Hvem er den store, stygge ulven?

Det er hvertfall ikke meg! Etter i går har kommentarene om hvor forferdelig menneske jeg er STRØMMET inn. Jeg mener det, bokstavelig talt er jeg et forferdelig menneske, ifølge veldig mange der ute. Bare gå å ta en titt for dere som lurer. 

Ganske morsomt at det går an å dømme så raskt, uten å undersøke fakta, eller en gang spørre først. Det har seg nemlig slik at pappaen til Sienna, så vidt jeg vet, ikke var i noe forhold når hun “ble til” og heller ikke hadde vært i noe forhold på noen år. De ble derimot sammen rett etterpå, så hadde jeg vært han ville jeg muligens fortalt det til henne. Det skulle han nok gjort for noen måneder siden, og jeg kan neppe forestille meg at det blir noe enklere med å vente til hun er født. 

Han har visst om svangerskapet omtrent fra jeg selv visste om det, så han har hatt full mulighet til å komme med innspill ang abort og lignende. Likevel hørte jeg aldri noe som helst fra han. Dette skriver jeg fordi jeg rett og slett fordi jeg blir forbanna på dere som sier at man burde være to i valget om å beholde. Vel, jeg var en, Og det var ikke fordi han ikke visste jeg var gravid, det var fordi han rett og slett ikke brydde seg nok til å engang spørre meg. 

#dagenshormonelleutblåsning

Nå når vi er ferdig med dette latterlige temaet, så vil jeg over på noe langt hyggeligere. Etter jeg hadde levert N i barnehagen i dag, hadde jeg kontroll hos min fantastiske jordmor. 

Lille vakre Sienna i magen har det fortsatt helt fantastisk. Har “stjerneblodtrykk” som jordmoren selv sa, haha. Alt var ok! Sienna ligger fortsatt med hodet ned, klar for å komme ut til verden om bare et par mnd ♥ Og… SOM jeg gleder meg! ♥

Magen vokser som den skal, og ligger akkurat på gjennomsnittet.

Tenk at jeg straks har gått gjennom tre “gjennomsnittsvangerskap“, svangerskap hvor alt har gått etter boka og aldri, på en eneste kontroll, har noe vært galt på noe som helst.. helt utrolig, så heldig jeg er! Og snart er jeg mamma til tre, friske, raske, lykkelige og utrolig vakre barn. 

Ser det veldig ofte er nettroll som tror jeg lyger når jeg sier at jeg var gravid med tvillinger også denne gangen, lyger om bløding og abort, så da legger vi med et lite bilde av mitt helsekort: 

Ja, man lyger selvsagt om å ha abortert en tvilling. Mhm.

 

Ellers ønsker jeg dere en vakker dag videre, nå skal jeg dra å hente mine søte små håpefulle i barnehagen, og så får vi besøk litt senere.  

Blogges

29 kommentarer
    1. Har barnefaren til Sienna andre barn? Eller blir dette hans første som han ikke vil ha noe med å gjøre? Trist for han sin del som går glipp av sinn egen datter, men nok om det! Får håpe han en dag står for sine handlinger og stiller opp for datteren sin!

    2. Sykt hva folk skriver! Synes det er dårlig og usaklig! Er dette filk som kjenner deg personlig eller bare folk som leser bloggen?! Jeg liker deg som jeg har sagt før og jeg synes du virker som en god mor!! Blås lang marsj i slike kommentarer! Men line greit at folk for lese de! Ha en super dag!! Hev deg over det!

    3. Herregud. Så merkelig mann han virker. Sier ikke til en sjel at han skal bli pappa. Så sinnsykt barnslig. Han forstår nok hvilken velsignelse det er med et barn når han ser henne.

    4. oi helpes for en situasjon :/ Så dumt at faren er sammen med ei annen og ikke har fortalt det til henne da :s jeg synes det er et must!
      Når det gjelder rykter så har folk ingenting bedre å gjøre enn å prøve å synke selvtilliten din å det er så bra at du er så sterk Rannveig,du klarer virkelig å si tilbake 😀

    5. Jeg synes oppriktig synd på deg. Jeg er lei meg for at du dag inn og dag ut må holde ut med slike usaklige og tilbakestående kommentarer fra mennesker uten peilig. Jeg kan med sikkerhet si at det hadde klikket i vinkel for meg.
      Drit i disse lugubre menneskene uten noen form for respekt – hverken for seg selv eller deg. Disse kan umulig ha det godt med seg selv. Det er bare DU som kan historien og faktaene ut og inn. At de skal komme med sine dumme innspill blir bare for dumt.
      Du er flott, og du er, utifra det jeg har lest, en fantastisk og kjærlig mamma. Og DET kan INGEN ta i fra deg. Du er supermamma uten tvil, og du burde være stolt over deg selv. Jeg kjenner deg ikke, men jeg vet at jeg er det. Stå på og kjemp for det du elsker og beundrer. Du får igjen for det en dag.

    6. Helt sjokkert over hva du blir beskyldt for her! Jeg mener man ikke trenger være to om å bestemme ifht abort. Er moren som skal leve med beslutningen om å ta livet av sitt eget barn, hu som sitter igjen med dårlig samvittighet. Er man med på moroa, så bør man vite om muligheten til graviditet, prevensjon eller ikke. Ingen ting som er 100% sikkert! Er veldig positivt overrasket over deg ifht at du tar imot barnet, selv om du står alene, og vet du vil få det tøft. Det står det respekt av.

    7. Nå er jeg så lei av å høre du Syter. Du gjør jo ikke annet. Du må forstå at handlingene dine får konsekvenser. Å at når du fra før av har 2 barn med 2 forskjellige fedre. Setter du deg i den situasjon ved å bli gravid igjen med en ny gutt. Har ikke hørt om prevensjon eller kjønnssykdommer. Å som en mor trodde jeg faktisk du tenkte litt lengre. Å hva sitter du å roper Nettroll for!!! Det er jo du selv som legger opp til å få høre litt negative ting, når du fremstår så Dum. Å nekte din egen datter kontakt med sin familie på faren side, sier bare alt. Det er Egoistisk og bare viser at du mentalt ikke skulle hatt barn i det hele tatt. Blir litt for meg meg og mere meg mentalitet. Hva skal du ha Respekt for ? At du kan sprike med bena og kun tenke på deg selv.

    8. Jeg klikker meg IKKE ofte inn på bloggen din, enda vi er fra samme by og sted. Men fy faen når jeg gjør det, er det ALLTID klaging og syting som kommer opp – klaging over kommentarene og du prøver å forsvare deg selv alltid. Ja jeg forstår at du skal forsvare deg selv, men for faen da .. Føler at du ikke skriver annet enn om de stygge kommentarene du får, og har du et innlegg uten syting – så er faen meg neste innlegg igjen et klage innlegg over de stygge kommentarene som du fikk på innlegget uten syting.
      Lønna du får på blogging vil nok ikke holde så veldig mye lengere, jeg er hvertfall ferdig med og klikke meg inn på bloggen din en sjelden gang.

    9. Jeg tror du lever for Klagingen. Ellers hadde du ikke hatt mye annet gjøre. Å Rannveig vi vet alle at du aldri hadde klart en vanlig jobb. For da må man faktisk bruke hjernen litt. Og ikke bare sitte og skrive her. Eller Sutre her. Skjønner at du ikke Kan slutte med å Blogge. For en inntekt må du jo ha, utenom barnebidragene dine

    10. For noen forferdelige netttroll som skriver her inne! Rannveig: Du er kjempe flink som mamma og virker som ei flott oppegående dame. Stå på videre, du er ung og sterk så dette klarer du så fint!

    11. Hei Rannveig 🙂
      Jeg syns du har en veldig fin blogg, og jeg syns ikke du skal bry deg noe om alle de stygge kommentarene.
      De kommer gjerne i fra folk som er misunnelige.
      Du holder deg utrolig godt til å vente barn nummer 3!!
      Stå på, og lykke til som trebarnsmor!
      Jeg er helt sikker på at du kommer til å klare deg kjempe fint 🙂

    12. For noen stygge kommentarer enkelte her kommer med! Er dere like slemme mot vennene deres? Naboene? Kollegaer? Klassekamerater? Famile? Folk dere møter i byen? De i kassen på butikken dere handler? Jeg er helt sjokkert over hvor ondskapsfull enkelte er!! Ranveig du er ei nydelig jente med bein i nesa. Du gjør en fantastisk jobb med ungene og du må aldrI ALDRI ta til deg noen av de stygge kommentarene som skrives her. Det er kommentarer fra mobbere. Du er verdt mer enn mennesker som har behov for å tråkke på andre for å heve seg selv. Du har vært igjennom et tøffere halv år enn de fleste her klarer å forestille seg og at du har landet på bena sier uendelig mye om det som bor i deg. Du er tøff, vakker og står virkelig på hver eneste dag. Husk at man angrer aldri på de ungene man har fått, men man kan angre på de ungene man ikke fikk!

    13. Syns du at bloggen er verd det? Gir den deg så mye at det er verd å “henge ut” barna dine? Når du selv ser hvor mange dårlige og nedlatende kommentarer du får, både til deg selv og kommentarer direkte mot barna dine. Er du ikke redd for at de vil få sårende kommentarer mot seg selv på grunn av bloggen din? Hadde aldri utsatt barna mine for noe slikt.
      Det virker som bloggen er bygd opp på et grunnlag av kjipe kommentarer, og da syns jeg det blir feil å fortsette den. Skån barna dine hvis du er en god mor.

    14. Hei.
      Stå på du. Du er en utrolig flink mamma det skal du ha. Om barna er møkkete osv betyr ikke du er en dårlig mor. Da er jeg det også.. det jeg ser på barna dine er to barn som er veldig lykkelige. Det er takket være DEG som står på ALENE og er gravid i tilegg. Gud det må være tøft. Det kan dere prøve dere som direkte mobber rannveig.
      Åssen signaler sender dere også barna deres ved å sitte alene slike ting over nette ?
      Dere bidrar til mobbing blandt våre barn. Det er DERES skyld..
      Barna tar alt fra dere som foreldre og dere er sikkert like ille i virkeligheten som over nettet. Skam dere. Dere er dårlig mødre ikke rannveig som Gjør så godt hun kan hver eneste dag og står på..
      Vit det rannveig. ♡ stå på videre

    15. Så Folk har ikke et eget liv og er sjalu pga de har andre meninger om en ting. Det blir for dumt. Tror ikke det er bare her folk reagerer negativt til deg når du gjør rare valg. Jeg regner med folk der du bor snakker nok om det. Det er faktisk ikke så vanlig å være så ung som deg og vente barn nr 3 med far nr 3. Og du velger jo selv og legge ut alt her å da. Du kan jo skjule deg bak at folk er så slemme mot deg. Men tar man bort dritten så sitter det faktisk igjen mange rare valg du gjør. Å beklager å si det men da får man fort et rykte på seg. Og folk dømmer deg. Sånn er det med alle. Men enkelte driver ikke å reklamerer det for hele Norge.

    16. “Skitne barn er lykkelige barn som får leke og ha det gøy” Det brukte mamma bestandig å si til meg 🙂

    17. Tørr dere fortelle hvem dere er ? Stå frem med fullt navn når dere sier slike grusome ting til Rannveig? Jeg tviler. Fatter ikke at det går ann… Vanskelig å ikke klikke å bli usaklig selv.. som nordlenning føler jeg dette ” satans jævla drittonga som faen ikje har lært sæ kordan man snakka t andre menneska. Unga som lev av å snakk dritt førr at livan dæmmes e så kjedeli å patetisk at d e t å spy av. Æ blir så førbainna av å læs blogga kor d bestandi e en eller fleir som føl sæ bedre av å hakk å prat sjit. D e åver alt. Uansett kordan blogg æ læs så e dåkker dær. Rannveig har kj trængt å førsvar sæ om dåkker bare kan la vær å annklag å spy ut di styggaste komentaran æ nån gang har læst! Sku ha hadd navnan dåkkers.. tørr dåkker å skriv di her ??”

    18. Enig med Tine; dere som skriver så mye usakelig dritt burde i det minste stå frem med fullt navn. Men så tøffe er dere jo ikke; skikkelig “kult” å skrive dritt til en annen person, anonymt bak en skjerm altså. Dere må ha et skikkelig tragisk liv selv, når dere har dette behovet om å slenge drit til andre. De som har det godt med seg selv og sitt liv har ikke dette behovet. Ja, untatt de som er så sneversynt at de ikke evner å se sine egne feil, kun andres. Men sånne folk er det uansett synd på, de kommer seg jo ikke særlig langt her i livet.
      Dere aner ingenting om Rannveig og hennes liv, untatt det lille hun deler her på bloggen. Og heller ha tre barn med tre ulike fedre enn å være så dust at man slenger dritt til andre! Konstruktiv kritikk er en bra ting, men i kommentarfeltet til Rannveig kommenterer folk som om de var 13-14 år og ikke enda helt vet hvordan man oppfører seg eller klarer å snakke til andre på en skikkelig måte.
      Hvorfor blande seg inn i hva andre gjør, kun for å være slem og snakke dritt om dem? Hvorfor tro at man selv er så mye bedre enn andre? Det er det sjeldent man er.
      Rannveig fremstår som en varm, snill og godhjertet person, og det er tross alt det viktigste!

    19. Jeg mistet også en tvilling tidlig i svangerskapet. Det er desverre veldig vanlig. Bare så utrolig provoserende at noen tror man gidde å lyve om noe slikt…

    20. Og forresten; dårlig gjort av faren å ikke ønske kontakt med barnet han har vært med på å lage. Man vet jo hva slags “risikosport” man er med på når man har sex mtp. at det kan bli barn ut av det, og dad bør man være voksen nok til å stå for sine handlinger. I det minste burde han sikret seg med kondom, om han absolutt ikke ønsket barn, da det er det sikreste prevensjonsmiddelet. Den eneste trøsten er jo at det nok er bedre med ingen far enn en umoden far som ikke gidder å stille opp. Det siste hadde jeg, og det var utrolig sårt. For når et barn først har blitt kjent med faren sin så er man som regel så lojale at de finner seg i det meste, selv om man blir såret gang på gang.
      Jeg syns likevel at besteforeldrene bør få vite om barnet, så får de ta et valg om de ønsker kontakt eller ikke. Og forhåpentligvis er dette skikkelige folk, som reagerer annerledes enn barnefaren. Det blant annet fordi det kan være kos for Sienna å ha et ekstra sett med besteforeldre, som forhåpentligvis bryr seg om og er glad i henne, og fordi hun da vil bli kjent med farsiden også, selv om det nok blir litt rart og til tider tungt at faren ikke ønsker å ha kontakt med henne. Men hvem vet, kanskje han vokser til han også etterhvert, eller at foreldrene hans klarer å snakke fornuft i han? Dessuten kan det være livsnødvendig å ha kontakt med farssiden om det skulle oppstå en sykdom eller en ulykke hvor det vil være helt nødvendig med transplantasjon fra nær familie og din familie ikke er en match. Selvfølgelig er ikke dette noe man går rundt og tenker på, men man vet aldri hva som kan skje, og da er det fint å være forsikret sånn sett.

    21. Tenk om dama til Siennas far følger med på bloggen, uten å ha den minste anelse om at barnet Rannveig bærer på er hennes “ste-barn”. Følger lystig med på graviditeten og forbanner seg over denne anonyme barnefaren R beskriver, men så er idioten faktisk kjæresten hennes.

    22. Hei! Jeg synes du er en flott og sterk kvinne, Rannveig. Du har bein i nesa og det er ingen tvil om at du er en god mor. Jeg håper der i mot at du tenker på hva du skriver her på bloggen. Har du tenkt på hvordan S blir å føle det når hun får “slengt i tryne” hvor uønsket hun var av sin far? Jeg skjønner at dette er sånn realiteten er, men det kan være utrolig tungt og sårt for henne senere. Selv om hun har en mor og mange rundt seg som elsker henne, så kan det ikke være lett å lese hvor uønsket man en gang var og hvordan pappaen har behandlet mammaen. Forhåpentligvis tar han til fornuft og da er det veldig kjedelig for dem begge at dette ligger ute offentlig. Selv om pappaen er en idiot, så er det jo som du selv sier viktig at man ikke snakker stygt om den andre foreldren. Ikke fordi de ikke fortjener det, men fordi det ikke har noe med barnet å gjøre. Hun skal ikke bekymre seg over deres problemer og andre “voksen-ting”. I tillegg kan barn være ondskapsfulle og denne skittenvasken kan lett brukes mot dem opp gjennom årene. De synes neppe det er så gøy at alle kan lese om alt dette. Hvorfor utsette dem for det?
      Det snakkes mye om at man skal være forsiktig med hva man legger ut. Bilder av barn som er avkledd, barn som er syk eller fremstiller dem på en uheldig måte. Du gjør ingen av disse tingene, men det du skriver kan gjøre like mye skade. Selv om du sletter bloggen eller prøver å skjerme dem, så kan de være uheldig å møte på ondskapsfulle mennesker som bruker det mot det. Hvis jeg var deg så ville jeg heller fortsatt å skrive om de hyggelige sidene av graviditeten og det andre interessante som har fylt bloggen din den siste tiden. Dette er ikke ment som kritikk av deg som person eller mor, men noe å tenke på i fremtiden.
      Lykke til videre 🙂

    23. PLOT TWIST: Regner med at det er noen av Rannveigs mannlige venner som har sittet i avhør hos kjærestene sine siste døgnet 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg