med sånt, og så blir det vell kids snart også, hehe:D
      Vart foresten innmari nysgjerrig på håret ditt, det ser kjempefint ut, kan du lage et innlegg om det også? Hvilken farge e det?:)
      *klem*

    6. hei, hva har du under den grå toppen? er det sports bh eller topp? kan du si hvilket eventuelt merke og hvor den er fra? 🙂

    7. Jeg er 21 uker på vei i morgen 😊 moro å finne ut at du var gravid igjen, da får man fulgt med litt på andre som er i samme situasjon 😊 forskjellen er at dette blir mitt første barn da 😊 supert med innlegg om tips og innkjøp, er så mye å tenke på 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg