Gal, eller bare gravid?

Å være gravid er egentlig en veldig spesiell tilstand. Man blir merkelig, på så mange rare måter. Minnet blir for eksempel svekket sånn til de grader. Jeg tar støtt og stadig feil av klokkeslett og datoer, og både det ene med det andre.

Men det stopper ikke der. Når man er gravid, blir termindatoen og absolutt alt som har med den å gjøre, brent inn i hodet ditt. Men, det er virkelig noe spesielt med Desember, og det å vente barn da. Ja visst er det aller mest praktisk med sommerbabyer, men Desember er desidert den koseligste måneden av året å vente baby i! 

For fire år siden, ventet jeg spent på Nathaniel som lå inni magen min. Jeg hadde termin med 18 desember,12 dager etter bittelillesøster’s termin, bare fire år etterpå. Julemusikk begynte jeg å høre på i Juli, og hadde cravings på klementiner hele svangerskapet.

De siste dagene har jeg igjen blitt veldig “julete” Om man kan si det sånn, haha. Jeg har rett og slett begynt å glede meg utrolig mye til lillesøster skal komme til verden. Jeg er UTROLIG babysyk! Og for å være helt ærlig, for bare noen måneder siden hadde jeg aldri trodd at jeg faktisk skulle glede meg til å bli trebarnsmamma. Men ja, jeg gleder meg! Vi har mye kjærlighet hjemme hos oss, og jeg kan ikke se annet enn at det vil bli enda mer kjærlighet med bittelillesøster her hos oss.  Det er nok det som er så fantastisk med disse hormonene, uansett hvor uplanlagt et svangerskap er, hvor uønsket det måtte være… så vil de sørge for at du på et tidspunkt faktisk gleder deg, uansett. 

Jeg hører på julemusikk til absolutt alt jeg gjør. I går, mens Nathaniel satt i sofaen og spilte Angrybirds på Ipaden sin, mens jeg vasket huset, utbryter han plutselig ” Mamma, er det jul nå?” Nemlig. Små barn forstår ikke at skrullete gravide mødre like godt hører på julemusikk tre måneder for tidlig. 

I skrivende stund sitter jeg å klemmer i meg klementiner, drikker te med julesmak, og hører på julemusikk mens duftelysene står på, som de alltid gjør (jeg elsker duftelys!). Mens jeg blogger om julestemning i September. Kjenner jeg meg selv rett, begynner jeg vel å pynte til jul i Oktober også. 

Gal, sa du.. ? 

Noen flere med barn i Desember, eller som venter barn i Desember, som har opplevd dette om ikke annet, veldig morsomme fenomenet? 

 

Blogges

9 kommentarer
    1. Haha, jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver, Rannveig! Det er så koselig med julemusikken og stemningen den gir. Vi skal begynne med julegaver straks, er så koselig å lage det sammen med barna 🙂

    2. Haha!
      Venter første i januar, så er ikke så mye julestemning her. Men for første gang gleder jeg meg til det blir vinter. Så jeg tenner lys hele tiden, å gjør vinterstemning ut av alt!

    3. Jeg gjorde det med mitt desember barn også. Og jeg begynte i juli! Det er jo tross alt jul med en i på slutten😂 Helt innafor mente jeg og sang julesanger i 30 varmegrader🙈

    4. Er ikke rart du liker Jul !!! Ho Ho Ho. Gleder meg virkelig til å se hvor lang tid det tar til ditt 4 barn kommer. HoHoHo

    5. Så koselig da 🙂 Blir jo bare mer og mer koselig fremover, jo nærmere vi kommer jula. I november skal jeg og datteren min på teater-forestilling med Nøtteknekkeren, og fra og med da blir det vel bare julstemning i huset tenker jeg 🙂

    6. Du har vært erlig ang baenefaren. .Vi mangler kun navn,nr og adresse. .å det får være måte på. Når det kommer til dette har du vist masse styrke altså. Ingen har rett til å bryte deg ned

    7. Ja julen fikk en helt annen mening når jeg fikk mitt første barn i desember 🙂 hadde termin 22, og mitt største ønske var å sitte med en frisk nyfødt baby i armene mine i romjulen. Rakk det akkurat, da babyen kom på julaften 🙂 Tror romjulen hadde vært alt annet en koselig viss ikke det hadde skjedd for en utålmodig høygravid jente som meg 😉 lykke til rannveig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg